AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Det er så lite som skal til. Sjekk deg hver så snill. Dette er noe DU kan gjøre for din helse. Ta en celleprøve. Jeg mistet akkurat en ung veninne. Noe som var helt unødvendig. Hadde hun tatt vanlig screening, så hadde hun mest sannsynlig vært i live. Fanget opp celleforandringene lenge før kreft. Anonymkode: 07baf...0bf
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Når jeg har sjekket meg, får jeg alltid beskjed om at prøven ikke kan brukes. Så de fanger ikke opp noe som helst hos meg. Anonymkode: ebebe...c7a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 Enig. Dette er en nesten smertefri undersøkelse som bare tar noen få minutter av ditt liv. Er det flaut eller litt ubehagelig? Ja det kan være, men skal love deg at dersom du får kreft har du langt verre ting i vente. Hilsen en som fikk påvist grove celleforandringer og måtte igjennom ørten timer på Gynekologisk Poliklinikk med nye prøver, biopsi og konisering. Anonymkode: d7892...5af
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg har sjekket meg, får jeg alltid beskjed om at prøven ikke kan brukes. Så de fanger ikke opp noe som helst hos meg. Anonymkode: ebebe...c7a Da må du ta ny prøve. Det er kjempeviktig! Jeg fikk samme beskjed som deg og giddet ikke ta ny test. 2 år etter hadde jeg de groveste celleforandringene man kan ha før det utvikler seg til stadium 1 av livmorhalskreft! Anonymkode: d7892...5af
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #5 Skrevet 21. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må du ta ny prøve. Det er kjempeviktig! Jeg fikk samme beskjed som deg og giddet ikke ta ny test. 2 år etter hadde jeg de groveste celleforandringene man kan ha før det utvikler seg til stadium 1 av livmorhalskreft! Anonymkode: d7892...5af Når jeg får det svaret hver gang. Hva er da vitsen? Anonymkode: ebebe...c7a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når jeg får det svaret hver gang. Hva er da vitsen? Anonymkode: ebebe...c7a Hvem tar du prøve hos? Om det er hos fastlegen kan du forsøke å ta den hos en gynekolog? Anonymkode: 692b9...095
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Dette er en nesten smertefri undersøkelse som bare tar noen få minutter av ditt liv. Er det flaut eller litt ubehagelig? Ja det kan være, men skal love deg at dersom du får kreft har du langt verre ting i vente. Hilsen en som fikk påvist grove celleforandringer og måtte igjennom ørten timer på Gynekologisk Poliklinikk med nye prøver, biopsi og konisering. Anonymkode: d7892...5af For meg som er voldtektsoffer er det mer enn "flaut eller litt ubehagelig." Det er faktisk ganske vondt. Og som nevnt har de aldri klart å ta en prøve som kan brukes. Anonymkode: ebebe...c7a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #9 Skrevet 21. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvem tar du prøve hos? Om det er hos fastlegen kan du forsøke å ta den hos en gynekolog? Anonymkode: 692b9...095 Fastlege. Er det større sjanse for å få en brukbar prøve hos gynekolog? Anonymkode: ebebe...c7a
Gjest Theo_1 Skrevet 21. oktober 2020 #10 Skrevet 21. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Dette er en nesten smertefri undersøkelse som bare tar noen få minutter av ditt liv. Er det flaut eller litt ubehagelig? Ja det kan være, men skal love deg at dersom du får kreft har du langt verre ting i vente. Hilsen en som fikk påvist grove celleforandringer og måtte igjennom ørten timer på Gynekologisk Poliklinikk med nye prøver, biopsi og konisering. Anonymkode: d7892...5af Nesten smertefritt?? 🧸
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #11 Skrevet 21. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fastlege. Er det større sjanse for å få en brukbar prøve hos gynekolog? Anonymkode: ebebe...c7a Ja fastlegen gjør jo mye annet enn bare gynekologi, men en gynekolog er jo ekspert på området og jobber med det hele tiden. Anonymkode: a26e7...ca9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #12 Skrevet 21. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fastlege. Er det større sjanse for å få en brukbar prøve hos gynekolog? Anonymkode: ebebe...c7a Jeg opplevde at prøvene hos fastlege ikke kunne brukes, mens hos gynekolog har det aldri vært et problem. Om du klarer ville jeg gitt det et forsøk til. Du kan be fastlegen om henvisning eller finne en privat. Anonymkode: 692b9...095 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå