Gå til innhold

Depresjon og rask psykisk helsehjelp (ikke dps)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har gått i gruppe eller på enetimer hos psykolog der? Het tidligere mestringsenheten. Ble du bedre? Hvor lenge gikk du der? 

Anonymkode: 95c1e...f71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 

Skrevet

Jeg fikk tilbud om Noen timer med kognitiv terapi på telefon (pga korona), følte ikke at det hjalp noe. Ble veldig vagt. Men sikkert også fordi jeg slev også synes det var vanskelig å skjønne hva jeg egentlig sleit med. 

Anonymkode: b310f...dad

• Liker 1
Skrevet

Fikk ikke tilbud der fordi jeg ikke var i jobb.  Det er vist et tilbud til sykemeldte folk. 

Anonymkode: 989a9...122

Skrevet

Ok, takk for svar. 

Skrevet

Jeg gikk på rask psykehjelp i 2014, pga angst

Skrevet
2 minutter siden, Maestro skrev:

Jeg gikk på rask psykehjelp i 2014, pga angst

Hvor lenge gikk du? 

Skrevet

Tre av mine kolleger har vært der siste året. De to som strevde mest med jobbrelatert stress som ga depresjonssymptomer opplevde det nyttig. Begge fikk noen enesamtaler, den ene også et stressmestringskurs i gruppe. Den som var mer over i en klassisk moderat depresjon hadde lite utbytte av det, ble etter hvert henvist privatpraktiserende psykiater av fastlegen. 

Anonymkode: a2e5c...3d3

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge gikk du? 

Det var et kurs først om søvn, angst, depresjon og noe til. Så kunne vi få en terapeut. Men jeg summa meg aldri til å kontakte de etter kurset. 

Skrevet

Jeg følte det ble litt for enkelt liksom, mer for hverdagslige plager og bare få hjelp til en annne måte å tenke på. Men hjalp ikke for meg som føler jeg har mer omfattende plager. Var ikke sykmeldt, men fikk tilbud. De sa ingen ting om at man måtte være uten jobb

Anonymkode: b310f...dad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...