AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #1 Skrevet 15. oktober 2020 Når jeg slutter å ta de vanlige p-pillene, og går over på de «sukkertablettene» som jeg tar når jeg skal ha mensen... så kommer ikke mensen på en 3-5 dager!. er dette normalt? Hva med sex de dagene man ikke tar prevensjonspillen men går og venter på mens? 1: er dette normalt? 2: bør jeg undersøke dette med lege? 3: er jeg helt dum og er det sånn for alle? Anonymkode: 043a5...5fb
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #2 Skrevet 15. oktober 2020 Du kan bare droppe sukkerpillene og hele mensen. #rema1000 Anonymkode: 77c6c...f35 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #3 Skrevet 15. oktober 2020 1: Helt normalt ja. Og du er beskyttet også i den uka du tar sukkerpiller, så lenge den tiden er maks 7 dager. Og som brukeren over sier, du kan også hoppe over hele den uka, og dermed hoppe over mensen/blødningen for den perioden. 2: En lege vil jo gi deg et mer kvalifisert svar, men legen vil sannsynligvis si at det ikke er noen grunn til bekymring. 3: Neida, du er ikke dum. Og jeg tror det varierer litt fra person til person når de får mensen, men ja, det er slik for alle. Blødningen kommer en eller annen gang i løpet av den uka man tar sukkerpiller. Anonymkode: e39cb...0e4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #4 Skrevet 15. oktober 2020 Det står i bruksanvisningen hvordan akkurat ditt p-pillemerke fungerer. De skal beskytte også når du har friuke/sukkerpiller. Ville uansett lest bruksanvisningen så du vet hva du skal gjøre om du glemmer en pille eller kaster opp. Anonymkode: 5e860...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #5 Skrevet 15. oktober 2020 Ja Nei Samme her Anonymkode: 54f58...ab0
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #6 Skrevet 15. oktober 2020 Det er faktisk anbefalt å hoppe over sukkerpillene og mensen, det er da man ser at de som blir gravide på p-pillen ofte blir det, samt at man trenger ikke mensen så ofte. Normal mens har vi jo også for ofte i forhold til evolusjonen, der det naturlige er at vi går gravide mye av vårt voksne liv. Anonymkode: fc650...c22
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #7 Skrevet 16. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: 1: Helt normalt ja. Og du er beskyttet også i den uka du tar sukkerpiller, så lenge den tiden er maks 7 dager. Og som brukeren over sier, du kan også hoppe over hele den uka, og dermed hoppe over mensen/blødningen for den perioden. 2: En lege vil jo gi deg et mer kvalifisert svar, men legen vil sannsynligvis si at det ikke er noen grunn til bekymring. 3: Neida, du er ikke dum. Og jeg tror det varierer litt fra person til person når de får mensen, men ja, det er slik for alle. Blødningen kommer en eller annen gang i løpet av den uka man tar sukkerpiller. Anonymkode: e39cb...0e4 dette kommer da svært ann på hva slags p-piller ts har. jeg hopper ikke over mensen ved å droppe sukkerpiller og gå direkte over på nytt brett. på mine er det en annen metode for å hoppe over mensen. Anonymkode: 9d524...922
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #8 Skrevet 16. oktober 2020 Hvis du vil forstå mer om syklusen din så anbefaler jeg deg å lese boken Gleden med skjeden! Anonymkode: a044f...bd7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå