Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #21 Skrevet 15. august 2005 Nei. ← For en arrogant holdning: først ber du folk på kommando oppgi hva de tjener (uten å først si hva du selv tjener), så nekter du på forespørsel å si hva det er som er så inntektsbringende til at du er så ung. Det er ikke bare arrogant, det er snørrhovent og umodent. SÅ skal man ikke være veldig smart for å se at du egentlig bare ville briefe overfor jentene på KG med tallet på lønnen.
Anglofil Skrevet 15. august 2005 #22 Skrevet 15. august 2005 (endret) Hehe, liberalistene liker ikke å høre at mennesket også motiveres av andre ting enn penger. ← Ja, de får uffe seg så mye de orker, men hvis ikke noen vil gjøre noen insats eller vise engasjement, så blir det nok ikke mye tilbud å velge mellom. For å si det sånn; det finnes ikke penger å tjene på innen karate, med mindre man er Bruce Lee og filmstjerne. I tillegg ville denne formen for idrett blitt ett forferdelig dyrt tilbud. Noen kaller det idealisme, jeg gjør det fordi karate vil alltid være en del av livet mitt. På den måten gir jeg like mye tilbake, som jeg har fått. I tillegg er det bra erfaring når jeg skal inn i læreryrket. Mvh Yvonne Endret 15. august 2005 av yvonne
Bønna Skrevet 15. august 2005 #23 Skrevet 15. august 2005 det finnes ikke penger å tjene på innen karate, med mindre man er Bruce Lee og filmstjerne. ← Hva synes du om Jackie Chan? Jeg har hørt at han regnes for å være den nye Bruce Lee?
Anglofil Skrevet 15. august 2005 #24 Skrevet 15. august 2005 (endret) Hva synes du om Jackie Chan? Jeg har hørt at han regnes for å være den nye Bruce Lee? ← Joda, han er flink, men for å være ærlig liker jeg ikke kampsportfilmer. Det høres kanskje dumt ut, men for meg er dette litt som en "jobb", hvor jeg ikke tar den med hjem, ellers blir det litt for mye av det gode, unntaksvis kanskje karatekidfilmene. Nåvel, for all del, han har mange gode stunts, og det kan være gøy å se på en gang i blant. Mvh Yvonne Endret 15. august 2005 av yvonne
Gjest Mito24 Skrevet 15. august 2005 #26 Skrevet 15. august 2005 For en arrogant holdning: først ber du folk på kommando oppgi hva de tjener (uten å først si hva du selv tjener), så nekter du på forespørsel å si hva det er som er så inntektsbringende til at du er så ung. Det er ikke bare arrogant, det er snørrhovent og umodent. SÅ skal man ikke være veldig smart for å se at du egentlig bare ville briefe overfor jentene på KG med tallet på lønnen. ← Så ung? Jeg er 27 år. Lykke til, "gjest".
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #27 Skrevet 16. august 2005 340.000,- fylkeskommunal sektor / 6 års høyere utdanning / nybegynnerlønn. Jeg er på ingen måte fornøyd over lønnen, for de med samme kvalifikasjkoner som meg tjener 450. - 600.000,- i privat sektor. Men i og med at det er begynnerjobb, er lønnen akseptabel, dewn holder akkurat til å overleve - med alle dyre utgifter og lån ← Men husk at som statsansatt har du endel fordeler som også bør regnes inn. Statens pensjonskasse har en meget bra pensjonsordning for eksempel. Du er sikret overtidsbetaling, noe folk i privat sektor ofte ikke får. Og ikke minst har du meget bra jobbsikkerhet. Dette er grunner til at Staten kan betale folk mindre enn privat sektor, og allikevel være en ettertraktet arbeidsplass.
Rosenrød Skrevet 16. august 2005 #29 Skrevet 16. august 2005 Ca. 350000. Er lærer og har en liten ekstrajobb i en klesbutikk.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #30 Skrevet 16. august 2005 Men husk at som statsansatt har du endel fordeler som også bør regnes inn. Statens pensjonskasse har en meget bra pensjonsordning for eksempel. Du er sikret overtidsbetaling, noe folk i privat sektor ofte ikke får. Og ikke minst har du meget bra jobbsikkerhet. Dette er grunner til at Staten kan betale folk mindre enn privat sektor, og allikevel være en ettertraktet arbeidsplass. ← Jeg er ikke enig med deg i dette! Statens pensjonskasse har en meget laber og mindre bra pensjonsordning: ja, den er sikker - men stadig flere høyt utdannede offentlige ansatte tegner tilleggspensjonsforsikringer privat..de må de ellers ender de ikke opp langt unna en minstepensjonist - og det er jo ikke fett. Det er feil det du sier med at kommune/fylke/stats- ansatte er sikret overtidsbetaling: de er ikke sikret dette, de aller fleste får kun ta ut det de jobber utover ordinær arbeidstid i avspasering. Det mindretallet som får overtidsbetalt er ledere eller særs selvstendige stillinger - og de har dette innbakt i lønnen sin. Andre får kun utbetalt overtidstillegget, hvis, og bare hvis, det er snakk om pålagt arbeid fra overordnede. Hvis man ikke bølir ferdig med arbeidet sitt og jobber over tiden, får man altså ikke utbetalt noe overtidstillegg. Det er alt for lave lønninger i kommunene, fylkene og i staten! Det finnes massevis av god arbeidskraft og mange med flotte utdanninger: men etterhvert stagnerer mange av dem og lander på en arbeidsinnsats tilsvarende hva de får igjen for det: en elendig luselønn. *Luselønnen kan heller ikke betale dyre studielån, andre lån og de enorme utgiftene folk flest har i dag.
Pleier Skrevet 16. august 2005 #34 Skrevet 16. august 2005 134 kr/timen + kveldstillegg og helgetillegg. Er ansatt som 2-års spl.stud på sykehjem.
Gjest gjest1 Skrevet 17. august 2005 #35 Skrevet 17. august 2005 110 kr/timen + kvelstillegg og helgetillegg. Er igrunn ganske fornøyd med det siden det er en deltidsjobb ved sidenav studier.
Gjest Sukkerert Skrevet 17. august 2005 #36 Skrevet 17. august 2005 Er student. På sommerjobben tjente jeg 75 kr timen.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #37 Skrevet 17. august 2005 I fjor tjente jeg vel 220.000. Nå har jeg gått over i deltidsstilling og tjener 110 kr timen. Jobber i butikk. Hvor lite penger man har påvirker jo også forbruket, og man klarer seg uten så mye penger. Jeg har nå begynt på en utdannelse der begynnerlønna som ferdigutdanna kan være på 300.000-400.000 (avhengig av hvor man blir ansatt+innsats). Er absolutt ikke pengene som er motivasjonen for meg når det gjelder yrkesvalg, men vet mange som har valgt det samme som meg har denne motivasjonen. Vet jeg klarer meg med lite penger, er viktigere å ha en jobb man trives med. Men å få en anstendig lønn handler jo også om å føle at man blir satt pris på. Dessuten kunne det jo vært hyggelig å kunne unne seg en ferie en gang i framtida (har alltid jobbet hver eneste sommer siden jeg var 16..)
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #38 Skrevet 17. august 2005 Må legge til at denne tråden blir ganske uinteressant hvis folk bare oppgir et tall, og ikke forteller hvilken bransje de jobber i. Dette trenger ikke være en skrytetråd, men interessant lesning for å se hva lønnsnivået ligger på innenfor forskj yrker.
Bønna Skrevet 17. august 2005 #39 Skrevet 17. august 2005 (endret) Er student. På sommerjobben tjente jeg 75 kr timen. ← Jeg håper du meldte deg inn fagforeninga fordi du synes det er provoserende lav timelønn? Endret 17. august 2005 av Bønna
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #40 Skrevet 18. august 2005 Kansje fordi de som for eksempel går på trygd, som meg, ikke svarte For et par år siden las jeg at gjennomsnittlig inntekt for folk i arbeid var 3000000 kr. ← ups...da tjener jeg lite om gj.snitt er 3 mill.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå