Gå til innhold

Nytt program: Maskorama

Anbefalte innlegg

Skrevet
maskertbruker skrev (1 time siden):

20. november avslørte jeg navnene på alle de 7 gjenværende deltakerne, og jeg har senere vært her inne og forsvart påstandene mine uten å vingle en eneste gang.

Alt var rett.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1417030-nytt-program-maskorama/page/48/?tab=comments#comment-26447767

Gi meg adressen så får du premie i posten

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Marsh skrev (6 minutter siden):

Tydeligvis 59% av befolkningen, da bare 41% tippet Ulrikke....

For hundre prosent av befolkningen så på 

• Liker 2
Skrevet
59 minutter siden, SamusAran said:

USA har jo litt fler kjendiser å ta av da. Maskorama fungerer ikke i et lite land som Norge.

Var en siktelse til god vs. dårlig TV, og der er USA i en helt annen klasse, ja. Noen deler er live, annet er spilt inn på forhånd, slik kan de klippe og lime publikum fra andre programmer kanalen har hatt lignende show på, og få det til å se mer stas ut enn det er. I tillegg er det noe med formatet... First Guess Boxes, dueller, divisjoner, knock-out stages osv. Er folk her som har anbefalt andre å bare se de første 5 minuttene av en random episode derfra, og lure på hvorfor det kunne bli så dårlig TV (som i format) som det Maskorama dessvere ble, ja.

Anonymkode: 40c7e...da3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var en siktelse til god vs. dårlig TV, og der er USA i en helt annen klasse, ja. Noen deler er live, annet er spilt inn på forhånd, slik kan de klippe og lime publikum fra andre programmer kanalen har hatt lignende show på, og få det til å se mer stas ut enn det er. I tillegg er det noe med formatet... First Guess Boxes, dueller, divisjoner, knock-out stages osv. Er folk her som har anbefalt andre å bare se de første 5 minuttene av en random episode derfra, og lure på hvorfor det kunne bli så dårlig TV (som i format) som det Maskorama dessvere ble, ja.

Synes Maskorama ble littegrann treigt, og det hadde nok hjulpet på stemningen med publikum. Men jeg har prøvd å se på The masked singer også, og synes det bikker for langt andre veien igjen - typisk amerikansk, masete og slitsomt. Spent på hvordan neste norske sesong blir dog, om de justerer noe eller ei. 

Gjest kriwin80
Skrevet
Hannah80 skrev (1 time siden):

Ja. Det sier at jeg ikke følger med på Idol eller Grand Prix. Det lever jeg fint med. 

Det var vel nettopp det som var poenget: at du ikke vet hvem Ulrikke er sier at DU ikke følger med på de arenaene Ulrikke er kjent (hvilket er helt ok), men ikke så mye om hvorvidt Ulrikke er generellt kjent eller ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor er Herman Ddahl fra? Tenker på måten han snakker på.

Anonymkode: 4ddcd...666

Tror han er fra østlandet/ Oslo, men han skarrer en litt på R'en. Kan hende han slet med å si R da han var liten. Da lærer man ofte å skarre istedet.  Blir som en type "tallefeil".

Anonymkode: c8c39...b2d

Skrevet
kriwin80 skrev (1 time siden):

Det var vel nettopp det som var poenget: at du ikke vet hvem Ulrikke er sier at DU ikke følger med på de arenaene Ulrikke er kjent (hvilket er helt ok), men ikke så mye om hvorvidt Ulrikke er generellt kjent eller ikke.

Ulrikke er jo ikke en stor kjendis akkurat. Selv om nrk gjerne vil at hun skal være det, og drar henne med overalt. 

Og sangstemmen hennes er jo direkte slitsom å høre på. Skjønte det var henne etter første episode.

• Liker 12
Skrevet
Vinterjenta skrev (1 minutt siden):

Og sangstemmen hennes er jo direkte slitsom å høre på

Nå kan du roe deg ned med hetsingen her.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2020 den 20.01):

Hvordan kan Norge være så tregt ute med konseptet når USA allerede er i sesong 4?

Har sett litt på konseptet til USA, med grupper som går videre osv. battle performance osv.

Mye bedre show der borte også. Noen som vet om man kan få tak i sendeplan osv. herfra, frister mer å se resten av deres versjon sesong 4 enn Norges. Bedre kostymer, artister og villedende hint-historier har de også https://www.youtube.com/watch?v=9tH1Fb8ts8c

AnonymBruker skrev (På 15.11.2020 den 21.42):

Bare å søke på YouTube: The Masked Singer. Ser nå selv S4 E5: https://www.youtube.com/watch?v=tZHi4-_hvzU et helt annet nivå på show der, ja.

AnonymBruker skrev (På 16.11.2020 den 22.44):

Yes! Bra show selv med smittevernstiltak nå i sesong 4. Ikke i nærheten av NRK. Kan ikke være så vanskelig å legge til fine effekter på TV og legge opp sendeplanen litt bedre og ha en mer entusiastisk programleder og dommere?

Tror som de fleste andre at det er Tori Kelly som er Seahorse, mens Sarpent er også en god sanger, men har ikke peiling på hvem det skulle vært.

AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 19.29):

Helt enig i det jeg uthevet. I USA er det mye bedre. Er en egen tråd her om The Masked Singer (USA-versjon) som allerede er i sesong 4. Mye bedre show, det er sendt i etterkant, så de klipper og limer kohorter med publikum forskjellige steder i salen, slik at 50 stk. i et hjørne på TV-skjermen ser ut som 500. Bedre ''dommere'' og mye mer underholdningsverdi generelt. Bedre artister/sangere/clues historier, osv.

I sesong 4 er det nå x antall artister i forskjellige divisjoner som kjemper om opprykk og knockout til ''The Finals''. Jeg forstår ikke hvordan norsk TV ikke bare kan lære av USA slik at folk får underholdningsverdi, sant!?

AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 1.57):

Jepp, trist at norsk underholdning greier å lage så dårlig TV.

Du skal ikke lenger enn til The Masked Singer i USA som er i sesong 4 nå. Det er et helt annet nivå på alt. Nesten så man ikke kjenner igjen programmet og tror at andre land kunne lage noe så kjedelig som dette, og sesong 4 har ikke særlig publikum heller (klipp og lim av kohorter forskjellige steder i salen, fordi programmet sendes jo i reprise).

Elsk-hat polariseringen av dette programmet ville vært elsk-elsk hvis man hadde tatt med seg noe inspirasjon derfra.

Forskjellen på The Masked Singer og Maskorama er at The Masked Singer er det synd når de skal ta av masken, for man vil ha med flest mulig hele veien for de greier å lage spenning og show hver episode, så det er det man er der for, men i Maskorama handler det om å bare få 2 episoder unnagjort og håpe å være blant de som vant den esken de deler ut til en som hadde gjettet riktig.

Sesong 1-4 av The Masked Singer er på YouTube. Trenger bare å se 10 min av en episode for å sitte å lure på hvordan dette kunne bli det kjedelige vi ser på Maskorama nå, ja.

AnonymBruker skrev (På 30.11.2020 den 23.08):

Nesten trist at jeg ikke kan være enig med deg, men du skal ikke lenger enn til The Masked Singer i USA som er i sesong 4 nå under korona, for å få bedre show med 50- i publikum, eller The Voice USA uten noe publikum i det hele tatt, kun masse skjermer fra folk på Teams. Handler bare om at noen lager bra TV, og andre ikke. Noen ganger er det trist, men sant.

AnonymBruker skrev (På 5.12.2020 den 14.33):

Du skal ikke lenger enn til The Masked Singer i USA hvor det viser seg at C-kjendiser man ikke trodde kunne synge ble omtalt som at hvis de ikke hadde sang som karriere hadde de valgt feil osv. men der er de jo i sesong 4 allerede, så har mer grunnlag for å vite at folk uten karriere i sang, kan synge, grunnet alle deltagerne som har vært med i 4 sesonger, ja.

Hele sesonger og episoder fra USA sesong 1-4 ligger ute på YouTube. Se på det og få troen tilbake. TV på et helt annet nivå. Spesielt sesong 4 (finale neste uke) som er mer rammet av corona enn i Norge, men likevel får til bedre TV, ja.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har gledet meg til alle sesongene fra The Masked Singer USA, og nå gleder jeg meg til The Masked Dancer derfra.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror vi har fått med oss hva du mener nå.

Anonymkode: 947f3...a40

• Liker 14
Skrevet

Er dere sure for at dere gjettet riktig 😅 men altså, selv om mange her inne har gjettet riktig, så er det ennå fler som har gjettet feil, så såå lett kan det ikke ha vært 😅 Jeg gettet riktig på de fleste, kun for at jeg hadde lest denne tråden, om ikke, hadde jeg bommet stygt på de fleste 😬

• Liker 9
Skrevet

Programmet var underholdende nok, men for min del kunne programmet ha kuttet sendetiden betydelig. Det ble langtekkelig og jeg kjedet meg en god del, så ble til at jeg hadde det på i bakgrunnen eller spolte over store deler av pratingen med dommerne og Silje og alt som bare var "fyll".

Hintene var dessverre også litt for gode, men men, kan bare bli bedre i sesong 2. :)

Skrevet

Forklaringen kom ihvertfall opp på skjermen på slutten av sendingen..

Anonymkode: 94a87...d95

Ja, men det var bare en brøkdel. De har pleid å legge ut en lengre forklaring :) 

Anonymkode: ab3be...415

• Liker 1
Skrevet
Knekt1 skrev (7 timer siden):

Hei Jan Tore!

Anonymkode: 6c123...8a7

Skrevet

Snakk om tidenes anti-klimaks! Har jo ikke hørt om noen av disse "kjendisene" fra før! Hadde høyere forventninger da alle som har vært avslørt tidligere har vært folk den gjengse har hørt om. Kommer definitvit ikke til å følge med senere, da det kan være naboen, for alt jeg vet. Trasig at kokkelering og dette tafatte greiene er det som styrer helgekvelden fremover.

Anonymkode: cd586...b45

• Liker 6
Skrevet

Har aldri hørt om Ulrikke. Kan jo ikke tippe henne da.

• Liker 7
Skrevet
Marsh skrev (8 timer siden):

Tydeligvis 59% av befolkningen, da bare 41% tippet Ulrikke....

På ingen måte. Det var nok slik at 100 % av folket var overbeviste om at det var Ulrikke før forrige helgs sending. Kanskje lå hun på rundt 50 %.

Anonymkode: ce451...44b

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 19.40):

Får ikke fjernet siteringen.

-

For meg ødela NRK litt av spenningen med å la Ulrikke synge duett sist uke. 

Når hun sang duett kunne man tydelig se at hun hadde "maskehår" og var noe ustelt sånn generelt. I intervjuet med programlederen synes jeg også hun forsnakka seg med å si at det har vært noen spesielle uker 🥱

Endret av *Marihøna*
  • Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ungen min som er 11 år tippet at det var ham før de avslørte det pga hintene underveis. Så det er nok folk som er ti år yngre enn deg som kjenner mer til ham på grunn av YouTube etc. 

Anonymkode: be238...292

Samme her, datter på 11 tok også han med en gang. Stemmen lignet hele veien også, sier hun.

Anonymkode: 70a30...15d

• Liker 3
Skrevet

Litt kjedelig at den med best sangstemme vant. Trollet var superflink. Men elgen, show og morro. Han burde ha vunnet. 

• Liker 24
Skrevet

Jeg er så skuffet. Har aldri hørt om de som var under masken til vikingen og elgen. For at dette skal være et program for alle, må det være bra kjente folk som er med. Nytter jo ikke å gjette på folk du aldri hatt hørt om. Så neste sesong følger jeg ikke med på. 

Anonymkode: cd586...b45

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...