Gå til innhold

Nytt program: Maskorama

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dem kunne gjort det veldig enkelt ved å la Ulrikke synge med trollet i duetten. Men hva hadde NRK tjent på det? Hvem andre kunne da trollet være, enn Cess feks? Det ville fjernet så og si all tvil, og interessen for hele greia ville falt veldig fort. Åpenbart er det i NRKs beste interesse å opprettholde den evige diskusjonen om hvem trollet er, fordi det er jo det de aller fleste lurer på. Derfor var det egentlig veldig lurt å så enda mere tvil, slik som de gjorde sist helg. Dette er selvsagt bare min teori. Hvis trollet faktisk er Ulrikke så var det et elendig dårlig opplegg for å skjule det.

Anonymkode: d7fda...afa

Jeg har tenkt på det. Men det gir ingen mening å stelle i stand dette i troen på at folk skulle tenke «haha, dere lurer ikke meg».

Om det ikke er Ulrikke, så burde de gnidd seg i hendene og tenkt «Jess, vi har lurt folk til å tro det er Ulrikke!»

Hvorfor de da skulle gå så langt i å utelukke Ulrikke er uforståelig. Kun en forklaring, nemlig at det er Ulrikke.

Anonymkode: ce451...44b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har tenkt på det. Men det gir ingen mening å stelle i stand dette i troen på at folk skulle tenke «haha, dere lurer ikke meg».

Om det ikke er Ulrikke, så burde de gnidd seg i hendene og tenkt «Jess, vi har lurt folk til å tro det er Ulrikke!»

Hvorfor de da skulle gå så langt i å utelukke Ulrikke er uforståelig. Kun en forklaring, nemlig at det er Ulrikke.

Helt uforståelig er det nok ikke: 

Ett av mange scenarioer: «ey, folkens. Alle tror det er Ulrikke som er trollet. Hva om vi får henne med på en duett med Vikingen. Og så later vi som at hun har det litt travelt når hun skal av scenen, og så tar vi en liten kunstpause halvveis i sendingen, akkurat nok til at hun liksom rekker å hoppe inn i trollet igjen. Og så blir hele greia en kjempe snakkis. Og så tar trollet av seg maska og SÅ ER DET IKKE HENNE allikevel, haha, sykt gøy gutta, ja vi gjør det sånn». 

Hvorfor i all verden skulle de ikke kunne gjøre det? Vil tro målet til et nytt konsept er å bli en svær snakkis, selvsagt kan de gå langt for det. 

Selvsagt kan det være at hun er trollet og at de var helt elendige med å skjule det, men jeg tror egentlig nrk kan bedre enn det.

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Dette tipset slakter jeg ikke, for eksempel. Mye passer på henne. Men jeg tviler sterkt, av to grunner.

1) Jeg tviler på om hun synger bra nok

2) Hvorfor skal NRK prøve å overbevise folk om at trollet ikke er Ulrikke, om det faktisk ikke er Ulrikke

Når skal du forstå at NRK ikke prøver å overbevise om at det ikke er Ulrikke? Hun ble booket inn for flere måneder siden til duett. NRK har jo planlagt hintene slik at de skal kunne passe til andre, og de ønsker at folk skal gjette feil(veldig tydelig at de ønsket å hinte til Märtha på enhjørningen). 

NRK kunne dog ikke forutse at denne Ulrikke-teorien skulle ta såååå av. De spiller videre på det når de allerede har booket inn Ulrikke.

Anonymkode: 9a415...b84

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Og det er jo akkurat der tvilen ligger da. Man hører og ser forskjellig. Jeg synes ikke trollet verken høres ut eller ter seg som Ulrikke, men Cess derimot ser og hører jeg klart og tydelig. For de som tror på Ulrikke er det selvsagt motsatt. 

Ja det er nok derfor mange hisser seg litt unødig opp også :ler: Jeg synes forresten det er litt kjedelig om jeg ikke blir overrasket over noen og jeg har bare fulgt med de siste to ukene. Men jeg ville ikke ha tippet eller gjort meg opp en mening om ikke jeg hadde hørt hva panelet gjetter og lest hva andre tror og så sjekket mot videoklipp etc for jeg er ikke noe god på norske kjendiser. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt uforståelig er det nok ikke: 

Ett av mange scenarioer: «ey, folkens. Alle tror det er Ulrikke som er trollet. Hva om vi får henne med på en duett med Vikingen. Og så later vi som at hun har det litt travelt når hun skal av scenen, og så tar vi en liten kunstpause halvveis i sendingen, akkurat nok til at hun liksom rekker å hoppe inn i trollet igjen. Og så blir hele greia en kjempe snakkis. Og så tar trollet av seg maska og SÅ ER DET IKKE HENNE allikevel, haha, sykt gøy gutta, ja vi gjør det sånn». 

Hvorfor i all verden skulle de ikke kunne gjøre det? Vil tro målet til et nytt konsept er å bli en svær snakkis, selvsagt kan de gå langt for det. 

Selvsagt kan det være at hun er trollet og at de var helt elendige med å skjule det, men jeg tror egentlig nrk kan bedre enn det.

Jeg har tenkt nøye på denne muligheten. Men jeg tviler sterkt på at de ville gjort dette om Ulrikke ikke er trollet. Jeg utelukker det ikke, men ser på det som svært usannsynlig.

Nå har de ikke sagt hvor mange som trodde det var Ulrikke før lørdag. Men jeg tipper det var over halvparten. Stuntet på lørdag, å prøve å slå fast at trollet ikke er Ulrikke på tross av at det var ingenting som utelukket det ut fra det som skjedde, har kun en sannsynlig foranledning. Og de har lykkes med det de prøvde på siden mange nå mener at trollet ikke kan være Ulrikke. Men meg lurer de ikke.

Om du har rett, og planen deres var å lure de skeptiske folkene som meg, ja, så har de lykkes godt overfor meg. Men det er som sagt lite sannsynlig.

Basert på sangstemme, stemme og oppførsel er trollet etter alt å dømme Ulrikke, og det NRK gjorde lørdag var sannsynligvis bare et forsøk på å skape usikkerhet og unngå at de må si «og 80 % av folket tippet at det var Ulrikke som skjulte seg bak trollet.» Nå har andelen gått en del ned, og de slipper å måtte forholde seg til at nesten alle klarte det.

Om det ikke er Ulrikke så ville de ha oppnådd suksess med å lure folk uten å ty til dette «trollet kan ikke være Ulrikke»-greiene på lørdag. Og det er selvvalgt grunnen til at hun sannsynligvis er trollet.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg trodde i utgangspunktet Ulrikke etter første episode, det er kanskje den sangen jeg synes ligner hennes sangstil mest. Men så hørte jeg på en gang til, etter tips fra denne tråden, da trollet snakket i første episode og stemmeforvrengingen var dårligere  - hun hørtes da veldig ut som Cess! 

Etterhvert synes jeg egentlig ikke at trollet sang like bra hver gang, og i mitt hode er Ulrikke flinkere... Men vet ikke hvor mye kostymet f.eks kan spille inn. Men det blir spennende å se, føler meg ikke skråsikker på det ene eller det andre. Hadde vært mest gøy om det var en helt annen (som jeg vet hvem er). 

Endret av Gaea
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Og det er jo akkurat der tvilen ligger da. Man hører og ser forskjellig. Jeg synes ikke trollet verken høres ut eller ter seg som Ulrikke, men Cess derimot ser og hører jeg klart og tydelig. For de som tror på Ulrikke er det selvsagt motsatt. 

Jeg vet lite om Ulrikke. Jeg bare leser at mange, også Marion Ravn, mener sangstemmen ligner på henne. Og samtidig registrerer jeg at ingen har kommet med noen overbevisende forklaring på hvordan Cess kan ha en så bra sangstemme.

Men lørdagens sending tolket jeg med en gang som forsøk på å lure folk. For de var så tydelige om det. Både Silje, JT, Marion og Nicolay var enige i at «vi som trodde Ulrikke var trollet, nå vet vi at det er helt umulig, det tar minst 15-20 minutter å kle seg om». De «mater» folket med teskjeer, uten å ha grunnlag for det. Det er klart at man kan komme inn i det kostymet på 5 minutter. Neppe i ravnen for eksempel, men trollet? Selvsagt kan man det. 

Jeg sier ikke at Silje og panelet må ha fått vite at Ulrikke er trollet, og er med på denne «pranke», men det er godt mulig de faktisk er det.

Panelet sier mye rart som de selv vet ikke stemmer. Jeg er helt sikker på at det ikke gikk dem hus forbi at Inger Lise Rypdal var enhjørningen. Men de lot som om de trodde det var noen andre. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Når skal du forstå at NRK ikke prøver å overbevise om at det ikke er Ulrikke? Hun ble booket inn for flere måneder siden til duett. NRK har jo planlagt hintene slik at de skal kunne passe til andre, og de ønsker at folk skal gjette feil(veldig tydelig at de ønsket å hinte til Märtha på enhjørningen). 

NRK kunne dog ikke forutse at denne Ulrikke-teorien skulle ta såååå av. De spiller videre på det når de allerede har booket inn Ulrikke.

Anonymkode: 9a415...b84

Flere måneder siden? Hvor har du det fra? For øvrig er det godt mulig. Om Ulrikke er trollet kan det fint tenkes de i god tid på forhånd planla at hun skulle synge duett som seg selv med en annen deltager, såfremt hun fremdeles var med i konkurransen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dem kunne gjort det veldig enkelt ved å la Ulrikke synge med trollet i duetten. Men hva hadde NRK tjent på det? Hvem andre kunne da trollet være, enn Cess feks? Det ville fjernet så og si all tvil, og interessen for hele greia ville falt veldig fort. Åpenbart er det i NRKs beste interesse å opprettholde den evige diskusjonen om hvem trollet er, fordi det er jo det de aller fleste lurer på. Derfor var det egentlig veldig lurt å så enda mere tvil, slik som de gjorde sist helg. Dette er selvsagt bare min teori. Hvis trollet faktisk er Ulrikke så var det et elendig dårlig opplegg for å skjule det.

Nei, det er da totalt ulogisk å ha en duett med en kvinne og kvinne? Det er da ikke normalt. Trollet valgte å synge The Prayer, og det krever en mannlig duettpartner. Vikingen hadde en kvinnelig duettpartner i Ulrikke og Elgen en kvinnelig i Raylee.

Duettene de valgte å synge er kjente duetter, noe som jo er en del av konseptet - de synger alltid kjente sanger og de fleste kjente duetter er mellom mann og kvinne. Jeg kommer faktisk ikke på så mange kjente duetter med kvinne og kvinne. De jeg har sett er typisk knock-out runder i Idol og The Voice.

• Liker 2
Skrevet
Frøkensina skrev (52 minutter siden):

Har kjapt googlet litt på The Masked Singer og da kommer det et par ting fram som jeg burde skjønt uansett, at panelet SKAL komme med helt ville forslag (og det er meningen at det skal bli morsomt ut av det) og at videopakkene/spørsmål til deltakere ikke er de beste hintene til hvem personen er fordi de er ment å villede uansett. Stemme og fakter er mye mer avslørende. 

Enig. Dette er ganske opplagt. Sangstemme, stemme og fakter avslører mest. Noen av hintene er villedende i stilen, andre litt for åpenbare, i den norske versjonen. 1981 på Anne Rimmen var et litt for tydelig hint, for eksempel, også at hun har vunnet en stor pris stemt frem av folket, det fjernet den siste lille tvilen hos meg.

Men feilen mange gjør er å tenke f.eks «elgen kan ikke være Markus Bailey, for hva har han gjort i utlandet?» Henge seg opp i enkelthint man umiddelbart ikke klarer å se, som er ment for å villede.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har tenkt nøye på denne muligheten. Men jeg tviler sterkt på at de ville gjort dette om Ulrikke ikke er trollet. Jeg utelukker det ikke, men ser på det som svært usannsynlig.

Nå har de ikke sagt hvor mange som trodde det var Ulrikke før lørdag. Men jeg tipper det var over halvparten. Stuntet på lørdag, å prøve å slå fast at trollet ikke er Ulrikke på tross av at det var ingenting som utelukket det ut fra det som skjedde, har kun en sannsynlig foranledning. Og de har lykkes med det de prøvde på siden mange nå mener at trollet ikke kan være Ulrikke. Men meg lurer de ikke.

Om du har rett, og planen deres var å lure de skeptiske folkene som meg, ja, så har de lykkes godt overfor meg. Men det er som sagt lite sannsynlig.

Basert på sangstemme, stemme og oppførsel er trollet etter alt å dømme Ulrikke, og det NRK gjorde lørdag var sannsynligvis bare et forsøk på å skape usikkerhet og unngå at de må si «og 80 % av folket tippet at det var Ulrikke som skjulte seg bak trollet.» Nå har andelen gått en del ned, og de slipper å måtte forholde seg til at nesten alle klarte det.

Om det ikke er Ulrikke så ville de ha oppnådd suksess med å lure folk uten å ty til dette «trollet kan ikke være Ulrikke»-greiene på lørdag. Og det er selvvalgt grunnen til at hun sannsynligvis er trollet.

Sannsynligheten for det ene eller det andre er jo like stor, når ingen vet. Sannsynligheten blir ikke større bare fordi man selv tror på noe. Jeg mener trollet «sannsynligvis» ikke er henne, fordi det ikke høres ut som henne og kroppspråket ligner absolutt ikke. Ulrikke står pal stille når hun synger, og gjør innimellom noe greier med venstre hånda si. Trollet står ikke stille i det hele tatt, noe som er mye mer i tråd med Cess. Så å si at oppførselen ligner Ulrikke skjønner jeg ihvertfall ikke. 

• Liker 7
Skrevet
missmcbeal skrev (5 minutter siden):

Nei, det er da totalt ulogisk å ha en duett med en kvinne og kvinne? Det er da ikke normalt. Trollet valgte å synge The Prayer, og det krever en mannlig duettpartner. Vikingen hadde en kvinnelig duettpartner i Ulrikke og Elgen en kvinnelig i Raylee.

Duettene de valgte å synge er kjente duetter, noe som jo er en del av konseptet - de synger alltid kjente sanger og de fleste kjente duetter er mellom mann og kvinne. Jeg kommer faktisk ikke på så mange kjente duetter med kvinne og kvinne. De jeg har sett er typisk knock-out runder i Idol og The Voice.

Selvfølgelig kan to kvinner synge duett🤦🏼‍♀️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sannsynligheten for det ene eller det andre er jo like stor, når ingen vet. Sannsynligheten blir ikke større bare fordi man selv tror på noe. Jeg mener trollet «sannsynligvis» ikke er henne, fordi det ikke høres ut som henne og kroppspråket ligner absolutt ikke. Ulrikke står pal stille når hun synger, og gjør innimellom noe greier med venstre hånda si. Trollet står ikke stille i det hele tatt, noe som er mye mer i tråd med Cess. Så å si at oppførselen ligner Ulrikke skjønner jeg ihvertfall ikke. 

Det er ikke slik at det er 50/50 om det er noe man ikke vet.

Om jeg triller en terning, så er det ikke 50/50 om det blir 6 eller om det ikke blir 6.

Jeg vet lite om Ulrikkes oppførsel, men konstaterer at mange mener trollets oppførsel passer på henne.

Det som gjør meg sikker er to ting.

1) NRKs forsøk på å lure folk til å tro det ikke kan være henne når det åpenbart kan være det (uavhengig av om det faktisk er det)

2) Ulrikkes stadige Instagram-poster fra tidligere lørdager, hvor det fremstår som om hun sitter og der Skal vi danse, og dermed ikke kan være trollet. Klart forsøk på å villede

• Liker 3
Skrevet

Ja, men her var poenget å gjøre det mixed kjønnsmessig 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skriver jo til og med at det finnes duetter mellom kvinne og kvinne. Men det er ikke vanlig. Kan og vanlig er to helt forskjellige ting. Du må nesten nevne en kjent duett mellom kvinne og kvinne, som er så populær at den blir valgt i ulike settinger der man skal synge duett?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om jeg triller en terning, så er det ikke 50/50 om det blir 6 eller om det ikke blir 6.

Jeg vet lite om Ulrikkes oppførsel, men konstaterer at mange mener trollets oppførsel passer på henne.

1) NRKs forsøk på å lure folk til å tro det ikke kan være henne når det åpenbart kan være det (uavhengig av om det faktisk er det)

2) Ulrikkes stadige Instagram-poster fra tidligere lørdager, hvor det fremstår som om hun sitter og der Skal vi danse, og dermed ikke kan være trollet. Klart forsøk på å villede

Enig 👏 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En liten håndfull mennesker vet hvem som er trollet. Alle hintene kan passe til to kandidater, bare man tolker de slik og slik. Stemmen på de to er ganske lik. Det kan være hvem som helst av de. Sannsynligheten for at det er Ulrikke vokser ikke bare fordi du tror det er henne. Det heter «jeg tror...», ikke «sannsynligheten er...». Stor forskjell.

• Liker 6
Skrevet
missmcbeal skrev (1 minutt siden):

Jeg skriver jo til og med at det finnes duetter mellom kvinne og kvinne. Men det er ikke vanlig. Kan og vanlig er to helt forskjellige ting. Du må nesten nevne en kjent duett mellom kvinne og kvinne, som er så populær at den blir valgt i ulike settinger der man skal synge duett?

Poenget var ikke duetten. Poenget var at hvis målet til nrk var å avkrefte Ulrikke som trollet, så ville det vært veldig enkelt. Duett var et kjapt eksempel. Ingen grunn til å analysere det noe dypere. Å skippe den lille pratepausen halvveis i sendingen, å la trollet gå direkte på scenen etter Ulrikke hadde vært en annen enkel måte. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En liten håndfull mennesker vet hvem som er trollet. Alle hintene kan passe til to kandidater, bare man tolker de slik og slik. Stemmen på de to er ganske lik. Det kan være hvem som helst av de. Sannsynligheten for at det er Ulrikke vokser ikke bare fordi du tror det er henne. Det heter «jeg tror...», ikke «sannsynligheten er...». Stor forskjell.

Sannsynlighet i denne sammenhengen er en subjektiv vurdering, det er klart.

Jeg mener det er minst 99 % sannsynlig at Ulrikke er trollet. 

• Liker 1
Skrevet

Sannsynlighet i denne sammenhengen er en subjektiv vurdering, det er klart.

Jeg mener det er minst 99 % sannsynlig at Ulrikke er trollet. 

Ok😂

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...