Gå til innhold

Ringtrening

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje ikke utstilling er noe for meg det heller? 

Anonymkode: 30480...73c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke utstilling er noe for meg det heller? 

Nei, det kan hende.

Skrevet

Jeg har heller aldri hørt om at en dommer kommenterer at handler trenger mer ringtrening, er du sikker på det ikke menes hunden? Hvilken rase har du om jeg kan spørre? Har selv to forskjellige raser, hvorav den ene er vanskelig å stille ut og den andre enkel.

Anonymkode: bc450...ed5

Skrevet
På 18.10.2020 den 17.18, AnonymBruker skrev:

Hvor mye ringtrening trenger en handler?

Jeg har hatt ca. 50-100 timer med ringtrening timer med flere forskjellige hunder som jeg har hatt opp gjennom livet. Jeg har vært på ca. 100-200 forskjellige hundeutstillinger og stilt ut forskjellige hunder.

Men jeg får fortsatt kritikk på at handler trenger mere ringtrening. Så jeg lurer på hvor mye ringtrening en handler trenger? Kjekt å vite bare. 

Hvor mye ringtrening du trenger er helt opp til deg,da det er mange faktorer som spiller inn når en skal stille ut en hund. OM du har hatt 50 - 100 timer med ringtrening så har
- du kanskje ikke hatt riktig instruktør,
-du tar ikke til deg de innspillene du får fra instruktøren,
-du matcher ikke med hunden. 
- du får konkurranse nerver på selve utstillingen som du ikke har på trening, og dermed oppfører deg helt annerledes.

• Liker 1
Skrevet

Er du sikker på at det er handler som trenger mer ringtrening, og ikke hunden?

Jeg ville gått å spurt i sekretariatet, eventuelt spurt noen proffe i nærheten om de kunne tenkt seg å vurdere forbedringspotensiale.

Anonymkode: dcbdc...2b2

Skrevet
På 19.10.2020 den 0.08, AnonymBruker skrev:

Og dette er grunnen til at jeg aldri gadd å stille ut min renrasede schæfer som jeg fikk på omplassering, hadde stamtavle på og som kunne være en 1. premie. Utstillingen er jo ikke til for dyrene i det hele tatt, det er bare et sirkus for mennesker der de skal overgå hverandre.

Anonymkode: 86482...4c9

Ehm... nei. En god dommer skal se kvalitetene i hunden til tross for handlers egenskaper. Har man vært på nok utstillinger, så oppdager man fort at det finnes gode og dårlige dommere, men generelt skal de bedømme hundene til tross for hvor godt/dårlig de viser seg. Men så klart, jo bedre en hund viser seg, jo lettere er det å se kvalitetene dens.

En hannhund jeg kjenner la seg på rygg i ringen og bet i båndet mens han løp rundt, og ble 2. beste hannhund i rasen sin på Norges største utstilling.

Anonymkode: bbcf0...470

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...