Gå til innhold

Nytt program: Maskorama

Anbefalte innlegg

Skrevet
missmcbeal skrev (14 minutter siden):

https://www.instagram.com/p/CIsoUj8HEsM/

Ulrikke har lagt ut video på Instagram i dag der hun danser ved siden av Trollet forrige lørdag. Tenker at det er litt rigget, og at noen andre er i kostymet for å lure oss. Bemerkelsesverdig tidspunkt å legge den ut på, hun skriver at hun gleder seg til å se finalen i kveld, hun mener vel kanskje til å delta selv?

Det skal jo være veldig strengt visstnok hvem som får omgås personene i kostymene, så litt rart at Ulrikke får lov til å lage en dansevideo med Trollet om det ikke er egentlig er for å villede seerene.

Jeg har nesten ventet på at hun skal legge ut noe som er ment å villede. Så jeg tror dette er godt planlagt 😄

• Liker 5
Skrevet (endret)
maskertbruker skrev (7 minutter siden):

1. Her ser man på høyden at det ikke kan være en person på 155 inni Trollet, så hvis det ikke er Ulrikke er det i hvert fall ikke Cess. 

2. Hvis Ulrikke ikke er Trollet, hvorfor sier hun at det er så "rart"? Er det virkelig SÅ rart at folk tar Trollet for å være henne?

3. Hvorfor gleder hun seg så mye til finalen, når hun hver lørdag har gitt inntrykk av å være mer opptatt med å se Skal vi danse?

Bare lureri så klart. Trollet er Ulrikke.

Akkurat Skal vi Danse er ferdig for i år, men tenkte på det samme hvor opptatt hun "plutselig" er blitt av å se på Maskorama. En annen helg var hun vel visstnok på hytten. Interessen for Maskorama virker litt nyoppstått.

Frøken detektiv skrev (6 minutter siden):

Jeg har nesten ventet på at hun skal legge ut noe som er ment å villede. Så jeg tror dette er godt planlagt 😄

Veit ikke om dere har sett storyene hun har lagt ut for å forklare hvorfor hun har lagt ut videoen også, men synest det blir mye rarere når hun skal forklare hvorfor hun la den ut i dag. Det var superstrengt med mobiltelefoner, og NRK hadde sendt henne en hilsen i dag med denne videoen. Merk også hvordan retter på seg selv når hun snakker, som hun er redd for at hun sier feil/for mye.

Endret av missmcbeal
  • Liker 3
Skrevet
missmcbeal skrev (22 minutter siden):

https://www.instagram.com/p/CIsoUj8HEsM/

Ulrikke har lagt ut video på Instagram i dag der hun danser ved siden av Trollet forrige lørdag. Tenker at det er litt rigget, og at noen andre er i kostymet for å lure oss. Bemerkelsesverdig tidspunkt å legge den ut på, hun skriver at hun gleder seg til å se finalen i kveld, hun mener vel kanskje til å delta selv?

Det skal jo være veldig strengt visstnok hvem som får omgås personene i kostymene, så litt rart at Ulrikke får lov til å lage en dansevideo med Trollet om det ikke er egentlig er for å villede seerene.

Herlighet, det kan da ikke være mulig at noen fremdeles ikke skjønner at Ulrikke er trollet?

Så utrolig mange dårlige forsøk på å liksom «bevise» at hun ikke er trollet. Begynner å bli lei.

Anonymkode: ce451...44b

• Liker 9
Skrevet
missmcbeal skrev (6 minutter siden):

Akkurat Skal vi Danse er ferdig for i år, men tenkte på det samme hvor opptatt hun "plutselig" er blitt av å se på Maskorama. En annen helg var hun vel visstnok på hytten. Interessen for Maskorama virker litt nyoppstått.

Veit ikke om dere har sett storyene hun har lagt ut for å forklare hvorfor hun har lagt ut videoen også, men synest det blir mye rarere når hun skal forklare hvorfor hun la den ut i dag. Det var superstrengt med mobiltelefoner, og NRK hadde sendt henne en hilsen i dag med denne videoen. Merk også hvordan retter på seg selv når hun snakker, som hun er redd for at hun sier feil/for mye.

Jeg har sett videoen nå og ble enda mer sikker på at det er hun nå 😄 Flere skrev at skyggen hennes er helt feil og at dette er redigert. Zoomet videoen og da ser man det veldig tydelig 😁

Men de skal ha for forsøket med å forvirre da 😂

• Liker 3
Skrevet

En ting til. Se videoen og legg merke til skyggen fra Ulrikke. Den stopper veldig brått midt i bildet. Dere ser det best på videoen hvor skyggen er i bevegelse. Den stopper her hvor jeg har tegnet en rød strek. Jeg tror derfor at det var hun selv inni Trollet, men at videoen er klippet sammen av to videoer. Teknisk er det veldig lett å gjøre.

kutttttt.png.b1c38b76142f5000b5cffffacdf0b5d3.png

• Liker 3
Skrevet (endret)

Flotte kostymer, det skal de ha.

Edit: Jeg er imponert, og det skjer sjelden.

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Skrevet

Det blir bare verre.

Til NRK sier Ulrikke:

"– Det var så fantastisk morosamt å få ein liten smakebit av sirkuset. Eg fekk til og med eit lite glimt av Trollet backstage, seier ho.

Ifølgje Brandstorp stod Trollet klar til å gå på scena då ho kom av etter å ha sunge med Vikingen. Meir vil ho ikkje utdjupe. Ho røper derimot at ho trur Elgen er Markus Bailey."

https://www.nrk.no/kultur/herman-dahl-om-maskorama_-_-eg-trur-vikingen-er-victor-sotberg-1.15285310

Et glimt? Skal hun ha oss til å tro at dansingen med Trollet skjedde rett før Trollet skulle på scenen? UNDER LIVESENDINGEN? 🤣

• Liker 6
Skrevet (endret)
maskertbruker skrev (7 minutter siden):

Det blir bare verre.

Til NRK sier Ulrikke:

"– Det var så fantastisk morosamt å få ein liten smakebit av sirkuset. Eg fekk til og med eit lite glimt av Trollet backstage, seier ho.

Ifølgje Brandstorp stod Trollet klar til å gå på scena då ho kom av etter å ha sunge med Vikingen. Meir vil ho ikkje utdjupe. Ho røper derimot at ho trur Elgen er Markus Bailey."

https://www.nrk.no/kultur/herman-dahl-om-maskorama_-_-eg-trur-vikingen-er-victor-sotberg-1.15285310

Et glimt? Skal hun ha oss til å tro at dansingen med Trollet skjedde rett før Trollet skulle på scenen? UNDER LIVESENDINGEN? 🤣

Oida, dette var veldig avslørende ja... Det er ganske stor forskjell å "få et glimt av noen" og stå ved siden av og danse med vedkommende.

Endret av missmcbeal
  • Liker 2
Skrevet

Ville trodd det var enklere å få noen andre til å ta på seg trollkostymet og danse ved siden av Ulrikke enn å manipulere en film 😆

Anonymkode: d7e7c...48a

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ulrikke sier jo ikke direkte at hun og Trollet stod og danset ved siden av hverandre, hun sier at hun fikk videoen tilsendt av NRK. Og i bildeteksten skrev hun bare at "hun fikk møte Trollet forrige uke", altså ikke om når det skjedde, om det var fra avstand etc.  Det kan jo også være en bevisst handling å lage og sette sammen denne videoen, og samtidig passe på at man kan se at den er redigert, for å skape spekulasjoner om at videoen er falsk. Det virker som mange så dette med en gang. Dermed så blir folk mer overbevist om at det er Ulrikke. Kanskje Ulrikke egentlig aldri stod ved siden av Trollet, men danset på video for seg, og Trollet danset for seg, dermed så er ikke utsagnet hun sa til NRK om at hun kun fikk et glimt av Trollet nødvendigvis usant.

For på en måte så kan man nesten ikke tro at NRK er så dumme at de deler en video som man tydelig kan se er redigert, og samtidig som det blir publisert en artikkel med utsagn fra Ulrikke der det hun sier står stikk i strid med videoen. De som setter sammen videoen kan vel umulig ikke ha tenkt på at de må passe på skyggen? Det er jo elementært.  Jeg vil tro Ulrikke får streng beskjed om hva hun skal si, så det ville vært en enormt blemme fra NRK sin side. Om meningen til NRK er å få oss til å tro at det ikke er Ulrikke, så har de gjort en elendig jobb, i stedet har den fått flere til å tro det. Så kanskje meningen egentlig har vært å gjøre ting så dårleg, slik at flere tror det er Ulrikke? Mens Trollet er noen annen.

Lanserer bare en alternativ teori, men jo, mest sannsynlig er det jo Ulrikke da.

Jaja, ikke mange timer til vi finner ut av dette :P 

Endret av missmcbeal
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville trodd det var enklere å få noen andre til å ta på seg trollkostymet og danse ved siden av Ulrikke enn å manipulere en film 😆

Anonymkode: d7e7c...48a

Sikkert strenge krav til hygiene nå pga korona. Derfor vil nok ikke det vært aktuelt.

• Liker 2
Skrevet

Tror de bevisst prøver å «bevise» at Ulrikke ikke er trollet, fordi de vet folk vil tro det er hun alikevel og det skapeR masse spekulasjoner og spenning. Jeg tror derfor det absolutt ikke er Ulrikke, siden de så hardt prøver å «bevise» at det ikke er hun. De gjør dette bevisst

Anonymkode: d1040...5c9

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor ulrikke gjør så mye utav det her. De andre som er «mistenkt» gjør jo ikke det, de bare svarer på evt spørsmål. 
hvis hun bare hadde oppført seg normalt og ikke gjort så mye ut av det kunne man jo fortsatt lurt, og tenkt at det sikkert ikke er henne, men når hun gjør så jøvlig mye ut av det begynner jeg nesten å faktisk tro det er henne pga alt styret. Så isåfall har det jo motsatt effekt hvis det faktisk er henne,

Anonymkode: 27170...3f0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå må jeg bare hoppe på diskusjonen, selv om jeg innerst inne ler litt av meg selv som gidder å analysere og tenke så mye på dette her. Det er noe med det mystiske og gåtefulle ved det som er så gøy! 

Jeg har tenkt en del på trollet. Jeg synes det høres ut som Ulrikke, men holder en knapp på Cess. Delvis fordi det hadde vært så utrolig gøy og fint, men også fordi jeg synes jeg hører hennes stemme der iblant. Cess har en kraftfull og god stemme og god stemmekontroll, og i de klippene hvor hun tullesynger høres det innimellom ut som om hun "glipper" og begynner å synge skikkelig bra et øyeblikk, også er det som om hun må dra seg inn og tulle ekstra mye etterpå. Virker litt som om hun syns det er litt flaut å prøve å synge fint, hun er jo typen til å føle seg mest komfortabel bak en humormaske - og nå har hun (håper det er henne) nettopp det. Det blir tull og tøys uansett hvor fint hun synger, faktisk blir det MER humoristisk av å synge fint! 

Det å tulle og imitere er faktisk en veldig god måte å utvikle sangteknikk på, og det har hun gjort mye. Og hvis hun har visst om dette programmet lenge, har hun jo faktisk hatt tid til å øve ordentlig. Husk at en komiker føler seg hjemme i imitasjon og godt kunne tenkes å prøve å høres ut som en annen (f.eks. Ulrikke), for å lure alle.

MEN - Jeg stusser over at så mange hint ser ut til å peke mot Lisa Stokke, bortsett fra stemmen. Jeg synes ikke det høres ut som henne. Men jeg lister opp de hintene jeg har merket meg uansett! (bare å innrømme at man er supernerd på dette)

"Her går det over stokk og stein." Lisa Stokke (eeeller Cecilie Steinmann Neess..... :) )

Konkurranser - Lisa Stokke har deltatt i MGP før, med låten "With love" som forøvrig passer med teksten på genseren til trollet. Og ikke bare det, teksten til låta inneholder setningen "Walking in the streets with love" - Trollet går gjennom gatene med "love" på genseren. Dessuten har hun vært med i serien "Småbyliv"....

Også er det dette med storesøster.... Altså, Elsa?? Selv er Lisa lillesøster. To andre mulige Elsareferanser er "nattkjolen" hun hadde på seg da hun sang Euphoria, og dessuten... "Fångad av en stormvind"? og mulig at Elsa har sagt noe lignende som "Finnes det kjærlighet for sånne som meg?" Kjærlighet(Love..) er jo også et sentralt tema i Elsas historie...

Hun var ganske ung da hun startet karrieren, for hun fikk en stor rolle på West End bare noen måneder etter avsluttet studium på LIPA. 

Så over til noe tyngre.. Boka med Tor Jonssons dikt har jeg ikke fått til å stemme med noen andre (Diktet som leses opp er Ibsen), men det passer til Lisa. Tor Jonsson begikk selvmord. Dette passer sammen med Lisas familiehistorie (føles nesten litt fælt å dra slikt inn i en sånn teit analyse, men...)
Tor Jonsson kan muligens stemme på en eller annen måte med Cess også, han levde jo på samme tid som Holocaust..

Har gjort mye forskjellig, (det har Lisa Stokke), prøvd seg med ball og i vann - Hun hadde en rolle i Lange Flate Baller 2, og bidro med musikk til filmen "Help! I'm a fish"... Det er kanskje flere hint jeg har sett, men nå tror jeg det holder... Haha! Hilsen en som elsker mysterier :)

Kanskje er det Ulrikke, men hadde jo vært gøy å få en overraskelse i kveld.

Endret av boblebob
  • Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror de bevisst prøver å «bevise» at Ulrikke ikke er trollet, fordi de vet folk vil tro det er hun alikevel og det skapeR masse spekulasjoner og spenning. Jeg tror derfor det absolutt ikke er Ulrikke, siden de så hardt prøver å «bevise» at det ikke er hun. De gjør dette bevisst

Nettopp det jeg føler og. Fatter ikke hvorfor de ellers skulle holdt på sånn her. Hvis det faktisk er henne så hadde det jo vært bedre å la alt forbigå i stillhet, bare stilt opp på den duetten uten p styre så mye  rundt det

• Liker 2
Skrevet
boblebob skrev (5 minutter siden):

Nå må jeg bare hoppe på diskusjonen, selv om jeg innerst inne ler litt av meg selv som gidder å analysere og tenke så mye på dette her. Det er noe med det mystiske og gåtefulle ved det som er så gøy! 

Jeg har tenkt en del på trollet. Jeg synes det høres ut som Ulrikke, men holder en knapp på Cess. Delvis fordi det hadde vært så utrolig gøy og fint, men også fordi jeg synes jeg hører hennes stemme iblant. Cess har en kraftfull og god stemme og god stemmekontroll, og i de klippene hvor hun tullesynger høres det innimellom ut som om hun "glipper" og begynner å synge skikkelig bra et øyeblikk, også er det som om hun må dra seg inn og tulle ekstra mye etterpå. Virker litt som om hun syns det er litt flaut å prøve å synge fint, hun er jo typen til å føle seg mest komfortabel bak en humormaske - og nå har hun (håper det er henne) nettopp det. Det blir tull og tøys uansett hvor fint hun synger, faktisk blir det MER humoristisk av å synge fint! 

Det å tulle og imitere er faktisk en veldig god måte å utvikle sangteknikk på, og det har hun gjort mye. Og hvis hun har visst om dette programmet lenge, har hun jo faktisk hatt tid til å øve ordentlig. Husk at en komiker føler seg hjemme i imitasjon og godt kunne tenkes å prøve å høres ut som en annen (f.eks. Ulrikke, som har vært aktuell i et siste) for å prøve å lure alle.

MEN - Jeg stusser over at alle hint ser ut til å peke mot Lisa Stokke, bortsett fra stemmen. Jeg synes ikke det høres ut som henne. Men jeg lister opp de hintene jeg har merket meg uansett! (bare å innrømme at man er supernerd på dette)

"Her går det over stokk og stein." Lisa Stokke (eeeller Cecilie Steinmann Neess..... :) )

Konkurranser - Lisa Stokke har deltatt i MGP før, med låten "With love" som forøvrig passer med teksten på genseren til trollet. Og ikke bare det, teksten til låta inneholder setningen "Walking in the streets with love" - Trollet går gjennom gatene med "love" på genseren. Dessuten har hun vært med i serien "Småbyliv"....

Også er det dette med storesøster.... Altså, Elsa?? Selv er Lisa lillesøster. To andre mulige Elsareferanser er "nattkjolen" hun hadde på seg da hun sang Euphoria, og dessuten... "Fångad av en stormvind"? og mulig at Elsa har sagt noe lignende som "Finnes det kjærlighet for sånne som meg?" Kjærlighet(Love..) er jo også et sentralt tema i Elsas historie...

Hun var ganske ung da hun startet karrieren, for hun fikk en stor rolle på West End bare noen måneder etter avsluttet studium på LIPA. 

Så over til noe tyngre.. Boka med Tor Jonssons dikt har jeg ikke fått til å stemme med noen andre (Diktet som leses opp er Ibsen), men det passer til Lisa. Tor Jonsson begikk selvmord. Dette passer sammen med Lisas familiehistorie (føles nesten litt fælt å dra slikt inn i en sånn teit analyse, men...)
Tor Jonsson kan muligens stemme på en eller annen måte med Cess også, han levde jo på samme tid som Holocaust..

Har gjort mye forskjellig, (det har Lisa Stokke), prøvd seg med ball og i vann - Hun hadde en rolle i Lange Flate Baller 2, og bidro med musikk til filmen "Help! I'm a fish"... Det er kanskje flere hint jeg har sett, men nå tror jeg det holder... Haha! Hilsen en som tydeligvis mangler et liv og som elsker mysterier :)

Lisa Stokke bor vel i England? 

Skrevet
boblebob skrev (12 minutter siden):

Jeg har tenkt en del på trollet. Jeg synes det høres ut som Ulrikke, men holder en knapp på Cess. Delvis fordi det hadde vært så utrolig gøy og fint, men også fordi jeg synes jeg hører hennes stemme iblant. Cess har en kraftfull og god stemme og god stemmekontroll, og i de klippene hvor hun tullesynger høres det innimellom ut som om hun "glipper" og begynner å synge skikkelig bra et øyeblikk, også er det som om hun må dra seg inn og tulle ekstra mye etterpå. Virker litt som om hun syns det er litt flaut å prøve å synge fint, hun er jo typen til å føle seg mest komfortabel bak en humormaske - og nå har hun (håper det er henne) nettopp det. Det blir tull og tøys uansett hvor fint hun synger, faktisk blir det MER humoristisk av å synge fint! 

Det å tulle og imitere er faktisk en veldig god måte å utvikle sangteknikk på, og det har hun gjort mye. Og hvis hun har visst om dette programmet lenge, har hun jo faktisk hatt tid til å øve ordentlig. Husk at en komiker føler seg hjemme i imitasjon og godt kunne tenkes å prøve å høres ut som en annen (f.eks. Ulrikke) for å prøve å lure alle.

MEN - Jeg stusser over at alle hint ser ut til å peke mot Lisa Stokke, bortsett fra stemmen. Jeg synes ikke det høres ut som henne. Men jeg lister opp de hintene jeg har merket meg uansett! (bare å innrømme at man er supernerd på dette)

Har gjort mye forskjellig, (det har Lisa Stokke), prøvd seg med ball og i vann - Hun hadde en rolle i Lange Flate Baller 2, og bidro med musikk til filmen "Help! I'm a fish"... Det er kanskje flere hint jeg har sett, men nå tror jeg det holder... Haha! Hilsen en som tydeligvis mangler et liv og som elsker mysterier :)

Mange hint her som kunnet passe, men hvilken real folkefest er det hun skulle savne? Hva har et rådhus og en brannstasjon med henne å gjøre? Synes også hun har en litt mer sånn sukkersøt stemme, og det har ikke trollet. Men enig med, deg, håper på noen overraskelser i kveld!

Skrevet (endret)
11 minutter siden, Frøken detektiv said:

Lisa Stokke bor vel i England? 

Jo, men det utelukker henne vel egentlig ikke likevel. Er vanlig for frilansere å gjøre prosjekter over en periode i et annet land enn de bor i. Men jeg tror egentlig ikke det er henne, på grunn av stemmen. I så fall har hun endret en del på måten hun synger på!

Endret av boblebob
Skrevet (endret)
boblebob skrev (9 minutter siden):

Jo, men det utelukker henne vel egentlig ikke likevel. Er vanlig for frilansere å gjøre prosjekter over en periode i et annet land enn de bor i. Men jeg tror egentlig ikke det er henne, på grunn av stemmen. I så fall har hun endret en del på måten hun synger på!

Nei det utelukker henne ikke. Men nå befinner hun seg i London og da blir det litt vanskelig 😄

Endret av Frøken detektiv
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Exactly. Det blir for dumt det greiene der, å meget åpenlyst skulle motbevise at det er henne, det fyrer jo bare oppunder spekulasjonene, og får flere til å tro det er henne. Hvorfor skulle de dra såååå mye fokus mot henne hvis det er henne? 
Nå blir det jo akkurat slik de håper, et maks surprise moment når det viser seg at det ikke er henne!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...