Gå til innhold

Nytt program: Maskorama

Anbefalte innlegg

Skrevet
minister-mio skrev (1 minutt siden):

Du vet ikke hva det vil si å være paranoid

Nei, ikke personlig. Jeg har aldri vært paranoid, bortsett fra litt dagenderpå-paranoia i yngre dager 😂

• Liker 3
Skrevet
Frøken detektiv skrev (Akkurat nå):

Nei, ikke personlig. Jeg har aldri vært paranoid, bortsett fra litt dagenderpå-paranoia i yngre dager 😂

😂 

Anonymkode: d7fda...afa

• Liker 2
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (1 time siden):

«Det er ikke ofte du ser meg på det mest komfortable» står det i hintet, du ser ut til å forveksle det med at det sto ukomfortable??? Sorry om jeg misforstår her ^^

Hintet sier at vi som regel ser denne personen i en ukomfortabel setting. Ulrikke ser vi som oftest på en scene, hvor hun synger. Hvorfor skal hintet passe til Ulrikke, er hun som regel ikke komfortabel når hun synger? Det var liksom den biten jeg ikke skjønte helt. Men mulig vi tenker annerledes her.

I klovn til kaffen sesong 2, episode 5, snakker iværtfall Cess om hvordan hun som komiker ofte utleverer seg selv på en lite delikat måte, og som oftest på det minst komfortable. 

Det er en enkelt hendelse. Hintet sier som oftest. Som oftest ser vi ikke Ulrikke som blir intervjuet i bare undertøyet, det er ikke slik vi er kjent med å se Ulrikke. Slik jeg tolket hintet iværtfall....

Cess derimot forteller i klovn til kaffen hvordan hun som oftest viser frem seg selv på det minst komfortable.

Hvis jeg skal være djevelens advokat, hvordan passer Ulrikke bedre til dette hintet enn Cess. Nøkkelord er at man ser denne personen som oftest på det minst komfortable. Jeg kan oppriktig si at jeg ikke er vant med å som-oftest se Ulrikke som blir intervjuet i undertøyet.

Jeg kjenner ganske godt til Cess, fulgt henne siden hun startet på Latter med Hege og Linn, og karrieren i Kollektivet.

De fleste hintene er spot on på Cess, men selvsagt, er åpen for at nrk kan ha lurt meg trill rundt ;) 

kan godt hende, ville bare legge til at det var Bank og Politiet i siste videoen. Men skal ikke utelukket at Brannstasjon og Rådhus kan være sentralt. Men det kan jo også være rekvisitter som ikke skal gi spesifikke hint til en person, vanskelig å si.

Enig, blir faktisk imponert om det er Cess, fordi sangstemmen virker til tider nesten for bra til å være en ikke profesjonell, men som sagt misser også Trollet på en del av de høyeste tonene.

Hvilke hint får du ikke til å passe med Trollet? Tar gjerne imot utfordringer ;) 

Er midt i middaglaging her nå, men kan ta de jeg kommer på i farta 😄

1. Startet karrieren i nokså ung alder. 

2. Er et konkurransetroll

3. Det er ikke alltid jeg velger egne klær/frisyrer. Og her holder Trollet opp to parykker.

Alle disse hintene syntes jeg passer veldig med Ulrikke, men ikke Cess. 

Og så har vi det viktigste, stemmen. 

Klart Cess kan ha gått til sangpedagog. Men i MINE ører er stemmen helt lik Ulrikke sin. 

Heier på Trollet i morgen uansett hvem som måtte befinne seg inni der 😄👏👏

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

og hvem er så det? En blogger? En forhenværende idol-deltaker? Har såvidt lest navnet her inne, men aner ikke hvem det er. Alle som er med skal jo være kjendiser og ikke Å-kjendiser som bare blogglesere og idolseere vet hvem er. Trollet er Ulrikke. 

Anonymkode: a6c3c...76b

Herrgud, blir flau over folk! Det er hun som konstant får 6ere for alt hun gjør innen musikk. At du ikke vet hvem det er sier mest om deg.

Anonymkode: 3f9f0...0fa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror trollet er Henriette Steenstrup. Vikingen er ikke Herman Dahl. 

Anonymkode: 3086d...088

Hva får deg til å tro at vikingen ikke er Herman Dahl?

- Herman er stor fan av Justin Bieber og sang en av Biebers sanger i episode 1.

- Han viser brunost, woody og shrek. Herman har flere videoer på youtube hvor alt dette vises.

- Tryllestaven refererer til "Maestro" som han vant tidligere i år.

- Har blitt hørt lenge av de som kan høre gresshoppene. Altså de unge. Han var lenge kjent på youtube for unge folk, før han deltok på andre ting som "generasjon z" og "maestro" som gjorde han mer kjent.

- I første episode ble han tilbudt alkohol og svarte "nei takk, jeg kjører" Da hadde han nettopp fått lappen i følge instagramprofilen hans.

- Han forteller flere ganger tørre vitser. Flere av youtube videoene hans, handler bare om tørre vitser. 

- I siste episode, sa han som ung Hærmann... (husker ikke hva han sa videre)

Som liten viking ble han hjemme, mens de andre dro på tokt. Jeg tror at dette er så enkelt som at han var mye alene hjemme da foreldrene var på arbeid. 

At han har båret mange navn og har båret mange masker tolker jeg som at han blant annet har hatt på seg en shrek maske i flere youtubevideoer, han spilte i en serie på nrk for mange år siden, han har laget en karakter på youtube som han har kalt for Kalle Kukvik, som han selv spiller og han kledde seg ut som dragqueen under fjorårets pride.

Dessuten kan man helt i introen av forrige episode se gjennom brillene til vikingen og se øynene til personen. 

Jeg har god kjennskap til Herman Dahl og ser at det er ham. I tillegg hører man det godt da han sang duett med Ulrikke hvor han nesten snakket fremfor å synge i en liten del av sangen

Vikingen er Herman Dahl. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hei

Gøy å følge med på debatten her.

Ingen tvil om att desse kjendisene er hemmelige i utgangspunktet
Men Slike show er juks og fanteri. Både programleder og panel får hint og innstrukser på øret fra produksjonen hva de skall si for å holde på hemmelighetene lengst mulig. 
( Tenk om alle hadde blitt gjenkjent i 3 programm?) Spørsmålene er nøye planlagt, og svara er også godt planlagt for å ikke røpe for mye. Litt merkelig att Jan T, som har kjent Mia ( med den særegne sangstemmen) i 20 år, tror att det er Ida Maria? Og tipper elgen med den soulstemmen, er sin beste venn Einar Tørnkvist? Hadde du hatt problem med å gjennomskue en god venn? Jan Thomas fikk spørre eit spørsmål til trollet ( Som mange tror er Ulrikke) han kunne selvsagt spurt om hun skulle vært med i Eurovision i år for å avkrefte. Men spørsmålet var « liker du fishtaco»

Dette er tv show. Alle i panelet og programleder har selvsagt gjennomskuet Vikingen Herrman, Elgen Markus og Trollet Ulrikke for lengst...

Endret av Neida så
  • Liker 8
Skrevet

Jeg har lagt merke til to ting ved trollet som jeg ikke har sett vært nevnt.

Derfor tenkte jeg å nevne det. 

i hvert fall to av hintvideoene, hører man "I Dovregubbens hall" av Edvard Grieg.

Kan dette være en referanse til Grieghallen? 

Cess har ved flere anledninger opptrådt i Grieghallen i tillegg til at hun ledet Gullruten i 2015, som alltid blir holdt i Grieghallen. 

På ene ermet på t skjorten hennes, ser man en stjerne. 

Kan dette være en referanse til Davidstjernen som jødene gikk med under 2.verdenskrig?

Leste en artikkel om henne der hun sa " Mot i brøstet var stort! Derfor er det veldig spesielt å møte Nils Vogt i Klovn til Kaffen - det er Hashtag bucketlist."

i episode 4 sier trollet "Jeg elsker konkurranser, og det å få være med her er nok et punkt jeg kan stryke fra hashtag bucket list."

I episode 2 sier trollet "Jeg har måttet jobbe meg opp fra gulvet til dit jeg er nå"

Cecc jobbet jobbet i billettluken på Latter og samme i artikkel står det - I dag er Neess en av de kjente komikerne på huset, men hun har ikke glemt sin tid "på gølvet" Som da er billetluken. 

Legg også merket til hvordan trollet sier "gølvet" og ikke "gulvet"

• Liker 3
Skrevet
Blomkålsuppe skrev (3 minutter siden):

i hvert fall to av hintvideoene, hører man "I Dovregubbens hall" av Edvard Grieg.

Cess har ved flere anledninger opptrådt i Grieghallen i tillegg til at hun ledet Gullruten i 2015, som alltid blir holdt i Grieghallen. 

Kan dette være en referanse til Davidstjernen som jødene gikk med under 2.verdenskrig?

Leste en artikkel om henne der hun sa " Mot i brøstet var stort! Derfor er det veldig spesielt å møte Nils Vogt i Klovn til Kaffen - det er Hashtag bucketlist."

i episode 4 sier trollet "Jeg elsker konkurranser, og det å få være med her er nok et punkt jeg kan stryke fra hashtag bucket list."

I episode 2 sier trollet "Jeg har måttet jobbe meg opp fra gulvet til dit jeg er nå"

Cecc jobbet jobbet i billettluken på Latter og samme i artikkel står det - I dag er Neess en av de kjente komikerne på huset, men hun har ikke glemt sin tid "på gølvet" Som da er billetluken. 

SJeg er overbevist om at det cess, men faKtisk er det at hun sier gølvet og ikke gulvet noe som taler mot cess. Hun prater vanligvis ganske pent.med mindre Hun er i en tullekarakter

Anonymkode: 27170...3f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

SJeg er overbevist om at det cess, men faKtisk er det at hun sier gølvet og ikke gulvet noe som taler mot cess. Hun prater vanligvis ganske pent.med mindre Hun er i en tullekarakter

Jeg vil påstå at trollet er en tullekarakter

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dialekt legger jeg ikke så mye vekt i, Mia la jo om til nordnorsk. Cess har en veldig gjenkjennelig måte å snakke på, så er naturlig å gjøre om på enkelte ord tenker jeg. 

Anonymkode: d7fda...afa

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Om han hadde tatt speed foran hver sending så kanskje.. nei, det er ikke ham.

Anonymkode: ce451...44b

Haha, skjønner 😂

Skrevet
14 minutter siden, Blomkålsuppe said:

Dovregubbens hall = hun er et troll

Stjerne = Stjernekamp

På gølvet = det er det heter. Ingen sier "jobbet seg opp fra gulvet"

Jeg tror det er trygt å si at du overtolker litt.

• Liker 6
Skrevet
maskertbruker skrev (2 minutter siden):

Stjerne = Stjernekamp

Jeg tror i hvert fall at om de skulle hintet til stjernekamp, hadde de gjort det på en annen måte. 

Mange sier gulvet, jeg sier gulvet.

Og hva med hashtag bucketlist og billettluken på latter? Har du noen tanker rundt det?

• Liker 1
Skrevet
maskertbruker skrev (3 minutter siden):

Stjerne = Stjernekamp

Hehe enig, her er mange som roter seg bort i alt fra bestreforeldre til Grigghall

Seriøst...prøv å høre hvem stemmen tilhører.

Beste hint

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

og hvem er så det? En blogger? En forhenværende idol-deltaker? Har såvidt lest navnet her inne, men aner ikke hvem det er. Alle som er med skal jo være kjendiser og ikke Å-kjendiser som bare blogglesere og idolseere vet hvem er. Trollet er Ulrikke. 

Anonymkode: a6c3c...76b

Emilie Nicolas er en anerkjent musiker og svært godt kjent blant P3-generasjonen. Og mye mye mye mer kjent enn dattera til K. Moholt som noen har lansert her. Tenk så flaut. Trollet vinner, og så.... vet ingen hvem det er. Unntatt K. Moholt og familien ;) 

Skrevet
1 minutt siden, Blomkålsuppe said:

Jeg tror i hvert fall at om de skulle hintet til stjernekamp, hadde de gjort det på en annen måte. 

Mange sier gulvet, jeg sier gulvet.

Og hva med hashtag bucketlist og billettluken på latter? Har du noen tanker rundt det?

Uttrykket er "jobbet på gølvet", selv om man sier "gulvet" i alle andre sammenhenger.

Jeg har ikke laget hintene, så jeg har ikke forklaringer til alt som er eller kan være hint. De aller fleste artister har vel jobbet seg opp fra ingenting, og bucketlist er vanlig ting å si.

Skjønner ikke greia med dere som er så opphengt i at det må være Cess. Hvordan forklarer du at de i så fall har med en komiker, men ikke har hintet en eneste gang til vitser, latter eller stand-up?  Herman Dahl er kjent for å være glad i tørre vitser, og Vikingen har fortalt flere.

Så åpenbarte hint som har vært på alle de andre, så er det veldig rart at ikke eneste hint peker i retning komiker hvis det hadde vært det.

Det sikreste beviset på at Trollet er Ulrikke er stemmen.

• Liker 3
Skrevet
Neida så skrev (9 minutter siden):

Hehe enig, her er mange som roter seg bort i alt fra bestreforeldre til Grigghall

Seriøst...prøv å høre hvem stemmen tilhører.

Beste hint

Jammen man kan jo ikke se bort i fra alle hintene heller. De er jo der for å hinte om hvem det kan være

• Liker 1
Skrevet
maskertbruker skrev (3 minutter siden):

Uttrykket er "jobbet på gølvet", selv om man sier "gulvet" i alle andre sammenhenger.

Jeg har ikke laget hintene, så jeg har ikke forklaringer til alt som er eller kan være hint. De aller fleste artister har vel jobbet seg opp fra ingenting, og bucketlist er vanlig ting å si.

Skjønner ikke greia med dere som er så opphengt i at det må være Cess. Hvordan forklarer du at de i så fall har med en komiker, men ikke har hintet en eneste gang til vitser, latter eller stand-up?  Herman Dahl er kjent for å være glad i tørre vitser, og Vikingen har fortalt flere.

Så åpenbarte hint som har vært på alle de andre, så er det veldig rart at ikke eneste hint peker i retning komiker hvis det hadde vært det.

Er ikke enig i at stemmen ligner ulrikke sin. 

og som du selv sier til det kjedsommelige, man skal bli forvirret av hintene, det har jo ikke vært åpenbart i de andre heller, i ravnen virket det jo som det kunne være en idrettsutøver, elgen er det nye fokus på fotball,men det sies jo ikke i klartekst om det er fotballspiller eller ei...osv. 

• Liker 2
Skrevet
maskertbruker skrev (1 minutt siden):

Du sier de ikke har hintet en eneste gang til vitser, latter eller stand up. Trollet sier at hun jobber med å få folk i godt humør, at hun ikke er lege, men at hun prøver å lage den beste medisinen - latter. Hun lever for jubelbrøl og applaus. Sistnevnte sier ingenting om at det er synging eller standup men vi er vel alle enige i at begge deler foregår på en scene?

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...