Gå til innhold

Liker ikke navnevalget til sønnen/svigerdatter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts, hvis denne "venninnen" din hadde vært en god forelder, hadde hun visst å ikke blande seg i andres saker. Dette er en kjernefamilie, hun er utenfor og øvrig familie - og har INGENting med deres liv, familieliv eller valg å gjøre. Kun de to foreldrene som skal ha noen synspunkter på dette. Hun burde bli en bedre mor for denne stakkars sønnen og svigerdatteren - og prøve å være en bedre bestemor enn hun er mor... :)

Anonymkode: 4586b...ab3

Oi, bittelitt sjalu på svigermoren din eller? 😂 

Anonymkode: 48e12...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 10/18/2020 at 2:19 PM, AnonymBruker said:

Gjelder bekjent som fikk nyss i at eldste sønnen og samboeren («svigerdatter») ønsker å kalle opp etter seg selv. Hun kalles Vesla men heter egentlig noe annet. Og han Bjørn. Så da skal de gå for Vebjørn. Ok, ikke nøyaktig dette, men noe lignende. Hun synes ikke noe om dette navnet, av flere grunner, og har langt bedre alternativer mtp. oppkalling. Hun lurer nå på hvordan hun kan påvirke dem til å skifte mening. Hva kan være lur strategi her, uten å være for direkte?

Anonymkode: 8ded5...44a

Dette er ikke noe hverken for deg eller for henne! Det er faktisk mange som gjør det, men på ulike måter. Kanskje har den ene av foreldrene to navn, og de kaller da barnet opp med det ene av de to navnene. Eller den varianten du nevner. Mange har det også for seg at barna skal ha samme forbokstaver som foreldrene har. 

Hun har ingen rett til å påvirke dem. Det blir som om jeg skulle nekta min søster og svoger å kalle sønnen sin for DAniel, bare fordi det var en av mine verste fiender i klassen min på barneskolen :roll: Men jeg kan ikke nekte dem det, for jeg har jo ingen ting med det å gjøre. Selvfølgelig kan jeg komme med forslag til navn, men jeg kan ikke nekte dem å ta det de har bestemt seg for

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2020 den 14.19, AnonymBruker skrev:

Gjelder bekjent som fikk nyss i at eldste sønnen og samboeren («svigerdatter») ønsker å kalle opp etter seg selv. Hun kalles Vesla men heter egentlig noe annet. Og han Bjørn. Så da skal de gå for Vebjørn. Ok, ikke nøyaktig dette, men noe lignende. Hun synes ikke noe om dette navnet, av flere grunner, og har langt bedre alternativer mtp. oppkalling. Hun lurer nå på hvordan hun kan påvirke dem til å skifte mening. Hva kan være lur strategi her, uten å være for direkte?

Anonymkode: 8ded5...44a

Det er da vitterlig ikke din sak. Bry deg om ting du har råderett over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2020 den 14.28, AnonymBruker skrev:

«Spør for en bekjent» ... Haha!!!

Du får spørre om du kan overta foreldreansvaret slik at du kan bestemme navnet. Mye bedre om barnet bor hos deg, for svigermor vet alltid best! Svigerdøtre er til for å mobbes og trynes!

Anonymkode: 74303...e15

Det er så sant som det er sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan like det eller ikke, men det er ikke dere som skal bestemme det. Dere valgte navn på deres barn, de velger navn på sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har fått høre at navn jeg liker er stygge og fæle. Men det har ikke plaget meg. Folks meninger er jo folks meninger og det er ikke annet enn at en ordlyd ikke klinger pent i deres ører. Hvorfor ta på vei hvis noen sier de ikke liker navnet du liker? Jeg syns det skal være greit å si. Men har unngått det eller vært forsiktige med det, fordi jeg har sett at andre tar det annerledes enn meg. Hvis man legger mindre defensiv energi i navnene man liker, bryr man seg også mindre eller på en annen måte om de sier navnet er stygt. Det er som sagt mest om forhold til navn. Og faktisk kan flere dele denne assosiasjonen til navnet du liker, og ditt barn evt få dårlige opplevelser på grunn av den assosiasjonen du overså. Så hvorfor ikke ta det som en pekepinn på hva noen syns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...