Gå til innhold

Nytt program: Maskorama

Anbefalte innlegg

Skrevet
Blueberrymuffin skrev (1 minutt siden):

Jeg forklarer det med at du ser på feil sted. Trollet har et vesentlig større hode, og større hår. 

Det du må måle etter er høyde opp til skuldre.

I duetten mellom Ulrikke og Vikingen ser vi at Ulrikke sine skuldre er høyere enn vikingen: 

8E6602A2-EF13-47FC-A9F7-B4DDD48CD8B2.thumb.jpeg.1aa728dcc93c81115fce01136d95dc90.jpeg

Bildet her viser (til tross for drn store maska og hatten, at Ulrikke Brandstorp er høyere enn Vikingen.

Trollet har lavere skuldre enn Vikingen:

943609EB-18BD-47F7-A63C-F02F819AB955.thumb.jpeg.e3f8537a337b1722c89b94969e9d9aa7.jpeg

Vi vet smdermed at Trollet er lavere enn Vikingen, selv om hodet og håret tar mer plass.

Høydemessig beviser bildene at Ulrikke er for høy til å kunne være Trollet.

Cess som derimot er lavere enn Ulrikke er dermed fremdeles ikke utelukket.

Bildene er er bevis på at Ulrikke ikke kan være Trollet. Seriøst, hvor lenge skal Ulrikke tilhengerne piske denne døde hesten? 

Ulrikke ser ut til å ha på seg sko med høy såle. Det ser det ikke ut som Trollet har. Det gir noen cm ekstra høyere skuldre på Ulrikke vs Trollet.

• Liker 3
Skrevet
bobla20 skrev (1 minutt siden):

Ulrikke ser ut til å ha på seg sko med høy såle. Det ser det ikke ut som Trollet har. Det gir noen cm ekstra høyere skuldre på Ulrikke vs Trollet.

Såler på sko er ikke nok til å ta igjen en skulderhøyde.

snakk om desperat 😂

Anonymkode: 1f263...555

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Blueberrymuffin said:

Jeg forklarer det med at du ser på feil sted. Trollet har et vesentlig større hode, og større hår. 

Det du må måle etter er høyde opp til skuldre.

I duetten mellom Ulrikke og Vikingen ser vi at Ulrikke sine skuldre er høyere enn vikingen: 

8E6602A2-EF13-47FC-A9F7-B4DDD48CD8B2.thumb.jpeg.1aa728dcc93c81115fce01136d95dc90.jpeg

Bildet her viser (til tross for drn store maska og hatten, at Ulrikke Brandstorp er høyere enn Vikingen.

Trollet har lavere skuldre enn Vikingen:

943609EB-18BD-47F7-A63C-F02F819AB955.thumb.jpeg.e3f8537a337b1722c89b94969e9d9aa7.jpeg

Vi vet smdermed at Trollet er lavere enn Vikingen, selv om hodet og håret tar mer plass.

Høydemessig beviser bildene at Ulrikke er for høy til å kunne være Trollet.

Cess som derimot er lavere enn Ulrikke er dermed fremdeles ikke utelukket.

Bildene er er bevis på at Ulrikke ikke kan være Trollet. Seriøst, hvor lenge skal Ulrikke tilhengerne piske denne døde hesten? 

Du har glemt å trekke fra skoene på Ulrikke. Dessuten bruker du et bilde hvor Vikingen står med svai i ryggen. Høydeforskjellen du forsøker å bevise er uansett ikke nok til at det kunne vært en person på 155 inni Trollet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Såler på sko er ikke nok til å ta igjen en skulderhøyde.

snakk om desperat 😂

Anonymkode: 1f263...555

Herremin. Desperat, faktisk. Dette er et TV-program, men bra det engasjerer deg sånn. 😂

• Liker 7
Skrevet

Man ser tydelig at Vikingen har høyere skuldre enn Ulrikke selv om Ulrikke har høye platåsko.

trollet2.png

• Liker 2
Skrevet
maskertbruker skrev (4 minutter siden):

Du har glemt å trekke fra skoene på Ulrikke. Dessuten bruker du et bilde hvor Vikingen står med svai i ryggen. Høydeforskjellen du forsøker å bevise er uansett ikke nok til at det kunne vært en person på 155 inni Trollet.

Ulrikke har også svai ryggen.

Anonymkode: efddb...391

• Liker 2
Skrevet

Disse "bevisene" her er nesten mer underholdende enn programmet.  Gleder meg allerede til bortforklaringene etter finalen. 

• Liker 30
Skrevet
Just now, BrukonymAner said:

Disse "bevisene" her er nesten mer underholdende enn programmet.  Gleder meg allerede til bortforklaringene etter finalen. 

Enig. Glem NRK. Det er her inne underholdningen skjer 🤣

• Liker 9
Skrevet

Fikk noen noe ut av hintet da elg halta?

Anonymkode: 345f7...7c0

• Liker 3
Skrevet
maskertbruker skrev (3 minutter siden):

Skoene utgjør maks 1 cm, ikke nok til å ta igjen en hel skulder.

Svai rygg? Ryggsøyla går innover i ryggen hos alle mennesker, det som derimot hadde gjort vikingen lavere var om han sto med krum rygg. Noe han ikke gjør. Her benekter du bare, og er smålig fordi bildene ikke viser det du ønsker.

Sammenligningen min er korrekt, men hint og beviser er visst ikke en dritt verdt for føleriet ditt, for du har jo tross alt gjetta rett på alle tidligere deltagere, og er visst derfor spesiell og imun mot å ta feil. 

Spør igjen, hvordan passer de 6 hintene fra gårsdagens klipp med Ulrikke. Kan vel ikke være så himla vanskelig når du tydeligvis vet alt.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Minte meg om den eldste Charlie og sjokoladefabrikkfilmen.

Men har ikke gjort meg noen tanker om hvordan hint dette er.

• Liker 1
Skrevet
maskertbruker skrev (Akkurat nå):

Enig. Glem NRK. Det er her inne underholdningen skjer 🤣

Enig! Hadde egentlig bestemt meg for å ikke følge med på Kvinneguiden eller andre steder ved en evt sesong 2, slik at jeg kunne gjøre opp mine egne meninger basert på egne tolkninger av hintene. Men nå er det jo gøyere å følge med på diskusjonene her inne enn på selve programmet, så tror det må revurderes 😂

Anonymkode: d7e7c...48a

• Liker 9
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (23 minutter siden):

Men hvordan passer hintene med Ulrikke!?

Jeg er faktisk mildt sagt forbannet nå av alle som maser om at det må være Ulrikke, fordi de bare vet det, eller fordi at de er overbevist om stemmen.

Hvordan mener dere Ulrikke passer til alle hintene fra i går?

1) Boken til Tor Jonsson. I samtid har ene boken Mor, til forfatteren Cecilie N. Steiness blitt linket til Tor Jonsson.

Hvilke link mener du Ulrikke har til Tor Jonsson.

2) Å holde dommedag over seg selv har to betydninger. Ene er Harmageddon i jødedom og kristendom. Andre er, som noen påpekte, et sitat av Henrik Ibsen som har vært brukt av Cess:  https://www.kk.no/livet/jeg-bestemte-meg-for-a-torre-a-vaere-litt-redd/71004388

3) Trollet eller trollene er en folkegruppe som er utsatt for fine og mindre fine ord. Skal vi trekke det til dommedag, er jødedommen og islam de religionene som er mest utsatt for stygge ord.

Religion som går igjen i hint 2) og 3) er jødedommen. 

Er Ulrikke jødisk? For det visste ikke jeg.

4) Trollet har lært av de eldste, å gjengi godt mot ondt. Hele videoen var et hint om religion, så med de eldste, så menes det vel at Trollet har troende besteforeldre.

Har Ulrikke besteforeldre som har vært i media, og frontet seg selv som troende?

5) Trollet er overtroisk, men her skiller trollet på at Trollet ikke er «overfladisk» overtroende.

Som underbygger hintet om at Trollet er religiøst. 

6) Troller sier at hun er en storesøster, men at hun føler seg som en lillesøster.

Ulrikke ER lillesøster, da «føler man seg ikke som» en lillesøster. Det er noe Ulrikke faktisk m er.

Hvis du hører på ordlyden, og skiller på ordene er og føler slår det ihjel hele teorien om at Ulrikke er Trollet. De juger ikke om hintene selv om de skal villede. Da kan faktisk ikke nrk gi et slikt hint hvor de regelrett juger, noe de gjør dersom Ulrikke hadde vært Trollet.

Er så dritt lei dere Ulrikke tilhengere som tydeligvis driter en lang mars i hintene og om hintene passer, fordi jeg bare vet det er Ulrikke, nei det vet dere ikke. For gårsdagens hint passer jo aldeles ikke med Ulrikke.

Ser også flere henger seg opp i at Silje poengterer at det ikke kan være Ulrikke, det har hun også gjort med Kathrine Moholt når hun var på Skal vi Danse samtidig. Silje har ved flere anledninger avkreftet at det ikke kan være andre kjendiser. Hva gjør det så annerledes nå? Etter Ulrikke tilhengerens logikk, hvor Ulrikke må være Trollet siden Silje avkrefter det, så må vel Kathrine Moholt være Elgen eller Vikingen da, fordi Silje kommenterte jo tross alt akkurat det samme med Kathrine Moholt for noen uker siden, som hun gjorde med Ulrikke i går.

