AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg har såvidt begynt å lese meg opp på biler, men det er jo en jungel. Kanskje dere har noen tips? Jeg er alene med en hund, så trenger ikke en stor bil. Kan legge ned sete ol for å få plass til ski på vinteren. Men det må være plass til et hundebur til en middels stor hund (typ fuglehund). Ellers er det viktigste for meg at bilen ikke er for stor, en trygg og sikker bil som er kjent for å ikke måtte på verksted hele tiden. En nokså billig bil, både i drift og reparasjoner. Jeg er ikke opptatt av bilmerker, men kanskje ikke en som skriker konebil, selvom det er det den er😅 Kjører mest til skogen og fjellet for å gå turer. Samt over fjellet fra vest til øst noen ganger i året. Helst automatgir, og forhjulstrekk. Ikke el-bil. Anonymkode: b94be...377
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Hva tenker dere om disse bilene: -Volkswagen Golf 1,4 TSI 125 eller 240 hk highland. Har også sett hybridvariant -Toyota Auris hybrid 1,8l 181hk Jeg har tilgang på en liten bil nå som har 1,4l (sylindervolum?). Det er helt innafor, men ønsker ikke noe mindre enn det. Hk har jeg ingen anelse om. Ellers er det meste gresk for meg. Måtte google hva highland var på Volkswagen bilen. Trenger ikke noe fancy😊 Anonymkode: b94be...377
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 Til "sånne som deg" 🤪 liker jeg å anbefale en bil som ikke så mange vet om: Honda Jazz. Den er helt genial. Utvendig på størrelse med en Polo, innvendig som en Golf. "Magic Seats" gjør at du får plass til alt mulig rart inni han også: Honda er mer pålitelig enn Toyota, superbillig å forsikre, gode priser brukt, og blir som regel kjøpt nytt av vettuge folk som holder ved like bilene sine. Mange kjøper topputgaven med glasstak - da får du virkelig en snasen bil med et lite fotavtrykk, men som er praktisk som få andre. Anonymkode: afade...33c 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #4 Skrevet 23. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Til "sånne som deg" 🤪 liker jeg å anbefale en bil som ikke så mange vet om: Honda Jazz. Den er helt genial. Utvendig på størrelse med en Polo, innvendig som en Golf. "Magic Seats" gjør at du får plass til alt mulig rart inni han også: Honda er mer pålitelig enn Toyota, superbillig å forsikre, gode priser brukt, og blir som regel kjøpt nytt av vettuge folk som holder ved like bilene sine. Mange kjøper topputgaven med glasstak - da får du virkelig en snasen bil med et lite fotavtrykk, men som er praktisk som få andre. Anonymkode: afade...33c Tusen takk! Skal sjekke ut denne😀 Anonymkode: b94be...377 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 Nokså billig er veldig vagt. Du må nesten spesifisere en makspris. Anonymkode: 0819a...3b6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nokså billig er veldig vagt. Du må nesten spesifisere en makspris. Anonymkode: 0819a...3b6 Tenkte maks 200.000-230.000. Er det realistisk å få en trygg og god bil til den prisen? Anonymkode: b94be...377
Gjest Ezio Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte maks 200.000-230.000. Er det realistisk å få en trygg og god bil til den prisen? Anonymkode: b94be...377 Absolutt. Jeg har en god og trygg bil jeg betalte 90K for.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #8 Skrevet 23. oktober 2020 6 timer siden, Ezio skrev: Absolutt. Jeg har en god og trygg bil jeg betalte 90K for. Så bra! Hvilken bil har du? Anonymkode: b94be...377
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 Du har jo litt å velge i. Anonymkode: 0819a...3b6
Gjest Ezio Skrevet 24. oktober 2020 #10 Skrevet 24. oktober 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Så bra! Hvilken bil har du? Anonymkode: b94be...377 Audi Q5.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #11 Skrevet 24. oktober 2020 Hvis du skal ha hundebur i bilen, ville jeg gått for en stasjonsvogn ihvertfall! Du kan jo også se på «pizzabiler», type VW Caddy, Ford Transit Connect, Berlingo etc om du ikke skal ha med hele slekta på tur. Anonymkode: e4e15...09e
Julie Skrevet 25. oktober 2020 #12 Skrevet 25. oktober 2020 VW Golf stasjonsvogn fra 2014 modell og nyere. Har kun kjørt varianten med største dieselmotoren og 4WD (2.0 TDi 4Motion) ,den var velkjørende og sprek i hvertfall. Drivstoffgjerrig og godt spekket med sikkerhetsutstyr. Highline er benevnelsen på utstyrsnivå, og er det høyeste/beste utstyrsnivået.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå