Gå til innhold

Nytt program: Maskorama

Anbefalte innlegg

Skrevet
Blueberrymuffin skrev (30 minutter siden):

Men slik kan man dra alle hintene i ulike rettningslinjer. Storesøster er faktisk en rolle man har. Blir man storesøster så får man en rolle som storesøster, så å si at Cess liker rollen som storesøter er ikke feil, dersom hun liker å være storsøster.

Å si at man føler seg som lillesøster, når man egentlig er lillesøster blir jo helt feil formulering. Jeg forstår det er mange som håper på Ulrikke, men er begrenset hvor mye vi skal dra og feiltolke hintene for at Ulrikke skal passe.

Hva med de andre hintene:

- Jobber for jubelbrøl, og få deg i godt humør.

- At humor er den beste medisin.

Hvordan passer dette mer med Ulrikke enn med Cess som faktisk er komiker?

Trollet sa også i første episode, at hun alltid hadde drømt å synge, og at hun nå tørr dette pga kostymet. 

Hvordan glemmer folk dette? Ulrikke har jo sunget lenge før maskorama.

Har du sett korona TV som Ulrikke har laget da hun var i karantene? 

Hun jobber jo for jubelbrøl når hun opptrer, og bli i godt humør kan man også bli av musikk.

Kan du svare meg på hvordan makrell i tomat passer Cess, og denne folkefesten? Og at venner har måttet vike, at dagene består av jobb og soving (noe Ulrikke har sagt rett ut?)

Skrevet
35 minutter siden, Blueberrymuffin said:

I puddelen sin video sa Puddelen at hun hadde bidratt og gitt ut mye rar musikk. 

Puddelrock nevnes, også kommer kjemilappen. Der står det Te2 CH3 No, som i seg selv ikke er noen formel eller grunnstoff. Men bokstavene danner ordet Techno, som er en en av flere musikksjangere Mia har vært med på. 

I starten av sin karriere ga Mia Gundersen ut albumet Temptation, et rockealbum som var techno inspirert.

Kjemilappen var derfor et veldig relevant hint for Puddelen, så der misset du nok poenget med «kjemi» lappen. Jeg tror ingen av hintene er tilfeldige, men man må følge nøye med. Alle hintene skal passe, dersom man leser hintene riktig ;) 

Derfor jeg ønsker å høre fra de som fremdeles tror det er Ulrikke, hvordan hintene passer. Fordi alle hintene passer med Cess. Det betyr ikke at det må være Cess, men skal det være en annen så burde jo alle hintene også passe på den kjendisen, også Ulrikke :) 

Hvordan vet du at det er Trollet? Jeg forstår at man kan tro at det er Ulrikke med utgangspunkt i at alle hintene ikke trenger å passe. Du innrømmet jo selv nå at  du ikke trodde at alle hintene på puddelen passet, og da forstår jeg hvordan du kan tro at det kan være Ulrikke, siden du tenker at hintene ikke må passe.

Men la iss ta vi utgangspunkt i at alle hintene skal passe, det har alle hintene til nå gjort, også på Puddelen. Da forstår jeg ikke hvordan det kan være Ulrikke når ikke alle hintene engang passer? 

Du sier du gjenkjenner stemmen, men selv hører jeg ikke likheten mellom Trollet og Ulrikke. Om du noen gang så den amerikanse versjonen, der kjente jeg fort stemmen til Daughtry som var sjeferen, så det er ikke slik at jeg ikke kan høre likheter. Men helt ærlig, jeg ser ikke likheten i stemmen mellom Ulrikke og Trollet, så det er som sagt øret som hører ;) 

Og dialekt eller talemåte tror jeg vi heller ikke kan henge oss opp i. Ser noen mener østlandsdialekt er bevis for at Ulrikke er Trollet, men da skulle vel Puddelen vært Sofie Elise eller en annen med nordlending dialekt. Get my point? Stemmen i seg selv er ikke noe man kan gå blindt etter, selv om man har klart å gjette riktig på dette tidligere (med flaks).

