Gå til innhold

Nytt program: Maskorama

Fremhevede innlegg

Skrevet
Shaka skrev (11 minutter siden):

Jeg tror jeg svarte deg men ikke siterte. Hvor sa han "underholdt i utland"? Han sa jobbet i inn og utland OG dette var en av de tre påstandene der en var løgn. Dette er villedning 😊 men han er også fotballnerd og prøver nok å få oss til å spekulere i den retning. Han er også veldig stolt av sitt afro amerikanske opphav og det skinner gjennom i en del av låtvalgene. 

Sett denne? Se den og hans aller første opptreden som elgen. 

Er lett å skjønne at Bailey er elgen. Det er helt bankers.

Igjen: jeg forstår ikke at man kan komme med tips som Øivind Elgenes, eller fotballspillerne Carew og Solli.

Dvs. om man kun har sett en episode og ikke satt seg inn i hvorfor det passer så godt til Bailey, så kan jeg skjønne at man spekulerer litt i folk man kommer på. For all del.

Anonymkode: ce451...44b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
missmcbeal skrev (38 minutter siden):

Jeg er virkelig helt lost nå. Har lenge trodd at Trollet er Ingeborg Walther,  men har blitt mer og mer usikker på henne og begynt å tro mer og mer at det kan være Ulrikke likevel. Hintene passer jo til begge to, noe som ikke er så rart, da de har hatt litt samme type karriere, bortsett fra at Ulrikke ble jo kjent mye før Ingeborg, noe som taler for Ulrikke.

Samtidig så startet Ingeborg sin karriere veldig tidlig og hun har bygget på stein på stein, så hun passer kanskje hintet med å "jobbe seg opp fra gølvet" bedre (men legger man godviljen til, så passer det nok begge).

Bortsett fra hintene har jeg prøvd å høre på stemmen når Trollet snakker, tonefall, prøvd å se bevegelser, og høre på stemmen.

Nå som jeg har prøvd å se mer videoer av Ulrikke både når hun snakker og synger, så forstår jeg veldig godt hvorfor så mange tror det er Ulrikke. På samme måte som jeg har hatt Ingeborg sin stemme i hodet, så har sikkert dere andre hatt Ulrikke sin stemme i hodet. Og her kommer det som er så vanskelig, Ulrikke og Ingeborg har jo begge utrolig lik måte å snakke på, tonefall osv og stemmen er ikke så ulik!

Jeg har sett halvveis i episoden i Beat for Beat der de begge deltar, for å prøve å finne og høre forskjeller, men det er jammen vanskelig.

Trollet sier f.eks. mye "kan´ke" i stedenfor "kan ikke", dette ordet bruker Ingeborg aktivt i sitt ordforråd, og jeg tror Ulrikke bruker det også. Tonefallet er omtrent umulig å høre forskjell på. Eneste forskjellen jeg legger merke til er at Ulrikke har en veldig spesiell måte å le på, hun har sånne små lyse skrik, dette har jeg ikke hørt hos Trollet, men det er jeg noe Trollet kan ha skjult.

Så har jeg prøvd å høre forskjellen på Ulrikke og Ingeborg sin stemme når de synger. Først av alt, så er det vel lagt autotune på stemmen til Trollet? -noe som gjør det litt vanskelig å høre særegenhetene i stemmene til disse to.

Det jeg legger merke til i stemmen til Ulrikke, er at hun har en litt mørk klang i stemmen, og litt nasal måte å synge på. Jeg synest ikke vi hører så mye av den mørke klangen i Trollet og ikke så mye av det nasale - men det er mulig at disse tingene forsvinner litt pga. autotune.

Når Trollet sang Carola, så så jeg bare for meg Ulrikke!

Ingeborg synest jeg også har en særegenhet noen ganger som jeg ikke helt hører i Trollet, samtidig som jeg synest en del av de høye og lyse tonene passer.

Spesielt synest jeg at jeg hørte Ingeborg igjen i stemmen i første sendingen - I believe in a thing called loved, men har blitt usikker på noen sanger. Men jeg synest duetten med The Prayer var påfallende likt som den hun sang i sommer på Allsang på grensen...

Det som taler i mot Ingeborg er at hun ikke var så kjent om de virkelig bestemte personer for 1,5 år siden. Da virker Ulrikke mer sannsynlig. Men Ingeborg var jo med i The Voice i 2017, så er det er ikke helt utelukket.

Men noe annet jeg henger meg opp i er at kostymene i seg selv er veldig sterke hint, og da passer jo Trollet best til Ingeborg da hun har hatt hovedrollen i musikalen Trolle til Alexander Rybak. Det er jo en veldig sterkt sammenheng.

Hvilken relasjon har Ulrikke til troll - bortsett fra at hun beskriver seg selv som et lykketroll? Det er ganske vagt synest jeg. Det er jo flere artister som beskriver seg som det, blant annet Astrid S!

Anne Rimmen var jo ravnen, og er jo født i Danmark som tidligere hadde et ravn i flagget - veldig sterkt sammenheng vil jeg si. Hun viftet vel også med et flagg med ravn på? 

Trygve Slagsvold Vedum var jo fugleskremselet, og han har veldig sterkt relasjon til landbruk som er han hjertesak i politikken.

Inger Lyse Rypdal hadde vel også en sterkt relasjon til enhjørning?

Cess kan heller ikke utelukkes, men jeg har aldri hørt henne synge. Hintene passer jo bra, spesielt det med lekeland og komiker som jeg ikke får til å passe noen andre. Men er det virkelig henne så har hun en forbausende bra sangstemme. 

Jeg gleder meg utrolig til lørdag for å få fasiten, nå bryr jeg meg ikke om jeg har rett eller feil, jeg vil bare finne det ut. Uansett hva så har de virkelig klart å få meg til å lure og tenke fælt.

Ulrikke har i tillegg noe med s-en når hun synger, at hun av og til lesper litt eller er litt kleis, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men trollet har det samme

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nei, du, jeg har ikke sett alt av henne, det har jeg virkelig ikke. Men alle gangene jeg har sett henne står hun helt stille. I motsetning til trollet, som aldri står stille, så blir det litt påfallende i mine øyne. Spesielt når noen påpeker at kroppsspråket er så likt henne.

Anonymkode: d7fda...afa

Hun bobler over til tider, derfor tror jeg hintet at hun bærer følelsene sine på utsiden av kroppen passer bra til henne. Om det ikke skulle være henne blir jeg overrasket, men håper nesten at jeg tar feil for det treng en deltaker som ikke var så bankers likevel :)

Skrevet

Tror det nærmeste man kommer å høre Cess’ normale sangstemme er 8 min ut i dette klippet. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Denne teorien til en del brukere om at nrk skulle villede med å ha Brandstorp som duett partner. Hvorfor skulle de ikke velge å villede ved å for eksempel ha Bailey som duett partner, for så å i full fart få på han Elg kostymet? Det er vel like mange som har tro på at han er elgen som at Brandstorp er trollet?

Endret av Oida
  • Liker 4
Skrevet
Oida skrev (16 minutter siden):

Denne teorien til en del brukere om at nrk skulle villede med å ha Brandstorp som duett partner. Hvorfor skulle de ikke velge å villede ved å for eksempel ha Bailey som duett partner, for så å i full fart få på han Elg kostymet? Det er vel like mange som har tro på at han er elgen som at Brandstorp er trollet?

Det hadde vel vært litt påfallende, i og med at Bailey ikke er en etablert sanger?

Anonymkode: 913be...fe4

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det hadde vel vært litt påfallende, i og med at Bailey ikke er en etablert sanger?

Særlig siden alle duettene var med folk fra Stjernekamp 🤣

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Markus Bailey har hatt en sentral rolle i musikalen Book of Mormon. Denne musikalen hadde stor suksess og ble satt opp både i Oslo og Kristiansand i perioden 2017 - 2019. Bailey har også vært med i Beat for Beat. Så jeg vil tro han er nok "etablert sanger" til å kunne stille opp som duett partner.

Nå er vel Brandstorp mest kjent for å ha vært med på det meste av sang konkurranser på diverse tv kanaler foruten Sound of Music. Så vil ikke si hun er så voldsomt "etablert sanger".

Skrevet
Oida skrev (37 minutter siden):

Det er jo tydelig at media også har fokus på Ulrikke som mulig troll. De skriver ikke om de andre deltakerne i like stor grad. 

Skrevet

Når får vi greie på hva de skal synge i finalen? Kanskje det er noen hint å hente i finalens sangvalg. Håper det kommer snart, men blir vel kanskje ikke klart før fredag/tidlig lørdag.

Skrevet
Sally-Go-Round skrev (6 minutter siden):

Det er jo tydelig at media også har fokus på Ulrikke som mulig troll. De skriver ikke om de andre deltakerne i like stor grad. 

Ja! Og lurer på hvorfor. Det er veldig irriterende. Hvorfor blir der hauset opp så veldig? Er nok derfor en del folk «tror» det er henne og

Anonymkode: 27170...3f0

Skrevet
missmcbeal skrev (3 timer siden):

Jeg skriver jo til og med at det finnes duetter mellom kvinne og kvinne. Men det er ikke vanlig. Kan og vanlig er to helt forskjellige ting. Du må nesten nevne en kjent duett mellom kvinne og kvinne, som er så populær at den blir valgt i ulike settinger der man skal synge duett?

Er ikke meg du har sitert, men den eneste duetten mellom kvinne og kvinne som jeg kan komme på som har vært populær er «when you believe» med Whitney Houston og Mariah Carey. Den var ganske populær på slutten av 90-tallet. Så ikke så veldig vanlig med duetter mellom 2 kvinner, nei :) 

• Liker 3
Skrevet
missmcbeal skrev (2 timer siden):

Finnes det noen klipp fra dette som kan høre på? Det som taler i mot Cess er jo stjernen på jakken som er et sterkt hint til Stjernekamp. Den stjernen er jo kliss lik logoen i Stjernekamp, og ja, men kan tolke det som davidstjernen og jødedommen, men da legger man virkelig godviljen til. Isåfall så har de med vilje fått den til å se ut som stjernen i Stjernekamp. 

Stjernen på skinnjakken er nokså lik ja, men stjernen som er plassert samme sted på stripegenseren er ikke lik i det hele tatt. Så det kan jo både bety noe og ikke tenker jeg, avhengig av hvilken stjerne man vektlegger.

Anonymkode: 6d9e6...a9a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Stjernen på skinnjakken er nokså lik ja, men stjernen som er plassert samme sted på stripegenseren er ikke lik i det hele tatt. Så det kan jo både bety noe og ikke tenker jeg, avhengig av hvilken stjerne man vektlegger.

Kan også bare være en helt vanlig stjerne som hinter om «den eneste stjernen i showet», sangen som Cess synger i Tre elefanter i rommet, og så er den ene tilfeldigvis lik stjernekamp-stjernen for å villede. Ikke at jeg nødvendigvis tror det er det, men viser bare at det er mange måter å tolke hint på. 

Skrevet
Oida skrev (1 time siden):

Markus Bailey har hatt en sentral rolle i musikalen Book of Mormon. Denne musikalen hadde stor suksess og ble satt opp både i Oslo og Kristiansand i perioden 2017 - 2019. Bailey har også vært med i Beat for Beat. Så jeg vil tro han er nok "etablert sanger" til å kunne stille opp som duett partner.

Nå er vel Brandstorp mest kjent for å ha vært med på det meste av sang konkurranser på diverse tv kanaler foruten Sound of Music. Så vil ikke si hun er så voldsomt "etablert sanger".

Har du selv sett musicalen? For å si at Ræv Føkkings Naken er en sentral rolle er i mine øyne ganske overdrevet. Såvidt jeg husker synger heller ikke karakteren foruten en liten del på avslutningssangen (karakterens sangbidrag i den amerikanske versjonen er 8 sekunder). Bailey var forøvrig bare med i 1 år (opprinnelig booket for 2, så står 17-19 flere steder, men som man ser her ga han seg i 2018). Så å bruke rollen hans i Book of Mormon som argument for at han skal være en etablert sanger er i mine øyne ikke holdbart.

• Liker 1
Skrevet
jukkapalme skrev (47 minutter siden):

Er ikke meg du har sitert, men den eneste duetten mellom kvinne og kvinne som jeg kan komme på som har vært populær er «when you believe» med Whitney Houston og Mariah Carey. Den var ganske populær på slutten av 90-tallet. Så ikke så veldig vanlig med duetter mellom 2 kvinner, nei :) 

Og I know him so well fra Chess - også en versjon med Whitney og Cissy Houston. :)

• Liker 1
Skrevet
bobla20 skrev (9 minutter siden):

Og I know him so well fra Chess - også en versjon med Whitney og Cissy Houston. :)

Beyoncé har hatt duett med både Lady Gaga og Shakira, Shakira har hatt med Rihanna osv.

Anonymkode: ec22d...134

Skrevet
Oida skrev (2 timer siden):

Haha, Bailey er vel ingen artist det ville vært naturlig å invitere til å synge?

• Liker 1
Skrevet
Gaea skrev (4 timer siden):

Jeg trodde i utgangspunktet Ulrikke etter første episode, det er kanskje den sangen jeg synes ligner hennes sangstil mest. Men så hørte jeg på en gang til, etter tips fra denne tråden, da trollet snakket i første episode og stemmeforvrengingen var dårligere  - hun hørtes da veldig ut som Cess! 

Etterhvert synes jeg egentlig ikke at trollet sang like bra hver gang, og i mitt hode er Ulrikke flinkere... Men vet ikke hvor mye kostymet f.eks kan spille inn. Men det blir spennende å se, føler meg ikke skråsikker på det ene eller det andre. Hadde vært mest gøy om det var en helt annen (som jeg vet hvem er). 

Den sangen Trollet sang i første program, "I belive in a thing called love med The Darkness, er Ulrikke's guilty pleasure-låt 😁

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er lett å skjønne at Bailey er elgen. Det er helt bankers.

Igjen: jeg forstår ikke at man kan komme med tips som Øivind Elgenes, eller fotballspillerne Carew og Solli.

Dvs. om man kun har sett en episode og ikke satt seg inn i hvorfor det passer så godt til Bailey, så kan jeg skjønne at man spekulerer litt i folk man kommer på. For all del.

For meg er det veldig lett å skjønne at Solli er elgen 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...