Gå til innhold

hvor sterk er du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har begynt å styrketrene og vi lurer litt på hva som kan være bra målsetninger for henne å klare å ta i de ulike baseøvelsene, dvs knebøy, markløft, benkpress, militærpress. Vi har også lagt inn stående roing som en øvelse for rygg, nedtrekk og litt øvelser på armene (varierer litt). Hvor tungt løfter dere som har holdt på en stund, f.eks. et år eller mer? Vi snakker kanskje ikke maksløft her,  men mer vekt man tar noen reps med på en vanlig treningsdag...Kan dessuten legge til at kjæresten min er 26 år, 171cm og slank.

Anonymkode: cd065...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan forresten legge til at kjæresten min foreløpig er helt fersk, bare vært på treningsstudio to ganger, så litt vanskelig å si hva hun egentlig klarer å løfte selv, så vi får prøve oss frem litt. Men hun har litt atletisk bakgrunn, har drevet litt med turn og dans i noen år, spesielt i tenårene. Vi har fokus mye på teknikk nå, så hun løfter lett, mest bare stangen i de fleste øvelsene.

Anonymkode: cd065...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent i to år og har følgende tall. Kjører som regel 5x5.

- Knebøy 80kg

- Markløft 110kg

- Militærpress 35kg

- Benkpress 55kg

Anonymkode: 4ca9d...c9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er realistiske målsetninger vil nok også avhenge av hvor ofte hun trener de ulike øvelsene. 

Men på et generelt grunnlag tenker jeg at hun i hvert fall kan strekke seg etter å klare 1x kroppsvekt i knebøy og 1,5x kroppsvekt i markløft. Jeg har ikke så mye grunnlag for å uttale meg om de andre øvelsene.

Anonymkode: ac6e5...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på som de sier. Jeg har forsøkt å trene litt jevnt de siste 2 mnd, men sliter med knebøy. Der er jeg bare på 40 kg, markløft er jeg på 60 kg, benk er jeg på 30 kg. Så dere må bare prøve dere frem litt og litt. 

Er 165 høy og 58 kg.

Anonymkode: 4ce90...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tar dere i sånne maskiner som fører lårene mot hverandre og fra hverandre når en sitter da? 

Anonymkode: 0619e...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.10.2020 den 12.13, AnonymBruker skrev:

Jeg har trent i to år og har følgende tall. Kjører som regel 5x5.

- Knebøy 80kg

- Markløft 110kg

- Militærpress 35kg

- Benkpress 55kg

Anonymkode: 4ca9d...c9c

Tør jeg spørre om kroppsvekt og høyde? Meget sterke tall dette.

Anonymkode: 5f6df...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tar dere i sånne maskiner som fører lårene mot hverandre og fra hverandre når en sitter da? 

Anonymkode: 0619e...621

Bortkasta øvelse.

Anonymkode: 80f0a...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...