Kgkikker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg var i badeland her om dagen, og la merke til at de fleste barna fra rundt 5 og oppover var direkte overvektige. Ikke litt valpefett, men ganske store. Jeg fulgte med en stund, og da var det 7 av 10 som var godt over normalen. hva tenker dere, er det mye Overvekt blant barn for tiden?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Dette har man jo tall på. Det er en god del barn og unge som strever med overvekt. Anonymkode: c7766...67d 1
GammelKaktus Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 Det er en del større barn ja... Jeg og en venninne prater litt om det for våre gutter er jo så "tynne" at vi sliter med å finne bukser som sitter skikkelig på de. Men de er jo normalvektige begge to har normal BMI men vi er så vant til å se kraftigere barn så da virke våre tynnere enn hva de egentlig er, i tillegg til at de er høye.. Og vi mødrene skulle gjerne hatt litt av både lengden og "formen"... 😄 Er jo ikke så rart heller, mange barn er jo veldig stillesittende og hvis de er litt uheldige med genene og i tillegg feil kosthold så kan vekta fort gå opp. OG så er det jo og mange som "vokser" det av seg og altså... I tillegg så finnes det jo medisiner og sykdommer som kan kødde med vekta. Guttungen til ei venninne la på seg 20 kg stakkar når han fikk kortison og andre medisiner for leddgikt feks. Var ikke gøy når vi var ute og han fikk de blikkene og kommentarene fra voksne folk, hadde så vondt av den lille gutten... Folk er rasshøl.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 Ja, jeg har lagt merke til det samme. Mange flere overvektige barn nå enn for feks 20 år siden. Anonymkode: 69cba...432
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå