AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Hvor mye ringtrening trenger en handler? Jeg har hatt ca. 50-100 timer med ringtrening timer med flere forskjellige hunder som jeg har hatt opp gjennom livet. Jeg har vært på ca. 100-200 forskjellige hundeutstillinger og stilt ut forskjellige hunder. Men jeg får fortsatt kritikk på at handler trenger mere ringtrening. Så jeg lurer på hvor mye ringtrening en handler trenger? Kjekt å vite bare. Anonymkode: 30480...73c
Jodaneida Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 Om du får kritikk på det, så er det noe du må forbedre. Det har ingenting med antall timer å gjøre. 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 Akkurat nå, Jodaneida skrev: Om du får kritikk på det, så er det noe du må forbedre. Det har ingenting med antall timer å gjøre. Jeg skjønner det. Men det står ingenting på hva jeg må forbedre. Anonymkode: 30480...73c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 Når det står at handler trenger mere ringtrening. Så lurer jeg på hvor mye mere ringtrening en handler trenger? Anonymkode: 30480...73c
Jodaneida Skrevet 18. oktober 2020 #5 Skrevet 18. oktober 2020 (endret) Da får du noen med peiling til å hjelpe deg. Det er åpenbart noe du gjør feil. En handler trenger nok ringtrening til å gjøre det riktig. For noen er det en time, for andre tar det årevis Endret 18. oktober 2020 av Jodaneida 6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #6 Skrevet 18. oktober 2020 1 minutt siden, Jodaneida skrev: Da får du noen med peiling til å hjelpe deg. Det er åpenbart noe du gjør feil. En handler trenger nok ringtrening til å gjøre det riktig. For noen er det en time, for andre tar det årevis Jeg har stilt ut i 10 år. Jeg har vært på mange utstilling treninger med ledelse av folk som har peiling som driver med utstillingskurs. Anonymkode: 30480...73c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #7 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg har vært på handlerkurs som går over en helg. Anonymkode: 30480...73c
Jodaneida Skrevet 18. oktober 2020 #8 Skrevet 18. oktober 2020 Men tydligvis er det noe du ikke helt mestrer om du får det på kritikken. Hva det er, er det ingen som kan hjelpe deg med uten å se hva du gjør. Du kan sende en film hvis du har. Jeg har drevet med utstilling både på egne raser og vært handler for andre på store og små utstillinger i Norge og Europa i en årrekke.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #9 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg har ingen film. Jeg har også stilt ut flere hunder som har blitt utstilling champion. Anonymkode: 30480...73c
Jodaneida Skrevet 18. oktober 2020 #10 Skrevet 18. oktober 2020 Men hva er det du lurer på da?? Det er ingen som kan si hva du gjør galt uten å se det. Det er ingen som kan fortelle deg hvor mye ringtrening man trenger for å bli god. Man trenger så mange timer man trenger for å mestre det. Noen blir aldri gode. Får du det på kritikker, så er det noe dommer reagerer på. Neste gang så kanndu gå å spørre ringsekretær, så får du svar. Utover det er det fint lite noen på kvonneguiden kan hjelpe deg med. 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #11 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg har vært i gruppefinale ringen på Dogs4all mange ganger. Anonymkode: 30480...73c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #12 Skrevet 18. oktober 2020 1 minutt siden, Jodaneida skrev: Men hva er det du lurer på da?? Det er ingen som kan si hva du gjør galt uten å se det. Det er ingen som kan fortelle deg hvor mye ringtrening man trenger for å bli god. Man trenger så mange timer man trenger for å mestre det. Noen blir aldri gode. Får du det på kritikker, så er det noe dommer reagerer på. Neste gang så kanndu gå å spørre ringsekretær, så får du svar. Utover det er det fint lite noen på kvonneguiden kan hjelpe deg med. Jeg bare lurte på hvor mye ringtrening en handler trenger siden jeg fikk det på kritikken at handler trenger mere ringtrening. Uten at det står hva som var galt og da sier kritikken meg ingen ting. Jeg skjønner at jeg trenger enda mere ringtrening. Takk for svar. Jeg får melde meg på enda flere ringtrening timer. Anonymkode: 30480...73c
Jodaneida Skrevet 18. oktober 2020 #13 Skrevet 18. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg bare lurte på hvor mye ringtrening en handler trenger siden jeg fikk det på kritikken at handler trenger mere ringtrening. Uten at det står hva som var galt og da sier kritikken meg ingen ting. Jeg skjønner at jeg trenger enda mere ringtrening. Takk for svar. Jeg får melde meg på enda flere ringtrening timer. Anonymkode: Så mye man trenger. Snakk med de du er på trening med, forklar at du har fått det på kritikken. Be noen filme deg på trening så du kan se selv også. Sammenlign det du gjør med andre som gjør ting riktig og prøv å gjøre det de gjør. Øve øve øve
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #14 Skrevet 18. oktober 2020 Ja jeg skal øve enda mere. Anonymkode: 30480...73c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #15 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg har stilt ut 3 ganger selv, aldri vært på ringtrening og aldri fått høre det på kritikken, så enten har du en helt annen, men krevende rase enn meg, eller så har du lagt til deg en uvane ved håndtering som dommere legger merke til. Neste gang ville jeg spurt dommer hva som var feilen ved mulighet. Anonymkode: bbcf0...470 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #16 Skrevet 18. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Når det står at handler trenger mere ringtrening. Så lurer jeg på hvor mye mere ringtrening en handler trenger? Anonymkode: 30480...73c Det er jo selvsagt individuelt. Du trenger åpenbart mer. Hvor mye trening en trenger varierer også fra rase til rase, og hund til hund. Stor forskjell på å stille puddel, om du bare har stilt schæfer før, feks. Anonymkode: c3c57...ffe 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #17 Skrevet 18. oktober 2020 Kanskje du glemmer at hver hund er annerledes å stille enn den forrige. Jeg går på valpeshow med mine hunder som valp, ikke fordi det er veldig gøy, men fordi jeg må lære akkurat denne hunden å kjenne når det kommer til utstilling. Tempo, blikk, hvilken side stå på osv osv. Jeg har aldri fått på kritikken at jeg trenger ringtrening, er ikke noe jeg leser så ofte folk får, og de som ofte får det er gjerne helt ferske. Anonymkode: 00c18...7af 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #18 Skrevet 18. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo selvsagt individuelt. Du trenger åpenbart mer. Hvor mye trening en trenger varierer også fra rase til rase, og hund til hund. Stor forskjell på å stille puddel, om du bare har stilt schæfer før, feks. Anonymkode: c3c57...ffe Det er samme hunderase. Anonymkode: 30480...73c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #19 Skrevet 18. oktober 2020 Og dette er grunnen til at jeg aldri gadd å stille ut min renrasede schæfer som jeg fikk på omplassering, hadde stamtavle på og som kunne være en 1. premie. Utstillingen er jo ikke til for dyrene i det hele tatt, det er bare et sirkus for mennesker der de skal overgå hverandre. Anonymkode: 86482...4c9
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #20 Skrevet 18. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo selvsagt individuelt. Du trenger åpenbart mer. Anonymkode: c3c57...ffe Ja jeg trenger mye mere trening Anonymkode: 30480...73c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå