AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #1 Skrevet 15. oktober 2020 Tispa mi hadde løpetid for 2 måneder siden og hun har nå innbilt svangerskap. Hun har melk i pattene og samler på leker som da er babyene hennes. Har lest om det og fjerner leker. Men så har det sånn at jeg har en `ordentlig` valp fra før av på 3 måneder. Så hva gjør jeg med lekene da? Det er valpens leker. Tispa mi hadde også jursvulst i vinter som heldigvis var godartet. Hun ble da operert og veterinæren fjernet dem. Veterinæren sa at hun da hadde innbilt svangerskap. Og nå er det på neste påfølgende løpetid hun fikk innbilt igjen. Siden hun da ble operert så fikk hun tabletter som stoppet melken i pattene. Må hun få ny tablett kur nå? beklager for rotete innlegg. Er ikke noe flink til å ordlegge meg. Anonymkode: a7a2f...50d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #2 Skrevet 15. oktober 2020 Og har tidligere jursvulst noe å si på innbilt svangerskap? Anonymkode: a7a2f...50d
Troyamin Skrevet 16. oktober 2020 #3 Skrevet 16. oktober 2020 (endret) For å svare på dette med leker først; Ingen hund har behov for å ha leker tilgjengelig hele tiden. Bruk heller tid på å leke med valpen alene. Dette vil styrke båndet mellom hund og eier. Resten av tiden er lekene ryddet bort. Vedrørende innbilt svangerskap; er dette en rasehund med gener som skal føres videre? Hvis ikke, så sterilisere du tispen. Så slipper du å risikere bl.annet livmorbetennelse eller kreft. Dersom hunden er et ledd i avlsarbeidet for å få fram det beste i rasen, så må du ha ny piller. Jeg vet ikke om tidligere jursvulst har noe å si på innbilt svangerskap, det må nesten veterinæren kunne svare på. Men! Ved innbilt svangerskap så øker du mosjonen. Løping eller sykling er bra. Selv om det er snakk om små raser. (Da tilpasser man bare farten) Øking av mosjon gjør at hormonnivået i kroppen stabiliserer seg lettere. Endret 16. oktober 2020 av Troyamin Endret grunnet staveleifer. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå