Gå til innhold

Slør foran ansiktet

Anbefalte innlegg

Gjest Bellatrix
Skrevet

Det viktigste er vel hva bruden synes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:ler: Det blir for dumt å tro at noen har slør foran ansiktet for å provosere... :ler2:
Skrevet

Ikke bry deg om det tullet her "Anerikke".

Du blir sikkert fin. :)

Skrevet

Ha slør foran ansiktet dersom du ønsker det!!

og at du er "uren" har da ingen betydning.. og hvem er det du provoserer med å gjøre det? ingen trur jeg..

Da jeg kjøpte kjolen min i Tyrkia og prøvde den på meg..la de sløret foran ansiktet mitt der... og de er da vittelig ikke katolikker i Tyrkia....

Gjest Gjesta
Skrevet

*synger*

...man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill

og for øvrig kan man gjøre som man vil...............

Gjest Anerikke
Skrevet

Dere er nå søte da, damer :ler: Gjør akkurat som jeg vil, og kan ikke tenke meg en eneste av gjestene som kommer til å tenke to ganger på hvordan jeg har sløret mitt. Ikke katolikker de heller!!

Skrevet

Bruk av slør foran ansiktet har i utgangspunktet hverken noe med katolisisme eller uskyldighet å gjøre. Det ble opprinnelig brukt for å beskytte bruden mot onde ånder. Man trodde at man var mest utsatt i forbindelse med overganger i livet (feks fra ugift til gift), derfor skulle man ha slør fram til man var viet og faren var over.

For å svare på det oprinnelige spm: sløret skal fjernes rett etter at vielsesrittualet er utført.

• 2 uker senere...
Gjest Søster
Skrevet

Hei Anerikke!

Har du aldri vært i et bryllup med tilslørt brud??? Har du glem din egen kjære søster, kanskje? :ironi:

Skrevet
Ja, nettopp! Hvorfor skal man da "provosere" ytterligere ved å ha slør foran ansiktet??!!

Det er det dummeste jeg har hørt. Da kan man og spørre hvorfor "ikke kristne" provoserer ved å gifte seg i kirken.

Skrevet
Det viktigste er vel hva bruden synes?

ikke sant!!!

må bare få sagt noe her jeg og.... har også tenkt at jeg kanskje skal ha slør forann ansiktet, og da gir jeg blanke faen i om hvor tradisjonen kommer fra, om det provoserer og i der heletatt hva andre måtte mene og syntes!!! er ikke dette brudeparet sin dag??? syntes vi bruder må gjøre det som føles riktig for oss!!!

blir bare litt sint når noen skal kritisere andres valg, når det er noe som har så liten betydning...

Skrevet

Syns du skal ha sløret foran ansiktet jeg Anerikke, når du syns det er fint.

Når det gjelder uskyldige bruder, tror jeg det er langt imellom disse i våre dager. Likevel har vi hvite kjoler, slør, og enkelte sover til og med et annet sted en sin samboer siste natten...Vi gjør mange slike ting når vi gifter oss, hva så?!

Greit at man får si hva man mener i forumet, men folkeskikk kan vi vel bruke likevel håper jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...