Frøken detektiv Skrevet 6. desember 2020 #2541 Skrevet 6. desember 2020 Blueberrymuffin skrev (1 time siden): Dette! Skulle ønske de som mener det er Ulrikke kunne klart det samme, istede for å mase om at de bare vet det. Det er like tynt som at jeg skulle hevde at Kjell Magne Bondevik er Trollet, fordi jeg bare «vet» det. Nå svarte jeg deg i sta på hvorfor jeg tror det er Ulrikke. Jeg spurte om du kunne svare på de hintene jeg la ut, men det har du ikke gjort ser jeg.. 3
Blueberrymuffin Skrevet 6. desember 2020 #2542 Skrevet 6. desember 2020 Frøken detektiv skrev (3 minutter siden): Nå svarte jeg deg i sta på hvorfor jeg tror det er Ulrikke. Jeg spurte om du kunne svare på de hintene jeg la ut, men det har du ikke gjort ser jeg.. Det er fordi jeg leser til eksamen, som er i morgen. Så har ikke tid til å kun henge på kg, dessverre Skal svare deg etter jeg er ferdig med eisamen, så enkelt er det. Du derimot svarte kun på 2 av 6 hint. Venter fremdeles på at du også svarer på resten. I stede kom du med kontespørsmål hvor du unngikk å svare på alle hintene. Alle hintene må stemme med Ulrikke, dersom du mener at det er Ulrikke. Tidlig på 2010-tallet var makrell i tomat noe som ble sammenlignet med sunt, og det var til og med en egen «makrell i tomat diett». Cess har i 2015 tuller med sitt mislykkede forsøk på slanking, fordi hun kun spiste ting hun trodde var sunt, uten å gå ned i vekt (fordi hun spiste like mye som før, bare byttet ut maten med mat som ble ansett som sunn). Dette snakket hun om i Brille. Det kan være så enkelt at makrell i tomat er et hint om slanking, for å svare på ett av spørsmålene. Jeg savner fortsatt svar på hvordan disse hintene passer med Ulrikke: - Dommedag eller harmageddon. Og om Ulrikke er troende, isåfall hvor åoen er hun om religion. Trollet er tydeligvis religiøst. - Trollene, folkegruppe (ikke enkelt person, fordi Trollet sier «oss»), som er utsatt for fine og mindre fine ord. - Lært fra de eldste. Hvem er de elsdte dersom det er Ulrikke, og hva lærte hun? - Boken til Tor Jonsson, og referansen til Ibsen. Alle disse 4 hintene må stemme med Ulrikke, hintet om å føle seg som lillesøter passer derimot ikke Ulrikke, med mindre hun har noen ukjente halvsøsken. Kan du også svare på dette? Du kan ikke bare velge ut noen av hintene, og vri om på det, og overse resten av hintene. Hvis du mener det er Ulrikke, må det også gå an å svare på hvordan alle hintene passer til Ulrikke. Det har jeg ventet hele dagen på at noen skal klare å svare på. Rart det hvordan ingen av Ulrikke tilhengerne har klart å svare på hvorfor nesten ingen av de nye hintene passer med Ulrikke, samtidig som alle hintene kan passe med Cess. Da blir det for tynt å si, fordi jeg tror det. Det er mange gode argumenter på at hintene passer til Cess. Trist at de som tror Ulrikke ikke klarer det samme. 3
Gjest Marsh Skrevet 6. desember 2020 #2543 Skrevet 6. desember 2020 Blueberrymuffin skrev (6 minutter siden): Det er fordi jeg leser til eksamen, som er i morgen. Så har ikke tid til å kun henge på kg, dessverre Skal svare deg etter jeg er ferdig med eisamen, så enkelt er det. Du derimot svarte kun på 2 av 6 hint. Venter fremdeles på at du også svarer på resten. I stede kom du med kontespørsmål hvor du unngikk å svare på alle hintene. Alle hintene må stemme med Ulrikke, dersom du mener at det er Ulrikke. Tidlig på 2010-tallet var makrell i tomat noe som ble sammenlignet med sunt, og det var til og med en egen «makrell i tomat diett». Cess har i 2015 tuller med sitt mislykkede forsøk på slanking, fordi hun kun spiste ting hun trodde var sunt, uten å gå ned i vekt (fordi hun spiste like mye som før, bare byttet ut maten med mat som ble ansett som sunn). Dette snakket hun om i Brille. Det kan være så enkelt at makrell i tomat er et hint om slanking, for å svare på ett av spørsmålene. Jeg savner fortsatt svar på hvordan disse hintene passer med Ulrikke: - Dommedag eller harmageddon. Og om Ulrikke er troende, isåfall hvor åoen er hun om religion. Trollet er tydeligvis religiøst. - Trollene, folkegruppe (ikke enkelt person, fordi Trollet sier «oss»), som er utsatt for fine og mindre fine ord. - Lært fra de eldste. Hvem er de elsdte dersom det er Ulrikke, og hva lærte hun? - Boken til Tor Jonsson, og referansen til Ibsen. Alle disse 4 hintene må stemme med Ulrikke, hintet om å føle seg som lillesøter passer derimot ikke Ulrikke, med mindre hun har noen ukjente halvsøsken. Kan du også svare på dette? Du kan ikke bare velge ut noen av hintene, og vri om på det, og overse resten av hintene. Hvis du mener det er Ulrikke, må det også gå an å svare på hvordan alle hintene passer til Ulrikke. Det har jeg ventet hele dagen på at noen skal klare å svare på. Rart det hvordan ingen av Ulrikke tilhengerne har klart å svare på hvorfor nesten ingen av de nye hintene passer med Ulrikke, samtidig som alle hintene kan passe med Cess. Da blir det for tynt å si, fordi jeg tror det. Det er mange gode argumenter på at hintene passer til Cess. Trist at de som tror Ulrikke ikke klarer det samme. Kanskje frøken detektiv også leser til eksamen og ikke har tid til å svare deg i dag....
Gjest Marsh Skrevet 6. desember 2020 #2544 Skrevet 6. desember 2020 La merke til at trollet sa "gunne på", manageren til Ulrikke heter Gunnestad
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2545 Skrevet 6. desember 2020 Pretty much meg akkurat nå 🙉 Anonymkode: e5728...bde 13
bobla20 Skrevet 6. desember 2020 #2546 Skrevet 6. desember 2020 Blueberrymuffin skrev (1 time siden): Mine ører er friske, og spar deg for nedtalende kommentarer som at de som mener noe annet enn deg mangler sunn fornuft. Kan du ikke heller komme med noen gode argumenter for hvorfor det er Ulrikke, uten å slenge dritt som at ørene våre er syke og at vi mangler sunn fornuft fordi vi ikke tror det samme som deg. Selv om hintene villeder, så er hintene sanne. De kan jo ikke lyve å si at en sanger er politiker f.eks, da er jo hele konseptet ødelagt. Hintene stemmer, men hvordan mener du at hintene til Trollet passer til Ulrikke? Det er jo haugevis av innlegg her med hint for hint som passer til Ulrikke. 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2548 Skrevet 6. desember 2020 Hadde vært litt morsomt hvis Trollet var verken Cess eller Ulrikke Uansett så gleder jeg meg veldig til lørdag for å se alle! Anonymkode: 9229b...02b 20
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2549 Skrevet 6. desember 2020 Marsh skrev (30 minutter siden): La merke til at trollet sa "gunne på", manageren til Ulrikke heter Gunnestad Det var et veldig godt poeng! Han kalte seg Christoffer Gun før, og hadde en podcast, Influencersnakk, hvor han alltid avsluttet med «Gun på med drømmene dine»! Det er Ulrikke 🙂 Anonymkode: 913be...fe4
Gjest Marsh Skrevet 6. desember 2020 #2550 Skrevet 6. desember 2020 Blueberrymuffin skrev (42 minutter siden): Det er fordi jeg leser til eksamen, som er i morgen. Så har ikke tid til å kun henge på kg, dessverre Skal svare deg etter jeg er ferdig med eisamen, så enkelt er det. Du derimot svarte kun på 2 av 6 hint. Venter fremdeles på at du også svarer på resten. I stede kom du med kontespørsmål hvor du unngikk å svare på alle hintene. Alle hintene må stemme med Ulrikke, dersom du mener at det er Ulrikke. Tidlig på 2010-tallet var makrell i tomat noe som ble sammenlignet med sunt, og det var til og med en egen «makrell i tomat diett». Cess har i 2015 tuller med sitt mislykkede forsøk på slanking, fordi hun kun spiste ting hun trodde var sunt, uten å gå ned i vekt (fordi hun spiste like mye som før, bare byttet ut maten med mat som ble ansett som sunn). Dette snakket hun om i Brille. Det kan være så enkelt at makrell i tomat er et hint om slanking, for å svare på ett av spørsmålene. Jeg savner fortsatt svar på hvordan disse hintene passer med Ulrikke: - Dommedag eller harmageddon. Og om Ulrikke er troende, isåfall hvor åoen er hun om religion. Trollet er tydeligvis religiøst. - Trollene, folkegruppe (ikke enkelt person, fordi Trollet sier «oss»), som er utsatt for fine og mindre fine ord. - Lært fra de eldste. Hvem er de elsdte dersom det er Ulrikke, og hva lærte hun? - Boken til Tor Jonsson, og referansen til Ibsen. Alle disse 4 hintene må stemme med Ulrikke, hintet om å føle seg som lillesøter passer derimot ikke Ulrikke, med mindre hun har noen ukjente halvsøsken. Kan du også svare på dette? Du kan ikke bare velge ut noen av hintene, og vri om på det, og overse resten av hintene. Hvis du mener det er Ulrikke, må det også gå an å svare på hvordan alle hintene passer til Ulrikke. Det har jeg ventet hele dagen på at noen skal klare å svare på. Rart det hvordan ingen av Ulrikke tilhengerne har klart å svare på hvorfor nesten ingen av de nye hintene passer med Ulrikke, samtidig som alle hintene kan passe med Cess. Da blir det for tynt å si, fordi jeg tror det. Det er mange gode argumenter på at hintene passer til Cess. Trist at de som tror Ulrikke ikke klarer det samme. Ravnen snakket også om ravner i flertall, "vi ravner finner vakre ting på de rareste steder", så jeg tror ikke man skal henge seg for mye opp i bruk av flertallsformen. Diktet som leses kan tolkes som å være veldig selvkritisk, trenger ikke å ha noen religiøs betydning selv om dommedag blir nevnt. Ulrikke har lært av familien sin, spesielt trollmor som hun har et nært forhold til. Hun har lært at bare man jobber hardt nok, når man sine mål.
Njaa Skrevet 6. desember 2020 #2551 Skrevet 6. desember 2020 (endret) Frøken detektiv skrev (4 timer siden): Jeg har ikke hørt han synge, men i følge Jan Thomas så kan han visst det 😄 Jan Gunnar Solli stemmer best med hintene men så er det denne Baileys'en i glasset. Kan noen fortelle om Markus Bailey har vært i flere land og underholdt? Hvis ikke kan det jo umulig være han, alle hintene har jo stemt med de som er blitt avslørt hittil. Kommer jo tydelige hint med atlas og underholdning i utlandet, da er det jo ikke hans amerikanske far de sikter til. Endret 6. desember 2020 av Njaa 2
Oida Skrevet 6. desember 2020 #2552 Skrevet 6. desember 2020 Marsh skrev (1 time siden): La merke til at trollet sa "gunne på", manageren til Ulrikke heter Gunnestad Nå tror jeg ikke majoriteten av Maskoramas seere vet hva manageren til Brandstorp heter. Vil si det er informasjon for spesielt interesserte. Så for meg blir det noe søkt at NRK vil lage hint ut fra det. 13
Shaka Skrevet 7. desember 2020 #2553 Skrevet 7. desember 2020 Bailey er Elgen. Han prøver hardt å forvirre, fordi det er obvious. Han gjorde fotarbeid på Tv med basketmatch mot sin far i Alabama, for eksempel. Blipp kalte ham Markus James Brown Bailey på mitt danseteam eller hva det het og hans første låt var James Brown. Jeg lurer på hvorfor Astrid S som Trollet virker utelukket? Ble sagt at hint kan komme i sosiale media, hun postet på insta. Stemmen passer i mine ører. Mye mer enn Ulrikke og Cess.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2554 Skrevet 7. desember 2020 Kaptein Klein skrev (6 timer siden): Virker som det er nummeret før det tørner helt for deg. Gjenta dette mantraet til deg selv neste gang du kryper i fosterstilling på badet til du roer deg ned: "Det er bare et underholdningsprogram, det er bare et underholdningsprogram" Tror det er mange som snart tørner her inne😂 Aldri før har jeg opplevd at et tv-program har skapt slikt et engasjement! Folk kriger jo nærmest mot hverandre her inne og herseteknikkene flyr veggmellom😂 tør ikke å si hvem jeg tror disse personene her for jeg blir jo halshugga om jeg våger å si noe annet enn det fasiten her inne sier, men det blir gøy når det hele avsløres! Anonymkode: a8bf1...b77 15
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2555 Skrevet 7. desember 2020 Hør da, hør da! Hvis Trollet er Ulrikke, vi vet jo ikke om hun faktisk var inni trollkostymet på lørdag!? For å forvirre, kunne de jo hatt en standin i kostymet, så fått Ulrikke til å synge backstage. Regner med at den mikrofonen de holder foran "munnen" bare er props uansett, mener å huske at de har mygger på seg. Så Ulrikke kunne sunget uten at hun trengte å løpe for å få på seg trollkostymet igjen etter duetten! Anonymkode: 77f7f...43a 7
Blueberrymuffin Skrevet 7. desember 2020 #2556 Skrevet 7. desember 2020 (endret) Skulle egentlig ta kvelden, men kom over noe veldig interessent på wikipedia. På wikipedia sin nettside står det følgende under Cecilie Steinmann Neess: «Det har blitt spekulert i om hun deltar i NRK-programmet «Maskorama» som «Trollet», men «Trollet» har ikke blitt stemt ut og måtte ta av masken enda, så enn så lenge er det bare spekulasjoner. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Cecilie_Steinmann_Neess Wikipedia siden ble sist endret for 15 timer siden. Wikipedia har redigeringshistorikk, som viser IP adressen til de som har redigert. IP adressen som la ut denne informasjonen var: 88.87.45.149. Med denne nettsiden: www.ip-adress.com kan man sporet IP adressen, IP adressen som redigerte wikipediasiden er fra Oslo, man fikk også opp lat: 59.8457., og long: 10.7823 koordinater som fører IP adressen til Per Christan Brachel, og det interessante er at han ikke er hvem som helst, han er seksjonsleder i NRK:https://karrierestart.no/ledig-stilling/105651?viewName=JobAdPrint Så til de som fremdeles mener at Trollet er Ulrikke, hvordan forklarer dere denne? Jeg kan ikke annet enn å si at selv synes jeg dette var litt interessant. Endret 7. desember 2020 av Blueberrymuffin 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2557 Skrevet 7. desember 2020 Jeg lurer fortsatt litt på om vikingen kan være Mikkel Niva🦊🦊 Mulig helt på vidda, men kan jo kanskje hende? Anonymkode: 6a9cb...923
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2558 Skrevet 7. desember 2020 Og hadde vært kult om det var Tiril Heide-Steen som var trollet, men det blir muligens litt søkt🙈 Anonymkode: 6a9cb...923
Frøken detektiv Skrevet 7. desember 2020 #2559 Skrevet 7. desember 2020 Blueberrymuffin skrev (4 timer siden): Det er fordi jeg leser til eksamen, som er i morgen. Så har ikke tid til å kun henge på kg, dessverre Skal svare deg etter jeg er ferdig med eisamen, så enkelt er det. Du derimot svarte kun på 2 av 6 hint. Venter fremdeles på at du også svarer på resten. I stede kom du med kontespørsmål hvor du unngikk å svare på alle hintene. Alle hintene må stemme med Ulrikke, dersom du mener at det er Ulrikke. Tidlig på 2010-tallet var makrell i tomat noe som ble sammenlignet med sunt, og det var til og med en egen «makrell i tomat diett». Cess har i 2015 tuller med sitt mislykkede forsøk på slanking, fordi hun kun spiste ting hun trodde var sunt, uten å gå ned i vekt (fordi hun spiste like mye som før, bare byttet ut maten med mat som ble ansett som sunn). Dette snakket hun om i Brille. Det kan være så enkelt at makrell i tomat er et hint om slanking, for å svare på ett av spørsmålene. Jeg savner fortsatt svar på hvordan disse hintene passer med Ulrikke: - Dommedag eller harmageddon. Og om Ulrikke er troende, isåfall hvor åoen er hun om religion. Trollet er tydeligvis religiøst. - Trollene, folkegruppe (ikke enkelt person, fordi Trollet sier «oss»), som er utsatt for fine og mindre fine ord. - Lært fra de eldste. Hvem er de elsdte dersom det er Ulrikke, og hva lærte hun? - Boken til Tor Jonsson, og referansen til Ibsen. Alle disse 4 hintene må stemme med Ulrikke, hintet om å føle seg som lillesøter passer derimot ikke Ulrikke, med mindre hun har noen ukjente halvsøsken. Kan du også svare på dette? Du kan ikke bare velge ut noen av hintene, og vri om på det, og overse resten av hintene. Hvis du mener det er Ulrikke, må det også gå an å svare på hvordan alle hintene passer til Ulrikke. Det har jeg ventet hele dagen på at noen skal klare å svare på. Rart det hvordan ingen av Ulrikke tilhengerne har klart å svare på hvorfor nesten ingen av de nye hintene passer med Ulrikke, samtidig som alle hintene kan passe med Cess. Da blir det for tynt å si, fordi jeg tror det. Det er mange gode argumenter på at hintene passer til Cess. Trist at de som tror Ulrikke ikke klarer det samme. Nå måtte jeg faktisk le her. Begynner å lure litt på om du bare er ute etter å trolle her inne 😄 Du skriver at du leser til eksamen og bruker det som grunn for at du ikke har svart på noe av det jeg har spurt deg om. Men å skrive laaaange innlegg hvor du spør meg etter svar på absolutt ALLE hint om Trollet, det har du tid til 😂 Den tiden hadde du fint rukket å svare på i det minste et par hint selv! Gidder ikke bruke mer tid på kranglefanter. Vi kan heller snakkes neste lørdag 😉 8
Frøkensina Skrevet 7. desember 2020 #2560 Skrevet 7. desember 2020 Synes hintene passer til Ulrikke jeg. Det overtroiske handlet jo om god gammeldags teaterovertro, og det med at folk snakket stygt om sånne troll (og pent tror jeg hun sa) handler bare om kritikken og oppmerksomheten man får. Ikke minst så ble hun usikker når hun sa at hun lurte på «ikke minst hvem som er trollet», jeg synes jeg merker en sånn typisk usikkerhet som når man juger når man ikke er vant med/komfortabel med å juge, ansiktsmimikken blikket og smilet samt tonen. Og så irriterer det meg (sett på i reprise nå ja 😅) at ingen i panelet hørte at elgen tok en Tom Jones i Burning Down the House fra duetten hans med hun i The Cardigans. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå