maskertbruker Skrevet 11. desember 2020 #3041 Skrevet 11. desember 2020 1 minutt siden, Blomkålsuppe said: Du må lese gjennom linjene. Ravnen sa for eksempel at hjemme var det mannen som tok seg av pyntingen, altså hente medaljer og hun tok seg av pratingen, altså kommenteringen. Nettopp. Jeg leste mellom linjene, og det gjorde ikke de som trodde det var en idrettsutøver.
maskertbruker Skrevet 11. desember 2020 #3042 Skrevet 11. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis trollet verken er Ulrikke eller Cess blir det tidenes TV-øyeblikk! Håper i det minste trollet er en som er kjent, og ikke en Å-kjendis noen få spesielt interesserte har hørt om. De valgte jo deltakerne for rundt 1,5 år siden, og da synes jeg det er litt spesielt å velge Ulrikke. Hun har jo blitt kjent blant allmennheten først nylig. For 1,5 år siden var hun nokså lite kjent og jeg synes de bør velge personer som er litt mer kjente. Så blir sånn sett skuffa om det er Ulrikke. Noen sier sikkert de aldri har hørt om Cess, men hun var med i Kollektivet som var kjempekjent og videoene deres har mange visninger på YouTube. En av Cess sine "Mens"-episoder har 1,1 millioner visninger. Og det er jo bare å se hvor mange følgere Cess har sammenlignet med Ulrikke på sosiale medier. Anonymkode: 7ceb3...996 Deltakerne var ikke valgt ut for 1,5 år siden. De ble valgt ut for ett år siden. De første skissene ble tegnet for 1,5 år siden. Da deltakerne ble valgt ut fikk de velge kostymer ut fra skissene, og så tok det et år å lage kostymene. 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3043 Skrevet 11. desember 2020 Neida så skrev (13 minutter siden): Ok... Men synger Cess så bra? Har bare sett noen klipp, men de låter helt annerledes.Ulrikke og trollet hadde jo helt lik stemme forrige lørdag. Klart de høres forskjellige ut, det ligger ingen klipp ute hvor Cess synger normalt. Hun gjør seg til. Det eneste man vet er at hun KAN synge. Å avskrive henne bare fordi hun «umulig kan synge så bra», når ingen har hørt henne synge normalt før er jo ganske teit. Selvfølgelig kan det være at hun kan synge så bra. Ganske mange tusen mennesker i dette landet kan synge minst like bra som trollet. Hvorfor i all verden skulle ikke Cess vært en av de. Selv synes jeg for øvrig det var stor forskjell på Ulrikke og trollet sist. Ulrikke har en litt kraftigere stemme og bommer ikke på en eneste tone. Trollet synger litt lysere og har ikke samme utholdenheten og kontrollen på de høye tonene som Ulrikke har. Anonymkode: d7fda...afa 7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3044 Skrevet 11. desember 2020 maskertbruker skrev (4 minutter siden): Deltakerne var ikke valgt ut for 1,5 år siden. De ble valgt ut for ett år siden. De første skissene ble tegnet for 1,5 år siden. Da deltakerne ble valgt ut fikk de velge kostymer ut fra skissene, og så tok det et år å lage kostymene. Har du kilde på det? For hvis det stemmer har altså ikke valget av dyr/karakter/kostyme noe med deltakeren å gjøre? Mange har jo spekulert om trollet = sjarmtroll, ravnen = referanse til den danske tilknytningen osv. Det var nytt for meg! Anonymkode: 6d9e6...a9a 2
Jobbermedbarn Skrevet 11. desember 2020 #3045 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis trollet verken er Ulrikke eller Cess blir det tidenes TV-øyeblikk! Håper i det minste trollet er en som er kjent, og ikke en Å-kjendis noen få spesielt interesserte har hørt om. De valgte jo deltakerne for rundt 1,5 år siden, og da synes jeg det er litt spesielt å velge Ulrikke. Hun har jo blitt kjent blant allmennheten først nylig. For 1,5 år siden var hun nokså lite kjent og jeg synes de bør velge personer som er litt mer kjente. Så blir sånn sett skuffa om det er Ulrikke. Noen sier sikkert de aldri har hørt om Cess, men hun var med i Kollektivet som var kjempekjent og videoene deres har mange visninger på YouTube. En av Cess sine "Mens"-episoder har 1,1 millioner visninger. Og det er jo bare å se hvor mange følgere Cess har sammenlignet med Ulrikke på sosiale medier. Anonymkode: 7ceb3...996 Det tror jeg kommer veldig ann på interessefelt osv. For meg er Ulrikke mer kjent da hun har vært med både i Idol, The Voice og mgp x 2 som en som er musikkinteressert slik jeg er, følger med på. 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3046 Skrevet 11. desember 2020 maskertbruker skrev (7 minutter siden): Nettopp. Jeg leste mellom linjene, og det gjorde ikke de som trodde det var en idrettsutøver. Men du skrev jo nettopp at i trollet sine videoer er det ikke vært noe som entydig tyder på at det er en komiker, og at det i alle de andre videoene har vært veldig direkte og entydige hint. Det har det jo ikke vært, det sier du jo selv her med Rimmen. leser Man mellom linjene til trollet finner man jo mye som kan tyde på at det er en komiker. og akkurat det samme med artist, ingen ting som entydig sier det er en artist, men leser du mellom linjene kan du skkkert tolke noe til å være det. Men igjen, man kan jo tolke hintene mellom linjene slik man vil og du ser tydeligvis bare det du vil se. jeg synes det er flere logiske tolkninger som peker bort for at det er en artist. Men det er nå så. Anonymkode: 27170...3f0 4
Thaila Skrevet 11. desember 2020 #3047 Skrevet 11. desember 2020 Kan det være Carina Elisabeth Carlsen? Hun underholder, og tenker på hintet: kan dere elske en som meg?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3048 Skrevet 11. desember 2020 Thaila skrev (6 minutter siden): Kan det være Carina Elisabeth Carlsen? Hun underholder, og tenker på hintet: kan dere elske en som meg? Alt for ukjent! Anonymkode: ec22d...134 7
Neida så Skrevet 11. desember 2020 #3049 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klart de høres forskjellige ut, det ligger ingen klipp ute hvor Cess synger normalt. Hun gjør seg til. Det eneste man vet er at hun KAN synge. Å avskrive henne bare fordi hun «umulig kan synge så bra», når ingen har hørt henne synge normalt før er jo ganske teit. Selvfølgelig kan det være at hun kan synge så bra. Ganske mange tusen mennesker i dette landet kan synge minst like bra som trollet. Hvorfor i all verden skulle ikke Cess vært en av de. Selv synes jeg for øvrig det var stor forskjell på Ulrikke og trollet sist. Ulrikke har en litt kraftigere stemme og bommer ikke på en eneste tone. Trollet synger litt lysere og har ikke samme utholdenheten og kontrollen på de høye tonene som Ulrikke har. Anonymkode: d7fda...afa Stor forskjell... Du tulla vell? 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3050 Skrevet 11. desember 2020 Helt enig i at det er stor forskjell på ulrikke og trollet sine stemmer. Og trollet synger ikke like bra som ulrikke heller, selv om det er innmari bra, Anonymkode: 27170...3f0 6
maskertbruker Skrevet 11. desember 2020 #3051 Skrevet 11. desember 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Har du kilde på det? For hvis det stemmer har altså ikke valget av dyr/karakter/kostyme noe med deltakeren å gjøre? Mange har jo spekulert om trollet = sjarmtroll, ravnen = referanse til den danske tilknytningen osv. Det var nytt for meg! Anonymkode: 6d9e6...a9a Det har vært nevnt flere ganger. Blant annet her: https://www.seher.no/kjendis/avslorer-maskorama-drama/73115996 https://www.tv2.no/a/11811580/ https://www.dagbladet.no/kjendis/forklarer-hemmelig-detalj/73161163 "Det ligger imidlertid enormt mange timer med arbeid bak. Det er faktisk halvannet år siden de første skissene ble laget. Kostymene i seg selv har tatt et år å lage." "Først fikk deltakerne velge hvilke karakterer de likte best ut fra en hemmelig skissebok med masse ideer. Så fikk de komme med innspill, også er det opp til meg å bedømme om det er bra eller ikke. Vi finner en balanse, også legger vi inn små hint om personen bak, men også små avledninger i kostymet, forklarte Nordström." "Nordström forteller at det var kjendisene selv som fikk bestemme kostymene. Han avslører at han har en hemmelig skissebok med 50-60 ulike karakterer. Deltakerne fikk se denne boken, mens Nordstrøm fortalte små eventyr knyttet til karakterene. – Og ble de forelsket og fikk en følelse for noen av de, så stoppet vi. Da hadde dem gjort sitt valg. Også begynte den ordentlige jobben med alle de små detaljene, for det er veldig viktig at deltakerne kom med sine innspill, for det skal være deres DNA i kostymene." 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3052 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt enig i at det er stor forskjell på ulrikke og trollet sine stemmer. Og trollet synger ikke like bra som ulrikke heller, selv om det er innmari bra, Anonymkode: 27170...3f0 Syntes faktisk trollet sang bedre 🤷♀️ Anonymkode: 3f9f0...0fa 1
Neida så Skrevet 11. desember 2020 #3053 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt enig i at det er stor forskjell på ulrikke og trollet sine stemmer. Og trollet synger ikke like bra som ulrikke heller, selv om det er innmari bra, Anonymkode: 27170...3f0 Merkelig det... når det er Ulrikke som er trollet.. 3
Frøken detektiv Skrevet 11. desember 2020 #3054 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Klart de høres forskjellige ut, det ligger ingen klipp ute hvor Cess synger normalt. Hun gjør seg til. Det eneste man vet er at hun KAN synge. Å avskrive henne bare fordi hun «umulig kan synge så bra», når ingen har hørt henne synge normalt før er jo ganske teit. Selvfølgelig kan det være at hun kan synge så bra. Ganske mange tusen mennesker i dette landet kan synge minst like bra som trollet. Hvorfor i all verden skulle ikke Cess vært en av de. Selv synes jeg for øvrig det var stor forskjell på Ulrikke og trollet sist. Ulrikke har en litt kraftigere stemme og bommer ikke på en eneste tone. Trollet synger litt lysere og har ikke samme utholdenheten og kontrollen på de høye tonene som Ulrikke har. Anonymkode: d7fda...afa Har tanken slått deg at hun kanskje prøver å gjøre til stemmen litt? Nettopp for å prøve å lure seerne 😄 Jeg tror lhun prøver å ikke synge like perfekt, men hun lurer ikke meg 😂 1
Gjest Marsh Skrevet 11. desember 2020 #3055 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Trollet «jobber med å få deg i humør». Der er komiker-hintet for min del. Å si rett ut at man jobber som komiker går selvsagt ikke, da hadde det ikke vært noen tvil. Det var heller ingen hint som tilsa at Ravnen var programleder. Der var det veldig lagt opp til at hun var idrettsutøver. Anonymkode: d7fda...afa Hun sa jobber på en måte for å få deg i godt humør
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3056 Skrevet 11. desember 2020 maskertbruker skrev (4 minutter siden): Det har vært nevnt flere ganger. Blant annet her: https://www.seher.no/kjendis/avslorer-maskorama-drama/73115996 https://www.tv2.no/a/11811580/ https://www.dagbladet.no/kjendis/forklarer-hemmelig-detalj/73161163 "Det ligger imidlertid enormt mange timer med arbeid bak. Det er faktisk halvannet år siden de første skissene ble laget. Kostymene i seg selv har tatt et år å lage." "Først fikk deltakerne velge hvilke karakterer de likte best ut fra en hemmelig skissebok med masse ideer. Så fikk de komme med innspill, også er det opp til meg å bedømme om det er bra eller ikke. Vi finner en balanse, også legger vi inn små hint om personen bak, men også små avledninger i kostymet, forklarte Nordström." "Nordström forteller at det var kjendisene selv som fikk bestemme kostymene. Han avslører at han har en hemmelig skissebok med 50-60 ulike karakterer. Deltakerne fikk se denne boken, mens Nordstrøm fortalte små eventyr knyttet til karakterene. – Og ble de forelsket og fikk en følelse for noen av de, så stoppet vi. Da hadde dem gjort sitt valg. Også begynte den ordentlige jobben med alle de små detaljene, for det er veldig viktig at deltakerne kom med sine innspill, for det skal være deres DNA i kostymene." Tusen takk for at du tok deg tid til å finne linker! 🥰 Anonymkode: 6d9e6...a9a 2
Thaila Skrevet 11. desember 2020 #3057 Skrevet 11. desember 2020 Her er Ingeborg Walther i duett med Ulrikke. Trollet høres mer ut som Ingeborg i min mening...
Gjest Marsh Skrevet 11. desember 2020 #3058 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Trollet skal synge Higher Love i morgen. Cess har en jæskla høy kjæreste 😏 Anonymkode: 61298...5c1 Ulrikke sin kjæreste er vel også ganske høy
Gjest Marsh Skrevet 11. desember 2020 #3059 Skrevet 11. desember 2020 Hvis dette med blikket har stor betydning, så la jeg akkurat merke til at på bilder av Cess ser man ikke øyenlokkene hennes, hun har et veldig åpent blikk. På trollet ser vi øyenlokkene tydelig, noe vi også ser på bilder av Ulrikke.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3060 Skrevet 11. desember 2020 Det er nok langt større sjanse for at Ulrikke er trollet enn bunnsolide Emilie Nicolas. Et sånn program er jo langt mer i Ulrikkes gate enn i Emilie Nicolas. Jeg får det liksom ikke helt til å stemme at en up and coming popartist skal bli med i Maskorama. Og ikke minst, Emilie Nicolas er jo i en heeeelt annen liga musikalsk og med en helt fantastisk stemme med masse særpreg. Ulrikke er en dyktig sangerinne, men veldig typisk musikalstemme eller litt sånn pregløs stemme, men flink. For all del. Kjempegod teknisk, masse kontroll. Kanskje derfor stemmen hennes er så vanskelig å pin pointe i Trollet og. Sånn generelt så mangler nok Ulrikke det som skal til for å slå skikkelig igjennom i musikkverdenen nå. Det finnes så utrolig mange dyktige artister som virkelig har unike stemmer. Blir spennende å se i morgen. Anonymkode: 9a415...b84 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå