Gå til innhold

Beste tastatur?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har tenkt til å kjøpe et tastatur til kjæresten i bursdagsgave, men jeg kan ikke så mye om data egentlig. Føler det er litt risky siden han selv jobber med IT. Fra før av har han et fra corsair så har kikket litt på det merket, ser det er en del forskjellige tilbakemeldinger på tastaturene deres, så jeg går meg litt vill i det og kan trenge noen tips fra noen som kan mer om det. 

Prismessig vil jeg gjerne holde meg under 2000 kr. Tastaturet blir brukt til både spill, arbeid og surfing/chatting. 

Noen tips til meg? Setter masse pris på alle forslag og innspill. 

Anonymkode: c74f8...c3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt vanskelig hvis han liker spesielle mekaniske taster som f.eks de forskjellige modellene fra Cherry MX, jeg liker tastene til Logitech som heter Roamer-G og har selv et Logitech G910 som jeg er veldig fornøyd med.

Vil han ha med eller uten kabel?.

Komplett har dette fra Logitech og det skal være veldig bra: https://www.komplett.no/product/1136097/gaming/gaming-utstyr/gaming-tastatur/logitech-g915-lightspeed-traadloes-gaming-tastatur

Komplett har også et bra utvalg av tastatur fra Corsair og det er kanskje greit hvis han allerede bruker programvare fra Corsair til hurtigtaster og snarveier, forskjellen på tastaturene er ofte hvilke taster de har som Cherry MX Brown, Blue, Red og Speed så det er smak og behag: https://www.komplett.no/category/21635/gaming/gaming-utstyr/gaming-tastatur?nlevel=10431§21603§21635&manufacturer=Corsair

Anonymkode: 8af4b...676

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er litt vanskelig hvis han liker spesielle mekaniske taster som f.eks de forskjellige modellene fra Cherry MX, jeg liker tastene til Logitech som heter Roamer-G og har selv et Logitech G910 som jeg er veldig fornøyd med.

Vil han ha med eller uten kabel?.

Komplett har dette fra Logitech og det skal være veldig bra: https://www.komplett.no/product/1136097/gaming/gaming-utstyr/gaming-tastatur/logitech-g915-lightspeed-traadloes-gaming-tastatur

Komplett har også et bra utvalg av tastatur fra Corsair og det er kanskje greit hvis han allerede bruker programvare fra Corsair til hurtigtaster og snarveier, forskjellen på tastaturene er ofte hvilke taster de har som Cherry MX Brown, Blue, Red og Speed så det er smak og behag: https://www.komplett.no/category/21635/gaming/gaming-utstyr/gaming-tastatur?nlevel=10431§21603§21635&manufacturer=Corsair

Tusen takk for innspill og forslag. Tror jeg skal gå for et med kabel, tror det er det han foretrekker. 

Hva er forresten forskjellen på mekanisk og ikke mekanisk tastatur? 

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for innspill og forslag. Tror jeg skal gå for et med kabel, tror det er det han foretrekker. 

Hva er forresten forskjellen på mekanisk og ikke mekanisk tastatur? 

Mekaniske taster føles mye bedre og er mer nøyaktige enn taster med gummimembran eller rubber dome som det også kalles.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Mekaniske taster føles mye bedre og er mer nøyaktige enn taster med gummimembran eller rubber dome som det også kalles.

Ok, takk. Da skal jeg nok passe på å kjøpe mekanisk

Skrevet

De beste tastaturene som har vært produsert er de gamle fra Tandberg og IBM, de er så godt som evigvarende. Bruker selv et IBM tastatur fra 1997. Du trenger riktignok en maskin med ps2 port.

Skrevet
6 hours ago, Gruselgrafs said:

De beste tastaturene som har vært produsert er de gamle fra Tandberg og IBM, de er så godt som evigvarende. Bruker selv et IBM tastatur fra 1997. Du trenger riktignok en maskin med ps2 port.

Det går fint med en overgang til std USB i følge den ene jeg kjenner som bruker en IBM modell M hjemme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...