Gå til innhold

Har smittet mamma med hjertesvikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var med mamma ca 1 døgn før jeg fikk påvist korona, hadde ingen mistanke heller. Så hun fikk det også, hun er under 50 og frisk, bortsett fra at hun har en sykdom med hjertet så hun får medisiner mot hjertesvikt. 

Hun har vært syk i over 1 uke, lette symptomer, men feber på 39 store deler av tiden. 
så fikk hun 40 i feber og kramper. Men hun nekter å ringe lege eller noe.. nå er hun bedre sier hun. 

jeg drar inn til henne for å være der, jeg er symptomfri dag 1, så skal egentlig holde meg hjemme, men tør ikke når hun er sånn her 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at du kan ringe legevakten for å få råd, hvis du er bekymret :)

• Liker 15
Skrevet (endret)
1 time siden, Windows123 skrev:

Var med mamma ca 1 døgn før jeg fikk påvist korona, hadde ingen mistanke heller. Så hun fikk det også, hun er under 50 og frisk, bortsett fra at hun har en sykdom med hjertet så hun får medisiner mot hjertesvikt. 

Hun har vært syk i over 1 uke, lette symptomer, men feber på 39 store deler av tiden. 
så fikk hun 40 i feber og kramper. Men hun nekter å ringe lege eller noe.. nå er hun bedre sier hun. 

jeg drar inn til henne for å være der, jeg er symptomfri dag 1, så skal egentlig holde meg hjemme, men tør ikke når hun er sånn her 

Jeg hadde ringt legevakt/sykehus med en gang for å høre hva de sier.  Det som er skummelt med Covid-19 er at man kan føle seg bedre før man blir mye verre igjen. 

Endret av NorthernLight
  • Liker 11
Skrevet

Hun burde få tilsyn av lege! Høy feber over lang tid er grunn for sykehusinnleggelse.. Synes du burde ringe koronatelefonen eller legevakt når du er med henne. 

• Liker 5
Skrevet

Ring! Bør få målt oksygen i blodet.

• Liker 9
Skrevet

Um, ambulansen? Jeg hadde ikke giddet å ta hensyn til ønskene hennes når hun ikke klarer å ta vare på helsa sjæl. Nei jeg hadde ringt ambulansen uansett hvor mye hun protesterte. Dette kan fort gå riktig ille! 

• Liker 7
Skrevet

Som andre sier, ring lege, da vil du få ordentlig veiledning. 

• Liker 4
Skrevet
14 timer siden, Windows123 skrev:

Hvordan går det Ts? Har du kontaktet noen? 

God bedring til dere begge. :)

• Liker 2
Skrevet

Ts, vær klar over at den som har dårlig oksygenopptak over tid blir i dårligere stand til å ta avgjørelser om egen helse.

Når min far hadde lungebetennelse måtte jeg tvinge han med til legevakt, og hadde vi vært litt senere kunne han dødd, hadde nesten ikke oksygenopptak. Han mente selv at han ikke var særlig dårlig...

Få henne inn på sykehus. 

• Liker 3
Skrevet

Ja ringte legevakt som ba meg ringe det lokale legekontoret. Fikk beskjed om at hun bare skulle fortsette å ta Paracet og ringe hvis det ble verre.. dårlig oppfølging, hun har hatt feber hver dag i snart 2 uker 

• Liker 4
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Windows123 skrev:

Ja ringte legevakt som ba meg ringe det lokale legekontoret. Fikk beskjed om at hun bare skulle fortsette å ta Paracet og ringe hvis det ble verre.. dårlig oppfølging, hun har hatt feber hver dag i snart 2 uker 

Dra til et apotek og kjøp en oksygenmåler til moren din, så kan du fort se hvordan det står til med oksygenmetningen. Er den dårlig så ring ambulanse og opplys om dette. Mål henne ofte! 

Endret av Frøkensina
  • Liker 5
Skrevet
5 timer siden, Frøkensina skrev:

Dra til et apotek og kjøp en oksygenmåler til moren din, så kan du fort se hvordan det står til med oksygenmetningen. Er den dårlig så ring ambulanse og opplys om dette. Mål henne ofte! 

Veldig lurt!

• Liker 2
Skrevet

Oksygenmåler fra apoteket er en god ide, men få noen andre til å kjøpe den hvis du burde holde deg hjemme...

Håper moren din blir bedre! ❤️

• Liker 4
Skrevet
24 minutter siden, Callisto83 skrev:

Oksygenmåler fra apoteket er en god ide, men få noen andre til å kjøpe den hvis du burde holde deg hjemme...

Håper moren din blir bedre! ❤️

Ja jeg glemte at hun er smittet selv 😅 Oksygenmåler er veldig lurt for å følge med på covid19, jeg fulgte noen i New York i våres som var smittet og oksygenmåleren var det som gjorde at hun fikk hjelp når det trengtes. Man merker det IKKE nødvendigvis selv. Hun anbefalte alle å ha en hjemme.

Ambulanse/legevakt (spesielt ambulanse) kan ikke overse en pasient som har corona og lav oksygenmetning. Jeg synes det er dårlig at hun ikke får oppfølging med hjertesvikt og corona med langvarig feber. 

• Liker 4
  • Opprett ny...