Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal finne meg en ekstrajobb (er student), og har derfor tenkt å gå rundt på diverse butikker o.l. med en søknad og cv. CVen har jeg fått laget, men sliter litt med å skrive en generell søknad som ikke er stilet til en konkret stillingsannonse. Hva skriver man feks øverst der adressen skal stå? Hvem skriver jeg brevet "til" (som i: til den det måtte gjelde osv).

Er det noen som har en generell mal på slike type søknader, evt noen som vet hvor man kan finne det på internett (jeg finner bare eksempler på søknader på konkrete stillinger)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan godt skrive et presentasjonsbrev istedenfor en generell søknad. Generell søknad er stort sett like formell i stilen som vanlig søknad, mens presentasjonsbrev er mye friere og uformelt.

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg hadde ikke skrevet til hvem det måtte gjelde, men tatt meg tid og planlagt hvilke steder jeg hadde tenkt til å søke og skrevet deres navn i søknaden.

De gangene jeg har søkt jobb har jeg sendt inn generelle søknader hvor jeg har skrevet navnet til firmaet. Jeg tror det gir et bedre inntrykk.

Den ene jobben fikk jeg flere måneder etterpå. De hadde tatt vare på den og kontaktet meg da de fikk en ledig stilling.

Hvis du søker etter søknad og cv på nett finner du mange maler som du kan bruke.

Skrevet

Tror absolutt du bør ta deg tid til å skrive inn firmanavn på hver enkelt søknad ja, det viser at søknaden din ikke er masseprodusert og levert ut overalt (selv om det vel er det den er...)

Gjest Kelsey i.i
Skrevet

Takk for svar. Endte med å skrive en slags generell søknad, men med navn på hvert enkel sted jeg skal besøke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...