Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker hampinnlegg fra lillegullbleier. 
Vi har brukt dette hele tiden siden begge har blitt veldig såre i huden av annet.

Vi har forsøkt engangsinnlegg på begge. I min barselgruppe er det heller ikke vanlig å bruke engangsinnlegg. De fleste bruker Hampinnlegg eller bambusinnlegg.

Men skjønner jo fra flere her at det er mange som reagerer.

Anonymkode: a1234...6a7

Brukte du ris papir som engangsinnlegg? 

Rispapir skal brukes sammen med vanlige innlegg, da det ikke er absorberende på samme måte som innleggene som hører til bleiene. 

Anonymkode: f41ff...c90

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innleggene vaskes også jo.

Har fått klage fra styret at flere har rapportert om at dette er ekkelt. Så er litt usikker om vi kanskje bør bytte til vanlige bleier.

Men det er jo bare bæsj?!

Bare bæsj? Jeg kan ikke, on top of my head, komme på noe som er særlig mye verre enn bæsj.

Anonymkode: 8521a...c34

• Liker 10
Skrevet

Det er ikke opplegg til det i leiligheten. 
Da må vi evt flytte. 

Eeeh, nei, da må dere legge inn opplegg til det i leiligheten.

Det er veldig vanlig å ha vaskemaskin i leiligheter altså... Her jeg bor er det ikke plass på badet, så maskina er på kjøkkenet.

Anonymkode: b22ff...5ed

• Liker 2
Skrevet

Hva med de som bruker tøybind, innafor å vaske mensenblod i fellesvaskeri også? Det blir jo litt det samme

Anonymkode: fb7b7...638

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk veldig ekkelt. 

Anonymkode: b34c7...49d

Hvorfor? Hvis maskinen ikke vasker tøyet rent bør den byttes.

Anonymkode: aafa4...7cd

Skrevet
2 timer siden, Sariou skrev:

Hva gjør dere med bæsjen når den blir fast da?

Jeg kjenner mange som bruker/brukte tøybleier på ungene sine, og ingen vasker bæsjebleier i vaskemaskin uten å fjerne bæsjen på en eller annen måte før vask. Bare så det er sagt. Jeg skjønner godt at folk som ikke bruker tøybleier reagerer dersom dere tror det er normalt.

Kaster jo så klart så mye vi kan av bæsj i toalett/søppel. Men er jo umulig å unngå gris.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eeeh, nei, da må dere legge inn opplegg til det i leiligheten.

Det er veldig vanlig å ha vaskemaskin i leiligheter altså... Her jeg bor er det ikke plass på badet, så maskina er på kjøkkenet.

Anonymkode: b22ff...5ed

Vi bor på 55 kvadrat. Det er ikke plass. Vi kan ikke ha en vaskemaskin midt på gulvet. Det er ikke plass på kjøkken eller bad. Heller ikke i gang eller soverom dessverre. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de som bruker tøybind, innafor å vaske mensenblod i fellesvaskeri også? Det blir jo litt det samme

Anonymkode: fb7b7...638

Dette var også nevnt i klagen jeg fikk fra styret. Bruker stoffbind.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte du ris papir som engangsinnlegg? 

Rispapir skal brukes sammen med vanlige innlegg, da det ikke er absorberende på samme måte som innleggene som hører til bleiene. 

Ja, men begge har blitt veldig såre av det så vi droppet det etter noen uker. Kaster så klart så mye som mulig i søppel/do. Men med en 10mnd gammel unge så er det sjelden avføringen er som tennisballer. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke opplegg til det i leiligheten. 
Da må vi evt flytte. 

Dere kan bruke vanlige engangsbleier.

Anonymkode: 3b143...3e5

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tviler på at de andre står å inspiserer bleiene før vask, de reagerer når de henger rene til tørk. Det er tanken på bæsj i maskina de reagerer på. Man må bare lære de uvitende hvordan det faktisk fungerer. Som oftest er det jo ingenting på de, og da kan jeg ikke se at det er verre å vaske felles enn skylte bodyer etter bleieglipp og/eller etter bæsjeeksplosjoner... 

Legger til: hvis de ikke mener tøy og maskin er rene etter vask, så bør de heller oppgradere maskinene. Evt må ts legge inn en skyll av maskina etter bruk. 

Endret av spinnwild
La til
  • Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, spinnwild skrev:

Tviler på at de andre står å inspiserer bleiene før vask, de reagerer når de henger rene til tørk. Det er tanken på bæsj i maskina de reagerer på. Man må bare lære de uvitende hvordan det faktisk fungerer. Som oftest er det jo ingenting på de, og da kan jeg ikke se at det er verre å vaske felles enn skylte bodyer etter bleieglipp og/eller etter bæsjeeksplosjoner... 

Legger til: hvis de ikke mener tøy og maskin er rene etter vask, så bør de heller oppgradere maskinene. Evt må ts legge inn en skyll av maskina etter bruk. 

Dette jeg også tenker. Vi tørker som regel i tørketrommel grunnet plassmangel. 

Det er lagt ved bilder i klagen hvor anonym beboer har tatt bilder av klær, bleier og mine mensenbind. 

Selvom disse er nyvasket så kommer det jo gjerne misfargingen underveis, men det er jo fortsatt nyvasket og rent.

syns folk er vanvittig frekke som har gjort dette.

får faktisk lyst til å flytte da jeg føler dette er overtramp.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lagt ved bilder i klagen hvor anonym beboer har tatt bilder av klær, bleier og mine mensenbind. 

Selvom disse er nyvasket så kommer det jo gjerne misfargingen underveis, men det er jo fortsatt nyvasket og rent.

Du får kontre klagen med spørsmål om de bevisst går inn for å diskriminere miljøbevisste!!! 

• Liker 3
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare bæsj? Jeg kan ikke, on top of my head, komme på noe som er særlig mye verre enn bæsj.

Anonymkode: 8521a...c34

Enig. Hadde ikke likt å vaske klær i en vaskemaskin som det var vasket bæsjebleier i, så skjønner at  de reagerer på det🤮

Anonymkode: c7274...258

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er ekkelt, er visst ikke lov å si det her. Men selv kunne jeg aldri tenkt meg å bodd slik at jeg måtte ha benyttet meg av fellesvaskeri. 

Måtte jeg ha bodd slik hadde jeg brukt engangsbind og bleier, det gjør jeg jo uansett.

Men igjen, det er kanskje slikt man må regne med når man velger å bo slik. Så jeg ser egentlig begge sider her.

Anonymkode: 7197a...ab6

Skrevet

Regner med du Skyller det som skal inn i maskinen først.. Ser virkelig ikke problemet 😊

Anonymkode: bab4b...864

• Liker 3
Skrevet

Men bor dere nå på 55 kvadrat med to unger? Dere burde vel flytte uansett?

Anonymkode: 1877c...150

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men bor dere nå på 55 kvadrat med to unger? Dere burde vel flytte uansett?

Anonymkode: 1877c...150

Idiotisk kommentar. Selv bor vi i minihus, og vi har 3 unger og en hund, på under 40 kvm. 

• Liker 3
Skrevet

Ser ikke problemet. Verden er full av sære folk. 

Skrevet

Dette høres jo bare sykt ut, noe så perverst og invaderende! Hadde gått hardt tilbake og krevd å få vite hva slags gris som fotograferte undertøyet mitt iallefall. Og hvem tar imot en klage med bilder av noens mest private tøy og tenker at det er rimelig å gå videre med??

De får skaffe seg egen vaskemaskin selv da, om det er så sinnsykt problematisk å dele med andre. Som om det ikke er bakterier i deres egne håndklær og truser? :balltre:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...