Gå til innhold

Ukastrert nabokatt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en nabokatt i nabolaget som jeg tror er ukastrert fordi jeg har sett den starte slåsskamper med både min og andres katter, hadde egentlig tenkt å få fanga den inn og fått kastrert den hos veterinær. Problemet er at katten er menneskesky så den løper unna hver gang den ser meg, og det virker ikke som eieren skjønner at id-merking og kastrering er en del av katteholdet. Vet ikke akkurat hvor den bor eller navnet på eieren, eneste grunnen til at jeg vet katten bor ett sted i nærheten er fordi eieren en gang gikk av på samme busstopp som meg og katten var ikke spesielt sky mot han. Prøvde da å spørre om katten var kastrert og id-merka men svarene jeg fikk, fikk meg til å tenke at eieren har en mulig diagnose og at han derfor ikke skjønner at kastrering og id-merking er viktig. Noen tips til hva jeg skal gjøre?

Anonymkode: 435ad...cf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du betale for kastrering? I så fall er det flott. Hør med Dyrebeskyttelsen om å låne en felle. Katten må holdes inne etter kastrering til den er skikkelig våken, særlig nå som det er kaldt. 

• 2 uker senere...
Gjest hellokitty
Skrevet (endret)

Skal du gjøre det må du jo så klart informere eier. Og katten skal da ikke ut med en gang, for å komme derfra operasjonen. Syntes det er veldig fint at du vil gjøre det for pusens beste.

Endret av hellokitty
Skrevet

Ehh, du kan da ikke bare kidnappe noen andres katt og utføre medisinske inngrep på den! I alle dager. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, hellokitty skrev:

Skal du gjøre det må du jo så klart informere eier. Og katten skal da ikke ut med en gang, for å komme derfra operasjonen. Syntes det er veldig fint at du vil gjøre det for pusens beste.

Nei, hun må spørre!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...