AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 I går begynte jeg å bli ordentlig snørrete. Det gjør vondt å svelge og allmenntilstanden er på vei nedover. Jeg føler meg skikkelig syk. Så i tråd med helsedirektoratet tenker jeg at jeg bør ta koronatest. Jeg går gjennom kommunen sitt vurderingsskjema for korona-testing og blir anbefalt å kontakte fastlegen siden jeg har betydelig redusert allmentilstand. Ok så går jeg inn på legekontoret sin side og der står det at hvis jeg er syk, så holder jeg meg hjemme og at jeg kan bestille time for testing på kommunen sin hjemmeside. Hva gjør jeg? Forstår jo at ikke fastlegen vil ha smittsomme folk inn på kontoret. Skal jeg vente til jeg føler meg bedre og så teste? Anonymkode: 1647e...1aa
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 Bestill testing og test deg. Så kan du heller kontakte legen din etterpå. Anonymkode: 7065f...c3a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #3 Skrevet 20. oktober 2020 Hvis du er veldig syk og trenger legehjelp så ringer du legen, så finner de en løsning. Mange kommuner har egne avdelinger hvor de henviser folk med potensiell korona som trenger legetilsyn. Hvis du ikke har behov for legehjelp bestiller du koronatest og venter på svar hjemme. Litt vanskelig å vite hva du mener med redusert allmenntilstand? Ved forkjølelse og virusinfeksjoner så føler man seg jo dårlig, men legen får ikke gjort noe med det. Tenker du at du trenger legetilsyn? Så ringer du legen eller legevakt. Anonymkode: 08e39...e22
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 Oppdatering og nytt spørsmål fra TS: Jeg gikk og la meg etter jeg postet her, og følte meg bedre når jeg sto opp. Da tok jeg koronatest, og allerede i dag kom svaret. Testen er negativ (juhu). Føler meg fortsatt helt sørpete (marinert i snørr) og litt som jeg har gått skikkelig i kjelleren på treningsstudio (vondt i alle muskler), men det går nok over etterhvert. Det hender jeg nyser og hiver etter pusten også. Kan jeg dra på jobb? Jeg bruker å være forkjølet i flere uker. Vondt i musklene er litt uvanlig for meg, men har opplevd det mange ganger i år, og tenker det er noe som kommer med alderen eller noe slikt. Følger vanligvis «kan du stå, kan du gå (på jobb)» (eller «if you can walk, you can work») og det skal mye til før jeg holder meg hjemme, men siden det er korona og styr og stell.. blir vel kanskje litt uglesett. -TS Anonymkode: 1647e...1aa
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 Du skal holde deg hjemme til du er i fin form, dvs uten muskelverk og masse snørr. Smitter du andre med forkjølelse på jobben, må de holde seg hjemme, testes, osv. Det vil jo bli utført veldig mange unødvendige koronatester dersom folk med forkjølelse ikke holder seg hjemme, men drar ut og smitter andre. Anonymkode: efbbf...83d 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå