Cuba Skrevet 29. juli 2005 #1 Skrevet 29. juli 2005 Jeg og typen skal dit i slutten av august! Vi skal til byen Laganas, men vet ikke helt hva jeg kan forvente.. Har lest en del (etter jeg bestilte selvfølgelig ) at det er en typisk festeby! Det er jo ikke det jeg og typen var ute etter denne gang da.. Så lurte vel egentlig på om noen har vært der i slutten av august og om det var VELDIG mye festing.. Da er jo fellesferien over, så det må vel ha tatt av litt..? Ellers om noen har noen tips til spisesteder, strender osv. skal bo på hotel Ionis tror jeg det heter.. og det ligger visst så og si midt i bar-gata! Typisk.. Så lurte jeg på om noen har tatt en båt ut til det vraket, og om dere har noe å anbefale og hvilken pris det ligger på.. kunne også vært morsomt å leid en moped eller bil en dag og reist litt og sett, men det kan ikke være så dyrt i allefall.. Håper på noen svar da
Nanella Skrevet 29. juli 2005 #2 Skrevet 29. juli 2005 Hei! Jeg kan egentlig ikke svar deg for jeg har ikke vært der, men skal dit om to og en halv uke... Vi reiser med baby på 9 mnd og har ikke hørt så mye på at det er en typisk festeby... Vi har leid hotell i utkanten av laganas og regner med at der er det litt mer stille. Det dere kan gjøre hvis det blir for mye bråk for dere er jo å bytte hotell.. Kan jo være dere må betale litt, men er vel verdt det tenker jeg.. MEN, jeg tror ikke det er så ille der i slutten av august. Som du sier er det jo mange som har begynt skole igjen og partyungdommen har vel kanskje vendt hjem igjen. Du kan jo også ta en tlf til reiseselskapet ditt som sikkert kan fortelle deg om dette. Det er jo uansett deres ferie og dere gjør det til hva dere vil. Hvis det blir for mye bråk, bytt hotell også er det jo ikke noe vits å menge seg med fulle ungdommer, men heller dra litt utenom de største gatene og spise hvis det er for ille. For vår del kommer vi til å spise tidlig slik at Maren kan legge seg til vanlig tid også kan vi heller kose oss på verandaen med øl eller vin eller hva vi måtte ønske. Slik blir det jo en avslappende ferie uansett om byen går for å være en partyby. Jeg bekymrer meg ikke og jeg håper dere får en fin tur!! Ja jeg vet.. Ikke helt hva du spurte etter, jeg bare kom med mine tanker...
Cuba Skrevet 29. juli 2005 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2005 Takk for svar når jeg tenker meg om tror jeg det går bra.. får man trenger jo ikke gå i den værste gata! som du sa.. Nei, jeg gleder meg til å dra jeg! God tur til dere og!
Gjest Aloha Skrevet 29. juli 2005 #4 Skrevet 29. juli 2005 Jeg har vært i Laganas. Syns ikke du skal bekymre deg for mye bråk etc fra bargata! For det første; det er snakk om en relativt kort gate. Det er en del utendørs puber, men disse senker stort sett musikken rundt kl 24, og etter det må man inn på de store nattklubbene hvis man vil ha høy musikk. Nettopp for å ta hensyn til alle hotellgjestene i nærheten. Jeg bodde like ved bargaten, og det var helt rolig der. Stranden er herlig, og det er masse hyggelige restauranter i byen. Husker ingen navn, men dere finner helt sikkert mye bra. Til deg som skulle bo i utkanten av byen, her er det rolig og ikke forstyrrelser av utelivet, med mindre du har en bar på hotellet som kan støye litt. Når det gjelder utflukter er det verdt å ta en tur til Smugglers Wreck, som er det vraket du refererer til. Her går det utflukter hele tiden, man er borte hele dagen med båt. Vakkert sted. Anbefaler også å leie egen båt og ta en tur ut til noen av småøyene utenfor Laganas by, er man heldig kan man også bade med de store havskilpaddene etc. God ferie.
Miriel Skrevet 30. juli 2005 #5 Skrevet 30. juli 2005 Jeg har også vært i Laganas. Kjempefornøyd med plassen. Ja det er mye festing der, men det er ikke noe man MÅ gjøre for å ha en fin ferie! Det finnes massevis av koselige restauranter og små barer man kan sitte på. Går helt fint an å holde seg unna bar gata Anbefaler en kjempekoselig restaurant som heter Hermion. Som sagt over er en tur til Smuggler's Wreck absolutt å anbefale!!! Vi tok ikke båtveien, men kjørte med buss og så det ovenefra. Det er noe av det mest fantastiske jeg har sett!!! Anbefaler dere også å reise opp til Kampi og se på solnedgangen, utrolig flott solnedgang - og kjemperomantisk! Snorkling er også å anbefale! Hvis du liker å dykkte/snorkle , ta kontakt med Eurodivers (gul båt som sees på lang avstand) Cubaneros er en veldig koselig bar som ligger langs stranden, her er det folk i alle alders grupper og har ikke den typiske "desperat party-clubbing" stemninga.
Boogie Skrevet 30. juli 2005 #6 Skrevet 30. juli 2005 Vi var også i byen Laganas.. Kjempefornøyd. Vi bodde litt ovenfor selve bygata. Mye artig å oppleve i Laganas. Fine strender, masse aktiviteter i gatene og ved stranda. Kan se skilpadder i disse spesielle båtene med glassbunn. Anbefaler også å leie båt, da får dere se så mye mer. Lei også scootere eller bil og kjør rundt på øya(den er ikke så stor). Se på landsbyene oppi fjellene, sjarmerende.. Så med andre ord, gled dere..
Cuba Skrevet 30. juli 2005 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2005 Takk for alle svar! Nå gleder jeg meg veldig Åssen er folka der da? er selgerne veldig innpåslitne? var i rhodos og kan ikke huske at de var noe spesielt innpåslitne der.. i allefall ikke som i egypt, men det er jo en annen verdensdel så..
ringblomst Skrevet 30. juli 2005 #8 Skrevet 30. juli 2005 Vi var i Argassi som blir regnet som et roligere sted enn Laganas. Selv om fellesferien er over for oss nordmenn i slutten av august har syd-europeerne ferie i hele august, så det kan nok bli bra med uteliv for dem som vil. Zakynthos var bra, men vi var dessverre bare en uke. Anbefaler å ta en båt-tur rundt øya - selv om vi ikke så skilpaddene, var det en veldig fin tur. Har ellers aldri opplevd veldig innpåslitne selgere i Hellas, med unntak av sigøynerbarn som klenger seg på alle og en hver . God tur!
*Doriz* Skrevet 3. august 2005 #9 Skrevet 3. august 2005 Åhh! zakynthos! var der ifjord, ilag med kjæresten og et vennepar. Var i lagnas.. og budde like ved hovedgata med alle bara,selgara ol. Trivdes kjempegodt der.. folka var veldig hyggelige, og det var ikkje noke særli innpåslitne selgara.. berre en hau me sigøynerunga som låg å "sov" på gatene og syns synd i seg sjøl.. fikk vete av dei innfødte at sigøynerane egentli var ganske so velståande, sia dei ikkje betalte husleige eller noken ting og klarte å loppe massemasse penga utav turistar kvar dag..so ikkje la dokke lure. Ser at veldig mange har anbefalt å ta en båttur ut til skipsvraket.. det kan ikkje eg anbefale. Vi fekk ikkje engang stoppe med vraket, fordi bølgene var før høge sa dei. bølgene va omtrent like store som en baby klare å lage i badekaret. ellers ville eg ha leigd firhjuling, og båt.. var heilt fantastisk å sjå skilpadder.. og naturen var heilt nydelig! Syns heller ikkje at utelivet var noko å hoppe i taket av. gikk fint and å ha en romantisk tur, til tross for mange diskotek og barar. Når det gjelder mat har eg egentli ingenting å anbefale sann heilt spesifikt. var ein kinaresturang midt i gata, der hadde dei nydelig mat.. men eller so er det ein restaurant (svensk) som reklamera for å ha øyas beste pizza.. der må eg sei eg blei veldig skuffa.. pizzaen var heilt grei, men ikkje noke meir.. Skulle gjerne ha reist tilbake dit engang til.. er heilt sikker på at dokke får ein vellykka tur..
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #10 Skrevet 4. august 2005 Zakynthos er helt fantastisk.... Heldig du Vi bodde i Argassi som nok er endel roligere enn Laganas. Vil anbefale dere å leie bil og dra nedover på Vassilikos halvøya, masse fine strender! Ellers var ikke vi noe særlig fornøyd med båtturen til dette båtvraket... Turen tok en hel dag og båten var overfyllt, samtidig som ca fire andre båter reiste overfyllte samtidig. Båtene stopper mange ganger for bading på samme sted, og det ble rett og slett kaos. Ikke å anbefale med en baby! Kjør heller med bil/buss opp dit og se ned fra utsiktspunktet! God tur
Gjest dama Skrevet 7. august 2005 #11 Skrevet 7. august 2005 jeg skal til laganas neste uke. la inn emne her, og spurte om noe av det samme tingene. (litt rask i av trekkern). bestillte å reise uten grundig innblikk. ble litt skremt av party rykte da det ikke var helt vårt ønske. men som sakt vi får ungå å oppsøke stedene. gleder meg å sykt nå........
Gjest Gjest_Torill_* Skrevet 12. juli 2006 #12 Skrevet 12. juli 2006 Jeg og typen skal dit i slutten av august! Vi skal til byen Laganas, men vet ikke helt hva jeg kan forvente.. Har lest en del (etter jeg bestilte selvfølgelig ) at det er en typisk festeby! Det er jo ikke det jeg og typen var ute etter denne gang da.. Så lurte vel egentlig på om noen har vært der i slutten av august og om det var VELDIG mye festing.. Da er jo fellesferien over, så det må vel ha tatt av litt..? Ellers om noen har noen tips til spisesteder, strender osv. skal bo på hotel Ionis tror jeg det heter.. og det ligger visst så og si midt i bar-gata! Typisk.. Så lurte jeg på om noen har tatt en båt ut til det vraket, og om dere har noe å anbefale og hvilken pris det ligger på.. kunne også vært morsomt å leid en moped eller bil en dag og reist litt og sett, men det kan ikke være så dyrt i allefall.. Håper på noen svar da ← Jeg har vært på zakhyntos to sommere på rad.laganas er typisk festing.masse liv og bråk til morrakvisten.nabo byen kalamaki er litt roligere.ca 5 min med taxi eller buss.ellers går det ann å gå langs stranda,men det er langt. er mange fine restauranter i laganas.prøv alt.dere bude ta dere tid til å se på de store havskilpaddene.god tur
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 2. september 2006 #13 Skrevet 2. september 2006 Hei kjære dere unge Jeg er en dame på 42 år som vil fortelle om da vi var på Laganas. Vi var der i fjor sommer jeg og min mann og to ungommer på da 16 år. Vi har gode minner fra øya, det er en flott og frodig øy som dere bare må utforske. Vi leide bil i tre dager, "kruset" rundt jeg og min mann og storkoste oss. Vi reiste til Shippers wreck med bil og syntes at det var utrolig flott, det var en "balkong" som du kunne stå på og se rett ned i dypet, den turen må dere absolutt få med dere. Det er en utsiktsplass på vestkysten av øya som vi var på, det var bare så flott, mange unge som dere som reiste rundt og fikk med seg øya. Selve Laganas var ikke noe sjarmerende plass, vi lå på Karras, et lite sjarmerende hotell, men dere er unge og kan få ta det dere vil, festing i hovedgata med mange engelske ungdommer, og samtidig få en romantisk og fin opplevelse ved og reise øya rundt (den er ikke stor) mange sjarmerende og fine småbyer. Stranda var deilig syns vi, bare dere beveger dere litt bort fra stranda i enden av hovedgata, dere behøver ikke å ta ut med båten som skal vise der skilpaddene, vi tok trøbåt og fikk se mange flotte skilpadder, de er ikke langt ute, og "guttene" tok flytemadrassen utover, da var det bare og svømme sammen med de, husk undervannskamera Dette var et lite reisetips fra meg, håper dere unge får en kjempefin ferie, kos dere masse. God tur og husk å ta med dere kart fra øya når dere kjører bil
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå