Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2002 #1 Del Skrevet 20. september 2002 Hvis folk (særlig kvinner), ikke begynner å engasjere seg i hva slags software og operativsystemer de bruker! http://www.cl.cam.ac.uk/~rja14/tcpa-faq.html Dette er IKKE skremselspropaganda, det er/blir virkeligheten hvis folk ikke bryr seg! Hva har dere å si for dere selv, dere som innbiller dere at Microsoft Windows er en del av PC'n? Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 20. september 2002 #2 Del Skrevet 20. september 2002 Hvis folk (særlig kvinner), ikke begynner å engasjere seg i hva slags software og operativsystemer de bruker! Mente du med det? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0w Skrevet 20. september 2002 #3 Del Skrevet 20. september 2002 Det er mange operativsystemer man kan velge mellom, og det beste er at man er helt fri til å velge selv hvilke(n) man vil kjøre på sin egen personlige datamaskin. Når det er sagt, kan jeg ikke se hva som er problemet med Microsofts prosjekt. http://www.wired.com/news/antitrust/0,1551...1,53805,00.html Hovedpoenget med Palladium er å kunne gi større sikkerhet til sine brukere. Dette vil først og fremst apellere til bedrifter og organisasjoner som f.eks. skoler. Det er en grunn til at blandt annet SmartCards som kan gjøre om forandringer gjort på en maskin som f.eks. formateringer og diverse sletting blir solgt mye til lærere/skoler. Brukerfeil og mer gjør at sikkerhet har fått en mye større rolle idag. Og sånn må det være. :/ Selv vil jeg nok aldri bruke dette da jeg er for glad i å dille med ting som Palladium sikkert ikke hadde likt :Þ Men dette sier jeg jo også som en privatperson. Hvis jeg eide en bedrift ville jeg foretrekke at alle maskiner jeg stod til ansvar for ville holde seg innenfor loven og samtidig vært brukervennlig ovenfor mine ansatte. Jeg skjønner til dels kritikken om at det blir for restriktivt, men man må tenke på markedet. Microsoft har ikke siktet inn på hjemmemarkedet slik de gjorde med XP. Liker man ikke løsningen ? Da kan man installere Linux, Unix, Microsoft 2000 ++. Det er ingen grunn for krisemaksimering. Og alle OS'er/løsninger kan man diskutere om i det uendelige. :Þ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 21. september 2002 #4 Del Skrevet 21. september 2002 Hvis folk (særlig kvinner), ikke begynner å engasjere seg i hva slags software og operativsystemer de bruker! slettet @lfa (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2002 #5 Del Skrevet 21. september 2002 Jo, takk i lige måde. Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 21. september 2002 #6 Del Skrevet 21. september 2002 Bare hyggelig, du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2002 #7 Del Skrevet 21. september 2002 Til Me0w! Jeg skjønner jo på en måte at du vil forsvare MikkeSoft, men har du egentlig noen grunn til det. Du tror vel ikke at MikkeSoft er serøse? Palladium vil ikke gi noen sikkerhet mot virus og slikt. Det vil sikre den kommersielle industrien mot kopiering av filer, av ymse slag. Det vil altså i lengden tilsi at det ikke blir mulig å kjøre programvare som ikke er "godkjent". En slik godkjenning vil i all sannsynlighet komme til å koste penger, MASSE PENGER!! Mindre aktører (f.eks Linux, OpenOfice) på markedet vil alstå bli skviset ut av de som har penger (f.eks Microsoft) Konklusjon: For hver gang noen av dere starter Windows på maskinene deres, for hver eneste gang dere skriver ett Word-dokument o.s.v, så støtter dere et diktatorisk samfunn. Dette har allerde begynt. Ta f.eks Windows mediaplayer 9.0. Tror du MediaPlayer leter etter codecer hver gang du prøver å spille av en DivX film - codecer som du kanskje har installert fra før? Nei!! Du vil se at "modemlampene" dine lyser ut av ville f***, og hvor tror dere informasjonen havner? Les EULA'n til MediaPlayer godt. Godtar du en slik EULA har du i prinsipp også godtatt at Microsoft logger aktivitetene dine. Historier om "storebror" er ikke fantasier lengre. Det er i ferd med å bli virkelighet. Fordi det er svært få som egentlig bryr seg med hva de har på maskinene sine, desverre!! Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0w Skrevet 21. september 2002 #8 Del Skrevet 21. september 2002 Til Me0w! Jeg skjønner jo på en måte at du vil forsvare MikkeSoft, men har du egentlig noen grunn til det. Du tror vel ikke at MikkeSoft er serøse? Jeg vil nå tro at Microsoft er seriøse. Det er ikke til å komme unna at de ikke har trollet seg inn såpass på markedet. Palladium vil ikke gi noen sikkerhet mot virus og slikt. Har du testet produktet ? Nei Jeg venter og ser med å dømme produkter nord og ned før jeg har testet selv, jeg. Det vil sikre den kommersielle industrien mot kopiering av filer, av ymse slag. Det vil altså i lengden tilsi at det ikke blir mulig å kjøre programvare som ikke er "godkjent". En slik godkjenning vil i all sannsynlighet komme til å koste penger, MASSE PENGER!! Les mitt forrige innlegg en gang til mht bruk. Bedrifter er villige til å betale ekstra for en god løsning. Mindre aktører (f.eks Linux, OpenOfice) på markedet vil alstå bli skviset ut av de som har penger (f.eks Microsoft) Det kalles marked. Microsoft kommer ikke til å be brukere skifte til et annet OS, jeg vet jeg ikke hadde gjort det hvis jeg var de :D Selv om man kjører Windows trenger man heller ikke å bruke Microsoft-software utover OS'et. Det visste du vel ? Og det er ingen newsflash at XP ble mer sladrete, det står jo overalt så brukerne vet om det. :] Intet ondt ord om *nix, jeg bruker det selv på en server pga veldig god stabilitet. Men samtidig har jeg også en del som kjører Win2000. Og alle er gullklumpene mine. Som sagt, man kommer ingen vei med å diskutere hvilket OS som er best. Alle har sine pros og cons og det er avhengig av type bruk. Hvis bedrifter vil bruke Palladium så bryr jeg meg ikke noe om det. Så lenge jeg kan velge selv hva jeg vil ha. Ha en ellers glimrende lørdag :] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. september 2002 #9 Del Skrevet 21. september 2002 Mente du med det? :o Ja jeg og er nyskjerrig på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2002 #10 Del Skrevet 21. september 2002 Hvis bedrifter vil bruke Palladium så bryr jeg meg ikke noe om det. Så lenge jeg kan velge selv hva jeg vil ha. Ha en ellers glimrende lørdag :] Du får ikke noe valg lenger, hvis Palladium kommer på banen! Inntil da så gir du blanke, er det det du mener? Bare sitte på gjerdet og se på at styggedommen blir virkelighet? Du får ha en god lørdag du også! Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2002 #11 Del Skrevet 21. september 2002 Ja jeg og er nyskjerrig på det Ikke noe annet enn det jeg skrev! Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2002 #12 Del Skrevet 21. september 2002 Bare hyggelig, du! Jo værsågod! Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0w Skrevet 21. september 2002 #13 Del Skrevet 21. september 2002 Du får ikke noe valg lenger, hvis Palladium kommer på banen! Inntil da så gir du blanke, er det det du mener? Bare sitte på gjerdet og se på at styggedommen blir virkelighet? Kan du påpeke hva som er så ufattelig grusomt ? Du glemmer at valg av OS er frivillig. Dommedagsprofetier blir for søkt når det gjelder dette emnet Palladium er en ekstra add-on som kan brukes. Det blir ikke pushet på noen som ikke vil ha det. Og hvor har du lest at Palladium kommer til å diktere alles liv når det kommer (nøytrale artikler, that is) ? Igjen: test det før man dømmer det til de grader. Nei, jeg bryr meg ikke borti hva bedrifter velger av software. Det skulle bare mangle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2002 #14 Del Skrevet 21. september 2002 Beklager buddy, men jeg mener betemt at du ikke har satt deg inn i hva Palladium egentlig går ut på, Me0w! Du nevner at valg av OS er fritt frem! Nei det er det absolutt ikke! Det er da ikke for ingenting at PC'er blir levert med Windows som default. Hadde du lest litt mer om dette emnet så hadde du fort funnet ut at det egentlig ikke er lov å ha andre OS enn Windows på PC'n, hvis Windows var innstallert originalt fra fabrikk! Dette er det Microsoft som har satt i gang. Foreløpig ser Microsoft litt gjennom fingrene med dette, men kan faktisk iverksette tiltak mot dette nårtid de vil i USA. Det er ikke dommedagsprofetier og bullshit jeg skriver her! Det er faktisk ikke lenge før Intel kommer med de første Palladium prosessorer og Mikkesoft (samarbeid mellom Intel, AMD og Mikkesoft) skal jo selvølgelig levere OS som kan kjøre på denne plattformen. Hvordan tror du det går med andre OS, når Mikkesoft sitter på programvaren som gjør det mulig i det heletatt og boote en Palladium-plattform? Det kommer til å bli så dyrt at det blir nesten umulig for andre å slippe til. Hva tror du kommer til å skje den dagen Intel, AMD og Mikkesoft bestemmer hva som skal være "trusted software" (bare for å blande DRM inn i dette også)? Nei, ærlig talt! Det blir nok ikke lenge før du ser reklamer med den nye "flotte" Palladium og hvor mange "fordeler" den har fremfor en vanlig PC. Like utsatt for virus og fanterier som før + at du får en masse begrensninger. Folk (kvinner særskilt) rusher til butikken for å kjøpe seg denne "begrensningen", fordi de overhodet ikke har satt seg inn i hva denne "flotte" maskinen gjør med individets frihet og privatliv. Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0w Skrevet 21. september 2002 #15 Del Skrevet 21. september 2002 Dette blir for tåpelig, hadde du enda klart å holde deg seriøs hadde du fått flere poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2002 #16 Del Skrevet 21. september 2002 Men, hvorfor er jeg "useriøs"? Er det fordi jeg mener noe annet enn deg? Jeg mener ikke å være useriø i det heletatt! Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0w Skrevet 21. september 2002 #17 Del Skrevet 21. september 2002 Hadde vært kjedelig hvis alle mente det samme som meg Jeg får bare ikke noe ut av en diskusjon hvor man går til angrep på person, istedenfor å legge frem fakta. Når det er sagt så virker det som om du kan en god del, du bare vinkler litt for mye til en side. Men uansett, du mener det du mener, og jeg mener det jeg mener. Verre er det ikke Men å surre rundt og snakke om det kan vi gjøre i det uendelige, og det tror jeg ikke KG har webplass til. Ha en ellers fortreffelig aften. :] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2002 #18 Del Skrevet 21. september 2002 Jodamen........ Litt personangrep har du jo bedrevet selv også. Ingen av oss er noe bedre enn den andre på det punket der. Hva med: "Jeg får bare ikke noe ut av en diskusjon hvor man går til angrep på person, istedenfor å legge frem fakta." Beskylder du meg for å lyve (du trenger ikke svare, bare tenke over det du har skrevet)? Også var jeg "useriøs"? Beklager men, når jeg først mener noe. så er jeg ikke lett å vippe av pinnen. Jeg aksepterer ditt syn på saken, men jeg kan for svarte ikke forstå hvorfor du nærmest forsvarer Mikkesoft! Det er vel derfor folk diskuterer - nettopp for å forstå hverandre. Får vel si: God natt, jeg da Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2002 #19 Del Skrevet 21. september 2002 Kan vel også nevne, at jeg ikke er overrasket over hvor få kvinner det har vært innom her. Som sagt før: De bryr seg ikke!! Det er jo nettopp DET som er "skummelt" Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0w Skrevet 21. september 2002 #20 Del Skrevet 21. september 2002 Jodamen........ Litt personangrep har du jo bedrevet selv også. Ingen av oss er noe bedre enn den andre på det punket der. Hva med: "Jeg får bare ikke noe ut av en diskusjon hvor man går til angrep på person, istedenfor å legge frem fakta." Beskylder du meg for å lyve (du trenger ikke svare, bare tenke over det du har skrevet)? Også var jeg "useriøs"? Jeg poengterte hvorfor jeg ikke ville diskutere lenger etter at du fremhevet hvor lite du mente jeg visste. Har heller aldri kalt deg en løgner. Vet ikke hvor du tok det ifra. Det er vel ikke særlig seriøst med f.eks. "MikkeSoft" ? Beklager men, når jeg først mener noe. så er jeg ikke lett å vippe av pinnen. Jeg aksepterer ditt syn på saken, men jeg kan for svarte ikke forstå hvorfor du nærmest forsvarer Mikkesoft! Det er vel derfor folk diskuterer - nettopp for å forstå hverandre. Jeg forsvarer et produkt som er blitt angrepet uten at det er blitt lagt frem fakta. Nettopp fordi det ikke er kommet ut enda. Jeg har aldri hatt problemer med Microsoft. Du må selvsagt mene som du vil, og det er jo helt greit. Får vel si: God natt, jeg da Ja, god natt. :] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå