Gå til innhold

Fin restaurant i Trondheim


kildedal

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten skal på hotelltur til Trondheim for å feire. Så da lurer jeg på hvilken restaurant dere har å anbefale, med god mat og ikke så alt for dyr pris. Tenker ikke da på Egon eller noe som alle har overalt, et sted som er spesielt og godt og koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere er ute etter Thai så synes jeg Bangkok cafe i Dronningens gate er best.

Frida i Fjordgata har god meksikansk mat, hvis det er noe, men engelskspråklig betjening.

Engelskspråklig betjening er det forsåvidt også på Grano i Søndre som har byens beste pizza. Drives av italienere.

Jonathan Grill har som navnet sier grillmat, dere kan sitte og grille deres eget kjøtt, eller velge bord ved a la carte delen. Meny og bordbestilling via sidene til Hotell Britannia. (Bordbestilling må påregnes, det er en del pågang på Britannia og jeg tror de har redusert antall gjester pga corona.)

Jeg ønsker dere en fin helg.

Anonymkode: ccc6b...70e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aisuma! Er dere heldige får dere bord med utsikt til elva :)

Anonymkode: bbf81...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker Kõna (asian fusion), Olivia (italiensk), Graffi (grill), Døgnvill (burger), Grano (italiensk autentisk pizza, bra sted å spise lunsj) og Sushime. 

Frati, Troll, Fagn, Credo og Speilsalen på Britannia er kjent for å være bra, men der er prisene høyere også, spesielt på de tre siste som er Michelin-restauranter.

Er dere glad i cocktails kan jeg anbefale cocktailbaren på Britannia. Jeg kommer aldri til å kjøpe cocktails andre steder etter å ha vært der.

Anonymkode: 3d043...a0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Credo med Michelin-stjerne da?

Anonymkode: 09c46...74b

Leste du HI der ts skrev "Ikke så altfor dyr?" 
 

Fagn, Britannia og Credo har ganske høye priser 
 

Ts:

Benja Siam har nydelig mat til en ok penge. Ikke sammenlignbart med Egon dersom du liker det. Egon ser ikke jeg på som en restaurant, mere en plass der turister går.

AiSuma har allerede blitt nevnt (veldig god mat) 

Havfruen (fiskerestaurant)

Eld har også blitt nevnt, men det er mere for matopplevelsen 

Sebastian har tapas

To Rom og Kjøkken anbefaler jeg også

 

 

 

Anonymkode: 2b5fc...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lille thailand, ved elgester gate.

Anonymkode: 8ec6c...cb9

Kjip thaimat kloss på den mest forurensede gata i byen? Jeg regner med du tøyser! Det stedet er bare for alkiser og/eller fyllesyke studenter. Hvis TS har lyst på thaimat er det Bangkok, Benja Siam eller Lan Na som gjelder. 

 

Anonymkode: 58098...b9c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger 2 Egoner i sentrum. Mye god mat der og hyggelig betjening :-) 

Anonymkode: 4ef74...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Ligger 2 Egoner i sentrum. Mye god mat der og hyggelig betjening 🙂

Anonymkode: 4ef74...6b5

Skjerpings! Gult kort for dårlig forslag

Anonymkode: 1efc8...670

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjerpings! Gult kort for dårlig forslag

Anonymkode: 1efc8...670

Er da av det bedre i Trondheim da. Er da stort sett bare sånne hipster-plasser ellers.

Anonymkode: 4ef74...6b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, AnonymBruker said:

Er da av det bedre i Trondheim da. Er da stort sett bare sånne hipster-plasser ellers

egon er neppe av de bedre i trondheim. dyr mat, middelmådig, halvfabrikata. Er da lite hipster blant forslagene over?

aisuma, eld, de thailandske som er nevnt - bedre og billigere enn egon. og lite hipster.

Graffi grill er "egon, men med god mat". lite hipster. og Pizzaen på Grano er super.

ville anbefalt Aisuma av de over, utfra hva TS ønsket: god mat, fint for romantisk middag for 2, grei pris (de pleier å ha en 3-retter litt under 500 kr). Fin beliggenhet

Anonymkode: 955c3...20a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida er jo en kjempekoselig og intim plass. Det spørs helt hva dere er ute etter. To rom og kjøkken er jo finere enn Frida, men det spørs helt på stemningen dere vil ha. Frati er også en populær restaurant med god mat. Det er mye å velge mellom, i alle prisklasser. 

Anonymkode: c79dc...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

egon er neppe av de bedre i trondheim. dyr mat, middelmådig, halvfabrikata. Er da lite hipster blant forslagene over?

aisuma, eld, de thailandske som er nevnt - bedre og billigere enn egon. og lite hipster.

Graffi grill er "egon, men med god mat". lite hipster. og Pizzaen på Grano er super.

ville anbefalt Aisuma av de over, utfra hva TS ønsket: god mat, fint for romantisk middag for 2, grei pris (de pleier å ha en 3-retter litt under 500 kr). Fin beliggenhet

Anonymkode: 955c3...20a

Selv om de fleste ikke synes Egon er noe særlig bra, så blir folk som regel imponert om jeg tar dem med i Egon på Tyholt tårnet og de kan se utsikten over Trondheim. Derfor anbefaler jeg det stedet for turister.

Vil du ha ordentlig pizza vil jeg heller anbefale Grano, Una og Olivia. Der får du veldig god pizza kontra Egon sin.

Anonymkode: fdbe9...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om de fleste ikke synes Egon er noe særlig bra, så blir folk som regel imponert om jeg tar dem med i Egon på Tyholt tårnet og de kan se utsikten over Trondheim. Derfor anbefaler jeg det stedet for turister.

Vil du ha ordentlig pizza vil jeg heller anbefale Grano, Una og Olivia. Der får du veldig god pizza kontra Egon sin.

Anonymkode: fdbe9...34f

For en god italiensk, men italienske kokker anbefaler jeg Pizza Ristorante i nordre. Fantastisk betjening og ekte italiensk slik det skal være 😀

Anonymkode: 2b5fc...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er da av det bedre i Trondheim da. Er da stort sett bare sånne hipster-plasser ellers.

Anonymkode: 4ef74...6b5

Så du synes det er greit å betale 300,- for et måltid du må bestille selv i kassa, og som attpåtil er halvfabrikata? 

Hadde Egon vært rimelig kunne jeg alltids forstått hvorfor folk drar dit. Men det er jo peise dyrt! Hvis jeg vil ha fastfood uten service drar jeg heller på McDonald's. 

Anonymkode: 58098...b9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er da av det bedre i Trondheim da. Er da stort sett bare sånne hipster-plasser ellers.

Anonymkode: 4ef74...6b5

Absolutt ikke. Der tar du veldig feil. Egon ville ikke jeg ha kalt for en restaurant. Det er et spisested, ja. Men restaurant ser jeg på som mye bedre enn det. Akkurat som Burger King og Mac Donalds, bortsett fra at McDonalds er hakket verre. De serverer muk! Fatter ikke at folk går dit heller. 
 

Det er mange fine restauranter i Trondheim som ikke er hipsterplasser, som du kaller det 😜

Anonymkode: 2b5fc...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...