Nei, Ulrikke tilhengerne er nærmest besatt av at det må være Ulrikke. Og hintene har tydeligvis ingen betdning, fordi Ulrikke tilhengerne bare vet, de bare «føler» det. Og det er det som er så provoserende.

I stede for å si at dere bare vet, eller bare hører at det er Ulrikke (selv synes jeg ikke stemmene var like, øret som hører).

Svar heller på de 6 hintene og hvordan dere mener de passer med Ulrikke. 

Kanskje vurdere å droppe å lese her inne eller ta en chill pill hvis du blir forbannet over at andre tror noe annet en deg! Kjære vene!!

Er det virkelig så viktig for deg at andre skal mene det samme som deg?

Liker ikke at du setter meg i en bås som Ulrikke-tilhenger. I mine ører har Trollet og Ulrikke klin lik stemme ja og det kan hverken du eller noen andre endre på. 

Jeg syntes hintene passer henne også og behøver da ikke bevise noe som helst for deg!

Jeg klarer bare ikke å fatte hvordan noen kan bli så engasjerte at de blir forbannet over hva andre tror. Ta deg sammen!!!

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenke med en gang på fotballspiller 😁 Såkalt filming, altså late som man er skadet

Anonymkode: d7e7c...48a

• Liker 8
Skrevet
MoKath skrev (2 minutter siden):

Minte meg om den eldste Charlie og sjokoladefabrikkfilmen.

Men har ikke gjort meg noen tanker om hvordan hint dette er.

Var interessant. Jeg tenker at hen må ha vore skada en gang.... Men aaaner ikke hvem det kan vere.

Skrevet (endret)
Frøken detektiv skrev (18 minutter siden):

Kanskje vurdere å droppe å lese her inne eller ta en chill pill hvis du blir forbannet over at andre tror noe annet en deg! Kjære vene!!

Er det virkelig så viktig for deg at andre skal mene det samme som deg?

Liker ikke at du setter meg i en bås som Ulrikke-tilhenger. I mine ører har Trollet og Ulrikke klin lik stemme ja og det kan hverken du eller noen andre endre på. 

Jeg syntes hintene passer henne også og behøver da ikke bevise noe som helst for deg!

Jeg klarer bare ikke å fatte hvordan noen kan bli så engasjerte at de blir forbannet over hva andre tror. Ta deg sammen!!!

Jeg har ikke noe imot at folk har en annen mening :) 

Det som er forbannende er at INGEN av dere som tror at det er Ulrikke har klart å svare på hvorfor det passer med noen av hintene fra i går. Hvor vanskelig er det å være litt saklig?

Du skriver at hintene passer, okei? Hvordan? Fortell.

Jeg mistenker at du ikke får noen av hintene til å passe, men kun er sta, hvis ikke hadde det vært mindre styr å bare skrive saklig hvordan du mener hintene passer. Argumentet «jeg behøv ikke bevise noe» er vel falitt erklæring i seg selv, at dere egentlig ikke har noen gode mot argumenter utover «jeg føler».

Det er faktisk ganske provoserende når samtlige andre her som skriver faktisk begrunner sine spekulasjoner. Men dere Ulrikke tilhengere er slik «nei det er Ulrikke, bare føler det», sett mye latterliggjøring fra den fornten mot alle som tror det ikke er Ulrikke. Da er det latterliggjøring og at vi er blåst, dumme, og skjønner lite siden bi ikke ser det er Ulrikke, selv når vi kommer med gode argumenter på hvorfor vi mener at det ikke er Ulrikke. Det er det som er provoserende. Dere kan godt si at vi tar feil, men kom med noen gode argumenter i det minste.

Da er det provoserende at alt vi blir møtt med er latterliggjøring og hvor «feil» vi tar. I stede for at dere faktisk svare for dere, og faktisk prøver å overbevise oss om hvordan det kan være Ulrikke.

Det har dere enda ikke klart. Skal quote dere alle på lørdag, og spent på hva konpirasjonen blir dersom det viser seg å ikke være Ulrikke bak maska :fnise:

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 6
Skrevet

Sjekket litt nå og Charlie og sjokoladefabrikken gikk på Det Norske Teater høsten 2019.

Vidar Magnussen, Fridtjof Stensæth Josefsen, Paul Ottar Haga var blant de som var med.

Skrevet
Blueberrymuffin skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke noe imot at folk har en annen mening :) 

Det som er forbannende er at INGEN av dere som tror at det er Ulrikke har klart å svare på hvorfor det passer med noen av hintene fra i går. Hvor vanskelig er det å være litt saklig?

Du skriver at hintene passer, okei? Hvordan? Fortell.

Jeg mistenker at du ikke får noen av hintene til å passe, men kun er sta, hvis ikke hadde det vært mindre styr å bare skrive saklig hvordan du mener hintene passer. Argumentet «jeg behøv ikke bevise noe» er vel falitt erklæring i seg selv, at dere egentlig ikke har noen gode mot argumenter utover «jeg føler».

Det er faktisk ganske provoserende når samtlige andre her som skriver faktisk begrunner sine spekulasjoner. Men dere Ulrikke tilhengere er slik «nei det er Ulrikke, bare føler det», samtidig som dere latterliggjør alle andre som kommer med hva de tror. Dere latterliggjører og mener vi er blåst, dumme, og skjønner lite når vi faktisk kommer med gode argumenter på hvorfor dette ikke er Ulrikke. Det er det som er provoserende. Dere kan godt si at vi tar feil, men kom med noen gode argumenter i det minste.

Da er det provoserende at alt vi blir møtt med er latterliggjøring og hvor «feil» vi tar. I stede for at dere faktisk svare for dere, og faktisk prøver å overbevise oss om hvordan det kan være Ulrikke.

Det har dere enda ikke klart. Skal quote dere alle på lørdag, og spent på hva konpirasjonen er derdom det viser seg å ikke være Ulrikke bak maska :fnise:

Jeg skiver ikke som anonym bruker, så nå skal du få bevise en ting for meg først. Så skal du få hintene dine etter det.

Du skriver: "DERE latterliggjører og mener vi er blåst, dumme"

Du kan lett finne alle mine innlegg her inne. Vis meg i hvilke innlegg JEG latterliggjør eller mener andre er blåst dumme i. 

Vis meg et eneste innlegg hvor jeg i det hele tatt diskuterer hva andre som tror noe annet skriver.

*Venter i spenning*

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, Blueberrymuffin said:

Skoene utgjør maks 1 cm, ikke nok til å ta igjen en hel skulder.

Svai rygg? Ryggsøyla går innover i ryggen hos alle mennesker, det som derimot hadde gjort vikingen lavere var om han sto med krum rygg. Noe han ikke gjør. Her benekter du bare, og er smålig fordi bildene ikke viser det du ønsker.

Sammenligningen min er korrekt, men hint og beviser er visst ikke en dritt verdt for føleriet ditt, for du har jo tross alt gjetta rett på alle tidligere deltagere, og er visst derfor spesiell og imun mot å ta feil. 

Spør igjen, hvordan passer de 6 hintene fra gårsdagens klipp med Ulrikke. Kan vel ikke være så himla vanskelig når du tydeligvis vet alt.

Se bildet jeg postet like etter deg, hvor begge står rett. Der er det tydelig høydeforskjell.

Skoene utgjør 1 cm?  Joggesko utgjør minst 1 cm. Platåsko som de der utgjør 8-10 cm.

Hintene i går passer til Ulrikke fordi hun spiller rolle som storesøster, men er vant til å være lillesøster i virkeligheten. Bildet av alle trollene passer til ungeflokken i The Sound of Music.

Det jeg bedriver kalles forresten ikke gjetting. Jeg har ikke kommet frem til en eneste en av disse deltakerne på egenhånd. Jeg har lest andres vurderinger av hvem det kan være her og andre steder, vurdert alle hint og forbypet meg i navnene som virket som nogenlunde troverdige spor. Det er mange observante folk rundt omkring som kjenner til flere kjendiser enn jeg gjør. Da er det ikke vanskelig.

Ja, jeg har hatt rett på alle så langt, men det skyldes verken flaks eller at jeg er synsk. Jeg er bare god på å lete og å vurdere informasjon kritisk.

Det er Ulrikke, Markus Bailey og Herman Dahl som gjenstår. Sann mine ord. Hadde vært spennende å ta feil.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Frøken detektiv skrev (5 minutter siden):

Jeg skiver ikke som anonym bruker, så nå skal du få bevise en ting for meg først. Så skal du få hintene dine etter det.

Du skriver: "DERE latterliggjører og mener vi er blåst, dumme"

Du kan lett finne alle mine innlegg her inne. Vis meg i hvilke innlegg JEG latterliggjør eller mener andre er blåst dumme i. 

Vis meg et eneste innlegg hvor jeg i det hele tatt diskuterer hva andre som tror noe annet skriver.

*Venter i spenning*

Jeg er ikke ute etter krangleinnlegg. Da får du finne annen bruker som er med på det.

Jeg har spurt, dette blir vel tredje gangen jeg siterer deg, og spør om du kan svare på hvordan Ulrikke passer med de hintene.

Spør deg for tredje og siste gang. Kan du svare på hvordan Ulrikke passer til de 6 hintene fra kveldens program? 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...