Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste ukene har jeg vært veldig mye trist og lei meg, uten noen egentlig årsak. Tårene sitter løst og jeg føler meg nedstemt, lei meg og ensom. Det er tungt å stå opp om morningen, og jeg sliter med å sove om kvelden.

Det har ikke skjedd noen tydelige endringer i livet mitt den siste tiden, og jeg vet ikke hva denne tristheten kommer av. Men det er utmattende. Jeg er omtrent konstant sliten, og har mest lyst til å ligge i senga og gråte. Det har vært sånn i 2-3 uker nå. 

Skjer dette med noen andre? Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? 

Jente 24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør gå til legen din. Høres ut som du muligens kan ha en begynnende depresjon, og det er lurt å ta tak i det tidlig. Om du er student kan studenthelsestjenesten hjelpe deg. 

Anonymkode: 347ad...3a4

Skrevet

Ta en tur til legen. Om du ikke tar D vitamin ville jeg begynt med det.

Anonymkode: 509a6...ce3

• Liker 1
Skrevet

Man er jo gjerne mer alene nå under pandemien. Er du ensom/treffer sjeldent andre?

Anonymkode: 96bad...f4c

• Liker 1
Skrevet

Det er sikkert noe du tenker påsom du ikke har fått sortert ferdig. Når var sist gang du var i en litt ubehagelig situasjon? Sa du noe til noen og angret? Avlyste du noe og angret? 

Anonymkode: a050a...ab8

Skrevet

Sjekk D-vitamin og stoffskiftet hos legen. For lavt nivå av disse kan gi depresjonsfølelse. Min første tanke var at det kunne være mensen, men det har vart litt for lenge til at det er sannsynlig (siden du ikke sier noe om at dette gjentar seg hver måned). Graviditet kan også utløse slitenhet og mye følelser, så dersom det kan være mulig så ville jeg ha sjekket det.

Med det sagt, så tror jeg mange som går på en psykisk smell ikke skjønner hva som skjer når det kommer. Har det vært mye som har skjedd i livet i det siste? Med pandemien og alt har det jo vært en del påkjenninger for mange. Reaksjoner på påkjenninger kan komme på ulogiske tidspunkt. For meg kom det da det endelig roet seg ned etter en heftig periode med jobb og mye trening før en konkurranse. Da jeg endelig kunne slappe av kom veggen i voldsom fart.

Anonymkode: 183ba...ad3

Skrevet

Takk for svar.

Jeg er i full jobb. Jobben er veldig slitsom til tider, men jeg går stort sett fra jobb med en god følelse. 

Jeg kan ikke sette fingeren på noe spesielt som har skjedd den siste tiden, men i min jobb hender det at man blir satt i litt vanskelige situasjoner. Jeg jobber med unge i en litt utfordrende alder.

Jeg har samboer, og med oss er ting bra. Han stiller opp for meg når jeg trenger det, men han synes nok det er litt vanskelig nå - han vet liksom ikke helt hva han skal gjøre. Jeg får litt vondt han han. Jeg føler på en måte at jeg "drar han med meg ned".. 

Jeg har akkurat hatt mensen, og er ikke gravid. Men kostholdet mitt har nok vært det beste den siste tiden. Å sjekke D-vitamin og stoffskifte er ikke en dum ide. 

Hvis det er snakk om en begynnende depresjon som noen av dere nevner, hvordan tar man tak i noe sånt?

Skrevet
3 minutter siden, Masko skrev:

Takk for svar.

Jeg er i full jobb. Jobben er veldig slitsom til tider, men jeg går stort sett fra jobb med en god følelse. 

Jeg kan ikke sette fingeren på noe spesielt som har skjedd den siste tiden, men i min jobb hender det at man blir satt i litt vanskelige situasjoner. Jeg jobber med unge i en litt utfordrende alder.

Jeg har samboer, og med oss er ting bra. Han stiller opp for meg når jeg trenger det, men han synes nok det er litt vanskelig nå - han vet liksom ikke helt hva han skal gjøre. Jeg får litt vondt han han. Jeg føler på en måte at jeg "drar han med meg ned".. 

Jeg har akkurat hatt mensen, og er ikke gravid. Men kostholdet mitt har nok vært det beste den siste tiden. Å sjekke D-vitamin og stoffskifte er ikke en dum ide. 

Hvis det er snakk om en begynnende depresjon som noen av dere nevner, hvordan tar man tak i noe sånt?

Høres hormonelt ut det du beskriver. 

Skrevet

Hva kan årsaken til disse "hormonelle forstyrrelsene" (i mangel på et bedre ord) være da tror du? Jeg har gått på de samme p-pillene i mange år, og har ikke endret vanene mine ift dette. Jeg er heller ikke gravid - det er jeg helt sikker på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...