Gå til innhold

Er dette modningsrier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 35+2 og har de siste 4-5 dagene kjent hyppigere tak i nedre mage og korsrygg(som litt kraftige menssmerter) med litt strålinger nedover hoftene/lårene. Blir ofte litt uggen og kvalm mens dette pågår. Skjer kun 2-3 ganger til dagen og varer et par minutter, og det gir også mye stikninger og press i underlivet. Føler også at babyen blir litt "vill" inni magen når dette skjer, og legger seg rart til (slik at magen er skjev). Vet at babyen ligger med hodet ned. 

Dette går som sagt av og på. Skal høre med jordmor på mandag, men ønsker å høre om det er noen her som har hatt det samme og født enten kort tid etter eller likevel gikk over termin :)

Er førstegangsfødende og vet enda ikke helt hva jeg skal kjenne etter 😅

Anonymkode: 429af...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres ut som kynnere, de blir gjerne litt mer intense og kraftigere når termin nærmer seg. Jeg er 40+0 og har kynnere hvor hele magen blir hard og det kjennes ut som et stramt belte rundt magen, får i tillegg murringer i magen som til tider brer seg rundt til korsryggen og kan også gi nedpress. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan som snurk sier være kynnere. I tillegg driver babyen og presser på nerver i bekkenet hvis den har lagt seg med hodet ned. Det kan føles veldig ubehagelig. 

Anonymkode: c6b31...f69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei 😊 Kynnerne jeg har hatt før har ikke minnet meg like mye om menssmerter og når jeg får disse "riene" så blir ikke magen hard - det er bare nedre del av magen og rygg samt hofte som får gjennomgå 🤔 Men kan hende at det er kynnere som har endret seg litt. Mest sannsynligvis er det nok det 😅

Anonymkode: 429af...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei 😊 Kynnerne jeg har hatt før har ikke minnet meg like mye om menssmerter og når jeg får disse "riene" så blir ikke magen hard - det er bare nedre del av magen og rygg samt hofte som får gjennomgå 🤔 Men kan hende at det er kynnere som har endret seg litt. Mest sannsynligvis er det nok det 😅

Anonymkode: 429af...a24

Da er det nok kansje generell modning. Ved rier vil også hele magen bli hard på samme måte som ved kynnere. Jeg er andregangs og synes at forskjellen på kynnere og rier er at kynnere ofte murrer i bunnen av magen mens rier starter i toppen av magen og brer seg utover fra topp til bunn (men dette er jo selvfølgelig individuelt). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...