AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2401 Skrevet 6. desember 2020 Har frem til nå trodd at Elgen er Marcus Bailey, frem til i går. Det er helt innlysende at det er en fotballspiller! Han har sagt at han har jobbet verden rundt, stått på «den grønne scene» (fotballbanen selvfølgelig), og i går når han nevnte dette med fotarbeidet. Om det er JC vet jeg ikke, men en fotballspiller er det hvertfall. Håper vi blir sjokkert. Elgen er hvertfall den beste til å synge, sammen med trollet, som forøvrig er Cess, hvis noen lurte. Anonymkode: f56df...55b 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2402 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har frem til nå trodd at Elgen er Marcus Bailey, frem til i går. Det er helt innlysende at det er en fotballspiller! Han har sagt at han har jobbet verden rundt, stått på «den grønne scene» (fotballbanen selvfølgelig), og i går når han nevnte dette med fotarbeidet. Om det er JC vet jeg ikke, men en fotballspiller er det hvertfall. Håper vi blir sjokkert. Elgen er hvertfall den beste til å synge, sammen med trollet, som forøvrig er Cess, hvis noen lurte. Anonymkode: f56df...55b Men på spørsmål om han hadde tjent penger på å spille fotball svarte han jo ikke ja, bare at fotballspillingen hadde skapt overskrifter. Tyder jo på at det ikke er en spiller? Men han svarte jo forsåvidt ikke nei heller. Så det var kanskje bare en måte å ikke svare på for å holde spenningen oppe får heller ikke hintene om å jobbe rundt i verden til å passe med bailey. og synes baileys er et for åpenbart hint. Baileys er relevant i serien heimebane. Kan tyde på carew. Og carewer en større kjendis. enetse jeg ikke skjønner isåfall da er dette med dj og Bergen. Anonymkode: 27170...3f0
Gjest Marsh Skrevet 6. desember 2020 #2403 Skrevet 6. desember 2020 Blueberrymuffin skrev (9 timer siden): Men hintet «føler seg som lillesøster» gir ikke mening med Ulrikke. Man føler seg ikke som lillesøster når man faktisk er det. Nei da er man lillesøster. Det blir like dumt som å si at man føler seg som en mor, når man faktisk er en mor. Det hintet alene mener jeg beviser at Ulrikke er eliminert som Trollet. Men har man en rolle som storesøster om man er storesøster da? Like rart å si det
Jobbermedbarn Skrevet 6. desember 2020 #2404 Skrevet 6. desember 2020 Frøken detektiv skrev (11 minutter siden): Nå er jeg overbevist, NRK prøver å lure oss trill rundt. Ulrikke er jo Trollet 😄 Nå har jeg hørt igjennom sammendraget av gårsdagens sanger x antall ganger. Når man hører Ulrikke i duett med vikingen, så kommer Trollet med fångad av en stormvind rett etter. Stemmen er jo klin lik 😅 Virkelig helt klin lik 😄 Så nå er tilbake på Ulrikke igjen. De lurer ikke meg 😉 Åh, jeg er litt enig... Gjorde det samme som deg og...😅 Føler at hun legger om stemmen i siste sang, men så er det noen steder det ligner henne veldig... Og Fångad av en stormvind kan jo være et hint i seg selv... 3
Gjest Marsh Skrevet 6. desember 2020 #2405 Skrevet 6. desember 2020 Å bringe dommedag over seg selv kan henvise til å være veldig selvkritisk: https://www.dagsavisen.no/nyheter/navn-i-nyhetene/perfeksjonistisk-potet-1.1157286
Gjest Marsh Skrevet 6. desember 2020 #2406 Skrevet 6. desember 2020 Håper et av sangvalgene til trollet i finalen blir Beyonce
Frøken detektiv Skrevet 6. desember 2020 #2407 Skrevet 6. desember 2020 Jobbermedbarn skrev (12 minutter siden): Åh, jeg er litt enig... Gjorde det samme som deg og...😅 Føler at hun legger om stemmen i siste sang, men så er det noen steder det ligner henne veldig... Og Fångad av en stormvind kan jo være et hint i seg selv... Jeg hadde egentlig lagt bort Ulrikke-sporet litt når hun skulle synge duett med vikingen. Men satt nå med samboeren min og så programmet på nytt. Og da hørte jeg det soleklart 😄 og han var enig, det er den samme stemmen 😄 Lille sjarmtrollet (som moren kaller henne) Ulrikke som prøver å lure oss alle 😄 4
maskertbruker Skrevet 6. desember 2020 #2408 Skrevet 6. desember 2020 Dere som tror at Trollet er Cess: Det er en kjent sak at Cess er 155 cm. Ulrikke er et sted mellom 167-170 cm etter hva jeg har regnet meg frem til. Andre i tråden har nevnt at hun er ca 170. Sjekk høyden mellom Vikingen og Trollet. De står ved siden av hverandre på scenen i slutten av episode 1. I episode 5 kan dere sjekke høyden mellom Ulrikke og Vikingen. Det vi ser er at Trollet og Ulrikke er omtrent like høye. Se på skulderhøyden, ikke hodehøyden. Kostymet gir en illusjon av et personen er høyere. Trollet ser nesten høyere ut enn Ulrikke, tatt i betraktning at Ulrikke har høye sko, og vi ikke vet nøyaktig mye høyde det er i sålene på trollkostymet. Det ser imidlertid ut til å være lave såler sammenlignet med de andre kostymene. Konklusjon: Hvis Trollet er noen andre enn Ulrikke, må det være noen som er på Ulrikkes høyde eller høyere. Trollet er vesentlig høyere enn 155! Hvordan forklarer dere dette? 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2409 Skrevet 6. desember 2020 Elgen er en profesjonell sanger, tenker jeg. Og han har en eller to utenlandske foreldre. Ingen norsk fotballspiller kan danse slik som elgen gjør, eller gå frivillig med høye platåsko. Velge å være så gullglitrende eller klare å synge så mange forskjellige sjangere. Synes forslaget om Vinz er bra!! Anonymkode: 10397...7d5 1
Gjest Marsh Skrevet 6. desember 2020 #2410 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Elgen er en profesjonell sanger, tenker jeg. Og han har en eller to utenlandske foreldre. Ingen norsk fotballspiller kan danse slik som elgen gjør, eller gå frivillig med høye platåsko. Velge å være så gullglitrende eller klare å synge så mange forskjellige sjangere. Synes forslaget om Vinz er bra!! Anonymkode: 10397...7d5 Har Vinz spilt fotball? Og skapt overskrifter med fotballspillingen sin?
missmcbeal Skrevet 6. desember 2020 #2411 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Elgen er en profesjonell sanger, tenker jeg. Og han har en eller to utenlandske foreldre. Ingen norsk fotballspiller kan danse slik som elgen gjør, eller gå frivillig med høye platåsko. Velge å være så gullglitrende eller klare å synge så mange forskjellige sjangere. Synes forslaget om Vinz er bra!! Anonymkode: 10397...7d5 Jan Gunnar Solli kom på 2.plass i Skal vi Danse -så jo, han kan absolutt danse!
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2412 Skrevet 6. desember 2020 missmcbeal skrev (5 minutter siden): Jan Gunnar Solli kom på 2.plass i Skal vi Danse -så jo, han kan absolutt danse! uh, deltagelse i Skal-vi-danse er ikke målestokk for noe som helst danseferdigheter. 'Kjendiser' som danser som stive stokker. Anonymkode: 10397...7d5 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2413 Skrevet 6. desember 2020 Marsh skrev (8 minutter siden): Har Vinz spilt fotball? Og skapt overskrifter med fotballspillingen sin? Google it, så ser du. Anonymkode: 10397...7d5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2414 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Elgen er en profesjonell sanger, tenker jeg. Og han har en eller to utenlandske foreldre. Ingen norsk fotballspiller kan danse slik som elgen gjør, eller gå frivillig med høye platåsko. Velge å være så gullglitrende eller klare å synge så mange forskjellige sjangere. Synes forslaget om Vinz er bra!! Anonymkode: 10397...7d5 Kan være en tidligere fotballspiller som har lagt opp (som JC). Man kan ha andre interesser enn det man jobber med, kan man ikke? Man kan også ha flere talenter enn bare ett☺️ Forresten veldig dårlig argument at ingen «norske» fotballspillere kan danse så bra, hvordan vet du det? Har dere egentlig hørt Vinz synge? Stemmen hans er HELT HELT annerledes. Han har veldig dyp, typisk «afrikansk» stemme. Elgen er enten norsk, eller så er han halvt norsk. Forslaget om Vinz er utrolig dårlig. Da er Nico et bedre forslag. Men det kan ikke stemme, for Elgen opptrer på grønne scener for å vise frem fotarbeidet sitt. Han er en fotballspiller. Anonymkode: f56df...55b 2
Blueberrymuffin Skrevet 6. desember 2020 #2415 Skrevet 6. desember 2020 Frøken detektiv skrev (41 minutter siden): Nå er jeg overbevist, NRK prøver å lure oss trill rundt. Ulrikke er jo Trollet 😄 Nå har jeg hørt igjennom sammendraget av gårsdagens sanger x antall ganger. Når man hører Ulrikke i duett med vikingen, så kommer Trollet med fångad av en stormvind rett etter. Stemmen er jo klin lik 😅 Virkelig helt klin lik 😄 Så nå er tilbake på Ulrikke igjen. De lurer ikke meg 😉 Men hvordan passer hintene med Ulrikke!? Jeg er faktisk mildt sagt forbannet nå av alle som maser om at det må være Ulrikke, fordi de bare vet det, eller fordi at de er overbevist om stemmen. Hvordan mener dere Ulrikke passer til alle hintene fra i går? 1) Boken til Tor Jonsson. I samtid har ene boken Mor, til forfatteren Cecilie N. Steiness blitt linket til Tor Jonsson. Hvilke link mener du Ulrikke har til Tor Jonsson. 2) Å holde dommedag over seg selv har to betydninger. Ene er Harmageddon i jødedom og kristendom. Andre er, som noen påpekte, et sitat av Henrik Ibsen som har vært brukt av Cess: https://www.kk.no/livet/jeg-bestemte-meg-for-a-torre-a-vaere-litt-redd/71004388 3) Trollet eller trollene er en folkegruppe som er utsatt for fine og mindre fine ord. Skal vi trekke det til dommedag, er jødedommen og islam de religionene som er mest utsatt for stygge ord. Religion som går igjen i hint 2) og 3) er jødedommen. Er Ulrikke jødisk? For det visste ikke jeg. 4) Trollet har lært av de eldste, å gjengi godt mot ondt. Hele videoen var et hint om religion, så med de eldste, så menes det vel at Trollet har troende besteforeldre. Har Ulrikke besteforeldre som har vært i media, og frontet seg selv som troende? 5) Trollet er overtroisk, men her skiller trollet på at Trollet ikke er «overfladisk» overtroende. Som underbygger hintet om at Trollet er religiøst. 6) Troller sier at hun er en storesøster, men at hun føler seg som en lillesøster. Ulrikke ER lillesøster, da «føler man seg ikke som» en lillesøster. Det er noe Ulrikke faktisk m er. Hvis du hører på ordlyden, og skiller på ordene er og føler slår det ihjel hele teorien om at Ulrikke er Trollet. De juger ikke om hintene selv om de skal villede. Da kan faktisk ikke nrk gi et slikt hint hvor de regelrett juger, noe de gjør dersom Ulrikke hadde vært Trollet. Er så dritt lei dere Ulrikke tilhengere som tydeligvis driter en lang mars i hintene og om hintene passer, fordi jeg bare vet det er Ulrikke, nei det vet dere ikke. For gårsdagens hint passer jo aldeles ikke med Ulrikke. Ser også flere henger seg opp i at Silje poengterer at det ikke kan være Ulrikke, det har hun også gjort med Kathrine Moholt når hun var på Skal vi Danse samtidig. Silje har ved flere anledninger avkreftet at det ikke kan være andre kjendiser. Hva gjør det så annerledes nå? Etter Ulrikke tilhengerens logikk, hvor Ulrikke må være Trollet siden Silje avkrefter det, så må vel Kathrine Moholt være Elgen eller Vikingen da, fordi Silje kommenterte jo tross alt akkurat det samme med Kathrine Moholt for noen uker siden, som hun gjorde med Ulrikke i går. Nei, Ulrikke tilhengerne er nærmest besatt av at det må være Ulrikke. Og hintene har tydeligvis ingen betdning, fordi Ulrikke tilhengerne bare vet, de bare «føler» det. Og det er det som er så provoserende. I stede for å si at dere bare vet, eller bare hører at det er Ulrikke (selv synes jeg ikke stemmene var like, øret som hører). Svar heller på de 6 hintene og hvordan dere mener de passer med Ulrikke. 13
missmcbeal Skrevet 6. desember 2020 #2416 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): uh, deltagelse i Skal-vi-danse er ikke målestokk for noe som helst danseferdigheter. 'Kjendiser' som danser som stive stokker. Anonymkode: 10397...7d5 Herregud, kanskje du faktisk skal se Jan Gunnar Solli opptre i Skal vi danse før du uttaler deg? Han er faktisk kjempeflink, og jeg så ganske så like dansetrekk når han danset Jive i finalen: 2
bobla20 Skrevet 6. desember 2020 #2417 Skrevet 6. desember 2020 maskertbruker skrev (46 minutter siden): Dere som tror at Trollet er Cess: Det er en kjent sak at Cess er 155 cm. Ulrikke er et sted mellom 167-170 cm etter hva jeg har regnet meg frem til. Andre i tråden har nevnt at hun er ca 170. Sjekk høyden mellom Vikingen og Trollet. De står ved siden av hverandre på scenen i slutten av episode 1. I episode 5 kan dere sjekke høyden mellom Ulrikke og Vikingen. Det vi ser er at Trollet og Ulrikke er omtrent like høye. Se på skulderhøyden, ikke hodehøyden. Kostymet gir en illusjon av et personen er høyere. Trollet ser nesten høyere ut enn Ulrikke, tatt i betraktning at Ulrikke har høye sko, og vi ikke vet nøyaktig mye høyde det er i sålene på trollkostymet. Det ser imidlertid ut til å være lave såler sammenlignet med de andre kostymene. Konklusjon: Hvis Trollet er noen andre enn Ulrikke, må det være noen som er på Ulrikkes høyde eller høyere. Trollet er vesentlig høyere enn 155! Hvordan forklarer dere dette? Jeg la merke til det samme i går, også at vi ikke ser Ulrikke og Silje i samme bilde så vi ikke skal kunne sammenlige høyde med Ulrikke/Silje og Trollet/Silje. 1
maskertbruker Skrevet 6. desember 2020 #2418 Skrevet 6. desember 2020 Her ser dere høyden på Vikingen i forhold til Ulrikke og Trollet. Trollet og Ulrikke er like høye, og Ulrikke er som vi vet bortimot 15 cm høyere enn Cess. Trollet er Ulrikke, slik de fleste av oss har vært helt sikre på hele veien, og Cess-teorien er et helt absurd blindspor. 5
ella morax Skrevet 6. desember 2020 #2419 Skrevet 6. desember 2020 Å herregud!😅 Hvis man blir provosert og forbannet fordi noen av oss tror det er Ulrikke så er det virkelig på tide å logge av. Jeg tror fortsatt mest på at det er Ulrikke, og forbeholder meg retten til å tro det uten å være nødt til å svare for alle hintene. Men om det skulle vise seg å være Cess, Lisa Børud eller fandens oldemor så går det heelt fint. Jeg gleder meg til neste lørdag!🥳 24
Blueberrymuffin Skrevet 6. desember 2020 #2420 Skrevet 6. desember 2020 (endret) maskertbruker skrev (1 time siden): Dere som tror at Trollet er Cess: Det er en kjent sak at Cess er 155 cm. Ulrikke er et sted mellom 167-170 cm etter hva jeg har regnet meg frem til. Andre i tråden har nevnt at hun er ca 170. Sjekk høyden mellom Vikingen og Trollet. De står ved siden av hverandre på scenen i slutten av episode 1. I episode 5 kan dere sjekke høyden mellom Ulrikke og Vikingen. Det vi ser er at Trollet og Ulrikke er omtrent like høye. Se på skulderhøyden, ikke hodehøyden. Kostymet gir en illusjon av et personen er høyere. Trollet ser nesten høyere ut enn Ulrikke, tatt i betraktning at Ulrikke har høye sko, og vi ikke vet nøyaktig mye høyde det er i sålene på trollkostymet. Det ser imidlertid ut til å være lave såler sammenlignet med de andre kostymene. Konklusjon: Hvis Trollet er noen andre enn Ulrikke, må det være noen som er på Ulrikkes høyde eller høyere. Trollet er vesentlig høyere enn 155! Hvordan forklarer dere dette? Jeg forklarer det med at du ser på feil sted. Trollet har et vesentlig større hode, og større hår. Det du må måle etter er høyde opp til skuldre. I duetten mellom Ulrikke og Vikingen ser vi at Ulrikke sine skuldre er høyere enn vikingen: Bildet her viser (til tross for den store maska og hatten, at Ulrikke Brandstorp er høyere enn Vikingen. Trollet har lavere skuldre enn Vikingen: Vi vet dermed at Trollet er lavere enn Vikingen, selv om hodet og håret tar mer plass. Høydemessig beviser bildene at Ulrikke er for høy til å kunne være Trollet. Cess som derimot er lavere enn Ulrikke er dermed fremdeles ikke utelukket. Bildene er er bevis på at Ulrikke ikke kan være Trollet. Seriøst, hvor lenge skal Ulrikke tilhengerne piske denne døde hesten? Skal man sammenligne høyde må begge stå på vater, slik som i disse to bildene. Endret 6. desember 2020 av Blueberrymuffin 20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå