Gå til innhold

Nytt program: Maskorama

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke enig i at stemmen ligner ulrikke sin. 

og som du selv sier til det kjedsommelige, man skal bli forvirret av hintene, det har jo ikke vært åpenbart i de andre heller, i ravnen virket det jo som det kunne være en idrettsutøver, elgen er det nye fokus på fotball,men det sies jo ikke i klartekst om det er fotballspiller eller ei...osv. 

Anonymkode: 27170...3f0

Og det har heller ikke blitt sagt at trollet er en artist. Bare sånn for å bruke din egen logikk. Da skulle Jo det ha blitt sagt hvis det skulle vært ulrikke etter din logikk

• Liker 5
Skrevet

Er dessuten «opphengt i at det er cess» av samme grunn som flere her er opphengt i at det er ulrikke. 
det høres slik ut og hintene stemmer.

så da må man bare være uenige til fasit foreligger. Ens tro er ikke noe mer verdt enn en annen i denne sammenligningen, vi vet jo like lite. 

• Liker 6
Skrevet
maskertbruker skrev (5 minutter siden):

Uttrykket er "jobbet på gølvet", selv om man sier "gulvet" i alle andre sammenhenger.

Jeg har ikke laget hintene, så jeg har ikke forklaringer til alt som er eller kan være hint. De aller fleste artister har vel jobbet seg opp fra ingenting, og bucketlist er vanlig ting å si.

Skjønner ikke greia med dere som er så opphengt i at det må være Cess. Hvordan forklarer du at de i så fall har med en komiker, men ikke har hintet en eneste gang til vitser, latter eller stand-up?  Herman Dahl er kjent for å være glad i tørre vitser, og Vikingen har fortalt flere.

Så åpenbarte hint som har vært på alle de andre, så er det veldig rart at ikke eneste hint peker i retning komiker hvis det hadde vært det.

Det sikreste beviset på at Trollet er Ulrikke er stemmen.

Trollet «jobber med å få deg i humør». Der er komiker-hintet for min del. Å si rett ut at man jobber som komiker går selvsagt ikke, da hadde det ikke vært noen tvil. Det var heller ingen hint som tilsa at Ravnen var programleder. Der var det veldig lagt opp til at hun var idrettsutøver. 

Anonymkode: d7fda...afa

• Liker 6
Skrevet

Kult om trollet faktisk ikke er artist, men tror nok at hun er det. 

Skrevet
Blomkålsuppe skrev (3 minutter siden):

Du sier de ikke har hintet en eneste gang til vitser, latter eller stand up. Trollet sier at hun jobber med å få folk i godt humør, at hun ikke er lege, men at hun prøver å lage den beste medisinen - latter. Hun lever for jubelbrøl og applaus. Sistnevnte sier ingenting om at det er synging eller standup men vi er vel alle enige i at begge deler foregår på en scene?

Og at hun elsker følelsen da teppet går opp. 

Ganske mange hint som peker mot en komiker, og ikke artist, sånn egentlig. 

• Liker 4
Skrevet
Neida så skrev (16 minutter siden):

Hehe enig, her er mange som roter seg bort i alt fra bestreforeldre til Grigghall

Seriøst...prøv å høre hvem stemmen tilhører.

Beste hint

Det er der man er uenig da. På samme måte som enkelte hører Ulrikke, så hører andre Cess.

• Liker 1
Skrevet
Blomkålsuppe skrev (5 minutter siden):

Du sier de ikke har hintet en eneste gang til vitser, latter eller stand up. Trollet sier at hun jobber med å få folk i godt humør, at hun ikke er lege, men at hun prøver å lage den beste medisinen - latter. Hun lever for jubelbrøl og applaus. Sistnevnte sier ingenting om at det er synging eller standup men vi er vel alle enige i at begge deler foregår på en scene?

Men hvorfor er du så sikker på at det er Ulrikke? 90% som tror det er Ulrikke, klarer ikke å argumentere for det, de bare vet det, eller hører det på stemmen. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og at hun elsker følelsen da teppet går opp. 

Ganske mange hint som peker mot en komiker, og ikke artist, sånn egentlig. 

teppet går opp, det høres jo ut som teater egentlig.

Men noen av disse vi diskuterer har også drevet med revy. Hvertfall har Emilie Nicolas det og Ingeborg Walter.

• Liker 1
Skrevet
Thaila skrev (3 minutter siden):

teppet går opp, det høres jo ut som teater egentlig.

Men noen av disse vi diskuterer har også drevet med revy. Hvertfall har Emilie Nicolas det og Ingeborg Walter.

Og Ulrikke spilte i Sound of music på Folketeateret...

• Liker 2
Skrevet

Det er der man er uenig da. På samme måte som enkelte hører Ulrikke, så hører andre Cess.

Ok... Men synger Cess så bra? Har bare sett noen klipp, men de låter helt annerledes.Ulrikke og trollet hadde jo helt lik stemme forrige lørdag.

• Liker 4
Skrevet

Nå er det jo ikke så kjent for folk at Ulrikke driver med skuespill. Hun er mest kjent som sanger. Da er det litt rart med en masse hint til skuespill. I tillegg synes jeg ikke trollet synger så bra som alle skal ha det til? :PHun er flink, men gjør feil innimellom som jeg ikke tror noen etablert artist ville gjort. Og sliter med høye toner. 

"Jeg er ikke lege, men prøver å lage den beste medisinen" = En god latter forlenger livet. Cess har jobbet på Latter og opptrådd mye der. 

Anonymkode: 7ceb3...996

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jammen man kan jo ikke se bort i fra alle hintene heller. De er jo der for å hinte om hvem det kan være

Nettopp! :) Hadde stemmen vært eneste hintet, hadde jeg hatt mer forståelse for ulrikkebasen. Det er jo en grunn til at hintvideoene er med. Man må prøve å koble sammen hintene med stemmen. Jeg syns stemmen høres veldig ut som Cess pluss at mange av hintene passer overens med henne. Hadde jeg ikke syns stemmen hadde vært lik Cess sin, hadde det vært mer vrient. Glad noen ser det fra mitt synspunkt

• Liker 3
Skrevet

Synes for øvrig det er helt bak mål å utelukke Cess helt bare fordi trollet "synger for bra". Tror dere alle som synger bra er artister og opptrer for publikum? Det er mange som synger bra uten at de viser det frem.

Sier ikke at jeg synes det er bak mål å tro trollet er Ulrikke, bare det å utelukke Cess pga. trollet "synger for bra" til å være Cess. Vi vet jo ingenting om hvordan Cess synger når hun har øvd lenge, fått hjelp av sangpedagog og i tillegg er seriøs for en gangs skyld. Vi har bare hørt henne tullesynge tidligere såvidt jeg vet. Og selv da hører man at hun har god kontroll over stemmen sin.

• Liker 4
Skrevet

Det blir så sykt spennende i morgen

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Trollet «jobber med å få deg i humør». Der er komiker-hintet for min del. Å si rett ut at man jobber som komiker går selvsagt ikke, da hadde det ikke vært noen tvil. Det var heller ingen hint som tilsa at Ravnen var programleder. Der var det veldig lagt opp til at hun var idrettsutøver. 

Hintene på Ravnen gikk i retning idrettsutøver på samme måte som Enhjørningen hintet til Märtha. Det var likevel helt tydelige hint på begge to til at de var Anne Rimmen og Inger Lise Rypdal.

Hvis jeg tar feil angående at Ulrikke er Trollet, så blir det første gang jeg tar feil. Jeg synes det har vært lettere å skjønne hvem kjendisene er i dette programmet enn i Farmen Kjendis. Det er en gåte for meg at det kan være så vanskelig for enkelte av dere her. Dere har svarene, men tror jo ikke på dem.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er det jo ikke så kjent for folk at Ulrikke driver med skuespill. Hun er mest kjent som sanger. Da er det litt rart med en masse hint til skuespill. I tillegg synes jeg ikke trollet synger så bra som alle skal ha det til? :PHun er flink, men gjør feil innimellom som jeg ikke tror noen etablert artist ville gjort. Og sliter med høye toner. 

"Jeg er ikke lege, men prøver å lage den beste medisinen" = En god latter forlenger livet. Cess har jobbet på Latter og opptrådd mye der. 

Dette med å lage den beste medisin var jo med blant 1 sannhet, 2 løgner. Så det behøver ikke å være ett hint.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes for øvrig det er helt bak mål å utelukke Cess helt bare fordi trollet "synger for bra". Tror dere alle som synger bra er artister og opptrer for publikum? Det er mange som synger bra uten at de viser det frem.

Sier ikke at jeg synes det er bak mål å tro trollet er Ulrikke, bare det å utelukke Cess pga. trollet "synger for bra" til å være Cess. Vi vet jo ingenting om hvordan Cess synger når hun har øvd lenge, fått hjelp av sangpedagog og i tillegg er seriøs for en gangs skyld. Vi har bare hørt henne tullesynge tidligere såvidt jeg vet. Og selv da hører man at hun har god kontroll over stemmen sin.

Det hadde vært sykt lættis siden hun alltid tuller om at hun vil være en Idol deltaker og sånt 😅 Det stemmer veldig med hintet at hun prøvde å få seg kjæreste hvertfall, men det fikk hun jo til slutt. 

• Liker 1
Skrevet
Blomkålsuppe skrev (7 minutter siden):

Men hvorfor er du så sikker på at det er Ulrikke? 90% som tror det er Ulrikke, klarer ikke å argumentere for det, de bare vet det, eller hører det på stemmen. 

Hintene slår ut i alle kanter, det har vi sett på alle som har gått ut. Stemmen og frammtoning er den klart beste måten å gjennomskue på.

• Liker 5
Skrevet

Det blir så sykt spennende i morgen

Hvis trollet verken er Ulrikke eller Cess blir det tidenes TV-øyeblikk! Håper i det minste trollet er en som er kjent, og ikke en Å-kjendis noen få spesielt interesserte har hørt om. De valgte jo deltakerne for rundt 1,5 år siden, og da synes jeg det er litt spesielt å velge Ulrikke. Hun har jo blitt kjent blant allmennheten først nylig. For 1,5 år siden var hun nokså lite kjent og jeg synes de bør velge personer som er litt mer kjente. Så blir sånn sett skuffa om det er Ulrikke. 

Noen sier sikkert de aldri har hørt om Cess, men hun var med i Kollektivet som var kjempekjent og videoene deres har mange visninger på YouTube. En av Cess sine "Mens"-episoder har 1,1 millioner visninger. Og det er jo bare å se hvor mange følgere Cess har sammenlignet med Ulrikke på sosiale medier.

• Liker 7
Skrevet
maskertbruker skrev (3 minutter siden):

Hintene på Ravnen gikk i retning idrettsutøver på samme måte som Enhjørningen hintet til Märtha. Det var likevel helt tydelige hint på begge to til at de var Anne Rimmen og Inger Lise Rypdal.

Hvis jeg tar feil angående at Ulrikke er Trollet, så blir det første gang jeg tar feil. Jeg synes det har vært lettere å skjønne hvem kjendisene er i dette programmet enn i Farmen Kjendis. Det er en gåte for meg at det kan være så vanskelig for enkelte av dere her. Dere har svarene, men tror jo ikke på dem.

Du må lese gjennom linjene. Ravnen sa for eksempel at hjemme var det mannen som tok seg av pyntingen, altså hente medaljer og hun tok seg av pratingen, altså kommenteringen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...