Gå til innhold

Mysimba

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har vært rundt 94kg og 175 cm (bmi ca 30, akkurat fedme) som har fått Mysimba av legen sin og som vil dele erfaringer? 

Før jeg får noe pes og blir fortalt "spis mindre, tren mer": jeg har slitt med sultfølelse og vekt hele livet. Er alltid sulten, selv etter jeg har spist 3*500gr med grønnsaker. Vært på frisklivsentralen i 2 år uten merkbar fremgang fordi jeg spiser sunt men mye, har lavt stoffskifte (medisineres for det) og har vært i kontakt med fastlege tidligere før min gamle sluttet angående vektproblemer. Har gått opp litt mer nå og begynner å få vont i knærne og skuldre. Går/jogger 5 km tur 5 ganger i uka og trener styrke mellom 2 og 4 ganger i uka.  Er 26 år, har ikke barn men ønsker det senere  

Vet at det kan være en del bivirkninger med Mysimba, men håper noen har solskinnshistorier eller erfaringer å dele. 

Anonymkode: 83c29...384

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er større, men kan gjerne dele erfaringer. Er på min andre runde med dem nå. Går ikke ned så mye, men bruker de også for å holde vekten. Går på full dose, økte litt saktere enn normalt. Har ingen spesielle bivirkninger. Føler at jeg overspiser mindre og er generelt mindre sulten. Er verst på å spise når jeg kjeder meg. Men er også flinkere i perioder med mindre karbo og bedre kosthold. Jeg kan få søtsug innimellom på rette tiden i syklusen. Begynte å gå litt ned i vekt igjen da jeg begynte med MCT-olje. Så jeg håper jo det fortsetter nå når jeg også har begynt med styrketrening igjen. 

Trener du tung styrke? 

Anonymkode: 1494e...37d

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar! 

Trente tung styrke før covid, men nå blir det mest hjemmetrening siden jeg jobber med folk i risikogruppen. Har pullupsstang hjemme som jeg tar pull up med strikk i. Har for vont i skuldrene til å trene uten strikk selv om jeg gjorde det før.

Har vært på lavkalori, lavkarbo, 5:2, osvosv, alt funket til jeg var så sulten at kjøkkenet ble tømt..

Hvor mye har du gått ned og hva startet du på? 

Skrevet

Det finnes nye medikament som fungerer etter min mening betydelig bedre.

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2019/11/02/195622781/ny-slankemedisin-det-er-akkurat-som-jeg-har-spist-mye-selv-om-jeg-har-spiste-lite

Ozempic har samme virkning og koster 1100 kr pr mnd hvis du får resept 

• Liker 1
Skrevet

Får håpe du kommer deg tilbake til treningssenteret, er akkurat begynt igjen selv og ser nytten. Selv om jeg er aktiv med hunden min, blir styrketrening noe annet. 

Jeg har vært lettere enn jeg er nå, men har gått ned omtrent 3 kg etter jeg begynte på de sist, er 120 kg nå. Men ser det er viktig å gå på de uansett, da jeg går opp igjen uten. Begynte igjen etter å ha lest en artikkel der Jøran Hjælmeseth anbefaler at man bruker de over en lengre periode, også for å holde vekten. Jeg får de på blå resept nå også. 

Jeg kan absolutt anbefale deg å teste MCT også, ei flaske bør være nok til å se om det fungerer for deg. 

• Liker 1
Skrevet

Skal sjekke ut mct olje 😊

Har ikke høy nok BMI for å få ozempic på resept desverre.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får håpe du kommer deg tilbake til treningssenteret, er akkurat begynt igjen selv og ser nytten. Selv om jeg er aktiv med hunden min, blir styrketrening noe annet. 

Jeg har vært lettere enn jeg er nå, men har gått ned omtrent 3 kg etter jeg begynte på de sist, er 120 kg nå. Men ser det er viktig å gå på de uansett, da jeg går opp igjen uten. Begynte igjen etter å ha lest en artikkel der Jøran Hjælmeseth anbefaler at man bruker de over en lengre periode, også for å holde vekten. Jeg får de på blå resept nå også. 

Jeg kan absolutt anbefale deg å teste MCT også, ei flaske bør være nok til å se om det fungerer for deg. 

Hvordan/hvorfor bruker du mct olje? Hva gjør den?

Anonymkode: 68d05...2cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...