AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #41 Skrevet 17. oktober 2020 5 timer siden, Fotballmamma skrev: Hvem går fra arbeidsplassen sin kl 1330? Skoledagen for elevene er ikke en gang slutt så tidlig, og etterpå venter det masse møter og planlegging. Det hender jeg tar med planlegging hjem, men møtene er jo på skolen, så stort sett er det tidligste vi kan gå hjem ca kl 16. (Bortsett fra fredag, da har vi ikke noe møter, og kan stikke når skolen slutter 1415.) 😅På barneskolen slutter da ofte undervisninga før 13.30. Anonymkode: ea83c...4c4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #42 Skrevet 17. oktober 2020 Om du kan «være på jobb» i undervisningsfri periode/avspasering er opp til arbeidsgiver. Ovenfor nav er du da i 100% arbeid, og kan utsette permisjonen din tilsvarende den tiden du er i jobb. Selv har jeg permisjon + ferie tom. 31. Juli. Jeg begynner i 100% jobb 1. august, men siden jeg er lærer begynner jeg fysisk på jobb når plandagene starter igjen i midten av august. Da begynner mannen sin permisjon. Jeg kunne ha fortsatt med permisjon om vi hadde ønsket det. Dette var ok for min arbeidsgiver - det var faktisk de som foreslo det for meg. Anonymkode: a22e3...144
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #43 Skrevet 17. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjør dere nå virkelig det? Hvis du går fra arbeidsplassen din kl halv to, så er det ikke å "jobbe opp avspasering" at du da må jobbe et par timer hjemme. Anonymkode: a41c4...1be Fy faen. Jeg er så dritt lei dere som ikke forstår arbeidsdagen til lærerne. Tror du virkelig at det er så enkelt? Da er du stokk dum. Anonymkode: b9149...f2f 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #44 Skrevet 17. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 😅På barneskolen slutter da ofte undervisninga før 13.30. Anonymkode: ea83c...4c4 Det er få barneskoler det er slik på. Når elevene går har lærerne møter, fagsamarbeid, telefoner som skal tas, planlegging osv. Er du så blåst at du ikke klarer å forstå det? Stakkars! Anonymkode: b9149...f2f 2
MissyB Skrevet 17. oktober 2020 #45 Skrevet 17. oktober 2020 Orker ikke lese alle kommentarene, men avspasering (avtalt m arbeidsgiver) legges inn som utsettelse grunnet fulltidsarbeid i søknaden. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #46 Skrevet 17. oktober 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Folk som jobber i nordsjøen har fri i 2-4 uker etter arbeidsperiode. Sjelden jeg hører noen skrike opp over det. Aner ikke hvordan jobben i nordsjøen er, for alt jeg vet drikker de masse kaffe og klør seg i hodet. Men som sagt, aner ikke. Derfor er det rart at lærere får så mye pes, for hvis du ikke bor med en lærer vet du ikke hvor mye som blir gjort hjemme i helger og på kvelden. Selvsagt finnes det noen rævva lærere som ikke jobber timene sine, men det gjør det i alle yrker! Til TS - du kan ikke pause permisjon i periodene uten undervisning. Anonymkode: dbbcc...5f4 Dette blir off topic, men må bare kommentere. Faren min jobber på oljeplattform. Snakker ofte med ham via FaceTime når han er på jobb. Noen ganger kan han fortelle at nå har de bare sittet og kjedet seg i tre dager, fordi noe må repareres før de kan fortsette. Dette får de betalt for. Også får de jæææævla godt betalt om de må jobbe overtid. De har kantine, treningsrom og kino. Jobben betaler for tog, fly og hotell. Faren min har alltid reist med komfort. De får sponset videreutdanning og kurs i utlandet. Jobben betaler for reise, opphold og mat. Og de har disse periodene med fri som du sier, ja. Faren min har reist masse til utlandet i disse periodene, hvor han koser seg og slapper av. Dette er visst veldig rettferdig. Men lærere, neida, de må slite! De bør ikke ha så lang ferie, DET er urettferdig. Men oljearbeidere bl.a, kan det. De sørger i hvert fall for penger til den norske stat. Hva gjør lærere? Bare sitter i klasserommet med kaffen sin og hysjer på elevene.... Skal lærere få et «vanlig» arbeidsår, så får da alle andre yrker få det også. Oljearbeiderne får dra hjem kl 16, og ha fem uker fri som alle andre, eller så får de betale leie for lugaren sin, som alle andre pendlere! Anonymkode: 4df32...4f4 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #47 Skrevet 17. oktober 2020 Her er min uke som kontaktlærer på 5.trinn; Mandag; Kommer på jobb 0745 Starter arbeidsdagen, utifra arbeidsplanen min, 0815 Undervisning 08.30-14.00. 20 min matpause, eneste friden dagen Møte 1415-1530 7, 15 timer + 1/2 ubunden tid Tirsdag Kommer på jobbb 0745 Starter dagen,utfra arbeidsplanen min, 0815 Undervisning 08.30-12.45, fritime 13.00-14.00. Møte 1415-1600 6, 45 t + 1/2 ubunden tid Onsdag: Samme som mandag- med en fritime 6,15 t + 1/2 ubunden tid Torsdag: Samme som tirsdag, men møte til kl 1500 5,45 + 1/2 ubunden tid Fredag Undervisning 08.30-14.00 5,30 t + 1/2 ububden tid Rundt regnet 40 t Da har jeg 3, 5 timer til for- og etterarbeid. Det er veldig lite. Dette er en normal uke for meg. Men så har en uker med arbeid opp mot 50- 60 timer. I ukene med foreldremøte og utviklingssamtaler. For ikke å snakke om arbeidet som må gjøres før utviklingssamtalene. Anonymkode: 2e11a...4da 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå