AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2981 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Haha, godt vi er forskjellige, jeg vet veldig godt hvem Emilie Nicolas er, hun sy her jo profesjonelt, men måtte bruke ganske mye tid på å finne ut hvem denne Ulrikke dere refererte til var. Skjønte det var hun som sang duett sist som har vært med i MGP, men er hun kjent ellers? Trodde lenge det var snakk om Ulrikke Falch, fra Skam, her 😛 Anonymkode: a912f...9bf Ulrikke er vel ganske kjent for de som ser litt sangkonkurranser og slikt på tv, har vært med i idol, the voice, mgp (4. plass i 2017), beat for beat, stjernekamp (2. plass tror det var 2018), og nå mgp igjen i 2020 der hun vant. Har vel i tillegg deltatt på allsang på grensen, hatt en rolle i en musikal, hvis jeg husker riktig så har hun også sunget på idrettsgallaen og impossible games på Bislett i år og nå deltatt i 2. sesong av kompani Lauritzen 🙂 Hun har forsåvidt også gitt ut noen låter selv og, men i utgangspunktet vil jeg påstå at hun er mer kjent for alle sangkonkurransene hun har deltatt på 🙂 Anonymkode: 84cd6...014 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2982 Skrevet 11. desember 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Ulrikke er vel ganske kjent for de som ser litt sangkonkurranser og slikt på tv, har vært med i idol, the voice, mgp (4. plass i 2017), beat for beat, stjernekamp (2. plass tror det var 2018), og nå mgp igjen i 2020 der hun vant. Har vel i tillegg deltatt på allsang på grensen, hatt en rolle i en musikal, hvis jeg husker riktig så har hun også sunget på idrettsgallaen og impossible games på Bislett i år og nå deltatt i 2. sesong av kompani Lauritzen 🙂 Hun har forsåvidt også gitt ut noen låter selv og, men i utgangspunktet vil jeg påstå at hun er mer kjent for alle sangkonkurransene hun har deltatt på 🙂 Anonymkode: 84cd6...014 Ikke sant - jeg hører mye på musikk, på radio og Spotify og følger med på prisutdelinger og sånt, men ser ikke på sangkonkurranser. Så da har Ulrikke Brandstorp gått meg hus forbi Anonymkode: a912f...9bf 1
Gjest Marsh Skrevet 11. desember 2020 #2983 Skrevet 11. desember 2020 Blueberrymuffin skrev (1 time siden): Det er vel ganske subjektivt, noen hører Ulrikke og andre hører Cess, sånn sett vil jeg si hintene er viktigere, siden sangstemmen så kan man lure hjernen etter hvem man tror eller håper at er bak kostymet. Men for å svare deg. Deltagerne ble valgt ut i fjor høst, og har siden da fått sangpedagog. Om du har sett sketsjer med Cess er det ingen tvil om at hun har stemmekontroll, så ett år med øving og sangpedagog så er det absolutt ikke umulig at hun kan synge så bra. Cess har like stor sjanse til å utvikle vokalen sin som tilfeldige folk som møter opp på idol. Det er vel ikke slik at man må være sanger for å kunne synge bra. Derfor mener jeg det blir helt feil å utelukke Cess, på grunnlag at man tror at hun ikke kan lære seg å synge. Det blir veldig subjektivt. Men har et kontespørsmål: Hvordan får du dette hintet til å passe med Ulrikke «det er ikke ofte du ser meg på mitt mest komforable». Hvordan kan dette passe med en profesjonell sanger? Det trenger ikke ha noe med om du er sanger eller ikke. Ulrikke møtte en gang en journalist som kom hjem til henne i bare undertøyet.
Frøken detektiv Skrevet 11. desember 2020 #2984 Skrevet 11. desember 2020 (endret) Jeg har visst hvem Cess er i mange flere år enn jeg har visst hvem Ulrikke er. Cess er forresten er flott jente og veldig morsom komiker 👏👏 Men likevel så klarer jeg verken å få hun til å passe med alle hintene eller sangstemmen til Trollet. Det gjør jeg derimot med Ulrikke (som jeg forresten har lært masse om etter Maskorama begynte 😄). Så får vi se i morgen. Selv om jeg er veldig sikker på at det er Ulrikke, blir ikke akkurat skuffet om jeg tar feil og det er Cess. Da bør hun ihvertfall få platekontrakt asap 😄 Endret 11. desember 2020 av Frøken detektiv 9
Gjest Marsh Skrevet 11. desember 2020 #2985 Skrevet 11. desember 2020 Blueberrymuffin skrev (18 timer siden): Jeg har en teori, ikke om hvem Trollet er, men til ett av hintene. I Trollet sin video ser vi flere type bygninger. Bygninger med navn i videoene til Trollet er Brannstasjon, Rådhus, Bank og Politi. I tillegg er det ballbasseng, som jeg person assosierer med McDonalds. Jeg tror derfor alle disse hintene samlet betyr at vi skal frem til en person som vanligvis spankulerer (eller ofte ferdes) i Oslo sentrum, da alle disse tingene er å finne i Oslo sentrum. Helst en som jobber i Oslo sentrum til daglig eller har en spesiell tilknytning til Oslo Sentrum. Trollet går jo bokstavelig talt rundt i en «mini-by», og går i alle videoene sine. Jeg tro det er dette bygningene i videoen betyr, så enkelt som det På NRK sine sider står det følgende om hintene: Det vises en brannstasjon og et rådhus, så regner med at det er de to bygningene man bør fokusere på
Gjest Marsh Skrevet 11. desember 2020 #2986 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 10.12.2020 den 11.30): Har prøvd å bare svare der du skriver "Hvordan passer dette med Cess", klarte det nesten. Men kunne sikkert kommentert alt. Mange av hintene passer begge to, og det er kanskje for å villede den ene eller andre veien - det får vi vite på lørdag. Anonymkode: 9a415...b84 Nå er jo Cess hakket mer kjent enn Ulrikke - ca 10 gangern om vi ser på instagram, så vil tro Cess får mer oppmerksomhet. Generelt har Cess fått mye oppmerksomhet for debuten sin på Latter, og at hun som ung komiker stadig har bestselgende show. Og siden ordlyden var mer "Vi troll holder oss for det meste for oss selv, men når vi dukker opp steder så...." Passer det i allefall ikke til Ulrikke. Hun holder seg ikke for seg selv, og er på stadig søken etter oppmerksomhet og melder seg på alle mulige (sang)konkurranser. Her er min teori at trollet holder seg mest i Norge, men når hun reiser utenlands (steder=Places), som nasjonal finale i MGP i Romania får hun masse oppmerksomhet (Attention). Men nå venter jeg på morgendagen for å se avsløringen, håper jeg har feil på alle tre! Tror vikingen er Herman Dahl og elgen Markus Bailey.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2987 Skrevet 11. desember 2020 Njaa skrev (På 9.12.2020 den 20.15): Jeg heller mot Bailey jeg og, etter mye om og men. De klare hintene er at han er glad i dansing, musikk og sport. Pixar-plakaten er også et tydelig hint, og Baileys'en er nok et hint, selv om det gjorde det hele litt for enkelt. Jeg sliter litt med atlas'et og puslespillbrikken på vestlandet. "Reist flere land rundt" kan være noe lure-greier som at han sikter til lekeland. Atlas'et er kanskje det merkeligste, fordi det er utvilsomt et hint, og jeg kan ikke se noen relasjon. At et Atlas skal symbolisere en amerikansk far er mildt sagt litt merkelig, Bailey er kun kjent i Norge. 2'ern rundt halsen kan lett være andreplassen i "skal vi danse", men det kan bety mye. Selv om hintene er inkonsekvente, så ser jeg ikke hvem ellers det kan være. Solli ryker på Pixar. Carew har jeg fulgt siden 97/98, og jeg klarer ikke å forestille meg han i den elg-drakta. Er det merkelig at et atlas, slått opp på USA og Canada, skal symbolisere at han er halvt amerikansk? Anonymkode: de8dc...a47 2
Fruen92 Skrevet 11. desember 2020 #2988 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Lurer på om elgen er Lasse Lom? Og Vikingen Mikkel Niva? Noen andre som har vært innpå samme? Anonymkode: 6a9cb...923 Meg over. Spennende å se i morgen🤩 Jeg vil liksom helst ikke at det skal være så åpenbart at det er Markus Bailey osv, da blir det jo ganske kjedelig.. 1
Gjest Marsh Skrevet 11. desember 2020 #2989 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ulrikke er vel ganske kjent for de som ser litt sangkonkurranser og slikt på tv, har vært med i idol, the voice, mgp (4. plass i 2017), beat for beat, stjernekamp (2. plass tror det var 2018), og nå mgp igjen i 2020 der hun vant. Har vel i tillegg deltatt på allsang på grensen, hatt en rolle i en musikal, hvis jeg husker riktig så har hun også sunget på idrettsgallaen og impossible games på Bislett i år og nå deltatt i 2. sesong av kompani Lauritzen 🙂 Hun har forsåvidt også gitt ut noen låter selv og, men i utgangspunktet vil jeg påstå at hun er mer kjent for alle sangkonkurransene hun har deltatt på 🙂 Anonymkode: 84cd6...014 Jeg for min del kjenner bedre til Ulrikke enn Cess, som har blitt nevnt her inne.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2990 Skrevet 11. desember 2020 Tror trollet er Henriette Steenstrup. Vikingen er ikke Herman Dahl. Anonymkode: 3086d...088
Blueberrymuffin Skrevet 11. desember 2020 #2991 Skrevet 11. desember 2020 (endret) Frøken detektiv skrev (2 timer siden): For å svare på ditt kontraspørsmål (regner med at det er det du mente). Det å se noen på sitt mest komfortable, kan bety mange ting. Si for eks i det intervjuet som er skrevet om her tidligere. Hvor reporteren kommer hjem til Ulrikke og hun åpner iført kun bukse og bh. Og skifter før intervjuet starter. Det kan da være at hun er på sitt mest komfortable hjemme i kun bukse og bh. Og det er ikke så ofte resten av befolkningen får se henne i dette. «Det er ikke ofte du ser meg på det mest komfortable» står det i hintet, du ser ut til å forveksle det med at det sto ukomfortable??? Sorry om jeg misforstår her ^^ Hintet sier at vi som regel ser denne personen i en ukomfortabel setting. Ulrikke ser vi som oftest på en scene, hvor hun synger. Hvorfor skal hintet passe til Ulrikke, er hun som regel ikke komfortabel når hun synger? Det var liksom den biten jeg ikke skjønte helt. Men mulig vi tenker annerledes her. I klovn til kaffen sesong 2, episode 5, snakker iværtfall Cess om hvordan hun som komiker ofte utleverer seg selv på en lite delikat måte, og som oftest på det minst komfortable. Marsh skrev (1 time siden): Det trenger ikke ha noe med om du er sanger eller ikke. Ulrikke møtte en gang en journalist som kom hjem til henne i bare undertøyet. Det er en enkelt hendelse. Hintet sier som oftest. Som oftest ser vi ikke Ulrikke som blir intervjuet i bare undertøyet, det er ikke slik vi er kjent med å se Ulrikke. Slik jeg tolket hintet iværtfall.... Cess derimot forteller i klovn til kaffen hvordan hun som oftest viser frem seg selv på det minst komfortable. Hvis jeg skal være djevelens advokat, hvordan passer Ulrikke bedre til dette hintet enn Cess. Nøkkelord er at man ser denne personen som oftest på det minst komfortable. Jeg kan oppriktig si at jeg ikke er vant med å som-oftest se Ulrikke som blir intervjuet i undertøyet. Marsh skrev (35 minutter siden): Jeg for min del kjenner bedre til Ulrikke enn Cess, som har blitt nevnt her inne. Jeg kjenner ganske godt til Cess, fulgt henne siden hun startet på Latter med Hege og Linn, og karrieren i Kollektivet. De fleste hintene er spot on på Cess, men selvsagt, er åpen for at nrk kan ha lurt meg trill rundt Marsh skrev (57 minutter siden): På NRK sine sider står det følgende om hintene: Det vises en brannstasjon og et rådhus, så regner med at det er de to bygningene man bør fokusere på kan godt hende, ville bare legge til at det var Bank og Politiet i siste videoen. Men skal ikke utelukket at Brannstasjon og Rådhus kan være sentralt. Men det kan jo også være rekvisitter som ikke skal gi spesifikke hint til en person, vanskelig å si. Frøken detektiv skrev (1 time siden): Jeg har visst hvem Cess er i mange flere år enn jeg har visst hvem Ulrikke er. Cess er forresten er flott jente og veldig morsom komiker 👏👏 Men likevel så klarer jeg verken å få hun til å passe med alle hintene eller sangstemmen til Trollet. Det gjør jeg derimot med Ulrikke (som jeg forresten har lært masse om etter Maskorama begynte 😄). Så får vi se i morgen. Selv om jeg er veldig sikker på at det er Ulrikke, blir ikke akkurat skuffet om jeg tar feil og det er Cess. Da bør hun ihvertfall få platekontrakt asap 😄 Enig, blir faktisk imponert om det er Cess, fordi sangstemmen virker til tider nesten for bra til å være en ikke profesjonell, men som sagt misser også Trollet på en del av de høyeste tonene. Hvilke hint får du ikke til å passe med Trollet? Tar gjerne imot utfordringer Endret 11. desember 2020 av Blueberrymuffin 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2992 Skrevet 11. desember 2020 Blueberrymuffin skrev (2 minutter siden): «Det er ikke ofte du ser meg på det mest komfortable» står det i hintet, du ser ut til å forveksle det med at det sto ukomfortable??? Hintet sier at vi som regel ser denne personen i en ukomfortabel setting. Ulrikke ser vi som oftest på en scene, hvir hun synger. Hvorfor skal hintet passe til Ulrikke, er hun som regel ikke komfortabel når hun synger? Jeg tolker ikke dette som at trollet nødvendigvis er så veldig ukomfortabel når vi ser henne, men det er forskjell på å være komfortabel og sitt mest komfortable. På mitt mest komfortable går jeg rundt i støgge klær hjemme, har håret i dott på hodet, null BH og sminke. Jeg tolker det heller dithen, at trollet kanskje sjelden viser seg fra den siden. Når det gjelder dette og Cess tenker jeg at selv om hun av og til viser seg frem på en udelikat måte tenker jeg at dette er noe hun gjør fordi hun er ukomfortabel med det. Etter min tolkning av hintet og hva det vil si å være mest komfortabel, tolker jeg hintet til å peke bort fra Cess, som har delt mye innblikk i sitt mest komfortable (etter min definisjon) på insta osv. Jeg er egentlig team Cess hintmessig da, men selvfølgelig åpen for at min tolkning av dette og andre hint er helt feil. Anonymkode: 6d9e6...a9a 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2993 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når det gjelder dette og Cess tenker jeg at selv om hun av og til viser seg frem på en udelikat måte tenker jeg at dette er noe hun gjør fordi hun er ukomfortabel med det. Anonymkode: 6d9e6...a9a Ops, her kludret jeg det litt til. Det jeg prøvde å si er at jeg ikke tror at Cess er ukomfortabel med å vise seg frem på den måten, og at det er derfor hun viser seg sånn av og til. Anonymkode: 6d9e6...a9a
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2994 Skrevet 11. desember 2020 Etter et par hint som leder meg mot filmen Trollz, tenker jeg det er Siri Nilsen som er trollet. Anonymkode: 7d0f9...0c1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2995 Skrevet 11. desember 2020 Tenker Cess har hatt en sanger i magen i alle år, hun blir omtalt som en artist i artikler og hun tullesynger så ofte hun kan. Men det er noe helt annet å tullesynge i revyer enn å være "seriøs" sanger, og helt ærlig, hvis komikeren Cess plutselig hadde annonsert at hun skulle gi ut en plate med ballader og pop så hadde vel ikke så fryktelig mange tatt det seriøst, så derfor klarer hun å gjøre dette skjult bak en maske. Trollet har jo også sagt at hun ikke er vant med å opptre på den måten før, altså bare være sanger på en scene. Tror også alderen på seerne spiller inn på hvem de mener er trollet. Bare ut fra måten Ulrikkefolket "debatterer" på... Men nå får vi se 🤣 Mtp diskusjonene er det uansett mange som kommer til å få seg noen overraskelser imorgen. Anonymkode: a2eba...2f5 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2996 Skrevet 11. desember 2020 Trollet skal synge Higher Love i morgen. Cess har en jæskla høy kjæreste 😏 Anonymkode: 61298...5c1 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2997 Skrevet 11. desember 2020 Marion har nå uttalt at hun fremdeles tror Ulrikke er trollet (podcasten til Mads Hansen og Rasmus Wold. Så det var tydelegvis likevel ikke slik at «det kan umulig være Ulrikke» etter det som skjedde sist helt. Tipper Marion har bedre forutsetning for å kunne slå fast om det er mulig eller ikke enn seerne. Anonymkode: ce451...44b 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2998 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men nå får vi se 🤣 Mtp diskusjonene er det uansett mange som kommer til å få seg noen overraskelser imorgen. Anonymkode: a2eba...2f5 De fleste er ganske sikre på at det er Brandstorp, Bailey og Dahl som er de tre siste, så er ikke så mange som blir overrasket. Unntaket er de som har gått inn i en fornektelse om det opplagte, nemlig at trollet er Ulrikke. Anonymkode: ce451...44b 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2999 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tenker Cess har hatt en sanger i magen i alle år, hun blir omtalt som en artist i artikler og hun tullesynger så ofte hun kan. Men det er noe helt annet å tullesynge i revyer enn å være "seriøs" sanger, og helt ærlig, hvis komikeren Cess plutselig hadde annonsert at hun skulle gi ut en plate med ballader og pop så hadde vel ikke så fryktelig mange tatt det seriøst, så derfor klarer hun å gjøre dette skjult bak en maske. Trollet har jo også sagt at hun ikke er vant med å opptre på den måten før, altså bare være sanger på en scene. Tror også alderen på seerne spiller inn på hvem de mener er trollet. Bare ut fra måten Ulrikkefolket "debatterer" på... Men nå får vi se 🤣 Mtp diskusjonene er det uansett mange som kommer til å få seg noen overraskelser imorgen. Anonymkode: a2eba...2f5 Dette🙌🏻 Cess har sagt utallige ganger at hun elsker å synge, og at hun drømmer om akkurat dette. Trollet har også sagt at hun lenge har drømt om dette. Siden hun bygget nesten hele sin Some-plattform på det at hun var singel, og delvis har forsvunnet litt etter at hun fikk kjæreste, og har sagt at det er vanskelig å være morsom nå, så hadde det gitt fullstendig mening at hun deltok i maskorama for å vise at hun kan andre ting enn å være morsom. For som du sier, mange ville ikke tatt henne seriøst dersom hun plutselig begynte å skulle synge. Derfor tror jeg «trollet er som et alterego som får henne til å gjøre ting hun ellers ikke ville turt». Herre fred som jeg håper det er Cess, det hadde bare vært for bra😄 og hvis det ikke er henne så synes jeg hun kunne sunget ordentlig en gang for å bevise at det like gjerne kunne vært henne😅 Anonymkode: d7fda...afa 10
minister-mio Skrevet 11. desember 2020 #3000 Skrevet 11. desember 2020 Frøken detektiv skrev (8 timer siden): Er innleggene dine seriøse? 🙈😅 Du vet hva det vil si å være paranoid? En paranoid person kan for eks bli rasende dersom en annen person ikke er enig med han/hennes mening. Just sayin' 😏 Du vet ikke hva det vil si å være paranoid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå