Gjest Diva Skrevet 22. september 2002 #21 Del Skrevet 22. september 2002 Aldri hatt problemer ? Heldig du er da. Flaks tenker jeg. Nevnte selskap byr jo bare på problemer!!!! Sambo er dataingeniør og HATER disse amøbene....... Min fetter og en kamerat av han og sambo som er dataingeniører, misliker Microsoft de og. Vår erfaring ihvertfall..... Hvis Linux, Unix eller Citrix hadde hatt flere brukervennlige programmer (lik Microsoft) så ville alle gått over til disse systemene i stedet. Bl. a fordi Linux er gratis. Vi blir presset til å bruke Microsoft fordi de progremmene sambo bruker er kun for Microsoft Windows. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0w Skrevet 22. september 2002 #22 Del Skrevet 22. september 2002 Jes, de kaller meg bare gullungen. :Þ Er enig i at hvis Linux hadde fått flere brukervennlige programmer og større utvalg så hadde flere brukt det. Har aldri snakket stygt om noe OS, jeg. Men f.eks. KDE o.l. er jo fine GUI'er som ikke uten grunn ligner på Win. Og de er lette å bruke. Pes litt på utviklere til å satse mer på Linux-platformen. Regner med at Linux får litt større oppslutning etterhvert som flere får øynene opp, og det skjer. Her på Uni må vi iallefall leke med alle OS tilgjengelig. :Þ Men nu takker jeg for diskusjonen, lenge leve mangfoldet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 22. september 2002 #23 Del Skrevet 22. september 2002 Når det gjeld Palladium, så er det svært mange som er svært kritiske til det opplegget, og skriv mykje og fornuftig om det. Berre søk litt på internett, så kjem det nok fram ein del tankevekkande stoff. At det er eitt firma - attpåtil Microsoft - som sit med kontrollen gjer nok sitt til at skepsisen er så stor som den er: Kva grunn har me til å stola på Microsoft, når dei har misbrukt makta si gong etter gong? For at dei har gjort det er jo blitt slått fast i domstolane - sjølv om straffa dei (foreløpig?) har fått er blitt samanlikna med ein smekk over fingrane. Og no er dei allereie anklaga for å bryta det dei er pålagt i siste dommen, sjølv så lite det var... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ravna Skrevet 23. september 2002 #24 Del Skrevet 23. september 2002 noen som har erfaring med win98 lite (tror det var navnet)? her skal man visst kunne velge bort ie-browseren, messenger, outlook og slike ting, og heller bruke andre (og bedre?) alternativer. er også skeptisk til microsoft og deres "monopol", men er også en flittig bruker av spill og programmer som ikke er kompatible med linux. ellers er det jo morsomt å se på hvor ofte disse win-programmene (mediaplayer, o.l) prøver å koble seg på nett..og det er nok ikke for at jeg som bruker skal ha det siste og være oppdatert(det finnes jo grenser for hvor ofte nye kodecs og versjoner kommer). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå