Gå til innhold

Liker ikke navnevalget til sønnen/svigerdatter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder bekjent som fikk nyss i at eldste sønnen og samboeren («svigerdatter») ønsker å kalle opp etter seg selv. Hun kalles Vesla men heter egentlig noe annet. Og han Bjørn. Så da skal de gå for Vebjørn. Ok, ikke nøyaktig dette, men noe lignende. Hun synes ikke noe om dette navnet, av flere grunner, og har langt bedre alternativer mtp. oppkalling. Hun lurer nå på hvordan hun kan påvirke dem til å skifte mening. Hva kan være lur strategi her, uten å være for direkte?

Anonymkode: 8ded5...44a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun skal bare drite i det! Det er ikke hennes eller din sak. 

Anonymkode: 61331...c13

• Liker 46
Skrevet

Det er deres barn, ikke ditt. Hold deg unna og ikke vær ett svigermonster.

Anonymkode: 91f8b...511

• Liker 24
Skrevet

Det skal hun ikke. Be henne snurpe inn den altfor lange nesen sin og heller satse på en fortsatt god relasjon til barn og svigerbarn, og dermed også kommende barnebarn.

Anonymkode: 69348...f07

• Liker 20
Skrevet

Be henne holde seg LANGT UNNA! Dette er far off hennes innflytelsesrett.

Anonymkode: bc1ce...4c4

• Liker 17
Skrevet

«Spør for en bekjent» ... Haha!!!

Du får spørre om du kan overta foreldreansvaret slik at du kan bestemme navnet. Mye bedre om barnet bor hos deg, for svigermor vet alltid best! Svigerdøtre er til for å mobbes og trynes!

Anonymkode: 74303...e15

• Liker 24
Skrevet

🤣🤣🤣

Anonymkode: d89b1...84b

• Liker 5
Skrevet

Håper dette er tull? 

Anonymkode: d5eb6...84c

• Liker 5
Skrevet

Det er det kun foreldrene som bestemmer, så det er på ingen måte noen grunn til å legge noen som helst strategi her...

• Liker 11
Skrevet

Kan dere ikke lese spørsmålet?

Jeg ba ikke om synspunkter på om man skal prøve å påvirke, men hvordan man burde gjøre det, dersom man går inn for det, altså mulige fremgangsmåter som kan fungere.

• Liker 3
Skrevet

Det skal hun bare drite i :) 

Anonymkode: 1f3cb...1eb

• Liker 11
Skrevet

Det har hun absolutt ingenting med. 

• Liker 9
Skrevet

Verken du eller hun skal si en eneste ting :) Man blandet seg faktisk ikke bort i hva andre navngir sine barn.

• Liker 10
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder bekjent som fikk nyss i at eldste sønnen og samboeren («svigerdatter») ønsker å kalle opp etter seg selv. Hun kalles Vesla men heter egentlig noe annet. Og han Bjørn. Så da skal de gå for Vebjørn. Ok, ikke nøyaktig dette, men noe lignende. Hun synes ikke noe om dette navnet, av flere grunner, og har langt bedre alternativer mtp. oppkalling. Hun lurer nå på hvordan hun kan påvirke dem til å skifte mening. Hva kan være lur strategi her, uten å være for direkte?

source.gif

Anonymkode: e75c4...161

• Liker 16
Skrevet

Det har ikke hun noe med om jeg forstår det riktig ;)

• Liker 5
Skrevet

Hun burde slutte å bry seg. Det er foreldrenes valg hva de kaller barna. Dessuten blir hun vant til navnet etter hvert. 

Jeg har en sønn som har et navn fra farens kultur. Min mor synes det var veldig rart og vanskelig i begynnelsen og forsøkte å komme med typisk norske navneforslag,men hun fikk ikke gehør. Navnet er ingen problem i dag,og hun ser at han kler navnet sitt veldig godt. 

Anonymkode: a9e4e...a89

• Liker 8
Skrevet

Si: "Vebjørn er ett pent navn og det er så deilig å få andre assosiasjoner til det enn han nabolagpedofile fra min barndom. Han var jo å tafset på alle barna i byen og temmelig beryktet" 

Anonymkode: 48e12...d23

• Liker 8
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere ikke lese spørsmålet?

Jeg ba ikke om synspunkter på om man skal prøve å påvirke, men hvordan man burde gjøre det, dersom man går inn for det, altså mulige fremgangsmåter som kan fungere.

Tenk en ekstra gang nå. Hvem sitt barn er det? Hvem er det som bestemmer navnet? Ønsker svigermor å ha noe med disse personene og nye barnebarnet å gjøre i fremtiden? Da er innblanding på egen risiko,

Kjeder du deg eller er det ekko i hodet ditt hver gang du åpner munnen?

Anonymkode: 74303...e15

• Liker 13
Skrevet

Synd 4 TS 🤣

Anonymkode: 89e28...3d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...