Gå til innhold

Nytt program: Maskorama


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsketenkning muligens, men Ravnen kan være Karen Marie Ellefsen!

Kan synge

Pioner på likestilling på en forbilledlig måte. Hun har fått passet påskrevet mang en gang!

Stort sett ikke vært hjemme på 40 år. Dekket av mesterskap innen vinter og sommer idrett. Rede referansen  er grei nok
fugler hekker kun i noen uker av gangen. Mesterskap det samme.Nå er det et nytt rede, hun har flyttet Valdres

Sportsaspektet: Tynn is, holmenkollen krystaller osv. Hopp og skøyter var det hun startet med. 
Som 9 åring ville hun bli sportskommentator: tyder vel på at familien hennes var mer enn gjennomsnittet sportsinteresserte
Noen flyr høyt (som i himmelen) andre flyr lavt kan jo evt. være en fin metafor.


Herman Dahl er nok forøvrig vikingen uten tvil. Send han hjem.

Elgen: Høres absolutt ut som Marcus Bailey, hint stemmer. Opptrådt på beat for beat med samme sang som den første han sang. En referanse jeg stusser på er: Knoll i planeten: Om det er en fotballheading eller en miljøreferanse.
Life on a young planet, Andrew Knoll er jo en forholdsvis kjent bok så kan ikke utelukke at miljøsaken har en representant her. 
Er det noe han har drevet med?

Alternative navn her er Jan Åge Fjørtoft, bodde på rom med Elgen(Rune Bratseth), kan spille piano. Sier  "Heilt", og er ikke akkurat usikker på seg selv. Lillestrøm Brann har også i sin tid vært en nokså heftig rivalisering.  Ift. hjemmebane så har han stått på matta på Ullevål og intervjua..

Jon Carew kunne man jo ønske at det er.. At han er urytmisk tror jeg ikke.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han sier vel bare at han har blitt streamet over 5 mill, sier vel ikke noe om musikk? 

Anonymkode: d7fda...afa

«Mine festlige toner»

Anonymkode: 27170...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eila30 skrev:

Ønsketenkning muligens, men Ravnen kan være Karen Marie Ellefsen!

Kan synge

Pioner på likestilling på en forbilledlig måte. Hun har fått passet påskrevet mang en gang!

Stort sett ikke vært hjemme på 40 år. Dekket av mesterskap innen vinter og sommer idrett. Rede referansen  er grei nok
fugler hekker kun i noen uker av gangen. Mesterskap det samme.Nå er det et nytt rede, hun har flyttet Valdres

Sportsaspektet: Tynn is, holmenkollen krystaller osv. Hopp og skøyter var det hun startet med. 
Som 9 åring ville hun bli sportskommentator: tyder vel på at familien hennes var mer enn gjennomsnittet sportsinteresserte
Noen flyr høyt (som i himmelen) andre flyr lavt kan jo evt. være en fin metafor.


Herman Dahl er nok forøvrig vikingen uten tvil. Send han hjem.

Elgen: Høres absolutt ut som Marcus Bailey, hint stemmer. Opptrådt på beat for beat med samme sang som den første han sang. En referanse jeg stusser på er: Knoll i planeten: Om det er en fotballheading eller en miljøreferanse.
Life on a young planet, Andrew Knoll er jo en forholdsvis kjent bok så kan ikke utelukke at miljøsaken har en representant her. 
Er det noe han har drevet med?

Alternative navn her er Jan Åge Fjørtoft, bodde på rom med Elgen(Rune Bratseth), kan spille piano. Sier  "Heilt", og er ikke akkurat usikker på seg selv. Lillestrøm Brann har også i sin tid vært en nokså heftig rivalisering.  Ift. hjemmebane så har han stått på matta på Ullevål og intervjua..

Jon Carew kunne man jo ønske at det er.. At han er urytmisk tror jeg ikke.

 

Føler det heimebane hintet (som ble nevnt to ganger) peker veldig mot carew da!

Anonymkode: 27170...3f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Mine festlige toner»

Anonymkode: 27170...3f0

Og det peker enda mer i retning av Herman Dahl. Han har jo mange musikkvideoer og tullegreier, «festlige toner» er mer beskrivende for det han driver med, enn om hintet hadde vært «musikk».

Anonymkode: d7fda...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg også at Ravnen er Karen-marie Ellefsen, så takk til dere som fikk meg på tanken. Nå får jeg alt til å stemme med henne: :P særlig etter å ha sett programmene igjen med det navnet i tankene. Så da har jeg (også)muligens gått i den fella der man har et navn og tilpasser hintene etter navnet, men så synes jeg jo alt av hint passer til henne og blir enda mer overbevist hehe.

Vet at noe av dette er nevnt før, men dette tenker jeg om alle hintene, tenker at det hun sier om andre fulger/ravner og "familietre" ikke handler om henne personlig, men om henne i stillingen som sportsjournalist/-programleder/-kommentator og at det inkluderer de norske idrettsutøverne.

Tror: "bygget mine reir over hele verden og fått passene godt påskrevet" handler om å ha reist mye for å kommentere sport og idrett.

Nå som hun skal/har pensjonert seg "har hun slått seg ned i de norske skoger og bygget det aller siste rede med ravneflokken sin". Tenker det ikke betyr hennes egen familie, men ravneflokk som i kollegaer, og at det er deres siste fordi hun er pensjonert og dermed ikke skal ut med dem noe mer. De andre har ikke bygget siste rede, men de har bygget siste rede med Karen-marie.

At det er flere ravner i familietreet som ligner henne tenker jeg også betyr kollegaer. Det at noen flyr høyt og andre lavt, "kan man vel nesten si", er jeg litt usikker på , men kan ha med hva de kommenterer, hvor lenge de har holdt på/hvor kjente de er, eller noe slikt?

"De som er ravner finner vakre ting på de rareste steder, og de ELSKER ting som glitrer" høres ut som sportsjournalister som finner vakre ting i både store, men også små, idrettsøyeblikk,  på de rareste steder. Ting som glitrer tenker jeg er medaljer og pokaler, og det er ikke rart journalistene elsker spesielt (å kommentere/oppleve) prestasjoner som tar medaljer.

"Hjemme i redet vårt har vi samlet glitter fra hele verden", tipper jeg betyr hjemme i Norge, at gullet er "tatt hjem", og at "vi" er "vi" som i Norge og ikke ravnene/journalistene selv. Når det ringes inn til seremoni tennes det en flamme i henne og hun flyr avgårde på tokt. Hun har kommentert mange OL og den første store jobben hun hadde som sportsjournalist var under et OL. Selv om hun nå ikke skal kommentere flere, så er hun fortsatt som privatperson veldig interessert i sport/idrett og for sportsinteresserte er vel OL noe eget og spesielt så hun kan på andre måter "fly avgårde på tokt" da.

At hun alltid har vært innsvøpt i lys handler vel om å være i rampelyset.

At stemmen bærer godt tolker jeg både til at hun har en litt særegen stemme, spesielt når hun kommenterer og snakker litt høyt, og den bærer godt vil jeg si.

Etter første program nevnte de flere sportsnavn, og da sa hun etter programmet "De nevnte mange navn jeg kjenner veldig godt, men er helt på villspor". Så jeg tenker at hun så klart vet hvem navnene er, men at de er på villspor fordi de tenker hun selv er en av uttøverne i stedet for en som kommenterer dem.

 

"Elsker å fly fra gren til gren for å få oversikt over hvor det glitrer" tenker at er fordi hun har kommentert friidrett i alle år (flere forskjellige grener) og vintersport, så veldig mange forskjellige typer. I tillegg har hun drevet litt med friidrett selv, men om det var kun en gren eller flere vet jeg ikke. Det som glitrer tenker jeg igjen handler om enten prestasjoner som er så gode at de tar medalje eller rett og slett bare veldig gode og rørende sportsøyeblikk.

"Når jeg er omringet av de aller beste fuglene, er jeg i mitt ess". Tenker her at siden hun sier fugler og ikke ravner, at det handler først og fremst om idrettsuttøvere, og tenker igjen at hun er i sitt ess jo mer begivenhetsrikt og historisk det er rundt henne ang. idretten.

