Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les deg opp om søvnparalyse. Når man er en plass mellom våken og søvn, så kan det skje mye rart i hjernen: alt fra milde til veldig sterke hallusinasjoner av alle sanser, til paralyse av kroppen. 

Anonymkode: 78c5f...ca9

Jeg hadde ikke sovna. Jeg hadde akkurat lagt meg. Jeg bruker kanskje en halvtime på å sovne, men da dette skjedde var det maks 10 minutter siden jeg hadde lagt meg. Ja, jeg sjekka klokka. Jeg var våken hele tiden

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg over som har hatt en nær døden-opplevelse. Jeg har hatt søvnparalyse mange ganger, og dette er noe helt annet. Det er vanskelig å få søvnparalyse når man sitter lysvåken og ser på tv for eksempel.

Anonymkode: f31fe...94a

Første gangen det skjedde, så dekket jeg på bordet😂 

Skrevet
3 timer siden, Traktorlesba96 skrev:

I går kveld så kjente jeg at noen tok meg på skulderen. Jeg var helt alene. Det samme har skjedd en gang før. Det som er litt rart er at jeg fikk begge gangene en klar fatning over hvem det var, men likevel ble jeg skremt. Jeg skvatt skikkelig til. 

Første gangen jeg opplevde dette, så er jeg ganske sikker på at det var farmor. Hun tok meg på handa. Da det skjedde, så var jeg ferdig med sørgeperioden. Det var flere år siden hun hadde dødd. Denne gangen var det mormor som tok meg på skulderen, og hun døde for en mnd siden, så sørgeperioden er jo der fortsatt.

Har noen opplevd noe av det samme?

Om noen ikke tror på dette her og ikke har noe annet å komme med en å belære meg, så er det ikke noe vits for deg å kommentere. Jeg er ihvertfall overbevist om at det er noe mer mellom himmel og jord, og vil høre om andre har opplevd noe av det samme :)

De er med oss på en annen frekvens/dimensjon. Mange som har sine opplevelser med kontakt

Skrevet
3 minutter siden, Traktorlesba96 skrev:

Jeg hadde ikke sovna. Jeg hadde akkurat lagt meg. Jeg bruker kanskje en halvtime på å sovne, men da dette skjedde var det maks 10 minutter siden jeg hadde lagt meg. Ja, jeg sjekka klokka. Jeg var våken hele tiden

Det skjer ofte når man nettopp har lagt seg. Som sagt, les deg opp om det. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke.

Jeg synes litt synd på folk som ikke engang kan være åpen for at det finnes ting de ikke har opplevd selv. Man lærer så lenge man lever. Og etterpå :)

Det er ikke en hemmelighet at hjernen slenger ut masse kjemikaler i en traumatisk situasjon, som en nær-døden opplevelse er. Det du opplevde var en himla sterk rus, ikke et titt inn i en annen dimensjon 😅 Tviler ikke på at opplevelsen satte spor, og jeg er glad du overlevde. 

Skrevet
4 minutter siden, Traktorlesba96 said:

Det er akkurat i denne perioden man opplever slikt. Man føler seg helt våken, og det oppleves helt virkelig. Jeg har en slektning som får følelsen av å bli tatt på når han har lagt seg, dette skjer kanskje et par ganger i måneden. Og han er klar over hva det er

Anonymkode: 9a9ae...381

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer ofte når man nettopp har lagt seg. Som sagt, les deg opp om det. 

Hva med da jeg dekket bordet til pizzakveld og jeg var alene i stua?😅 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke en hemmelighet at hjernen slenger ut masse kjemikaler i en traumatisk situasjon, som en nær-døden opplevelse er. Det du opplevde var en himla sterk rus, ikke et titt inn i en annen dimensjon 😅 Tviler ikke på at opplevelsen satte spor, og jeg er glad du overlevde. 

Jeg gikk ut av kroppen og hørte hva sykepleierne snakket om på avdelingen jeg egentlig var innlagt på, tre etasjer under operasjonsrommet. Bekreftet av en av dem etterpå.

Det er mange som har opplevd det samme, men du får tro hva du vil.

• Liker 2
Skrevet

Mannen min har opplevd det første gang vi var på besøk hos onkelen og tanta hans etter at tanta døde. Plutselig ble han likblek og gikk på do, og fortalte meg etterpå at han hadde kjent en kald hånd på skulderen og var nødt til å gå vekk for å samle seg. Han er sikker på at det var hans tante. Vi opplevde også mange rare ting i leiligheten vår et par måneder etter at hun døde som er vanskelig å forklare.

Anonymkode: 75205...3dc

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har blitt strøket over håret av min bestemor mange ganger. Hun døde for mange år siden.

Jeg har også hatt en nær døden-opplevelse, så jeg VET at man ikke bare forsvinner når man dør. Ikke bry deg om folk som påstår at man må være psykisk syk for å oppleve disse tingene.

Men du var jo bare nær døden, du var ikke død. Så det henger ikke helt på greip med påstanden din.

Anonymkode: 0c9a0...381

Skrevet
4 minutter siden, Traktorlesba96 skrev:

Hva med da jeg dekket bordet til pizzakveld og jeg var alene i stua?😅 

Når noen sier "det føltes ut som om noen tok på meg, men jeg var helt alene", så vil din naturlige konklusjon være: det er andre dimensjoner/verdener/en himmel, mennesker dør egentlig ikke når de dør, og de har en sjel som eksisterer både utenfor og innen vår verden, og selv om det ikke finnes beviser for dette så spiller det ingen rolle fordi følelser?

Om noen sa det til meg, så ville jeg trukket på skuldrene og sagt "kanskje hjernen din glitcha?" for vi vet allerede at hjernene våre er kompliserte og en ubalanse i hjernen kan føre til både det ene og andre. Deja vu, fantom smerte, psykoser og søvnparalyse er bare noen av tingene som kan gjøre at sansene ikke reflekterer virkeligheten. 

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når noen sier "det føltes ut som om noen tok på meg, men jeg var helt alene", så vil din naturlige konklusjon være: det er andre dimensjoner/verdener/en himmel, mennesker dør egentlig ikke når de dør, og de har en sjel som eksisterer både utenfor og innen vår verden, og selv om det ikke finnes beviser for dette så spiller det ingen rolle fordi følelser?

Om noen sa det til meg, så ville jeg trukket på skuldrene og sagt "kanskje hjernen din glitcha?" for vi vet allerede at hjernene våre er kompliserte og en ubalanse i hjernen kan føre til både det ene og andre. Deja vu, fantom smerte, psykoser og søvnparalyse er bare noen av tingene som kan gjøre at sansene ikke reflekterer virkeligheten. 

Hva med å heller respektere andre sin tro?

Endret av Traktorlesba96
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Traktorlesba96 skrev:

Folk får tro hva de vil, selvfølgelig, men jeg trenger ikke å respektere noe som helst. Jeg respekterer at folk har tanker og har lov til å tenke hva de vil, men å respektere dårlige idéer er idiotisk. Dumme idéer SKAL latterliggjøres. Om jeg gikk rundt med en sterk tro på at Elvis fortsatt lever og bor i Bangladesh og gir mat til uteliggere han møter på, så ville jeg selvfølgelig blitt latterliggjort.

Nå er det et langt hopp fra å tro at Elvis fortsatt lever til at det finnes andre dimensjoner og at når man dør så vandrer man rundt usett i denne verden og grafser på folk. 

Skrevet
23 minutter siden, Traktorlesba96 said:

Hehe dette er jo et diskusjonsforum! Folk kommer jo med sin mening her

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe dette er jo et diskusjonsforum! Folk kommer jo med sin mening her

Greit nok det, men man trenger ikke bli sett på som psykisk syk av den grunn ;) 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det skjer bare i hodet ditt. Har du ennå ikke fått hjelp? :( 

Anonymkode: 600ff...734

Har fått hjelp, men bare mot angst. Noe som ikke er en sykdom kan vel ikke helbredes skjønner du...

Anonymkode: 06b5d...c22

Skrevet

Jeg tror jeg har opplevd noe lignende. Det er i ekstremt stressende perioder hvor jeg merker at en eller annen "tar på meg". Det er ekkelt, og lurer på hva den naturlige forklaringen er. 

Anonymkode: 2338d...495

• Liker 1
Skrevet

Ja, det har jeg opplevd. Satt på pc på jobb, kollega satt med ryggen til meg. Kjente at noen «poka» meg på skuldra. Det var ikke min kollega, jeg spurte, hun er hverken typen til å tulle el lyve. 
Ekkelt. Var mye rart som skjedde i det bygget.

Anonymkode: 748ee...7ee

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg har opplevd noe lignende. Det er i ekstremt stressende perioder hvor jeg merker at en eller annen "tar på meg". Det er ekkelt, og lurer på hva den naturlige forklaringen er. 

Anonymkode: 2338d...495

Hvordan tar det på deg? Kan du utdype? 

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tar det på deg? Kan du utdype? 

Er akkurat som om en fysisk person tar på deg, bare at det skjer når ingen er tilstede eller om de er for langt unna til å rekke bort. 

Endret av Traktorlesba96
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...