Gå til innhold

Podcasten "Gi meg alle detaljene"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har hørt denne? Den er av Linnéa Myhre. Hun har jo selvfølgelig ikke funnet på dette selv, men nærmest kopiert en amerikansk podcast om kjendislivet i Hollywood.

Uansett, jeg hørte episoden som handlet om Tone Damli. Regien var for platt og dårlig, og humoren likeså. Det virker som hun (igjen) prøver for hardt, men får det ikke til. En det virkelig behov for slike podcaster i samfunnet vårt der man trenger å bry seg om hva kjendisene gjør og ikke gjør? 

Hva var greia med at hun henger ut Axel Hennie? Greit at man prøver å gjøre seg stor i kampen om å tjene penger altså. Men man trenger vel ikke henge ut andre mennesker? 

Anonymkode: 109c2...b3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes den var litt vittig og det var jo egentlig ikke uthenging av Tone Damli&co, såpass får de tåle. 

Jeg var ikke klar over at dette var en kopi av en amerikansk podcast, det var skuffende, det skulle Linnéa Myhre holdt seg for god for

Anonymkode: 28a2d...178

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes den var litt vittig og det var jo egentlig ikke uthenging av Tone Damli&co, såpass får de tåle. 

Jeg var ikke klar over at dette var en kopi av en amerikansk podcast, det var skuffende, det skulle Linnéa Myhre holdt seg for god for

Anonymkode: 28a2d...178

Aksel Hennie er jo eksen til Tone Damli, og som hun var sammen med før hun ble sammen med "Makkan" Foss, så det var jo litt vittig at det liksom skal være han som har stukket kjepper i hjulene for byggeprosessen😁

Anonymkode: 28a2d...178

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes den var litt vittig og det var jo egentlig ikke uthenging av Tone Damli&co, såpass får de tåle. 

Jeg var ikke klar over at dette var en kopi av en amerikansk podcast, det var skuffende, det skulle Linnéa Myhre holdt seg for god for

Anonymkode: 28a2d...178

Den handla om TD og Makkan og husbyggeprosjektet. Men hun nevner Aksel Hennie flere ganger og sa han hadde skrevet en falsk klage som gjorde at hun fikk motgang i husprosjektet. Det synes jeg var meget drøyt, og selv om det er ment som dårlig humor, så er slike anklager alvorlige.

Anonymkode: 109c2...b3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig uenig med deg! Jeg syns hun er morsom og ironisk, og det er ganske absurd at en slik sak får så mye oppmerksomhet i media. Hvor alle spør om det samme år etter år. Henge ut Axel Hennie? Seriøst?  Det var humor. Syns overhodet ikke at hun prøver for hardt.

Dessuten er hun en av få damer det går an å høre på uten å få piping i ørene etterpå! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aksel Hennie er jo eksen til Tone Damli, og som hun var sammen med før hun ble sammen med "Makkan" Foss, så det var jo litt vittig at det liksom skal være han som har stukket kjepper i hjulene for byggeprosessen😁

Anonymkode: 28a2d...178

Ikke så veldig vittig akkurat. Om det er Linnea eller Tone som prøver å gjøre humor på hans bekostning eller svartmale han som en sjalu eks, så er den drøy! 
 

Synes ofte det uansett ender med at Myhre prøver å få til ting, men at det ender med å bli bare halvveis. Den forrige podcasten hennes med venninna  (Kvinneguidens venner) var ok, men det var jo takket være venninna og ikke LM.

Anonymkode: 109c2...b3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har jo en ironisk og sarkastisk humor. Forstår man den så er denne podcasten utrolig vittig. Jeg likte den godt og lo mye av hennes skråblikk. Det var absolutt ikke noe uthenging av Aksel Hennie, hun spiller på typisk kjendisgossip (det er jo ikke sant i dette tilfellet, men finnes mange crazy exer) som jo er greia med podcasten.

Anonymkode: f457c...518

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har hørt denne? Den er av Linnéa Myhre. Hun har jo selvfølgelig ikke funnet på dette selv, men nærmest kopiert en amerikansk podcast om kjendislivet i Hollywood.

Uansett, jeg hørte episoden som handlet om Tone Damli. Regien var for platt og dårlig, og humoren likeså. Det virker som hun (igjen) prøver for hardt, men får det ikke til. En det virkelig behov for slike podcaster i samfunnet vårt der man trenger å bry seg om hva kjendisene gjør og ikke gjør? 

Hva var greia med at hun henger ut Axel Hennie? Greit at man prøver å gjøre seg stor i kampen om å tjene penger altså. Men man trenger vel ikke henge ut andre mennesker? 

Anonymkode: 109c2...b3d

Jeg skal ikke uttale meg om podcasten da jeg ikke har hørt den. Men så fremt hun ikke hevder at dette er hennes eget, unike konsept, synes jeg det er tøysete å kritisere henne for å stjele idéen fra en podcast i USA.

Vi kan jo se hvor mye vi sitter igjen med av lettere underholdning om vi skal gå igang med å sløyfe Idol, Skal vi danse, Robinson, Big Brother, Paradise Hotel, Stjernekamp, Gift ved første blikk, Første Date, Sinnasnekker'n, Boligjakten, Familiefeiden (osv i det uendelige) som også lages i andre land. Hadde forresten ikke vært så dumt med en opprydding, men poenget er uansett at konsepter (være seg for tv, radio eller podcasts)  lånes/kjøpes fritt over landegrensene fordi det alltid er interessant å se sine egne landsmenn figurere i disse programmene. Det er iallfall tanken. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes ofte det uansett ender med at Myhre prøver å få til ting, men at det ender med å bli bare halvveis. Den forrige podcasten hennes med venninna  (Kvinneguidens venner) var ok, men det var jo takket være venninna og ikke LM.

Anonymkode: 109c2...b3d

Nå får det være nok! LM er en hederskvinne, og fortjener ikke denne anonyme hetsen! 

Anonymkode: 104ba...3a8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes den var litt vittig og det var jo egentlig ikke uthenging av Tone Damli&co, såpass får de tåle. 

Jeg var ikke klar over at dette var en kopi av en amerikansk podcast, det var skuffende, det skulle Linnéa Myhre holdt seg for god for

Anonymkode: 28a2d...178

Hun er helt åpen og tydelig på at podcasten er tuftet på og inspirert av den amerikanske podcasten. Det ser du på hennes IG. Det er dessuten begrenset hvor mange ganger man kan finne opp hjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå får det være nok! LM er en hederskvinne, og fortjener ikke denne anonyme hetsen! 

Anonymkode: 104ba...3a8

Hva slags hets snakker du om? Det er vel ikke hets å si hva man synes om ting andre prøver å innkassere penger på? 😅 

Hederskvinne, faktisk!? 🙄 

Anonymkode: 109c2...b3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes konseptet er ganske bra. Én ting er at hun har latt seg inspirere av Les Doux Remember this, men en blåkopi er det ikke. Storytelling-podcaster om popkultur er jo en egen sjanger, så det burde selvfølgelig være lov til å lage en norsk versjon uten at det stilles spørsmål ved. Linnea bruker også en helt annen humor enn Dara Laine, så resultatet blir noe helt annet.

Det hun sier om Axel Hennie er jo åpenbart bare humoristisk ment og ikke uthenging. Om man synes det er kjempemorsomt eller ikke kan man jo gjerne være uenig om, men alle skjønner jo at hun ikke oppriktig mener at det er han som står bak brevene.

Hvis jeg skal peke ut noe som kan bli bedre så er det at jeg innimellom følte at språket ble litt stivt og pompøst. Jeg foretrekker vanligvis storytelling foran «pratepod», men tror kanskje at Linnea fungerer bedre når hun snakker fritt. Men kommer helt klart til å fortsette å høre på likevel.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte true crime stemningen når hun leste opp og synes den var veldig bra som første episode, klart det tar noe tid før hun er varm i trøya. Det er definitivt unødvendig korttenkt kritikk her.

De har virkelig en pod om kjendislivet i Hollywood før hun startet denne, altså. Sjokk.

De som ikke tok humoren med Aksel Hennie, er det virkelig så ‘drøyt’ å tulle med den referansen selv om du ikke selv så humoren? Da har du snevert og rigid syn på ting etter min målestokk. Dessuten gjør jo du jo det samme selv- henger ut linnea for å henge ut Aksel- eneste forskjellen er at hun mente det humoristisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker Linnea, men er ikke så opptatt av gamle kjendissaker. Synes også Linnea er et friskt pust i mange saker, men litt for overfladisk og «forsiktig» når det kommer til kjendissaker. I tillegg liker jeg dårlig å høre på norske kopier av utenlandske podcaster. Hadde vært bedre med eget konsept. 

Anonymkode: 468b4...ad9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo vært veldig tydlig på at det er inspirert av Les Deux You Remember This. Og det finnes mange andre amerikanske podcaster som er samme konsept. Ikke er den prikk lik heller. Hva med alle norske podder som handler om krimsaker da, er ikke de også kopiert av de tusenvis av amerikanske truecast-poddene? Eller hva med alle poddene med konseptet "2 damer/menn prater om aktuelle saker og/eller sitt liv og/eller insendte ting fra lyttere"? 🙄

 

Anonymkode: e1101...f98

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har jo vært veldig tydlig på at det er inspirert av Les Deux You Remember This. Og det finnes mange andre amerikanske podcaster som er samme konsept. Ikke er den prikk lik heller. Hva med alle norske podder som handler om krimsaker da, er ikke de også kopiert av de tusenvis av amerikanske truecast-poddene? Eller hva med alle poddene med konseptet "2 damer/menn prater om aktuelle saker og/eller sitt liv og/eller insendte ting fra lyttere"? 🙄

 

Anonymkode: e1101...f98

Spiller jo ingen rolle om den er prikk lik igrunn. Hun bare passer ikke inn i den rollen, og har heller ingen fortellerstemme😝 Skulle noen kopiert dette konseptet og gjort det gjenomført, så skulle det vært noe andre.. Aksel Hennie feks 😅😉 HAN har en fantastisk fortellerstemme! 

Anonymkode: 109c2...b3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.10.2020 den 23.03, AnonymBruker skrev:

Den handla om TD og Makkan og husbyggeprosjektet. Men hun nevner Aksel Hennie flere ganger og sa han hadde skrevet en falsk klage som gjorde at hun fikk motgang i husprosjektet. Det synes jeg var meget drøyt, og selv om det er ment som dårlig humor, så er slike anklager alvorlige.

Anonymkode: 109c2...b3d

Jeg tror nok Aksel Hennie lo seg skakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2020 den 23.07, AnonymBruker skrev:

Ikke så veldig vittig akkurat. Om det er Linnea eller Tone som prøver å gjøre humor på hans bekostning eller svartmale han som en sjalu eks, så er den drøy! 
 

Synes ofte det uansett ender med at Myhre prøver å få til ting, men at det ender med å bli bare halvveis. Den forrige podcasten hennes med venninna  (Kvinneguidens venner) var ok, men det var jo takket være venninna og ikke LM.

Anonymkode: 109c2...b3d

Forrige podcast? Den ruller og går enda og blir mer og mer populær

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det lover godt! Synes ikke Tone er så spennende, men liker Linneas humor. Hun kjenner jo og har festet med hun som har den amerikanske podcasten, så har sikkert lært noen triks eller to

Anonymkode: 8bbca...eb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg INGENTING om huset til Tone, hadde ikke hørt om det engang før dette. Men jeg syns dette var gøy! Likte episoden veldig godt og kommer til å høre på de andre episodene også :) 

Anonymkode: 91e40...e85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...