Gå til innhold

Pomeranian min har bitt meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi lå og sov sammen nå nettopp og plutselig kom jeg tydeligvis for nære eller noe og han bet meg i nesen. Jeg fossblør og har fått et stort kutt over nesen. Hva skal jeg gjøre?? Er det farlig? Må jeg på legevakten? 

Anonymkode: b2cf0...40f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har alltid vært litt sint, men aldri gjort noe som dette.. han er 8 år

Skrevet

Stivkrampeaprøyte. 

Anonymkode: 45d96...b6e

• Liker 4
Skrevet (endret)

Du må få stivkrampesprøyte, og må mest sannsynlig sy. 

Og finn ut om han har smerter/ feiler noe så lenge han biter på den måten. Ikke bra! 

Endret av SoWhat?
  • Liker 2
Skrevet

Behandling av hunde- og kattebitt

• Rens såret med rent vann eller med et desinfiserende middel som Klorhexidin eller Pyrisept.
  • Ved bitt som så vidt har brutt igjennom huden bør du smøre på en sårsalve og legg deretter på en steril kompress.
  • Ved bitt som er dype eller blør mye skal lege kontaktes.

Anonymkode: 45d96...b6e

• Liker 1
Skrevet

Stivkrampevaksine varer i ca. 10 år, så dersom det er mer enn 10 år siden sist du tok vaksinen bør du dra til lege og få det nå. Er det så dypt at det må sys må du også til legen for det så klart :)

Anonymkode: fab6c...32b

Skrevet

Jeg er på vei til legevakten nå. 

er det noen som har opplevd noe lignende? Hva skal vi gjøre med hunden? Jeg er gravid og vi skal ha en baby om noen mnd. Hva om dette hadde vært ungen? Vet ikke om vi kan ha han lengre.. han har alltid vært litt aggressiv, men aldri skadet noen😔😔😔

Skrevet

En slik miniatyrhund er mindre enn en katt og jeg tviler på bittet er så kraftig at du må gjøre noe med det.

Anonymkode: 8f792...6d7

Skrevet

Legevakt. 

Når det kommer til hundens adferd... Ta den med til veterinær for en sjekk. Hunder kan bli aggressive når de har det vondt. 

Du sier den alltid har vært litt aggressiv. Det er ikke så uvanlig for små hunder. For det første, de er små og kan derfor lett føle seg litt sårbare. For det andre, små hunder blir ofte dullet med, eller løfta så mye på at de både ender opp med dårlig selvtillit, usikkerhet og en følelse av å ikke ha kontroll. Dette kan føre til at de reagerer med å bli aggressiv i visse situasjoner hvor de føler seg ekstra sårbar. 

Når det kommer til hunden og barnet: hunder og små barn skal aldri være alene sammen uansett hvor snill og god hunden er. I ditt tilfelle reagerer hunden din (sannsynligvis) med fryktaggressjon til det punktet hvor den faktisk biter. Om du kan holde barnet og hunden adskilt til enhver tid, så trenger du ikke å omplassere. Men om du ikke tror det kan la seg gjøre, så bør du omplassere. Først ville jeg tatt kontakt med en adferdsspesialist som kan se på hunden. Det er jo fryktelig synd å skulle omplassere en 8 år gammel hund. 

Anonymkode: ae56b...4ab

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi lå og sov sammen nå nettopp og plutselig kom jeg tydeligvis for nære eller noe og han bet meg i nesen. Jeg fossblør og har fått et stort kutt over nesen. Hva skal jeg gjøre?? Er det farlig? Må jeg på legevakten? 

Først og fremst må du ta stivkrampe.  Så.må du enten begynne å trene hunden  din. Noe nesten ingen  veskehund eiere gjør. Noen unntak heldigvis. 

Anonymkode: 90de0...1df

Skrevet

Pomeranians er hissige bikkjer. Vet om mange av den rasen og ALLE er aggressive drittbikkjer(og ja, noen av de har blitt behandlet om ordentlige hunder). Jeg hadde avliva den med en eneste gang. 

Anonymkode: 6f57b...307

Skrevet

Han ble jo sikkert redd da siden han bet. Ville passet på at han ikke fikk være helt oppi babyen. Og passet på at han ikke viste tegn til aggresiv adferd. Ta en tur til dyrlegen også for å sjekke ham. 

Anonymkode: fab6c...32b

• Liker 2
Skrevet

Du skriver du er bekymret og tenker på å gi bort hunden pga baby... jeg forstår det. Men la meg spørre deg

Siden du har falt innen for tankene om å gi bort hunden, ønsker du fortsatt å ha den? Hva gir hunden deg, hva er negativt og hva er positivt? 

Jeg kan tenke meg (bare antagelse) at du kanskje er litt negativ til å beholde hunden siden du forhører deg her... 

Anonymkode: 78d02...5f7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...