At hun har vært med lenger enn de fleste andre i denne grenen (sportsjournalistikk), uavhengig av kjønn, passer 100% med Karen-Marie  Ellefsen.

Hun "elsker å komme seg tett innpå de største fuglene og leker godt med dem om hun treffer dem i riktig element". Da tenker jeg at riktig element er på idrettsarenaet der hun er sportsjournalist/kommentator, ikke hvis hun treffer en i køen på butikken liksom.

Ravneflagget tror jeg ikke har noen annen betydning enn at hun er utkledd som ravn. At hun har slått seg ned i de norske skoger tenker jeg hun sier som ravn,  men at som menneske bor hun der hun bor i Norge. 

Hun har jo i tillegg kommentert mye fra Holmenkollen.

Hun har vunnet gullrutens hederspris, så der er gullet hennes (kanskje det også er kongens fortjensmedalje, men den så ut som var i sølv).

Blir spennende å se i morgen om det plutselig kommer nye hint som ikke stemmer i det hele tatt uansett hvordan jeg vrir og vrenger på det. Men nå så klarer jeg ikke se andre enn henne i Ravnen.

 

Anonymkode: 4ddcd...666

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun "elsker å komme seg tett innpå de største fuglene og leker godt med dem om hun treffer dem i riktig element". Da tenker jeg at riktig element er på idrettsarenaet der hun er sportsjournalist/kommentator, ikke hvis hun treffer en i køen på butikken liksom.

 

Anonymkode: 4ddcd...666

Glemte å skrive noe og det kan godt være hun mener "leker godt med dem" litt mer bokstavelig talt fordi en gang så jeg en humorvideo, et innslag på nrk (husker ikke i forbindelse med hva) der hun satt i en hjemmesofa sammen med han Riiber som står kombinert, og så drev hun og "kysset" på ham eller noe. Noen som husker hvor det var fra? Men tenkte på den da jeg hørte dette hintet også.

Anonymkode: 4ddcd...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å skrive noe og det kan godt være hun mener "leker godt med dem" litt mer bokstavelig talt fordi en gang så jeg en humorvideo, et innslag på nrk (husker ikke i forbindelse med hva) der hun satt i en hjemmesofa sammen med han Riiber som står kombinert, og så drev hun og "kysset" på ham eller noe. Noen som husker hvor det var fra? Men tenkte på den da jeg hørte dette hintet også.

Anonymkode: 4ddcd...666

Her fant jeg det.

det var et klipp fra "Helt Ramm", så må presisere at det var helt tilfeldig, jeg er ikke Nicolay Ramm, lover.

(Men jeg tror ikke dette har noe med hintet å gjøre, at det er sånn "leker med dem" det menes.)

 

Anonymkode: 4ddcd...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anne Rimmen er det hvertfall ikke😂

Anonymkode: d7fda...afa

Hovmod står for fall

Anonymkode: de8dc...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2020 den 22.29, AnonymBruker skrev:

Hva kan det handle om da? 

Anonymkode: 27170...3f0

Malerier av klovner,  Marianne Aulie? 

Anonymkode: ac17b...b51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Malerier av klovner,  Marianne Aulie? 

Anonymkode: ac17b...b51

Men var det ikke i hintet at hva det enn gjelder, så har det blitt "sendt til"  alle kriker og kroker av Norge eller noe slikt? 

Anonymkode: 4ddcd...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men var det ikke i hintet at hva det enn gjelder, så har det blitt "sendt til"  alle kriker og kroker av Norge eller noe slikt? 

Anonymkode: 4ddcd...666

Jo, du har rett i det. Heller nok mot Rypdal 😅

Anonymkode: ac17b...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kristina S. skrev:

Er det ikke litt patetisk hvis Ravnen viser seg å være Suzann Pettersen og har gjort så mye ut av OL, når hun bare har deltatt en eneste gang? 

Hvis det er Karen Marie Ellefsen, hva kan kortene henvise til? Hvis det er ravnen som holder oppe kortene ess, ni, åtte og ess. Og ikke minst bygget rede med ravneflokken sin og det med familietreet? Oppfatter at ravnen har veldig folkus på OL og familie. Men det kan jo være kollegaer, som AB over skrev, men veldig metaforisk i så fall. Eller kanskje ikke når man hører på det igjen.

Helt enig. Synes også det er veldig rart om det er Rimmen, når det har vært så mye fokus på glitter og gull (ekstra glitter på kostymet i 2.sending). 
Tror KG er helt på villspor når det kommer til ravnen. 

Anonymkode: d7fda...afa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pluss kortene som viser 1981. Sikkert fødselsår. Ess, nier, åtter, ess. 

Anonymkode: 2cb39...d02

Anne Rimmen er født i 81. Tror det er henne selv om mange av hintene også passer til Karen Marie Ellefsen. Ravnen høre også ut som Anne Rimmen..

Anonymkode: 194d4...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Synes også det er veldig rart om det er Rimmen, når det har vært så mye fokus på glitter og gull (ekstra glitter på kostymet i 2.sending). 
Tror KG er helt på villspor når det kommer til ravnen. 

Anonymkode: d7fda...afa

Nettopp det med å være på villspor kommenterte ravnen selv også, og jeg tenker det faktisk peker i retning av at det er Anne Rimmen. Hun var programleder for Monsen på villspor

Anonymkode: 27170...3f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Kristina S. skrev:

Er det ikke litt patetisk hvis Ravnen viser seg å være Suzann Pettersen og har gjort så mye ut av OL, når hun bare har deltatt en eneste gang? 

Hvis det er Karen Marie Ellefsen, hva kan kortene henvise til? Hvis det er ravnen som holder oppe kortene ess, ni, åtte og ess. Og ikke minst bygget rede med ravneflokken sin og det med familietreet? Oppfatter at ravnen har veldig folkus på OL og familie. Men det kan jo være kollegaer, som AB over skrev, men veldig metaforisk i så fall. Eller kanskje ikke når man hører på det igjen.

Jeg trodde jeg hadde fått alle hintene til å passe Karen-Marie, men så glemte jeg kortene! Synes det er rart hvis det skal være et hint som ikke er hint siden det ble så fokusert på, synes årstall som noen skriver er et godt gjetning, men da passer det ikke så godt med KM, med mindre 1981 er et årstall forbundet med henne på noe vis og som ikke er lett å google seg til.

Anonymkode: 4ddcd...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Synes også det er veldig rart om det er Rimmen, når det har vært så mye fokus på glitter og gull (ekstra glitter på kostymet i 2.sending). 
Tror KG er helt på villspor når det kommer til ravnen. 

Anonymkode: d7fda...afa

Ja skjønner heller ikke helt greia med akt fokuset på glitter. Må jo være en veldig glamorøs person?🤪 føler ikke Suzann Pettersen er det. Hun har jo vunnet mye, men medaljer og glitter er det vel ikke så mye av

Anonymkode: 27170...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kristina S. skrev:

Ja, det kort-hintet ble foreslått av en observant seer i den andre tråden, det vises i et brøkdels sekund i selve introen til programmet ikke introen til ravnen. Muligens det skjedde noe i 1981 som var markant i KME sin karriere eller om det rett og slett ikke er årstall som er cluet.

Jeg må ha sett et bilde her inne også, siden jeg trodde kortene ble så fokusert på, for jeg har ikke sett det selv på tv . Hm, litt vrient akkurat dette hintet, hvis det er et hint.

Anonymkode: 4ddcd...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må ha sett et bilde her inne også, siden jeg trodde kortene ble så fokusert på, for jeg har ikke sett det selv på tv . Hm, litt vrient akkurat dette hintet, hvis det er et hint.

Anonymkode: 4ddcd...666

Kan det bety at personen spiller kort, gambler etc? Betyr den kombinasjonen av kort noe i et eller annet spill? (Har ingen peiling på slikt, men i mange spill har jo kombinasjoner navn som fullt hus osv). Tenkte om et sånt type betegnelse kan være hintet isåfall 

har ingen aning, bare tenker høyt

Anonymkode: 27170...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...