Det eneste vi har som er sikkert er hintene fra videoen, og jeg tror også at alle hintene på Trollen kan linkes til kjendisen som er bak kostymet :) 

Ikke noe svar på spørsmål der nei 😅

Det er sikkert slik at hintene passer på en eller annen måte, men jeg sitter ikke med forklaringen på alt. Jeg tok ikke kjemi-hintet på Mia, selv om Mia er en kjendis jeg kjenner MYE bedre til enn Ulrikke. Mia har jeg sett på tv siden jeg var barn, mens Ulrikke forbinder jeg først og fremst med Maskorama. Stemmen klarer jeg uansett å kjenner igjen. Det er også mange nok hint som bekrefter at det er Ulrikke. Hvis alle hint måtte passet kunne jeg ikke vært sikker på noe. Men sikker er jeg. 

Jeg er også stor fan av The Masked Singer.

• Liker 1
Skrevet
Marsh skrev (4 minutter siden):

Kan du svare meg på hvordan makrell i tomat passer Cess, og denne folkefesten? Og at venner har måttet vike, at dagene består av jobb og soving (noe Ulrikke har sagt rett ut?)

1. Makrell og knekkebrød er den klassiske slankematen. Cess har hatt en del fokus på hvor dårlig hun spiser, men delte også veldig mye av sin livsstilsendring for noen år tilbake og resultatene av den.
2. Den siste posten hennes på Instagram nevnes folkefest (17. mai). Hun har også uttalt at livet bør være mer som 17. mai
3. Først og fremst ser man jo på alt hun har deltatt i og laget at hun har jobbet mye, men hun har uttalt seg om at hun har jobbet mye, såpass at det til slutt "ikke gikk lenger" Kilde her.

Jeg er forøvrig helt enig i at det med folkefest peker veldig i retning Ulrikke, men da synes jeg nesten det er alt for åpenbart, og det kan det jo også godt være. Da håper jeg bare de er litt mer tildekkende med hintene neste sesong.

Anonymkode: 6d9e6...a9a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1. Makrell og knekkebrød er den klassiske slankematen. Cess har hatt en del fokus på hvor dårlig hun spiser, men delte også veldig mye av sin livsstilsendring for noen år tilbake og resultatene av den.
2. Den siste posten hennes på Instagram nevnes folkefest (17. mai). Hun har også uttalt at livet bør være mer som 17. mai
3. Først og fremst ser man jo på alt hun har deltatt i og laget at hun har jobbet mye, men hun har uttalt seg om at hun har jobbet mye, såpass at det til slutt "ikke gikk lenger" Kilde her.

Jeg er forøvrig helt enig i at det med folkefest peker veldig i retning Ulrikke, men da synes jeg nesten det er alt for åpenbart, og det kan det jo også godt være. Da håper jeg bare de er litt mer tildekkende med hintene neste sesong.

Anonymkode: 6d9e6...a9a

Alle de andre har jo også vært åpenbare, så det er vel det samme her....

Skrevet
Blueberrymuffin skrev (46 minutter siden):

Men slik kan man dra alle hintene i ulike rettningslinjer. Storesøster er faktisk en rolle man har. Blir man storesøster så får man en rolle som storesøster, så å si at Cess liker rollen som storesøter er ikke feil, dersom hun liker å være storsøster.

Å si at man føler seg som lillesøster, når man egentlig er lillesøster blir jo helt feil formulering. Jeg forstår det er mange som håper på Ulrikke, men er begrenset hvor mye vi skal dra og feiltolke hintene for at Ulrikke skal passe.

Hva med de andre hintene:

- Jobber for jubelbrøl, og få deg i godt humør.

- At humor er den beste medisin.

Hvordan passer dette mer med Ulrikke enn med Cess som faktisk er komiker?

Trollet sa også i første episode, at hun alltid hadde drømt å synge, og at hun nå tørr dette pga kostymet. 

Hvordan glemmer folk dette? Ulrikke har jo sunget lenge før maskorama.

Trollet sier i første episode at "Jeg har alltid drømt om å gjøre akkurat det jeg gjør nå", hun har alltid drømt om å synge og opptre, akkurat det hun holder på med. 

Skrevet

Men hvordan forklarer man hintet om at trollet nå tør å gjøre noe hun ikke har gjort før? Ulrikke har da stått på en scene og sunget bra og inderlig før

Anonymkode: 27170...3f0

• Liker 1
Skrevet

Og hvis ulrikke er trollet hvirdan skal hun ha kart å skifte og liksom forsvinne uten at folk i studio osv merker det? Hvertfall når det er en så stor snakkis at det er en mulighet, da vil folk bli ganske fort mistenksomme og skjønne det om hun plutselig forsvinner

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Heller fjerne han Nicolay Ramm. Gørrkjedelig type. JT er jo helt på jordet og morsom!

Anonymkode: 043e0...2d8

Så enig. Jeg liker Jan Thomas og Marion i dette programmet. Nicolay virker altfor opptatt av å virke smart, og MÅ liksom nevne de riktige navnene for enhver pris.

• Liker 4
Skrevet

Ulrikke og trollet har kjempeflink stemme oppdaget jeg i går. Jeg synes også hun virka litt stressa da hun sang. Så ut som det hadde gått kjapt med hår, sminke og klærne hun hadde på seg var løse og ledige og lette å få av seg. Tipper Ulrikke er trollet og dette er et stund fra NRK for å få folk til å tro at det ikke er henne. Er de nok folk så klarer de å få på det kostymet kjapt. 

Anonymkode: 8bc5a...f1d

• Liker 6
Skrevet

Men er det bare jeg som føler meg litt lurt av at ravnen var Anne Rimmen? Så mye fokus på at hun var en falk som fløy/ hoppet høyt. Forstår ikke helt referansen mellom Rimmen og den ravnen. I hintene med OL- ringer og lignende skulle man tro at det var en idrettsutøver. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men hvordan forklarer man hintet om at trollet nå tør å gjøre noe hun ikke har gjort før? Ulrikke har da stått på en scene og sunget bra og inderlig før

Når ble dette hintet nevnt?

Skrevet
Marsh skrev (2 minutter siden):

Når ble dette hintet nevnt?

Det var en sak i VG, om det. Men mener det har blitt sagt noe lignende i et av programmene og, men helt sikkert var det hvertfall en sak i vg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og hvis ulrikke er trollet hvirdan skal hun ha kart å skifte og liksom forsvinne uten at folk i studio osv merker det? Hvertfall når det er en så stor snakkis at det er en mulighet, da vil folk bli ganske fort mistenksomme og skjønne det om hun plutselig forsvinner

Ingen omgås bak scenen. De har egne garderober, innganger og assistenter som hjelper til med påkledning av kostymet. Kostymene er bare på i noen minutter av gangen, så de forsvinner inn på sine garderober for å vente uten kostyme mens de andre opptrer.

Dessuten har vel de fleste i produksjonen skjønt det for lengst.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Blueberrymuffin skrev (1 time siden):

I puddelen sin video sa Puddelen at hun hadde bidratt og gitt ut mye rar musikk. 

Puddelrock nevnes, også kommer kjemilappen. Der står det Te2 CH3 No, som i seg selv ikke er noen formel eller grunnstoff. Men bokstavene danner ordet Techno, som er en en av flere musikksjangere Mia har vært med på. 

I starten av sin karriere ga Mia Gundersen ut albumet Temptation, et rockealbum som var techno inspirert.

Kjemilappen var derfor et veldig relevant hint for Puddelen, så der misset du nok poenget med «kjemi» lappen. Jeg tror ingen av hintene er tilfeldige, men man må følge nøye med. Alle hintene skal passe, dersom man leser hintene riktig ;) 

Derfor jeg ønsker å høre fra de som fremdeles tror det er Ulrikke, hvordan hintene passer. Fordi alle hintene passer med Cess. Det betyr ikke at det må være Cess, men skal det være en annen så burde jo alle hintene også passe på den kjendisen, også Ulrikke :) 

Hvordan vet du at det er Trollet? Jeg forstår at man kan tro at det er Ulrikke med utgangspunkt i at alle hintene ikke trenger å passe. Du innrømmet jo selv nå at  du ikke trodde at alle hintene på puddelen passet, og da forstår jeg hvordan du kan tro at det kan være Ulrikke, siden du tenker at hintene ikke må passe.

Men la iss ta vi utgangspunkt i at alle hintene skal passe, det har alle hintene til nå gjort, også på Puddelen. Da forstår jeg ikke hvordan det kan være Ulrikke når ikke alle hintene engang passer? 

Du sier du gjenkjenner stemmen, men selv hører jeg ikke likheten mellom Trollet og Ulrikke. Om du noen gang så den amerikanse versjonen, der kjente jeg fort stemmen til Daughtry som var sjeferen, så det er ikke slik at jeg ikke kan høre likheter. Men helt ærlig, jeg ser ikke likheten i stemmen mellom Ulrikke og Trollet, så det er som sagt øret som hører ;) 

Og dialekt eller talemåte tror jeg vi heller ikke kan henge oss opp i. Ser noen mener østlandsdialekt er bevis for at Ulrikke er Trollet, men da skulle vel Puddelen vært Sofie Elise eller en annen med nordlending dialekt. Get my point? Stemmen i seg selv er ikke noe man kan gå blindt etter, selv om man har klart å gjette riktig på dette tidligere (med flaks).

Det eneste vi har som er sikkert er hintene fra videoen, og jeg tror også at alle hintene på Trollen kan linkes til kjendisen som er bak kostymet :) 

Ikke noe svar på spørsmål der nei 😅

Greit, jeg skjønner at du ikke klarte å finne noen innlegg hvor du kan bevise at jeg har skrevet at andre er dumme osv. Så da håper jeg valget ditt med å ikke svare på dette er fordi du skjønte at du hadde tatt feil.

Så her kommer noen av hintene til Trollet jeg syntes passer perfekt til Ulrikke.

Første opptreden, svart skinnjakke (det har Ulrikke opptrådt med tidligere)

Danse troll (Ulrikke har alltid elsket å danse og synge) konkurransetroll (hun har deltatt i mange konkurranser som Idol, The voice, beat for beat, Stjernekamp, grand Prix)

Hjemme går det ofte over stokk og stein. Her er det bare jobbing og soving. (Ulrikke jobber mye)

Rosa tyll kjole og sløyfe og perlekjede i farger (Ulrikke ble kledd opp av søsknene sine som barn og det ligger barnebilder av henne på nett i rosa tyll kjole og sløyfe.

Ulrikke ble omtalt som et sjarmTROLL som barn.

Jeg var nokså ung da jeg begynte min karriere. ( Dette stemmer veldig godt med Ulrikke, ) 

Klart å unngå å bli satt i bås. Jeg elsker å gjøre masse forskjellige ting og ikke låse meg fast i en retning. (Teater, musikal, artist, låtskriver)

Det er ikke alltid det er jeg selv som får velge mine egne klær eller frisyre. (Står i sminkerommet og holder opp to parykker) Ulrikke har spilt i flere teaterstykker/musikaler og der velger man ikke klær og frisyre selv.

Elsker jobben min og den magiske følelsen når teppet går opp. (Igjen, hun har spilt teater/musikaler)

To løgner, en sannhet.

1. Det er flere i min familie du kan ha sett på en scene før. 

2. Jeg kan snakke i timesvis med mange, selv uten noen i rommet. (Dette sa Marion Ravn at hun vet Ulrikke kan)

3. Jeg er ikke lege, men prøver å lage den beste medisin.

Trollet viste makrell i tomat i videoen forrige uke. Ulrikke er avhengig av makrell i tomat 

Trollet sier hun er overtroisk. Dette har Ulrikke uttalt at hun er også.

Er perfeksjonist og sin største kritiker. Dette stemmer også med hva Ulrikke har sagt om seg selv.

Trollet elsker ROLLEN som storesøster. 

Ulrikke spilte storesøster Lisel i Sound of music.

Jeg har sikkert glemt noe, men dette burde vel holde? I tillegg er det stemmen som er det største hintet for min del. De har helt lik stemme.

Fornøyd nå??

Og nå kan du få lov til å fortelle meg hvordan ALLE disse hintene passer til Cess 😉

Er spesielt nysgjerrig på hva du kommer med til hintet om at hun er et konkurransetroll, at hun startet sin karriere i ung alder og at hun ikke alltid velger klær/frisyre selv.

Screenshot_20201206_173420.jpg

Screenshot_20201206_173556.jpg

Screenshot_20201206_173627.jpg

Screenshot_20201206_173654.jpg

Endret av Frøken detektiv
  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men er det bare jeg som føler meg litt lurt av at ravnen var Anne Rimmen? Så mye fokus på at hun var en falk som fløy/ hoppet høyt. Forstår ikke helt referansen mellom Rimmen og den ravnen. I hintene med OL- ringer og lignende skulle man tro at det var en idrettsutøver. 

Jeg følte vel noen av hintene var litt søkt. Familietreet f.eks. Skal man tolke bokstavelig så er hun jo ikke i slekt med stefamilien. På jakt etter glitter, strengt tatt er det vel ikke hun som jakter det, men utøverne. Samlet glitter fra hele verden, tja, hun har vel ikke fått så mye mer enn gullruten, ikke Ailo heller. Bygget reder over hele verden før det siste ble bygget i norske skoger, også litt misvisende. De har vel ikke bodd så mye rundt om. 

Anonymkode: f4156...6cd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Med hintene om å hoppe fra gren til gren (idrettsgren) for å være der det glitrer, komme seg tett inn på de store fuglene (utøverne) og leke med dem, og like å være omringet av de beste fuglene, så var jeg egentlig helt sikker på at det var en journalist. Trodde det var Karen Marie men når 1981 kom så var det egentlig ingen tvil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det var en sak i VG, om det. Men mener det har blitt sagt noe lignende i et av programmene og, men helt sikkert var det hvertfall en sak i vg

Har sett på hintene på nytt, og det nevnes ikke noen steder, det som ble sagt var "Jeg har alltid drømt om å gjøre akkurat det jeg gjør nå"

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg følte vel noen av hintene var litt søkt. Familietreet f.eks. Skal man tolke bokstavelig så er hun jo ikke i slekt med stefamilien. På jakt etter glitter, strengt tatt er det vel ikke hun som jakter det, men utøverne. Samlet glitter fra hele verden, tja, hun har vel ikke fått så mye mer enn gullruten, ikke Ailo heller. Bygget reder over hele verden før det siste ble bygget i norske skoger, også litt misvisende. De har vel ikke bodd så mye rundt om. 

Anonymkode: f4156...6cd

Rimmen kommer opprinnelig fra Danmark og studerte journalistikk i Australia. Et av de største hintene for meg (som fikk meg bort fra at det var en idrettsutøver) var at ravnen sa i 1. sending at detektivene var på villspor. Hun var jo programleder i Monsen på villspor 😊

• Liker 3
Skrevet

Det desidert største mysteriet med dette programmet er hvordan vikingen ikke har blitt stemt ut ennå

• Liker 26
Skrevet
Hotwife skrev (2 timer siden):

Kan Elgen være John Carew? Har ikke fulgt med på "Heimebane", men ser han bruker blå drakt der. Samt noe med at de har drukket baileys i et par episoder. Han er vel og glad liv og røre, og har gjort mye rart i sin karriere. Gitt ut noe musikk har han vel også? Han var også mye ute pga kneskader i sin fotballkarriere. 

Eller, le gjerne høyt av meg nå, kan Elgen være Johan Golden? Har ledet Golden Gold, svært fotballinteressert, og har gitt ut musikk. Hatt Erna Solberg som gjest i Nytt på Nytt. Men om han er SÅ god på dans, og med det stemmen, det klarer jeg ikke å avgjøre. 

Jeg klarer ikke å se Carew i den elgen :-). Jeg har også vært innom Golden men det røyk liksom litt etter siste episode. Vanskelig å få Golden til å passe med reise rundt i verden og vise sitt fotarbeid?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...