Gå til innhold

Nytt program: Maskorama

Anbefalte innlegg

Skrevet
Frøken detektiv skrev (32 minutter siden):

Har tanken slått deg at hun kanskje prøver å gjøre til stemmen litt? Nettopp for å prøve å lure seerne 😄

Jeg tror lhun prøver å ikke synge like perfekt, men hun lurer ikke meg 😂

Selvfølgelig er det en mulighet. Er det greit for deg at jeg fortsatt tror det er Cess, fordi det er henne jeg hører?? Herregud😂

Anonymkode: d7fda...afa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig er det en mulighet. Er det greit for deg at jeg fortsatt tror det er Cess, fordi det er henne jeg hører?? Herregud😂

Selvfølgelig er det greit at du tror du hører Cess. Har da aldri sagt noe annet heller... Jiiiizes 😂😂

Men virket som du tok det for gitt at alle deltakerne synger med eksakt den stemmen de har til vanlig, så ville bare tipse deg om at det mest sannsynlig ikke er tilfelle 😉

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hører du Ulrikke når Cess snakker?

• Liker 1
Skrevet

I tiden etter var hun, i ekte MGP-stil, fanget av en stormvind.

Sakset fra Ulrikkes intervju i KK

Skrevet
Marsh skrev (1 time siden):

Hvis dette med blikket har stor betydning, så la jeg akkurat merke til at på bilder av Cess ser man ikke øyenlokkene hennes, hun har et veldig åpent blikk. På trollet ser vi øyenlokkene tydelig, noe vi også ser på bilder av Ulrikke.

Du må få deg en ny foliehatt

• Liker 4
Skrevet

Det er en ting jeg lurer litt på fortsatt når det gjelder Inger Lise Rypdal. Jeg gjettet henne i første program basert på stemmen og frimerket, men et av hintene hennes klarte jeg aldri å finne ut av, og det sto heller ikke noe om det etter at hun var avslørt, og det var dette med både som barn og voksen drømte hun om enhjørninger. Noen som vet noe om dette?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det merkelig at et atlas, slått opp på USA og Canada, skal symbolisere at han er halvt amerikansk? 

Anonymkode: de8dc...a47

Hvor ser man at det er slått opp på USA/Canada?

Skrevet (endret)
Frøken detektiv skrev (7 timer siden):

Er midt i middaglaging her nå, men kan ta de jeg kommer på i farta 😄

1. Startet karrieren i nokså ung alder. 

2. Er et konkurransetroll

3. Det er ikke alltid jeg velger egne klær/frisyrer. Og her holder Trollet opp to parykker.

Alle disse hintene syntes jeg passer veldig med Ulrikke, men ikke Cess. 

Og så har vi det viktigste, stemmen. 

Klart Cess kan ha gått til sangpedagog. Men i MINE ører er stemmen helt lik Ulrikke sin. 

Heier på Trollet i morgen uansett hvem som måtte befinne seg inni der 😄👏👏

1. Cess starter karrieren sin på bunnen, da hun fikk jobb på latter i billettluken etter ett år på revyskolen, det vil si ett år etter vgs, så antagligvis alder på rundt 17-18 år. Dette passer også med hintet om å jobbe seg opp fra bunnen av, Cess er kjent som komikeren som måtte jobbe seg fra gulvet, i billettluka og til å bli en av de mest profilerte komikerne i Norge.

Cess har også selv (ved flere anledninger) snakket om hvordan hun alltid som barn drev med komedie, elsket å opptre og bruke venner og verden rundt seg som en «scene».

2. Cess sier i dette intervjuet at hun er et konkurranse menneske, som hater å tape, og at hun aldri går inn for noe før hun vet at hun kan vinne: https://www.nettavisen.no/livsstil/cecilie-steinmann-neess-jeg-mener-absolutt-at-det-er-masse-man-ikke-kan-tulle-med-og-som-ikke-skal-tulles-med/s/12-95-3423320921

Cess har også i flere av sine forestillinger laget et nummer av at hun er et konkurransemenneske med et ekstremt konkurranse innstinkt.

3. Selvsagt får ikke Cess alltid velge egne frisyrer når hun jobber som komiker. Bare å søke opp kollektivet, der har hun brukt ganske mange forskjellige parykker og kostymer.

Alle disse 3 hintene er spot on på Cess. Tror dette handler mer om man kjenner nok til Cess eller ikke. Dersom mener at disse tre hintene ikke passer til Cess, mener jeg at man kanskje ikke vet nok eller kjenner nok til Cess. Hun er jo kjent for å ha startet i ung alder, å ha et ekstrem konkurranse innstinkt, og for å ha jobbet med komedie hvor hun ofte ikke får velge kostymer selv. 

Som sagt disse tre hintene stemmer med Cess, er det noen flere hint du mener ikke passer? Tar gjerne en til utfordring :) 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 4
Skrevet
maskertbruker skrev (5 timer siden):

Uttrykket er "jobbet på gølvet", selv om man sier "gulvet" i alle andre sammenhenger.

Jeg har ikke laget hintene, så jeg har ikke forklaringer til alt som er eller kan være hint. De aller fleste artister har vel jobbet seg opp fra ingenting, og bucketlist er vanlig ting å si.

Skjønner ikke greia med dere som er så opphengt i at det må være Cess. Hvordan forklarer du at de i så fall har med en komiker, men ikke har hintet en eneste gang til vitser, latter eller stand-up?  Herman Dahl er kjent for å være glad i tørre vitser, og Vikingen har fortalt flere.

Så åpenbarte hint som har vært på alle de andre, så er det veldig rart at ikke eneste hint peker i retning komiker hvis det hadde vært det.

Det sikreste beviset på at Trollet er Ulrikke er stemmen.

At du hører Trollet som Ulrikke er ikke et bevis, for jeg synes ikke stemmene på Trollet og Ulrikke er like når de synger. Det er helt subjektivt og derfor ingen bevis.

Det er jo flere hint som peker i retning komiker:

- Jobber med å få deg i bedre humør.

- Jubelbrøl.

- Og om du ikke har merket det er hele maska til Trollet en eneste stor grimasje, grimasje kan iværtfall linkes til humor og komedie.

Det er flere hint som peker i rettning komiker.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Blueberrymuffin skrev (1 time siden):

1. Cess starter karrieren sin på bunnen, da hun fikk jobb på latter i billettluken etter ett år på revyskolen, det vil si ett år etter vgs, så antagligvis alder på rundt 17-18 år. Dette passer også med hintet om å jobbe seg opp fra bunnen av, Cess er kjent som komikeren som måtte jobbe seg fra gulvet, i billettluka og til å bli en av de mest profilerte komikerne i Norge.

Cess har også selv (ved flere anledninger) snakket om hvordan hun alltid som barn drev med komedie, elsket å opptre og bruke venner og verden rundt seg som en «scene».

2. Cess sier i dette intervjuet at hun er et konkurranse menneske, som hater å tape, og at hun aldri går inn for noe før hun vet at hun kan vinne: https://www.nettavisen.no/livsstil/cecilie-steinmann-neess-jeg-mener-absolutt-at-det-er-masse-man-ikke-kan-tulle-med-og-som-ikke-skal-tulles-med/s/12-95-3423320921

Cess har også i flere av sine forestillinger laget et nummer av at hun er et konkurransemenneske med et ekstremt konkurranse innstinkt.

3. Selvsagt får ikke Cess alltid velge egne frisyrer når hun jobber som komiker. Bare å søke opp kollektivet, der har hun brukt ganske mange forskjellige parykker og kostymer.

Alle disse 3 hintene er spot on på Cess. Tror dette handler mer om man kjenner nok til Cess eller ikke. Dersom mener at disse tre hintene ikke passer til Cess, mener jeg at man kanskje ikke vet nok eller kjenner nok til Cess. Hun er jo kjent for å ha startet i ung alder, å ha et ekstrem konkurranse innstinkt, og for å ha jobbet med komedie hvor hun ofte ikke får velge kostymer selv. 

Som sagt disse tre hintene stemmer med Cess, er det noen flere hint du mener ikke passer? Tar gjerne en til utfordring :) 

Du pleier å etterlyse linker til det andre legger ut. Har du linker til alt dette du her sier?

Jeg er ikke helt enig med deg i at dette med nokså ung alder og ikke velge frisyre/klær er spot on på henne. Ja 17/18/19 er ungt og hadde jeg trodd Trollet var Cess, hadde jeg nok kjøpt den. Samme med frisyre/klær i kollektivet.

Men nå tror ikke jeg som deg at Trollet er Cess. Jeg tror det er Ulrikke både pga jeg hører stemmen og syntes hintene er veldig spot on. 6 år er nokså ung alder og hun har spilt i flere teaterstykker/musikaler 😄

Men vi avrunder denne diskusjonen her. Og kan vel være enige om at vi er uenige. Vi får uansett vite svaret i morgen 😉 

Har du rett, skal jeg være blant de første til å gratulere deg 😁 og Cess med en overraskende bra sangstemme 😄

Endret av Frøken detektiv
  • Liker 2
Gjest Linny111
Skrevet

Her var det mye drama. Jeg har som vanlig ikke peiling, men blir gøy å se avsløringene i morgen.

Skrevet

Endelig skal vi få vite hvem de er. Syns programmet er helt ok, og kommer nok til å se på om det blir en sesong til. Men da kommer jeg ikke til å lese her. Blir jo ingen overraskelser av det 🤣

• Liker 2
Skrevet

Trollet er soleklart Cess. Så lett å høre når man sammenligner med andre videoer. 

Anonymkode: 3086d...088

• Liker 6
Skrevet (endret)

Trollet er Lisa Børud. Bombesikkert

Endret av Pineapplestar
Skrevet

Hva skal dere kverulanter fylle livet med når dette er over? 😅

Ulrikke, Herman og Markus står jeg på, men blir jeg overrasket så er det bare gøy.

• Liker 4
Skrevet
Lady Lovelylocks skrev (5 timer siden):

Endelig skal vi få vite hvem de er. Syns programmet er helt ok, og kommer nok til å se på om det blir en sesong til. Men da kommer jeg ikke til å lese her. Blir jo ingen overraskelser av det 🤣

Halve moroa har jo vært å Google hint og hva andre tror 😂 Det har tatt litt av her rundt enkelte, men jeg tror ikke jeg hadde kost meg like mye uten å ha denne tråden i tillegg. 

• Liker 2
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (7 timer siden):

2. Cess sier i dette intervjuet at hun er et konkurranse menneske, som hater å tape, og at hun aldri går inn for noe før hun vet at hun 

Kan du forklare hvordan cess kan være 17 år et år etter hun er ferdig med videregående skole?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er glad vi blir ferdig i dag, og vet svaret i kveld. 

Jeg har nå klart å bli overbevist om at det Ulrikke som er Trollet, og ikke Ingeborg Walther som jeg har trodd til forrige lørdag. Jeg synest også Cess er et godt alternativ.

Jeg har også kommet frem til at det nok er mye mer sannsynlig at Elgen nok er Marcus Bailey enn Jan Gunnar Solli. Sistnevnte synest jeg passer mye bedre til en del av hintene, men det er vanskelig å se for seg at han har en sånn stemme. Dersom jeg bare prøver å se høre på stemmen og se for meg hvem som er bak masken, så synest jeg kunne se for meg John Carew, men vet jo at mange av hintene ikke passer han.

Vikingen har jeg ikke engasjert meg i, men har for lengst konkludert med at det er Herman Dahl som mange av dere har påpekt.

Jeg endrer likevel ikke gjettingene mine i NRK-appen, så jeg lar Ingeborg og Jan Gunnar stå, er veldig forberedt på at det er Ulrikke og Marcus, men er jo mye mer gøy om jeg skulle hatt en av de rett likevel. 

Hadde vært gøy om det ble noen overraskelser i kveld.

• Liker 2
Skrevet

Noen som vet hva deltagerne skal synge i kveld?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...