Gå til innhold

Nytt program: Maskorama

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blueberrymuffin skrev (12 timer siden):

Ser at fremdeles noen henger seg opp i Trollet og Ulrikke, men la oss ta for oss alle hintene fra dagens episode.

1) Trollet sitter med en bok, en diktsamling av Tor Jonsson. 

Tor Jonsson var en gammel dikter, og har ingen direkte link eller relasjon til verken Ulrikke, Cess eller andre kjendiser jeg vet om. 

Han er kjent for ordtaket «bærre kjerleik og død», og blir sett på som en viktig pilar i melodramatiske og sørgende tekster.

Etter en del research fant jeg 1 link, til en nyere bok, hvor forfatteren sitt verk blir sammenlignet opp mot Tor Jonsson. 

https://www.aftenbladet.no/kultur/i/xeGGQ/cecilie-n-seiness-mor-kjaerleik-og-doed

Forfatteren av denne boken heter Cecilie N. Seiness, ordklangen er ikke langt fra Cecilie Steinmann Neess, eller Cecilie Sein(mann)ne(e)ss.

Er valget av bok en ren tilfeldighet, eller et hint til Steinmann Neess. Jeg tror ikke det er tilfeldig.

2) Trollet sier «Å dikte, det er å holde dommedag».

I religion blir dommedag kalt for Harmageddon, og er noe som står sentralt i både kristen- og jødisk tro. Vi vet at Cess er jødisk.

3) Videre sier Trollet «Vi troll leser både fine og mindre fine ting om oss selv»

Her tror jeg vi fremdeles er på harmageddon, og at Trollet sikter til at hun, eller hennes folkeslag (troll) er vant til å høre både fine og mindre fine ting. Hun sier «oss selv» i flertall, så her er det snakk om en gruppe mennesker som Trollet er del av, som hører fine og mindre fine ting.

Dette tror jeg har med Israel, og at jøder er vant til at det er delte meninger om dem, og at de blir utsatt for både fine og mindre fine ord.

3) Videre snakker Trollet om at hun ikke bryr seg, fordi hun har lært å gjengjelde ondt med godt. «Det er nok en egenskap jeg har lært av de eldste i familien». Vi vet at Cess ser mye opp til bestefaren sin, som var den siste overlevende norske jøden fra Autswitche.

4) «Jeg elsker rollen som storesøster, selv om jeg ofte føler meg som en lillesøster».

Noen har tolket dette til at Ulrikke har spilt skuespill som storesøster, men hun har to eldre brødre, og da ville hun aldri trengt å «føle seg» som en lillesøster, for det er hun jo bokstavelig talt. 

Formuleringen her med at Trollet føler seg som en lillesøster, er en tydelig formulering på at hun ikke er en lillesøster.

Cess har en yngre bror, og selv er hun både «barnslig» og veldig lav, derfor føler hun seg nok noen gang som en lillesøster. Mente hun også kommenterte dette i en episode av Lyst Løgner, at hun følte seg som en lillesøster fordi lillebror ble høyere enn henne.

5) «Som troll er det kanskje ikke så rart å si det. Ja, jeg er faktisk overtroisk».

Videre forteller Trollet at det ikke er snakk om at hun tror på lykkehilsninger eller overfladisk overtro. 

Så det er tydelig at Trollet er en person som ser på seg selv som religiøs.

Her finner jeg ingenting konkret på Ulrikke, men Cess derimot vet vi at er åpen om å være jødisk, og at hun er en praktiserende jøde.

Jeg utfordrer de som fremdeles mener at Trollet er Ulrikke, til å få dagens hint til å passe, for det klarer nemlig ikke jeg. Cess derimot passer veldig godt med alle dagens hint.

Gidder ikke å ta diskusjonen med brukerene her som kun skal latterliggjøre og kalle alle andre for dum, og bare mase om hvor opplagt det er at det er Ulrikke. Kom heller med en god forklaring på hvordan Ulrikke passer disse hintene. Det er ingen link til Tor Jonsson, dommedag. Ulrikke hører ikke til en folkegruppe som er utsatte for stygge kommentarer (såvidt jeg vet), og hun er ikke noe storesøster heller. 

Dagens hint var ganske åpenbare på at det umulig kan være Ulrikke.

