AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 Har noen erfaring med pipelleprøve? Jeg hadde fortykket slimhinne i livmoren sist jeg var hos gynekolog, mest sannsynlig fordi jeg ikke hadde hatt mensen på 4 måneder. Nå har jeg tatt provera i tre sykluser, og har hatt mensen etter hver proverakur. Jeg skal tilbake til gynekolog snart og sjekke at slimhinnen har blitt normal igjen, og hvis den ikke er det, så må jeg ta en pipelleprøve. Når jeg googler dette og leser hva noen skriver på andre forum, så virker det som dette er veldig vondt? Er det noen her som har lyst å dele erfaringer? Anonymkode: b7f15...27a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 Det er dritvondt! Anonymkode: 12c8a...f48
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er dritvondt! Anonymkode: 12c8a...f48 😯 Anonymkode: b7f15...27a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 Når det gjelder ting relatert til GU er det viktig å huske på at en del (kanskje spesielt på KG) har fullstendig angst for alt som er relatert til underliv og undersøkelse, og derfor vil oppleve alt som vondt, fælt og ubehagelig. De som skriver rundt om på nett er også gjerne de som er misfornøyde. Jeg syns ikke det var vondt, det kjentes som et lite stikk og var over på 2 sekunder. Det gjør vondere å ta en blodprøve. Ingenting å grue seg for. Anonymkode: 369fd...185
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #5 Skrevet 18. oktober 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Når det gjelder ting relatert til GU er det viktig å huske på at en del (kanskje spesielt på KG) har fullstendig angst for alt som er relatert til underliv og undersøkelse, og derfor vil oppleve alt som vondt, fælt og ubehagelig. De som skriver rundt om på nett er også gjerne de som er misfornøyde. Jeg syns ikke det var vondt, det kjentes som et lite stikk og var over på 2 sekunder. Det gjør vondere å ta en blodprøve. Ingenting å grue seg for. Anonymkode: 369fd...185 Takk for at du forteller om dine erfaringer😊 Anonymkode: b7f15...27a
Nerine_ Skrevet 18. oktober 2020 #6 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg syns det var omtrent som å ta vanlig celleprøve🙂
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #7 Skrevet 18. oktober 2020 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Jeg syns det var omtrent som å ta vanlig celleprøve🙂 Er det vondt idet gynekologen fører dette «sugerøret» gjennom livmorhalsen? Eller er det selve skrapingen i livmoren som kjennes som en celleprøve? Anonymkode: b7f15...27a
Nerine_ Skrevet 18. oktober 2020 #8 Skrevet 18. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det vondt idet gynekologen fører dette «sugerøret» gjennom livmorhalsen? Eller er det selve skrapingen i livmoren som kjennes som en celleprøve? Anonymkode: b7f15...27a Innføringen var jo noe ubehagelig, husker ikke eksakt hvor mye, noen år siden. Men jeg tenkte etterpå at totalopplevelsen var omtrent som å ta celleprøve på vanlig vis🙂 Hadde det vært grusomt, hadde jeg sikkert husket detaljene bedre😅
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #9 Skrevet 18. oktober 2020 Sugerøret gjennom livmorhalsen kjente jeg ikke mye til, men prøven kjentes som en stikkende, dump smerte inni magen. Det varte vel i drøye ti sekunder, jeg fikk beskjed om å telle sakte ned, men det var så vondt at jeg kom ut av tellingen. Etterpå var jeg uvel hele dagen på grunn av dette. Til sammenligning kan jeg nevne at jeg måtte fjerne livmoren på grunn av funn. Jeg opplevde operasjonen som svært enkel og nærmest smertefri. Klarte meg med paracet og ruslet faktisk i hagen dagen etterpå. Jeg har tenkt på at prøven gjorde ekstra vondt på grunn av at livmoren var skadet. Anonymkode: 12c8a...f48
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #10 Skrevet 18. oktober 2020 Dem som ikke syns pipelle prøve er vondt har ingen forståelse for at vi som syns det er smertefullt husker det. Anonymkode: b1fb9...687
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå