Gå til innhold

Anbefaling på god 'Pull up'-bar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,
Jeg er på utkikk etter en god pullup/chin-bar som man kan feste i døråpningen og rydde vekk etter trening. Jeg har inntrykk at de kommer i litt ymse kvalitet Jeg betaler gjerne litt ekstra for god kvalitet for jeg er ikke spesielt gira på å havne i en fail-video på youtube, haha. Er det nnoen som har noen anbefalinger?

Anonymkode: a10fe...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer annpå døra, den sitter ikke så godt i en lettvegg som de fleste nye leiligheter har, jeg hadde den over. Men kutta den ut.

Din vekt har stor betydning her.

Anonymkode: 8ed44...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med sånne som du bare henger i dørkarmen, som en har bilde av over, er at de lett faller ned. Jeg, på knappe 60 kg, opplevde at dørkarmen rett og slett falt sammen, så jeg slo meg halvt ihjel.. Har ikke turt å bruke en sånn siden. 

Jeg har heller kjøpt meg gym-ringer. Da har jeg bare festet to kroker i taket, og så klipser jeg gym-ringene på og av så lett som bare det. Da kunne jeg åpne og lukke døren, ingenting som var i veien, og ingenting annet enn to kroker som syntes når jeg var ferdig trent. 

Og, gymringer gir mindre skulderplager enn en fast stang, siden man får en mer naturlig beveglese i skuldrene. I tillegg kan man jo gjøre masse andre øvelser, justere lengden på lastestroppene ned og ta dips, omvendt roing, osv osv :)

Anonymkode: a1fc6...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med sånne som du bare henger i dørkarmen, som en har bilde av over, er at de lett faller ned. Jeg, på knappe 60 kg, opplevde at dørkarmen rett og slett falt sammen, så jeg slo meg halvt ihjel.. Har ikke turt å bruke en sånn siden. 

Jeg har heller kjøpt meg gym-ringer. Da har jeg bare festet to kroker i taket, og så klipser jeg gym-ringene på og av så lett som bare det. Da kunne jeg åpne og lukke døren, ingenting som var i veien, og ingenting annet enn to kroker som syntes når jeg var ferdig trent. 

Og, gymringer gir mindre skulderplager enn en fast stang, siden man får en mer naturlig beveglese i skuldrene. I tillegg kan man jo gjøre masse andre øvelser, justere lengden på lastestroppene ned og ta dips, omvendt roing, osv osv :)

Anonymkode: a1fc6...3a4

Nettopp.

Anonymkode: 8ed44...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...