Tror fortsatt på Cess, men er åpen for å bytte mening om noen faktisk kan legge noen gode argumenter på bordet.

Jeg gjentar det jeg skrev i går, siden du mener ingen kommer med argumenter som stemmer på Ulrikke.

bobla20 skrev (10 timer siden):

Trollet sier applaus (appløus) og meg (mæ - nesten blanding mellom a og e) på samme måte som flere i Østfold. Ulrikke er jo fra Skjeberg. Cess er vel fra Oslo?
I dag sa Trollet "Jeg skjenner". Det kan jeg tro Ulrikke vi si, men ikke Cess. Cess sier både kjøkken og kjærste, så vil tro hun også sier kjenner med kj.
Trollet har grønt hår, Ulrikke pleide å ha blått hår.
Trollet har sunget to svenske vinnerlåter fra Eurovision. Ulrikke har sagt i 2017 at de siste fem årene foretrakk hun Sverige over Norge i Eurovision. Hun hørtes også litt andpusten ut på Fångad av en stormvind i dag - kanskje litt stress for å rekke ut på scenen. 😆
I recapen på slutten var stemmen til Ulrikke i duetten helt lik som Trollet rett etterpå.

I tillegg til alt annet som er nevnt her før.

Men diktgreiene i dag skjønte jeg ikke noe av. 🤔

Edit:
Måtte google han diktforfatteren og ser han er født 14. mai - det var datoen til delfinale to som skulle ha vært i Eurovision i år. Men det er kanskje LITT søkt. 😬
Å dikte, det er å holde dommedag over seg selv - Ulrikke sier hun er sin egen verste kritiker. Er ikke det å holde dommedag over seg selv når man skriver tekster?

Kan legge til:
- Lese fine og mindre fine ting om oss selv: Hun har fått mye pes, bl.a. for stemmekaoset i Grand Prix. Mange troll i diverse kommentarfelt rundt om har gitt Ulrikke pes for dette. Og dame 70+ kan være grusom i kommentarfelt.
- Storesøster og lillesøster: Flere har sagt dette med Liesl i Sound of Music og lillesøster ellers
- De eldste i familien: Intervjuet med Ulrikke og moren som flere har nevnt her, nevner bl.a. oldemoren på rundt 100 år
- Ulrikke har sagt hun er overtroisk og liker ikke å bli ønsket lykke til
- Tor Jonsson: Man kan vri det til at en lignende forfatter har et lignende navn som Cess, og man kan vri det til at forfatteren er født den datoen Ulrikke muligens skulle vært i delfinale i Eurovision. (Han er født 14. mai, delfinalene skulle ha vært 12. og 14. mai). Begge deler er like søkt.

Uansett hvem som skjuler seg inni Trollet, så kan hintene stemme på flere. jeg syns flere av hintene er litt søkt på Cess, men utelukker ikke at det er henne likevel. Det vises neste lørdag hvem som skjuler seg der.

Uansett er det ingen grunn til å drive og hisse seg opp.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå håper jeg virkelig det er Ulrikke som er Trollet 😂😂😂

Skjønner ikke at man klarer å bli provosert og forbannet over dette - det er folk i masker som synger liksom. Også skal man gjette hvem. It ain’t that deep

Anonymkode: e5728...bde

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maskertbruker skrev (1 minutt siden):

Se bildet jeg postet like etter deg, hvor begge står rett. Der er det tydelig høydeforskjell.

Skoene utgjør 1 cm?  Joggesko utgjør minst 1 cm. Platåsko som de der utgjør 8-10 cm.

Hintene i går passer til Ulrikke fordi hun spiller rolle som storesøster, men er vant til å være lillesøster i virkeligheten. Bildet av alle trollene passer til ungeflokken i The Sound of Music.

Det jeg bedriver kalles forresten ikke gjetting. Jeg har ikke kommet frem til en eneste en av disse deltakerne på egenhånd. Jeg har lest andres vurderinger av hvem det kan være her og andre steder, vurdert alle hint og forbypet meg i navnene som virket som nogenlunde troverdige spor. Det er mange observante folk rundt omkring som kjenner til flere kjendiser enn jeg gjør. Da er det ikke vanskelig.

Ja, jeg har hatt rett på alle så langt, men det skyldes verken flaks eller at jeg er synsk. Jeg er bare god på å lete og å vurdere informasjon kritisk.

Det er Ulrikke, Markus Bailey og Herman Dahl som gjenstår. Sann mine ord. Hadde vært spennende å ta feil.

Ok, det er to hint. Men spør videre, hintet «føler seg» som lillesøster passer ikke dersom man faktisk er lillesøster. 

Har Ulrikke noen yngre halvsøsken vi ikke vet om? Fordi dette hintet passer ikke med å føle seg som lillesøster, for det er hun jo. Eller mener du at nrk planter falske hint?

Og de 4 andre hintene, som alle passet til Cess:

- Tor Jonsson boka, og Ibsen sitatet.

- Dommedag eller Harageddon.

- Folkeslag som er utsatt for fine og mindre fine ord.

- At Trollet har lært av de eldste. 

Hvordan passer disse 4 hintene til Ulrikke.

Svar kun dersom du kan gi et konkret svar på akkurat dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er helt ekstrem! Helt greit at et TV program kan engasjere folk, men dette er jo helt ufattelig. Mange av dere oppfører dere som 8 åringer. "Om du ikke er enig med meg så er du dum" - holdninger. Så forbasket bastante og kranglete mange av dere er, dette er KG i nye høyder. 

Som sagt så er det bra med engasjement og diskusjon, men må man faktisk slenge dritt til andre som mener noe annet enn seg selv?

Anonymkode: bcb36...ee5

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå håper jeg virkelig det er Ulrikke som er Trollet 😂😂😂

Skjønner ikke at man klarer å bli provosert og forbannet over dette - det er folk i masker som synger liksom. Også skal man gjette hvem. It ain’t that deep

Ja, det er litt spesielt å bli provosert av en uhøytidelig diskusjon rundt et underholdningsprogram. Jeg kom inn i programmet forrige lørdag og tippet Inger Lise Rypdal ut fra stemmen, hadde ikke hørt noen hint. I går hørte jeg noen hint på Ravnen, men ble overbevist på Anne Rimmen pga holdning og at jeg kjente igjen stemmen da jeg har truffet henne i virkeligheten mange ganger. Og nå spekulerer jeg litt rundt trollet pga stemme, valg av musikk og vingler fælt. Dette er jo bare gøy og morro. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir er ny sesong håper jeg de kan være litt mer sparsomme med hintene i starten, slik at det blir enda litt mer spennende. I første program kunne det f.eks. bare være noen få veldig generelle hint, i tillegg til sangen. Veldig vanskelig å gjette hvem de er ut fra nesten kun stemmen, men gøy å prøve. Skal ikke si at alle har vært like enkle å avsløre altså, men ved f.eks. fugleskremselet var det allerede i første episode veldig lett å gjette politiker ut fra hva som ble sagt i hintene, og når det i tillegg var på en gård var det lett å tenke at det var en senterpartipolitiker. Da er det liksom ikke såå mange å velge mellom 😛 Hadde han vært på gård, men at hintene kun var at han var jovial og glad i dyr for eksempel, hadde ikke jeg gjetta Slagsvold Vedum med det første, i hvert fall.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan Elgen være John Carew? Har ikke fulgt med på "Heimebane", men ser han bruker blå drakt der. Samt noe med at de har drukket baileys i et par episoder. Han er vel og glad liv og røre, og har gjort mye rart i sin karriere. Gitt ut noe musikk har han vel også? Han var også mye ute pga kneskader i sin fotballkarriere. 

Eller, le gjerne høyt av meg nå, kan Elgen være Johan Golden? Har ledet Golden Gold, svært fotballinteressert, og har gitt ut musikk. Hatt Erna Solberg som gjest i Nytt på Nytt. Men om han er SÅ god på dans, og med det stemmen, det klarer jeg ikke å avgjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (6 minutter siden):

Ja, det er litt spesielt å bli provosert av en uhøytidelig diskusjon rundt et underholdningsprogram. Jeg kom inn i programmet forrige lørdag og tippet Inger Lise Rypdal ut fra stemmen, hadde ikke hørt noen hint. I går hørte jeg noen hint på Ravnen, men ble overbevist på Anne Rimmen pga holdning og at jeg kjente igjen stemmen da jeg har truffet henne i virkeligheten mange ganger. Og nå spekulerer jeg litt rundt trollet pga stemme, valg av musikk og vingler fælt. Dette er jo bare gøy og morro. 

Sant! Jeg så det for første gang forrige lørdag, bladde tilfeldig gjennom kanalene og så fant jeg dette. Trodde jeg hadde fått i meg en heftig dose syre da jeg så en dansende, rosa enhjørning 🥴🦄 Så ble jeg sittende og se på da med samboer og spekulerte i hvem alle var og så så vi det i går. Veldig gøy 😄 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Blueberrymuffin said:

Ok, det er to hint. Men spør videre, hintet «føler seg» som lillesøster passer ikke dersom man faktisk er lillesøster. 

Har Ulrikke noen yngre halvsøsken vi ikke vet om? Fordi dette hintet passer ikke med å føle seg som lillesøster, for det er hun jo. Eller mener du at nrk planter falske hint?

Og de 4 andre hintene, som alle passet til Cess:

- Tor Jonsson boka, og Ibsen sitatet.

- Dommedag eller Harageddon.

- Folkeslag som er utsatt for fine og mindre fine ord.

- At Trollet har lært av de eldste. 

Hvordan passer disse 4 hintene til Ulrikke.

Svar kun dersom du kan gi et konkret svar på akkurat dette.

Det har jeg like lite forklaring på som at Puddelen hadde kjemiske tegn i hintvideoen. Kjent kjemiker? En programleder fra Newton eller noe? Det passer jo ikke med Mia! Eller kanskje det gjør det, uten at jeg vet hvordan. Kanskje betyr det ingenting. Det spiller uansett ingen rolle, for jeg visste hele veien at det var Mia. Akkurat som jeg vet nå at Trollet er Ulrikke. Det er ikke en følelse, det er gjenkjenning av stemme og en mengde hint som passer.

Hadde det nå ennå vært Ingeborg Walther dere var opphengt i så kunne jeg skjønt det. Hun kan synge, høres litt ut som Ulrikke og høyden kan stemme. Cess-teorien er nesten like urealistisk som at enhjørningen skulle vært Märtha Louise. Det går bare ikke.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det det samma for meg hvem det er. Jeg heier fortsatt på Cess til det motsatte er bevist neste lørdag, men i mellomtiden er jo KG minst like underholdende. 

BCD3915A-E5D2-4CB8-8499-43BB79379264.thumb.jpeg.dfd19894e2d800b13a16abb596c590e9.jpeg

Anonymkode: d7fda...afa

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvem trenger kino eller netflix når vi har KG på sitt beste 😅

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå er det det samma for meg hvem det er. Jeg heier fortsatt på Cess til det motsatte er bevist neste lørdag, men i mellomtiden er jo KG minst like underholdende. 

BCD3915A-E5D2-4CB8-8499-43BB79379264.thumb.jpeg.dfd19894e2d800b13a16abb596c590e9.jpeg

Anonymkode: d7fda...afa

😂👏👏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (44 minutter siden):

Jeg er ikke ute etter krangleinnlegg. Da får du finne annen bruker som er med på det.

Jeg har spurt, dette blir vel tredje gangen jeg siterer deg, og spør om du kan svare på hvordan Ulrikke passer med de hintene.

Spør deg for tredje og siste gang. Kan du svare på hvordan Ulrikke passer til de 6 hintene fra kveldens program? 

Eh, selvinnsikt.. hva er det?

Lurer litt på hvem det er av deg og meg som er ute etter å krangle? 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blueberrymuffin skrev (1 time siden):

Men hvordan passer hintene med Ulrikke!?

Jeg er faktisk mildt sagt forbannet nå av alle som maser om at det må være Ulrikke, fordi de bare vet det, eller fordi at de er overbevist om stemmen.

Hvordan mener dere Ulrikke passer til alle hintene fra i går?

1) Boken til Tor Jonsson. I samtid har ene boken Mor, til forfatteren Cecilie N. Steiness blitt linket til Tor Jonsson.

Hvilke link mener du Ulrikke har til Tor Jonsson.

2) Å holde dommedag over seg selv har to betydninger. Ene er Harmageddon i jødedom og kristendom. Andre er, som noen påpekte, et sitat av Henrik Ibsen som har vært brukt av Cess:  https://www.kk.no/livet/jeg-bestemte-meg-for-a-torre-a-vaere-litt-redd/71004388

3) Trollet eller trollene er en folkegruppe som er utsatt for fine og mindre fine ord. Skal vi trekke det til dommedag, er jødedommen og islam de religionene som er mest utsatt for stygge ord.

Religion som går igjen i hint 2) og 3) er jødedommen. 

Er Ulrikke jødisk? For det visste ikke jeg.

4) Trollet har lært av de eldste, å gjengi godt mot ondt. Hele videoen var et hint om religion, så med de eldste, så menes det vel at Trollet har troende besteforeldre.

Har Ulrikke besteforeldre som har vært i media, og frontet seg selv som troende?

5) Trollet er overtroisk, men her skiller trollet på at Trollet ikke er «overfladisk» overtroende.

Som underbygger hintet om at Trollet er religiøst. 

6) Troller sier at hun er en storesøster, men at hun føler seg som en lillesøster.

Ulrikke ER lillesøster, da «føler man seg ikke som» en lillesøster. Det er noe Ulrikke faktisk m er.

Hvis du hører på ordlyden, og skiller på ordene er og føler slår det ihjel hele teorien om at Ulrikke er Trollet. De juger ikke om hintene selv om de skal villede. Da kan faktisk ikke nrk gi et slikt hint hvor de regelrett juger, noe de gjør dersom Ulrikke hadde vært Trollet.

Er så dritt lei dere Ulrikke tilhengere som tydeligvis driter en lang mars i hintene og om hintene passer, fordi jeg bare vet det er Ulrikke, nei det vet dere ikke. For gårsdagens hint passer jo aldeles ikke med Ulrikke.

Ser også flere henger seg opp i at Silje poengterer at det ikke kan være Ulrikke, det har hun også gjort med Kathrine Moholt når hun var på Skal vi Danse samtidig. Silje har ved flere anledninger avkreftet at det ikke kan være andre kjendiser. Hva gjør det så annerledes nå? Etter Ulrikke tilhengerens logikk, hvor Ulrikke må være Trollet siden Silje avkrefter det, så må vel Kathrine Moholt være Elgen eller Vikingen da, fordi Silje kommenterte jo tross alt akkurat det samme med Kathrine Moholt for noen uker siden, som hun gjorde med Ulrikke i går.

Nei, Ulrikke tilhengerne er nærmest besatt av at det må være Ulrikke. Og hintene har tydeligvis ingen betdning, fordi Ulrikke tilhengerne bare vet, de bare «føler» det. Og det er det som er så provoserende.

I stede for å si at dere bare vet, eller bare hører at det er Ulrikke (selv synes jeg ikke stemmene var like, øret som hører).

Svar heller på de 6 hintene og hvordan dere mener de passer med Ulrikke. 

Trollet sier ikke at hun ER storesøster, men at hun liker ROLLEN som storesøster, og der har Ulrikke spilt rollen som den eldste Von Trapp i Sound of Music, det er vel like søkt da å si at Cess liker rollen som storesøster som at Ulrikke føler seg som lillesøster. 

Ulrikke er perfeksjonist og veldig selvkritisk, noe som diktet hun leste kan henspeile på, er Cess perfeksjonist og selvkritisk?

Makrell i tomat, hvordan passer det med Cess?

Savnet etter en real folkefest, hvordan passer det med Cess?

Ulrikke snakker med moren sin hver dag, hun ble utsatt for mye hets etter seieren i MGP, men moren hennes har lært henne å aldri tenke stygt om andre, så der har hun hentet mye fra de eldste i familien.

Hva mener du med at trollet skiller på å være overflatisk overtroende? Hun liker ikke at de sier lykke til, noe som er veldig vanlig å ikke like for de som står på scenen, det er bedre å si break a leg. 

For alle de andre som har måttet ta av seg masken, har de tidlige hintene kunne lede oss direkte til hvem de var. Jeg har ikke noe ønske om at det skal være Ulrikke, men jeg har sett og hørt på programmet, og som for alle de andre deltakerne har jeg kommet frem til at dette er henne. Og jeg har hatt rett i de andre tilfellene. Skulle jeg ta feil angående trollet legger jeg meg ikke ned og gråter, da blir jeg veldig positivt overrasket, fordi jeg synes NRK har vært for rause med hintene. Som f.eks for Mia Gundersen, å gi det rette navnet hennes i første episode var jo ikke noe sjakktrekk. Tror de har undervurdert folket litt. Dette skal nå først og fremst være moro, så pust med magen og klapp deg selv på skulderen om det viser seg at du har rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maskertbruker skrev (38 minutter siden):

Det har jeg like lite forklaring på som at Puddelen hadde kjemiske tegn i hintvideoen. Kjent kjemiker? En programleder fra Newton eller noe? Det passer jo ikke med Mia!

Lappen med molekylene skulle leses som Te – C – H – No. Det var og en referanse til at hun har blitt 61 år gammel. Te = Tellerium (Telle), C = 6, H = 1

Anonymkode: 6d9e6...a9a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 22.28):

Sikkert lurt om du vil se ut som om du er 90. Botox gjør uten unntak at folk ser langt eldre ut enn de er. Jeg fatter ikke at kvinner selv ikke ser dette.

Anonymkode: cfc7e...1a1

Synes hun ser ungdommelig og superflott ut jeg. Om hun har brukt botox eller ikke tror jeg hun ville sett ung og fresh ut uansett. Hun tar jo særdeles godt vare på seg selv.

Anonymkode: 7a1e4...c5c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
maskertbruker skrev (1 time siden):

Det har jeg like lite forklaring på som at Puddelen hadde kjemiske tegn i hintvideoen. Kjent kjemiker? En programleder fra Newton eller noe? Det passer jo ikke med Mia! Eller kanskje det gjør det, uten at jeg vet hvordan. Kanskje betyr det ingenting.

I puddelen sin video sa Puddelen at hun hadde bidratt og gitt ut mye rar musikk. 

Puddelrock nevnes, også kommer kjemilappen. Der står det Te2 CH3 No, som i seg selv ikke er noen formel eller grunnstoff. Men bokstavene danner ordet Techno, som er en en av flere musikksjangere Mia har vært med på. 

I starten av sin karriere ga Mia Gundersen ut albumet Temptation, et rockealbum som var techno inspirert.

Kjemilappen var derfor et veldig relevant hint for Puddelen, så der misset du nok poenget med «kjemi» lappen. Jeg tror ingen av hintene er tilfeldige, men man må følge nøye med. Alle hintene skal passe, dersom man leser hintene riktig ;) 

Derfor jeg ønsker å høre fra de som fremdeles tror det er Ulrikke, hvordan hintene passer. Fordi alle hintene passer med Cess. Det betyr ikke at det må være Cess, men skal det være en annen så burde jo alle hintene også passe på den kjendisen, også Ulrikke :) 

maskertbruker skrev (1 time siden):

Det spiller uansett ingen rolle, for jeg visste hele veien at det var Mia. Akkurat som jeg vet nå at Trollet er Ulrikke. Det er ikke en følelse, det er gjenkjenning av stemme og en mengde hint som passer.

Hvordan vet du at det er Trollet? Jeg forstår at man kan tro at det er Ulrikke med utgangspunkt i at alle hintene ikke trenger å passe. Du innrømmet jo selv nå at  du ikke trodde at alle hintene på puddelen passet, og da forstår jeg hvordan du kan tro at det kan være Ulrikke, siden du tenker at hintene ikke må passe.

Men la iss ta vi utgangspunkt i at alle hintene skal passe, det har alle hintene til nå gjort, også på Puddelen. Da forstår jeg ikke hvordan det kan være Ulrikke når ikke alle hintene engang passer? 

Du sier du gjenkjenner stemmen, men selv hører jeg ikke likheten mellom Trollet og Ulrikke. Om du noen gang så den amerikanse versjonen, der kjente jeg fort stemmen til Daughtry som var sjeferen, så det er ikke slik at jeg ikke kan høre likheter. Men helt ærlig, jeg ser ikke likheten i stemmen mellom Ulrikke og Trollet, så det er som sagt øret som hører ;) 

Og dialekt eller talemåte tror jeg vi heller ikke kan henge oss opp i. Ser noen mener østlandsdialekt er bevis for at Ulrikke er Trollet, men da skulle vel Puddelen vært Sofie Elise eller en annen med nordlending dialekt. Get my point? Stemmen i seg selv er ikke noe man kan gå blindt etter, selv om man har klart å gjette riktig på dette tidligere (med flaks).

Det eneste vi har som er sikkert er hintene fra videoen, og jeg tror også at alle hintene på Trollen kan linkes til kjendisen som er bak kostymet :) 

Frøken detektiv skrev (54 minutter siden):

Eh, selvinnsikt.. hva er det?

Lurer litt på hvem det er av deg og meg som er ute etter å krangle? 😅

Ikke noe svar på spørsmål der nei 😅

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (25 minutter siden):

Trollet sier ikke at hun ER storesøster, men at hun liker ROLLEN som storesøster, og der har Ulrikke spilt rollen som den eldste Von Trapp i Sound of Music, det er vel like søkt da å si at Cess liker rollen som storesøster som at Ulrikke føler seg som lillesøster. 

Ulrikke er perfeksjonist og veldig selvkritisk, noe som diktet hun leste kan henspeile på, er Cess perfeksjonist og selvkritisk?

Makrell i tomat, hvordan passer det med Cess?

Savnet etter en real folkefest, hvordan passer det med Cess?

Ulrikke snakker med moren sin hver dag, hun ble utsatt for mye hets etter seieren i MGP, men moren hennes har lært henne å aldri tenke stygt om andre, så der har hun hentet mye fra de eldste i familien.

Hva mener du med at trollet skiller på å være overflatisk overtroende? Hun liker ikke at de sier lykke til, noe som er veldig vanlig å ikke like for de som står på scenen, det er bedre å si break a leg. 

For alle de andre som har måttet ta av seg masken, har de tidlige hintene kunne lede oss direkte til hvem de var. Jeg har ikke noe ønske om at det skal være Ulrikke, men jeg har sett og hørt på programmet, og som for alle de andre deltakerne har jeg kommet frem til at dette er henne. Og jeg har hatt rett i de andre tilfellene. Skulle jeg ta feil angående trollet legger jeg meg ikke ned og gråter, da blir jeg veldig positivt overrasket, fordi jeg synes NRK har vært for rause med hintene. Som f.eks for Mia Gundersen, å gi det rette navnet hennes i første episode var jo ikke noe sjakktrekk. Tror de har undervurdert folket litt. Dette skal nå først og fremst være moro, så pust med magen og klapp deg selv på skulderen om det viser seg at du har rett :)

Men slik kan man dra alle hintene i ulike rettningslinjer. Storesøster er faktisk en rolle man har. Blir man storesøster så får man en rolle som storesøster, så å si at Cess liker rollen som storesøter er ikke feil, dersom hun liker å være storsøster.

Å si at man føler seg som lillesøster, når man egentlig er lillesøster blir jo helt feil formulering. Jeg forstår det er mange som håper på Ulrikke, men er begrenset hvor mye vi skal dra og feiltolke hintene for at Ulrikke skal passe.

Hva med de andre hintene:

- Jobber for jubelbrøl, og få deg i godt humør.

- At humor er den beste medisin.

Hvordan passer dette mer med Ulrikke enn med Cess som faktisk er komiker?

Trollet sa også i første episode, at hun alltid hadde drømt å synge, og at hun nå tørr dette pga kostymet. 

Hvordan glemmer folk dette? Ulrikke har jo sunget lenge før maskorama.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (5 timer siden):

Håper det blir en ny sesong, men da må Jan Thomas fjernes. Er han virkelig så blåst eller gjør han seg til? Irriterer meg skikkelig over den fyren. Makan til nepe!!

Heller fjerne han Nicolay Ramm. Gørrkjedelig type. JT er jo helt på jordet og morsom!

Anonymkode: 043e0...2d8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Heller fjerne han Nicolay Ramm. Gørrkjedelig type. JT er jo helt på jordet og morsom!

Anonymkode: 043e0...2d8

JT gjør seg selv dum ved å late som han er helt på jordet. Ref tidligere post hvor han hadde kommentert bildet til Anne Rimmen før sending. 

Anonymkode: d7e7c...48a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...