Gå til innhold

Nytt program: Maskorama

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jan Thomas har jo foreslått Solli...

• Liker 1
Skrevet
SamusAran skrev (14 minutter siden):

Jan Thomas har jo foreslått Solli...

Ja det vet jeg. Marion Ravn har også nevnt han.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner ikke til han. Kan du gi en liten recap av hvordan hintene passer sammen? 

Anonymkode: 44a38...61e

Husker ikke så mange hint - men....
Det har jo vært mye hint om fotball: Jan Gunnar har tidligere spilt fotball i flere land i mange år.
Glad i musikk og har fyllt dansegulvet - Han jobber nå (blant annet?) som DJ. 
Glad i å danse - han har vært m i Skal vi danse.
Likte godt sin opptreden i blått - han har blant annet spilt i Vålerenga
Elgen har en sølvmedalje med nr 2 rundt halsen - Jan Gunnar ble nr 2 i Skal vi danse.
Ett av hintene er at foreldrene har skilt seg mange ganger - kan være det ikke er ment bokstavelig, men at foreldrene var med Sputnik på turne i mange år (de spilte og koret for ham) (Han hadde jo en hit med "Skilles Johanne".)

• Liker 1
Skrevet

Null sjans for at den stemmen tilhører Jan Gunnar Solli.  Bailey er om mulig enda sikrere enn Ulrikke.  

• Liker 9
Skrevet
*Emma* skrev (1 time siden):

Husker ikke så mange hint - men....
Det har jo vært mye hint om fotball: Jan Gunnar har tidligere spilt fotball i flere land i mange år.
Glad i musikk og har fyllt dansegulvet - Han jobber nå (blant annet?) som DJ. 
Glad i å danse - han har vært m i Skal vi danse.
Likte godt sin opptreden i blått - han har blant annet spilt i Vålerenga
Elgen har en sølvmedalje med nr 2 rundt halsen - Jan Gunnar ble nr 2 i Skal vi danse.
Ett av hintene er at foreldrene har skilt seg mange ganger - kan være det ikke er ment bokstavelig, men at foreldrene var med Sputnik på turne i mange år (de spilte og koret for ham) (Han hadde jo en hit med "Skilles Johanne".)

Hva med Pixar-plakaten? Og Baileysen?

Jeg har også tenkt på Jan Gunner Solli, men jeg vet ikke annet om han enn at han var fotballspiller, er DJ og var med i Skal i danse. Han er litt for anonym og ukjent for meg til at jeg kan kjenne ham igjen på hint.

Mulig det er han, altså. :)

• Liker 2
Skrevet (endret)
bobla20 skrev (1 time siden):

Hva med Pixar-plakaten? Og Baileysen?

Jeg har også tenkt på Jan Gunner Solli, men jeg vet ikke annet om han enn at han var fotballspiller, er DJ og var med i Skal i danse. Han er litt for anonym og ukjent for meg til at jeg kan kjenne ham igjen på hint.

Mulig det er han, altså. :)

For meg er for-Bailey:

- baileys'en

- Liker å danse

- James Brown låtvalg (danset til James Brown tidligere)

- At han virkelig kan danse

Mot Bailey:

- Atlas & reist flere land rundt for å underholde

- Han plasserer en puslespillbrikke på vestlandet når han snakker om statsminister, bergenser og selvtillit. Regner med at det er et hint og at han ikke skal vise på kartet hvor Erna Solberg er fra 🙂

- Mye detaljer rundt fotball for en som ikke har fotballkarriere (Hoftefeste & overblikk)

- Piano & gitar

Likegyldig:

- Nr 2 rundt halsen kan hinte til så og si hva som helst. 

- "kan prate om sport i timesvis"; gjelder over halvparten av den norske mannlige befolking. 

- opptreden i blått; kan relateres til absolutt alt og alle hvis man legger go'vilja til.

- Høyden; vanskelig å tolke når hælene er over 10cm høye og elghode også er høyt. Elgen trenger ikke være høyere enn 180'ish

Endret av Njaa
Skrevet
Njaa skrev (18 minutter siden):

For meg er for-Bailey:

- baileys'en

- Liker å danse

- James Brown låtvalg (danset til James Brown tidligere)

- At han virkelig kan danse

Mot Bailey:

- Atlas & reist flere land rundt for å underholde

- Mye detaljer rundt fotball for en som ikke har fotballkarriere (Hoftefeste & overblikk)

- Piano & gitar

Likegyldig:

- Nr 2 rundt halsen kan hinte til så og si hva som helst. 

- "kan prate om sport i timesvis"; gjelder over halvparten av den norske mannlige befolking. 

- opptreden i blått; kan relateres til absolutt alt og alle hvis man legger go'vilja til.

- Høyden; vanskelig å tolke når hælene er over 10cm høye og elghode også er høyt. Elgen trenger ikke være høyere enn 180'ish

Han ble nr 2 i skal vi danse

Han leder Ballbingen på TV2 og kan der snakke om sport i timesvis

Han har dubba Balder Lettfot i Pixar film, derav opptreden i blått (Balder er blå)

Skrevet
Marsh skrev (18 minutter siden):

Han ble nr 2 i skal vi danse

Han leder Ballbingen på TV2 og kan der snakke om sport i timesvis

Han har dubba Balder Lettfot i Pixar film, derav opptreden i blått (Balder er blå)

Jeg er klar over det, men man må passe seg for å ikke se det man vil se -:) 

Poenget mitt var at 2 rundt halsen, snakke om sport i timesvis og opptreden i blått kan man få til å passe med så og si alle.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2020 den 16.08):

Noen som husker de tre hintene til Elgen? Der ett er sant, og 2 løgn? 

Anonymkode: 520e5...47a

Har bare sett en episode, sist lørdag. Fikk tips fra en som vet at jeg ikke ser på tv.

Tror elg er elg, men kan være Ingebrigtsen, far eller sønn. 

Skrevet
BrukonymAner skrev (2 timer siden):

Null sjans for at den stemmen tilhører Jan Gunnar Solli.  Bailey er om mulig enda sikrere enn Ulrikke.  

Korrekt, eller de er like sikre. 100 % er 100%.

Anonymkode: ce451...44b

• Liker 1
Skrevet
Jytte skrev (42 minutter siden):

Tror elg er elg, men kan være Ingebrigtsen, far eller sønn. 

??

Åpenbart tull. Ingen gamling der inne.

• Liker 3
Skrevet
BrukonymAner skrev (2 timer siden):

Tror du vil bli overrasket på lørdag 😄

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes personlig de dro den for langt med Rimmen. Blant annet at hun hadde vært lengst i yrket sitt uavhengig av kjønn. Det stemmer ikke. Så jeg tror NRK kan dra den litt langt om de ønsker. Ravnen hadde en grønn og en blå ring rundt øynene noe som skulle pekt i retning OL, ellers er hun ikke den som har hentet inn medaljer mest her i landet. Kjedelig når det viste seg å være henne. At NRK redigerer Wikipedia med maskorama er jo bare rart. 

Anonymkode: fef51...a65

• Liker 4
Skrevet (endret)
Frøken detektiv skrev (43 minutter siden):

Tror du vil bli overrasket på lørdag 😄

Ut ifra hintene bør Elgen hvertfall være en person med en relasjon til vestlandet (puslespillbrikken), samt en person man forbinder med utenlands aktivitet (atlas + hint om underholdning i flere land). Ellers har hintene vært langt mer misvisende enn med de andre.

Endret av Njaa
Skrevet
Ullvott skrev (På 7.12.2020 den 11.33):

Det var noen på lørdag som var overbevist om at Gro Hammerseng Edin var ravnen og som tilpasset alt de så og hørte til akkurat det. Gro HE og Knut Anders Sørum har to ting til felles, nemlig at de er fra samme område i landet og at de er homofile. Derfor var det en som skrev at Sørum var et hint i seg selv. 

Det hadde vært helt ufattelig sykt om de hadde gjort legning til et hint 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kan trollet være datteren til Katrine Moholdt?

Anonymkode: 212d5...7df

Hun er da ikke særlig kjent

• Liker 4
Skrevet

Elgen er noen ingen har gjettet 😋

Anonymkode: 55993...06f

Skrevet
Njaa skrev (34 minutter siden):

Ut ifra hintene bør Elgen hvertfall være en person med en relasjon til vestlandet (puslespillbrikken), samt en person man forbinder med utenlands aktivitet (atlas + hint om underholdning i flere land). Ellers har hintene vært langt mer misvisende enn med de andre.

Bergen-hintet refererer nok til Solli's suksess i Brann. Han har også underholdt i utlandet. Både på fotballbanen og bak miksebordet ;)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes personlig de dro den for langt med Rimmen. Blant annet at hun hadde vært lengst i yrket sitt uavhengig av kjønn. Det stemmer ikke. 

Anonymkode: fef51...a65

Det ble aldri sagt at det dreide seg om et konkret yrke, bare at det hadde å gjøre med «de beste fiskene». Programleder for OL og/eller for Idrettsgallaen, der er det kanskje ingen med lengre fartstid.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Frøken detektiv skrev (55 minutter siden):

Bergen-hintet refererer nok til Solli's suksess i Brann. Han har også underholdt i utlandet. Både på fotballbanen og bak miksebordet ;)

Da står vi igjen med baileys'en. Er det bare tilfeldig og betyr ingenting? Baileys'en og evt sangkunnskaper er det eneste som taler imot Solli. 

Markus Bailey har ingen relasjon til Bergen/vestlandet og heller ingen utenlandskarriere, så hvis det er han blr NrK ha en god forklaring 🙂

Endret av Njaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...