Gjest Litjtuppa Skrevet 29. juli 2005 #1 Skrevet 29. juli 2005 Lurer på om noen har forslag til bryllupsreise for meg og min kjære? Vi gifter oss neste sommer, (tror det blir 5.august) vi har tenkt litt på Hellas el. Han har ikke vært i syden før, så vi vil dra et sted der det ikke er for varmt, men samtidig orntlig sydenstemning Helst ikke så veldig dyrt heller da.. Blir litt nervøs av all terroren over alt også, men det må vel finnes et sted der det er trygt og rolig og romantisk for et nygift par??
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2005 #2 Skrevet 30. juli 2005 Dersom dere reiser i august og ikke vil ha det for varmt, ville jeg i alle fall ikke reist lengere sør enn italia/spania. Hellas er driiitvarmt på den tida!
Lillemilla Skrevet 30. juli 2005 #3 Skrevet 30. juli 2005 Hei! August er den varmeste måneden i Middelhavslandene, så hvis mannen ikke er vant til varme ville jeg ikk dratt dit. (Mine foreldre er i Spania nå, og det er vel ca 30-36 grader og litt høy luftfuktighet en del av dagene.) Hellas ville jeg absolutt ikke dratt til i August, det er grusomt høy luftfuktighet der, og både klærne og du er like våt en liten stund etter dusjen... Hva med å reise til feks Praha, Budapest eller Krakow? Kroatia skal visst være nydelig, og der har de strender og litt sydenfølelse også. Frankrike trenger ikke nødvendigvis være like varm dersom du ikke reiser nedover til Sør Frankrike. Forresten, nå kom jeg på Jersey!! Mellom Storbritannia og Frankrike. Der får man skikkelig sydenstemning, og det er ikke for varmt heller. Har ikke vært der selv, men mange venner har skrytt av den. De har lagt opp til bryllupsreisende på flere av hotellene der, og man kan kjøpe egne bryllupsreisepakker som blant annet inkluderer: Your package includes: * 2 nights accommodation in a twin or double bedded room inclusive of Full English breakfast (served in your room if you prefer). * Private transfers to and from the harbour or airport. * A bottle of Champagne and chocolates in your room on arrival. * A free room upgrade to a room with balcony and/ or seaview (subject to availabilty). * Dinner in the Hotel's Restaurant on one night of your stay. * A £20.00 voucher to spend at Jersey Pearl. Her er noen linker! http://www.jersey.com/summer/page_2.asp http://www.jersey.com/romance/index.asp?bhcp=1 http://www.seymourhotels.com/rates_breaks/romantic.asp Hmm... nå fikk jeg nesten lyst til å dra dit selv....
Lillemilla Skrevet 30. juli 2005 #4 Skrevet 30. juli 2005 (endret) Hmm.. ulempen er visst at det er litt dyrt der, og at man bør satse på å lete opp noenlunde direkte-flyruter, ellers kan bilettene bli litt dyre. Her er forresten en link til: http://www.ae-tours.com/jersey2003.html Endret 30. juli 2005 av Lillemilla
Smørblomsten Skrevet 31. juli 2005 #5 Skrevet 31. juli 2005 Jeg ville valgt Malaysia Billig og utrolig vakkert! Men sesongen er kanskje ikke august....
Tjorven Skrevet 4. august 2005 #6 Skrevet 4. august 2005 vi var på Mallorca på Cala Mesquida i fjor i august. Det anbefales. Fantastisk flott sted! Ving har bl.a. turer dit.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #7 Skrevet 4. august 2005 Vi har vært på Chios, øy rett vest for Cesme, Tyrkia mange ganger, også i august, og vi har aldri hatt problemer med luftfuktigheten! Faktisk har jeg vært skikkelig fornøyd med klestørken fordi jeg med gru husker andre ganger fra "syden" hvor ting ikke har sett ut til å tørke i det hele tatt. Men det _er_ varmt i august! Jeg tror nesten jeg ville ha lagt bryllupsreisen til slutten av måneden iallfall. Akkurat i dag er det over 40 varmegrader på Chios! Glemte jeg å si det: Chios er et utmerket sted å tilbringe bryllupsreisen sin. Jeg vet det, for jeg var der
IdaC Skrevet 5. august 2005 #8 Skrevet 5. august 2005 Som noen andre også har nevnt, så har du Kroatia. Jeg kom tilbake fra Kroatia selv denne uken. Det er jo bare så nydelig der. Dersom dere bestiller tidlig flybilletter via Norwegian, så kan dere få dem får ca 1200-1500 per pers. Mat og drikke er billigere enn i Norge, så med litt planlegging kan dere få en romantisk og billig bryllupsreise.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå