AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #3081 Del Skrevet 12. desember 2020 Marsh skrev (11 timer siden): Det er en ting jeg lurer litt på fortsatt når det gjelder Inger Lise Rypdal. Jeg gjettet henne i første program basert på stemmen og frimerket, men et av hintene hennes klarte jeg aldri å finne ut av, og det sto heller ikke noe om det etter at hun var avslørt, og det var dette med både som barn og voksen drømte hun om enhjørninger. Noen som vet noe om dette? Trenger du dagboknotatene hennes for å bli overbevist om at hun drømte om enhjørninger, eller? Skjønner ikke hvordan du mener det hintet skal «bekreftes». Anonymkode: ce451...44b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken detektiv Skrevet 12. desember 2020 #3082 Del Skrevet 12. desember 2020 Rimmen, Vedum og Gundersen er ihvertfall sikre på hvem de gjenværende deltakerne er 😄 https://www.nrk.no/kultur/herman-dahl-om-maskorama_-_-eg-trur-vikingen-er-victor-sotberg-1.15285310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 12. desember 2020 #3083 Del Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Trenger du dagboknotatene hennes for å bli overbevist om at hun drømte om enhjørninger, eller? Skjønner ikke hvordan du mener det hintet skal «bekreftes». Anonymkode: ce451...44b Det er ikke et hint hvis det ikke kan bekreftes.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marsh Skrevet 12. desember 2020 #3084 Del Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Trenger du dagboknotatene hennes for å bli overbevist om at hun drømte om enhjørninger, eller? Skjønner ikke hvordan du mener det hintet skal «bekreftes». Anonymkode: ce451...44b Jeg bare lurte på om noen visste noe om det, av ren nysgjerrighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #3085 Del Skrevet 12. desember 2020 Infinity skrev (6 minutter siden): Det er ikke et hint hvis det ikke kan bekreftes.. Så er det ikke et hint, da, bare en opplysning. Anonymkode: ce451...44b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 12. desember 2020 #3086 Del Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så er det ikke et hint, da, bare en opplysning. Anonymkode: ce451...44b Akkurat.🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Highhopes Skrevet 12. desember 2020 #3087 Del Skrevet 12. desember 2020 Jeg er ganske sikker på at trollet er Cess. Det er den eneste deltakeren hvor jeg umiddelbart hørte «hvem det var» (hvem det var i hermetegn siden man aldri kan være sikker). Alle andre som jeg har gjettet riktig på har jeg blitt påvirket av hva jeg har lest i større eller mindre grad, mens med trollet tenkte både meg og mannen hver for oss, det der må være Cess. Jeg ser i denne tråden at hintene i stor grad kan passe til dem begge, og jeg blir ikke akkurat sjokkert om det skulle vise seg å være Ulrikke, selv om jeg selv ikke tror det. Så at noen ville ha hintet om å ha lært av de eldre til å passe til at Ulrikke har lært av mor og mormor, akkurat den var litt svak, da «the elders» eller «de eldste» er en tydelig referanse til et overhode, på engelsk «a leader or senior figure in a tribe or other group.», altså f.eks. bestefaren og jødedommen. Kanskje flisespikkeri å dra frem et enkelt hint noen har dradd frem, men at det er et hint til at det er Ulrikke og ikke Cess er ganske svakt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 12. desember 2020 #3088 Del Skrevet 12. desember 2020 Frøken detektiv skrev (8 timer siden): Du pleier å etterlyse linker til det andre legger ut. Har du linker til alt dette du her sier? Jeg er ikke helt enig med deg i at dette med nokså ung alder og ikke velge frisyre/klær er spot on på henne. Ja 17/18/19 er ungt og hadde jeg trodd Trollet var Cess, hadde jeg nok kjøpt den. Samme med frisyre/klær i kollektivet. Men nå tror ikke jeg som deg at Trollet er Cess. Jeg tror det er Ulrikke både pga jeg hører stemmen og syntes hintene er veldig spot on. 6 år er nokså ung alder og hun har spilt i flere teaterstykker/musikaler 😄 Men vi avrunder denne diskusjonen her. Og kan vel være enige om at vi er uenige. Vi får uansett vite svaret i morgen 😉 Har du rett, skal jeg være blant de første til å gratulere deg 😁 og Cess med en overraskende bra sangstemme 😄 Kilder, les denne: https://www.nettavisen.no/livsstil/cecilie-steinmann-neess-jeg-mener-absolutt-at-det-er-masse-man-ikke-kan-tulle-med-og-som-ikke-skal-tulles-med/s/12-95-3423320921 (her sier også Cess at hun «alltid» har opptrett, og drevet med det siden hun var barn i gata. Du kan også sjekke ut Klovn til kaffen episode 5 på sesong 2. Regner med jeg ikke må legge med link til hver eneste episode eller sketsj hvor Cess bruker parykk eller kler seg ut på Kollektivet. Alle episodene ligger på TV2 sumo, og det ligger også mange klipp ute på Youtube om du søker på Kollektivet. Litt håpløst at du ikke er enig med frisyrer eller klær, når hun faktisk ble kjent for Kollektivet. I tillegg har Cess spilt i musikaler som Martha og Trollmannen fra Oz. Alt dette underbygger det jeg skriver. Men egentlig synes jeg det er litt barnselig fordi du faktisk skriver at du ikke er enig i hintene fordi du ikke vil tro eller godta at Trollet er Cess. Da er det ganske håpløst, når du innrømmet at du ikke vild godta de faktaopplysningene jeg kommer med, fordi du har bestemt deg for at det skal være Ulrikke. Da bryr du deg jo ikke om fakta eller hvordan hint vi får i videoene. Så ganske confirmation biased, så ja, da er det vel egentlig ingen vits å diskutere videre med deg nei. Men vi får svaret i kveld, har aldri sagt at jeg kan ta feil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken detektiv Skrevet 12. desember 2020 #3089 Del Skrevet 12. desember 2020 Blueberrymuffin skrev (2 minutter siden): Kilder, les denne: https://www.nettavisen.no/livsstil/cecilie-steinmann-neess-jeg-mener-absolutt-at-det-er-masse-man-ikke-kan-tulle-med-og-som-ikke-skal-tulles-med/s/12-95-3423320921 (her sier også Cess at hun «alltid» har opptrett, og drevet med det siden hun var barn i gata. Du kan også sjekke ut Klovn til kaffen episode 5 på sesong 2. Regner med jeg ikke må legge med link til hver eneste episode eller sketsj hvor Cess bruker parykk eller kler seg ut på Kollektivet. Alle episodene ligger på TV2 sumo, og det ligger også mange klipp ute på Youtube om du søker på Kollektivet. Litt håpløst at du ikke er enig med frisyrer eller klær, når hun faktisk ble kjent for Kollektivet. I tillegg har Cess spilt i musikaler som Martha og Trollmannen fra Oz. Alt dette underbygger det jeg skriver. Men egentlig synes jeg det er litt barnselig fordi du faktisk skriver at du ikke er enig i hintene fordi du ikke vil tro eller godta at Trollet er Cess. Da er det ganske håpløst, når du innrømmet at du ikke vild godta de faktaopplysningene jeg kommer med, fordi du har bestemt deg for at det skal være Ulrikke. Da bryr du deg jo ikke om fakta eller hvordan hint vi får i videoene. Så ganske confirmation biased, så ja, da er det vel egentlig ingen vits å diskutere videre med deg nei. Men vi får svaret i kveld, har aldri sagt at jeg kan ta feil Syntes du at det er barnslig at jeg ikke er enig i at jeg syntes hintene passer like bra til Cess som til Ulrikke? 😅 Du har fått servert ganske mange faktaopplysninger som peker i Ulrikkes retning selv som du velger å overse. Og hvorfor skriver du at jeg ikke vil godta at det er Cess? Det handler jo ikke om det, men hva man TROR. Hverken du eller jeg VET sikkert hvem trollet er. Ikke før i kveld. - og jeg har virkelig gang på gang gått igjennom alle hint og sett opptredene gjentatte ganger med helt åpent sinn og virkelig forsøkt å se om dette kan være Cess. Men dessverre kjære deg, jeg har ikke klart det. Det eneste jeg klarer å se som skulle pekt i Cess retning er høyden da hun er en del lavere enn Ulrikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marsh Skrevet 12. desember 2020 #3090 Del Skrevet 12. desember 2020 Blueberrymuffin skrev (30 minutter siden): Kilder, les denne: https://www.nettavisen.no/livsstil/cecilie-steinmann-neess-jeg-mener-absolutt-at-det-er-masse-man-ikke-kan-tulle-med-og-som-ikke-skal-tulles-med/s/12-95-3423320921 (her sier også Cess at hun «alltid» har opptrett, og drevet med det siden hun var barn i gata. Du kan også sjekke ut Klovn til kaffen episode 5 på sesong 2. Regner med jeg ikke må legge med link til hver eneste episode eller sketsj hvor Cess bruker parykk eller kler seg ut på Kollektivet. Alle episodene ligger på TV2 sumo, og det ligger også mange klipp ute på Youtube om du søker på Kollektivet. Litt håpløst at du ikke er enig med frisyrer eller klær, når hun faktisk ble kjent for Kollektivet. I tillegg har Cess spilt i musikaler som Martha og Trollmannen fra Oz. Alt dette underbygger det jeg skriver. Men egentlig synes jeg det er litt barnselig fordi du faktisk skriver at du ikke er enig i hintene fordi du ikke vil tro eller godta at Trollet er Cess. Da er det ganske håpløst, når du innrømmet at du ikke vild godta de faktaopplysningene jeg kommer med, fordi du har bestemt deg for at det skal være Ulrikke. Da bryr du deg jo ikke om fakta eller hvordan hint vi får i videoene. Så ganske confirmation biased, så ja, da er det vel egentlig ingen vits å diskutere videre med deg nei. Men vi får svaret i kveld, har aldri sagt at jeg kan ta feil Hvordan passer dette med perfeksjonist og selvkritisk til Cess? Og rådhus og brannstasjon? Mye kan passe på begge, men alle hint passer ikke 100% på noen av dem, jaggu glad for at fasit kommer i kveld, og tenk så moro om det ikke er noen av dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #3091 Del Skrevet 12. desember 2020 Veldig spent på hvem trollet er i kveld. Selv håper jeg det er Cess, for det ville vært veldig kult om det ikke var en allerede kjent sanger, siden flere mener det må være en artist. Blir spennende å se fasiten. Når man går inn på nrktv og episode 1 av Maskorama, og ser trollet snakke, er ikke stemme like forvrengt som nå. Syns jeg hører Cess sin stemme inni der. Men kan være fordi jeg vil det skal være hun 😅 Anonymkode: d1040...5c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #3092 Del Skrevet 12. desember 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Veldig spent på hvem trollet er i kveld. Selv håper jeg det er Cess, for det ville vært veldig kult om det ikke var en allerede kjent sanger, siden flere mener det må være en artist. Blir spennende å se fasiten. Når man går inn på nrktv og episode 1 av Maskorama, og ser trollet snakke, er ikke stemme like forvrengt som nå. Syns jeg hører Cess sin stemme inni der. Men kan være fordi jeg vil det skal være hun 😅 Anonymkode: d1040...5c9 Det har jeg tenkt også! Synes det ligner veldig på stemmen til Cess i første hintvideo! Blir spennende i kveld 😅 Anonymkode: 1ed73...36d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maskertbruker Skrevet 12. desember 2020 #3093 Del Skrevet 12. desember 2020 1 hour ago, Frøken detektiv said: Det eneste jeg klarer å se som skulle pekt i Cess retning er høyden da hun er en del lavere enn Ulrikke. Se skulderhøyden på Vikingen, Ulrikke og Trollet. Ulrikke har høye sko. Trollkostymet har ikke det (se lave knær) Ulrikke er ca 170. Cess er 155. Cess er for lav til å være Trollet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemy02 Skrevet 12. desember 2020 #3094 Del Skrevet 12. desember 2020 n.jenta skrev (På 10.12.2020 den 22.34): Men jeg er litt opphengt i denne vikingen jeg. I hintene så sier bla vikingen at han er vant med maske. Sitat: "Snakker om at han har brukt mange masker, som har ført han til dit han er i dag – og at han føler seg beskyttet bak den masken han bærer nå" Er det maske i overført betydning eller? Herman Flesvik da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken detektiv Skrevet 12. desember 2020 #3095 Del Skrevet 12. desember 2020 maskertbruker skrev (1 minutt siden): Se skulderhøyden på Vikingen, Ulrikke og Trollet. Ulrikke har høye sko. Trollkostymet har ikke det (se lave knær) Ulrikke er ca 170. Cess er 155. Cess er for lav til å være Trollet. Takk!! Ser det godt på bildet ditt. Da er det ingen tvil (var egentlig ikke det tidligere heller) for meg at trollet er Ulrikke 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 12. desember 2020 #3096 Del Skrevet 12. desember 2020 Frøken detektiv skrev (1 time siden): Syntes du at det er barnslig at jeg ikke er enig i at jeg syntes hintene passer like bra til Cess som til Ulrikke? 😅 Du har fått servert ganske mange faktaopplysninger som peker i Ulrikkes retning selv som du velger å overse. Og hvorfor skriver du at jeg ikke vil godta at det er Cess? Det handler jo ikke om det, men hva man TROR. Hverken du eller jeg VET sikkert hvem trollet er. Ikke før i kveld. - og jeg har virkelig gang på gang gått igjennom alle hint og sett opptredene gjentatte ganger med helt åpent sinn og virkelig forsøkt å se om dette kan være Cess. Men dessverre kjære deg, jeg har ikke klart det. Det eneste jeg klarer å se som skulle pekt i Cess retning er høyden da hun er en del lavere enn Ulrikke. Jeg har ikke oversett de hintene du har kommet med, men siter det du skrev «jeg er ikke helt enig» og «hadde jeg trodd at Trollet var Cess hadde jeg kjøpt den». Her sier du direkte at du ikke velger å tro eller å være enige med noen faktaopplysningene om Cess, dersom det passer med Trollet. Så ikke kast ballen tilbake på meg, og si at det er jeg som overser faktaopplysninger, for det er det du som gjør. Ja det handler om hva vi tror, men det blir for dumt når man skal benekter faktaopplysninger rundt Cess, fordi det kan styrker muligheten for at Cess kan være Trollet. Marsh skrev (57 minutter siden): Hvordan passer dette med perfeksjonist og selvkritisk til Cess? Og rådhus og brannstasjon? Mye kan passe på begge, men alle hint passer ikke 100% på noen av dem, jaggu glad for at fasit kommer i kveld, og tenk så moro om det ikke er noen av dem Jeg har nå glere ganger linket til en artikkel om Cess, og sitert Klovn til Kaffen episode 5, sesong 2. Her kommer det frem at Cess er selvkritisk, og aldri deltar på noe med mindre hun kan vinne, fordi hun alltid vil gjøre det best. Det kan passe til perfeksjonist ig selvkritisk. Men både du og frk detektiv viser jo at dere ppenbart ikke leser eller sjekker ut noen av de kildene jeg kommer med. Siden dere fortsetter å spørre hvordan det passer, for det hadde vært ganske åpenlyst at hintene kan passe dersom dere hadde hatt den minste interesse av å sjekke de kildene eller klippene som blir omtalt i tråden her. Så åpenbart er ingen kilder, linker, faktaopplysninger rundt Cess interessante, fordi dere har jo bestemt dere for at det uansett er Ulrikke. Om de i kveld hadde kommet med et slikt hint «jeg har bodd i kollektiv og startet i bilettluka», så hadde det fortsatt vært Ulrikke. Fordi dere har bestemt dere for at sånn er det bare. Vi får se hvem som hadde rett i kveld 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marsh Skrevet 12. desember 2020 #3097 Del Skrevet 12. desember 2020 Blueberrymuffin skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke oversett de hintene du har kommet med, men siter det du skrev «jeg er ikke helt enig» og «hadde jeg trodd at Trollet var Cess hadde jeg kjøpt den». Her sier du direkte at du ikke velger å tro eller å være enige med noen faktaopplysningene om Cess, dersom det passer med Trollet. Så ikke kast ballen tilbake på meg, og si at det er jeg som overser faktaopplysninger, for det er det du som gjør. Ja det handler om hva vi tror, men det blir for dumt når man skal benekter faktaopplysninger rundt Cess, fordi det kan styrker muligheten for at Cess kan være Trollet. Jeg har nå glere ganger linket til en artikkel om Cess, og sitert Klovn til Kaffen episode 5, sesong 2. Her kommer det frem at Cess er selvkritisk, og aldri deltar på noe med mindre hun kan vinne, fordi hun alltid vil gjøre det best. Det kan passe til perfeksjonist ig selvkritisk. Men både du og frk detektiv viser jo at dere ppenbart ikke leser eller sjekker ut noen av de kildene jeg kommer med. Siden dere fortsetter å spørre hvordan det passer, for det hadde vært ganske åpenlyst at hintene kan passe dersom dere hadde hatt den minste interesse av å sjekke de kildene eller klippene som blir omtalt i tråden her. Så åpenbart er ingen kilder, linker, faktaopplysninger rundt Cess interessante, fordi dere har jo bestemt dere for at det uansett er Ulrikke. Om de i kveld hadde kommet med et slikt hint «jeg har bodd i kollektiv og startet i bilettluka», så hadde det fortsatt vært Ulrikke. Fordi dere har bestemt dere for at sånn er det bare. Vi får se hvem som hadde rett i kveld Neida, jeg tror at det ikke er Ulrikke når maska faller og det viser seg å ikke være henne. Inntil da er jeg sterk i troen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 12. desember 2020 #3098 Del Skrevet 12. desember 2020 (endret) https://www.instagram.com/p/CIsoUj8HEsM/ Ulrikke har lagt ut video på Instagram i dag der hun danser ved siden av Trollet forrige lørdag. Tenker at det er litt rigget, og at noen andre er i kostymet for å lure oss. Bemerkelsesverdig tidspunkt å legge den ut på, hun skriver at hun gleder seg til å se finalen i kveld, hun mener vel kanskje til å delta selv? Det skal jo være veldig strengt visstnok hvem som får omgås personene i kostymene, så litt rart at Ulrikke får lov til å lage en dansevideo med Trollet om det ikke er egentlig er for å villede seerene. Endret 12. desember 2020 av missmcbeal 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken detektiv Skrevet 12. desember 2020 #3099 Del Skrevet 12. desember 2020 Blueberrymuffin skrev (13 minutter siden): Jeg har ikke oversett de hintene du har kommet med, men siter det du skrev «jeg er ikke helt enig» og «hadde jeg trodd at Trollet var Cess hadde jeg kjøpt den». Her sier du direkte at du ikke velger å tro eller å være enige med noen faktaopplysningene om Cess, dersom det passer med Trollet. Så ikke kast ballen tilbake på meg, og si at det er jeg som overser faktaopplysninger, for det er det du som gjør. Ja det handler om hva vi tror, men det blir for dumt når man skal benekter faktaopplysninger rundt Cess, fordi det kan styrker muligheten for at Cess kan være Trollet. Jeg har nå glere ganger linket til en artikkel om Cess, og sitert Klovn til Kaffen episode 5, sesong 2. Her kommer det frem at Cess er selvkritisk, og aldri deltar på noe med mindre hun kan vinne, fordi hun alltid vil gjøre det best. Det kan passe til perfeksjonist ig selvkritisk. Men både du og frk detektiv viser jo at dere ppenbart ikke leser eller sjekker ut noen av de kildene jeg kommer med. Siden dere fortsetter å spørre hvordan det passer, for det hadde vært ganske åpenlyst at hintene kan passe dersom dere hadde hatt den minste interesse av å sjekke de kildene eller klippene som blir omtalt i tråden her. Så åpenbart er ingen kilder, linker, faktaopplysninger rundt Cess interessante, fordi dere har jo bestemt dere for at det uansett er Ulrikke. Om de i kveld hadde kommet med et slikt hint «jeg har bodd i kollektiv og startet i bilettluka», så hadde det fortsatt vært Ulrikke. Fordi dere har bestemt dere for at sånn er det bare. Vi får se hvem som hadde rett i kveld Jeg legger diskusjonen med deg død nå. Men som jeg har skrevet tidligere, jeg skal legge meg flat og gratulere deg dersom du har rett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maskertbruker Skrevet 12. desember 2020 #3100 Del Skrevet 12. desember 2020 9 minutter siden, missmcbeal said: https://www.instagram.com/p/CIsoUj8HEsM/ Ulrikke har lagt ut video på Instagram i dag der hun danser ved siden av Trollet forrige lørdag. Tenker at det er litt rigget, og at noen andre er i kostymet for å lure oss. Bemerkelsesverdig tidspunkt å legge den ut på, hun skriver at hun gleder seg til å se finalen i kveld, hun mener vel kanskje til å delta selv? Det skal jo være veldig strengt visstnok hvem som får omgås personene i kostymene, så litt rart at Ulrikke får lov til å lage en dansevideo med Trollet om det ikke er egentlig er for å villede seerene. 1. Her ser man på høyden at det ikke kan være en person på 155 inni Trollet, så hvis det ikke er Ulrikke er det i hvert fall ikke Cess. 2. Hvis Ulrikke ikke er Trollet, hvorfor sier hun at det er så "rart"? Er det virkelig SÅ rart at folk tar Trollet for å være henne? 3. Hvorfor gleder hun seg så mye til finalen, når hun hver lørdag har gitt inntrykk av å være mer opptatt med å se Skal vi danse? Bare lureri så klart. Trollet er Ulrikke. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå