Gå til innhold

#sjekkdeg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er så lite som skal til. Sjekk deg hver så snill. Dette er noe DU kan gjøre for din helse. Ta en celleprøve. Jeg mistet akkurat en ung veninne. Noe som var helt unødvendig. Hadde hun tatt vanlig screening, så hadde hun mest sannsynlig vært i live. Fanget opp celleforandringene lenge før kreft. 

Anonymkode: 07baf...0bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg har sjekket meg, får jeg alltid beskjed om at prøven ikke kan brukes. Så de fanger ikke opp noe som helst hos meg. 

Anonymkode: ebebe...c7a

Skrevet

Enig. Dette er en nesten smertefri undersøkelse som bare tar noen få minutter av ditt liv. Er det flaut eller litt ubehagelig? Ja det kan være, men skal love deg at dersom du får kreft har du langt verre ting i vente. 

Hilsen en som fikk påvist grove celleforandringer og måtte igjennom ørten timer på Gynekologisk Poliklinikk med nye prøver, biopsi og konisering. 

Anonymkode: d7892...5af

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg har sjekket meg, får jeg alltid beskjed om at prøven ikke kan brukes. Så de fanger ikke opp noe som helst hos meg. 

Da må du ta ny prøve. Det er kjempeviktig! Jeg fikk samme beskjed som deg og giddet ikke ta ny test. 2 år etter hadde jeg de groveste celleforandringene man kan ha før det utvikler seg til stadium 1 av livmorhalskreft!

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du ta ny prøve. Det er kjempeviktig! Jeg fikk samme beskjed som deg og giddet ikke ta ny test. 2 år etter hadde jeg de groveste celleforandringene man kan ha før det utvikler seg til stadium 1 av livmorhalskreft!

Når jeg får det svaret hver gang. Hva er da vitsen? 

Skrevet

Nix

Anonymkode: ad3fe...110

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når jeg får det svaret hver gang. Hva er da vitsen? 

Hvem tar du prøve hos? Om det er hos fastlegen kan du forsøke å ta den hos en gynekolog? 

Anonymkode: 692b9...095

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Dette er en nesten smertefri undersøkelse som bare tar noen få minutter av ditt liv. Er det flaut eller litt ubehagelig? Ja det kan være, men skal love deg at dersom du får kreft har du langt verre ting i vente. 

Hilsen en som fikk påvist grove celleforandringer og måtte igjennom ørten timer på Gynekologisk Poliklinikk med nye prøver, biopsi og konisering. 

For meg som er voldtektsoffer er det mer enn "flaut eller litt ubehagelig." Det er faktisk ganske vondt. Og som nevnt har de aldri klart å ta en prøve som kan brukes.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem tar du prøve hos? Om det er hos fastlegen kan du forsøke å ta den hos en gynekolog? 

Fastlege. Er det større sjanse for å få en brukbar prøve hos gynekolog?

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesten smertefritt?? 🧸

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja fastlegen gjør jo mye annet enn bare gynekologi, men en gynekolog er jo ekspert på området og jobber med det hele tiden.

Anonymkode: a26e7...ca9

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde at prøvene hos fastlege ikke kunne brukes, mens hos gynekolog har det aldri vært et problem. Om du klarer ville jeg gitt det et forsøk til. Du kan be fastlegen om  henvisning eller finne en privat.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...